Citat:
Nej , hag syftade förstås på att det skulle vara ett tecken på "astounding ignorance of government officials"
Citat:
Nej det kan jag verkligen inte hålla med om - hur ska jag veta hur de ansvariga resonerade när de kallade attacken en krigshandling?
Då håller du med om att ”war” endast var ett svepskäl, en undanflykt?
Min tro i frågan är snarare att jag har extremt svårt att tro att de skulle gått till sådana längder bara för att ha en ursäkt att sälja av rasmassor...
Citat:
..som jag skrivit flera gånger nu:
Det är fortfarande ingen som påstår att man inte skulle röja upp. Det jag hävdar är:
1. Det fanns ingenting som hindrade att en gängse forensisk brandteknisk utredning inleddes direkt parallellt med röjningsarbetet.
2. Att bevismaterialet lagrades upp och därpå undersöktes av samma gängse forensiska brandtekniska utredning INNAN det höggs upp, såldes till högstbjudande till rekordlåga priser för att därpå skeppas iväg för att aldrig ses igen.
Du håller inte med?
1. Det fanns ingenting som hindrade att en gängse forensisk brandteknisk utredning inleddes direkt parallellt med röjningsarbetet.
2. Att bevismaterialet lagrades upp och därpå undersöktes av samma gängse forensiska brandtekniska utredning INNAN det höggs upp, såldes till högstbjudande till rekordlåga priser för att därpå skeppas iväg för att aldrig ses igen.
Du håller inte med?
Men givetvis skulle jag inte - som jag även påpekat tidigare - haft något emot om man samlat allt material och sparat det.
och
Jag håller helt med honom (Bill Manning) på varje punkt, samtidigt som jag förstår behovet att skyndsamt röja upp området...
Om du läser långsamt ska du se att det till slut går in att jag inte ser några hinder för det, tvärtom önskar jag innerligt att man kunde backa bandet och göra det om det skulle kunna stoppa alla konspirationsteorier i frågan.. Det hade varit helt underbart - som en bal på slottet - men ärligt talat tror jag inte det skulle hjälpt heller - om en konpirationsteori motbevisas fullständigt dyker det som vanligt bara upp en annan tills man står där med påståenden om antigravitationsvapen och fiskmåsar med atombomber på ryggen...