2019-05-09, 11:28
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Tack.

Det är värt att notera att i artikeln så behöver misshandelsoffret i fråga försvara sig...att han inte är "rasist". Detta förekom också när Upsala Nya Tidning gjorde en intervju med ett offer för trackasserier från nyanlända. Hon kände sig nödgad att säga (ljuga?) något om att svenska killar också..., och så vidare eftersom man inte får vara "rasist". Situationen är alltså den att den som trackasseras är den som är rädd och hotad. I detta fall av en journalist. "Rasism" och så vidare.

I skolorna i orten Kil tror jag att man med anledning av denna kontrovers kommer att öka på användning av ordet "rasim". Och du stödjer det vilket jag tycker är modigt gjort av dig.

Återigen så tycker jag att det perverst att offer för våld och trackasserier utsätts för detta, d.v.s de utsätts inte bara för brotten, det räcker inte, de ska också utsättas för "rasist"-stämpeln. För att låna oytos uttryck, är det fler som anser att det är "taktiskt" fördelaktigt? Kom också ihåg att ni själv inte drabbas. Det är unga svenskar som behöver urskulda sig när ert nya favoritord "rasism" slängs på dem.
Att använda ordet ”rasist” på det sätt som du beskriver är ett exempel på härskartekniken ”Påförande av skuld och skam:
Att få någon att skämmas för sina egenskaper, eller att antyda att något som någon utsätts för är dennes eget fel. Detta sker ofta genom en kombination av förlöjligande och dubbelbestraffning. Jämför dock skuldkänsla och skamkänsla.
https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4rskarteknik

Motmedel mot härskartekniker:
- Taga plats
- Ifrågasättande
- Korten på bordet
- Bryta mönstret
- Intellektualisera
https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A...eknik#Motmedel

Genom att använda dessa motmedel kan man desarmera den som använder ordet ”rasism” som härskarteknik.
Citera
2019-05-09, 11:32
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Att använda ordet ”rasist” på det sätt som du beskriver är ett exempel på härskartekniken ”Påförande av skuld och skam:
Att få någon att skämmas för sina egenskaper, eller att antyda att något som någon utsätts för är dennes eget fel. Detta sker ofta genom en kombination av förlöjligande och dubbelbestraffning. Jämför dock skuldkänsla och skamkänsla.
https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A4rskarteknik

Motmedel mot härskartekniker:
- Taga plats
- Ifrågasättande
- Korten på bordet
- Bryta mönstret
- Intellektualisera
https://sv.wikipedia.org/wiki/H%C3%A...eknik#Motmedel

Genom att använda dessa motmedel kan man desarmera den som använder ordet ”rasism” som härskarteknik.
Begreppet "härskartekniker" är enbart till för att användas mot vita män.
Citera
2019-05-09, 11:35
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 167-steg-kvar
Medel och mål igen.
Det är svårt att veta vad SD egentligen vill men det faller förmodligen utanför denna tråd.

Citat:
Enskilda individer utan plattform är chanslösa mot hela detta etablissemang.
Instämmer. Men även den som har en plattform måste ha resurser (tid och pengar) att utnyttja den.
Citera
2019-05-09, 11:37
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Begreppet "härskartekniker" är enbart till för att användas mot vita män.
Då får väl den ”vite mannen” gaska upp sig och börja använda de motmedel som finns.
Citera
2019-05-09, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Bonniers tidning Expressen använder ju ordet rasism med olika böjningsformer enbart för att beskriva det av makterna definierade förhållandet att enbart svenskar kan utsätta bruna och svarta kroppar för rasism. Den används på samma sätt som ett stoppord i ett S&M förhållande eller som ett kommando för att dressera hundar. Så snart kommandot rasism utropas av media så ska svensken lydigt upphöra med ev. oönskade beteenden och ställa sig fot.

Men min enkla mening är att om man konsekvent använder rasism på ett demokratiskt sätt och faktiskt i enlighet med den av makterna föreskrivna värdegrunden för att beskriva alla former av rasism. Dvs. även rasism från bruna och svarta kroppar mot vita kroppar. Ja då kommer spåket att förenklas och stoppordet att förlora sin magiska förmåga. Alla blir på ett magiskt sätt rasister.

Ytterligare en fördel med att verka för en demokratisk användning av ordet rasism är att i princip hälften av den intersektionella vänsterns hela omsorgsfullt uppbyggda ideologi kommer att rasa ihop som ett korthus.

En sann befrielse av människan. Låt alla få vara rasister.

Bonniers tidning Expressen använder ordet så, ja. Liksom alla andra tidningar, SVT, SR, FN, EU och även företrädare för myndigheter i artikeln.

Lamotte har insamlat fler vittnesmål om förövarna i det här fallet, jag såg en tweet om detta. Det gällde ett annat misshandelsfall (nerlagt) och det handlade om att de också gett sig på tjejer. Detaljer kring det något oklara. Nu har den aspekten inte tagits upp av förklarliga skäl. Jag menar, det är lite svårare att ge sig på unga tjejer med "rasism" än vad det är att ge sig på en epa-kille med "rasism". Det tar emot lite...men inte för dig. Dom tjejerna kan vara "rasister" dom också. Alla var det ju, inte sant?

Det som är lite intressant med Lamotte är att han kan ge sig ut på gator och torg lite hur som helst. Han är väl ca. 195 cm lång, 110 kg? Det är inte många som har "våldskapital" gentemot honom på en vanlig gata eller ett vanligt torg. Säkerligen har han fått ordet "rasist" emot sig när han reser runt på sina upptåg, men det rör nog inte honom i ryggen särskilt mycket. När du förespråkar "rasism" som ett vapenord även mot unga svenska flickor så är det inte du, jag eller Lamotte som attackeras. Jag undrar om du funderat på den skillnaden?

Lamotte har även berört hur övrig media, specifikt NWT berör frågan. De använder "rasism". Helt enligt formel.
Citera
2019-05-09, 11:41
Medlem
Citat:
Det finns ingen sådan forskning alls. Det som finns är ett litet antal debattartiklar publicerade på DN. Det är allt. Det är heller inte belagt att detta har något med Bonnier som familj att göra. DN var och är den största dagstidningen med den största debattsidan så naturligtvis så vill folk publicera där. Den man i så fall kan lasta är chefredaktören vid den tiden som var kommunisten/mentalpatienten Olof Lagercrantz(?) som egentligen inte borde ha fått ha den posten. Men sådant var 60- och 70-talet. En period då DN ett tag tog bort "liberal" ur sin beskrivning av sig själva för att visa solidaritet med Pol Pot(!). Obs: detta gjorde Lagercrantz, inte Bonnier, och att han tilläts göra det är i sig ett bevis på att Bonnier inte ägnar sig åt styrning alls.

Du gör samma sak igen här, letar efter bevis på slutsatsen som redan är klar. DN är den största tidningen, den ägs av Bonnier. Eftersom det är den största tidningen så vill folk publicera där. Alltså...ligger familjen Bonnier bakom? Den logiken haltar å det grövsta. Hur tror du att det intellektuella klimatet såg ut på 70-talet? Allt var fina fisken utom dessa debattartiklar i DN? Knappast. Tvärtom.

Bonniers driver ingen agenda över huvud taget och har aldrig gjort egentligen gjort. Du har heller inga belägg för det. Skulle du haft det skulle du ha presenterat det.

Tillägg igen här: Bonnier har naturligtvis ingen påverkan utanför Sverige. Och vi har sett samma utveckling utanför Sverige. Hur förklarar man då det? Jo, då måste man, om man vill klamra sig fast vid det här teoribygget intala sig själv att en världsomspännande judisk konspiration bestämde sig för det. Man måste dessutom totalt ignorera alla andra förklaringar. Och då...ja vad ska man säga? Då är man nere i diket och man kommer aldrig upp igen.

Bäste Expert - Jag ska inte trötta vare sig dig eller tråden mer med den forskning som finns eller att rapa upp alla de självklara axiomen om orimligheten i att en helt privatägd mediakoncern som har en ägarfamilj som framgångrikt drivit koncernen i snart 200 år skulle låta företagen driva vind för våg. Självklart går det inte utan en stenhård ägarstyrning.

Jag hänvisar till den geniale judiske tänkaren och professorn Noam Chomskys verk Manufacturing Consent. Vid en fråga i en intervju om media kontrolleras av dess ägare så svarade han bara med en motfråga som var om journalisten trodde att företaget General Motors inte kontrolleras av sina ägare.

Journalisterna är som galärslavar som visserligen driver skutan framåt. Men kursen bestäms av den som håller i rodret. De slavar som ev. vill ro bakåt blir fiskmat.
Senast redigerad av Ottokar 2019-05-09 kl. 11:54.
Citera
2019-05-09, 11:41
Medlem
Citat:
Expressen ser ordet "rasism" som oundgängligt. Det förekommer så mycket som åtta gånger i olika former. Så...de i tråden som på något minsta lilla vis förespråkat användningen av ordet behöver nu bekänna färg: Detta är alltså bra? Ju mer "rasism" desto bättre? Jag har som bekant motsatt åsikt, anser att ordet inte bör tillåtas förekomma så mycket som det gör och dessutom smyger jag inte med att detta är min åsikt. Det vore intressant att se om de som förespråkat "rasism", och så mycket som möjligt av det ordet, vill utropa sitt stöd till Expressens reportrar här?

https://www.expressen.se/gt/16-aring...a-misshandeln/

Inte ens Expressen gör detta.
Samtidigt är det lite talande att de vuxna i rummet inte med automatik går i reporterns fälla när denne begår rasisthets mot läsaren.
Citat:
Filmen från händelsen, där kommentarerna i stor omfattning präglats av ren rasism och främlingsfientliga undertoner, sprids nu som en löpeld i sociala medier.
[...]
Från Arvika, några mil härifrån, rapporterade lokaltidningen NWT i höstas om en polisutredning om hets mot folkgrupp sedan bilar åkt runt i staden med påstått rasistiska och nedsättande texter på bilarna.
[...]
Brodern menar att det finns rasism i Kil, bland annat bland raggare på orten, och att både han och brodern drabbats.
– Jag har varit med om att få rasistiska ord och har sett mycket saker.
I stället tonar de vuxna ner rasistvinkeln då det inte längre går att blunda för verkligheten. Men de gör det på trygg mark fortsatt på fel sida om problemet. Men de vet...
Citat:
Han säger att det funnits konflikter på skolan mellan olika kompisgäng, en konflikt som ibland innehållit rasism, men som varit begränsade.
[...]
– Det är som en vanlig skoldag. Eleverna frågar inte så mycket om det.
Konflikterna på skolan har varit personliga tonårsbråk, snarare än rasistiska, säger skolvärdinnan Kerstin Bergqvist.
[...]
Han säger att bråket, vad han vet, inte handlar om rasism eller bråk mellan svenskar och invandrare vilket angetts som en bakgrund till bråket.
Kvar står som sagt brottsoffret "eparaggaren" och försöker förstå sin samtid och hur det kunde bli så här, han har ju inte gjort något, mer än att befinna sig i sin "trygga" miljö och försökt köra sitt race mot vuxenvärlden, det gick tydligen inte längre, nu får han tänka om.
Citat:
Han berättar hur han på kvällen den första maj – helt oprovocerat – blev attackerad av den andra tonårspojken. Händelseförloppet är enligt 16-åringen betydligt längre, och mer allvarligt, än det som framkommit i filmsekvensen som sprids på nätet. Han förnekar helt att han ska ha försökt köra på den andra pojken eller att det funnits rasism med i bilden.
Senast redigerad av CJFleetwood 2019-05-09 kl. 11:43.
Citera
2019-05-09, 11:47
Medlem
167-steg-kvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Det är svårt att veta vad SD egentligen vill men det faller förmodligen utanför denna tråd.
Din beskrivning tidigare ovan räcker gott till - Köttgrytorna är nära.

Citat:
Instämmer. Men även den som har en plattform måste ha resurser (tid och pengar) att utnyttja den.
Resurser av tid & pengar kommer organiskt växande sköta om sig själv när väl plattform är aktiverad. Joachim Lamotte är här ett bra exempel.

Tillägg:
Här tillåts plattform verka fram tills den inte gör det, föregås i regel av värdegrundsbannor & nedstängning av bankkonton.
Senast redigerad av 167-steg-kvar 2019-05-09 kl. 11:58.
Citera
2019-05-09, 11:49
Medlem
Citat:
Tack.

Det är värt att notera att i artikeln så behöver misshandelsoffret i fråga försvara sig...att han inte är "rasist". Detta förekom också när Upsala Nya Tidning gjorde en intervju med ett offer för trackasserier från nyanlända. Hon kände sig nödgad att säga (ljuga?) något om att svenska killar också..., och så vidare eftersom man inte får vara "rasist". Situationen är alltså den att den som trackasseras är den som är rädd och hotad. I detta fall av en journalist. "Rasism" och så vidare.

I skolorna i orten Kil tror jag att man med anledning av denna kontrovers kommer att öka på användning av ordet "rasim". Och du stödjer det vilket jag tycker är modigt gjort av dig.

Återigen så tycker jag att det perverst att offer för våld och trackasserier utsätts för detta, d.v.s de utsätts inte bara för brotten, det räcker inte, de ska också utsättas för "rasist"-stämpeln. För att låna oytos uttryck, är det fler som anser att det är "taktiskt" fördelaktigt? Kom också ihåg att ni själv inte drabbas. Det är unga svenskar som behöver urskulda sig när ert nya favoritord "rasism" slängs på dem.

Du fulspelar, som vanligt.

Det är ingen som menar att det finns något gott i det att vårt lands korrupta, antisvenska regim gör våld på svenska folket genom den regelrätta terror som rasism-begreppets användande innebär.

Istället för att fråga oss vem som "förespråkar" användningen av rasism-begreppet, bör vi allesammans kanske istället fråga oss varför någon ständigt tycks göra sitt yttersta för att försvara dem som är ansvariga för introducerandet och det ständiga spridandet av det gift som rasism utgör inte bara i det allmänna samtalet mellan människor, utan också ur ett större perspektiv för ett (fd) stabilt, välmående land som Sverige.

Det är regimmedia, med Bonnier i spetsen, som upprätthåller spridandet och användandet av den sociopsykologiska terror som rasism innebär. Det finns i nuläget inte en enda samhällelig institution som inte förgiftats med rasism-begreppet. - Se bara på den arme rektorn intervjuad i Expressenartikeln om [rasistattacken] i Kil. Han talar om att skolan haft problem med rasism, men Bonnierreportrarna ber givetvis inte om någon förklaring kring det hela och hur detta har relevans för den rasistiskt antisvenska attack pojken som körde EPA-traktorn råkade ut för. Och varför skulle de göra det? De förespråkar väl ändå inte spridande av samhälleligt gift?
Citera
2019-05-09, 11:51
Medlem
Citat:
Bonniers tidning Expressen använder ordet så, ja. Liksom alla andra tidningar, SVT, SR, FN, EU och även företrädare för myndigheter i artikeln.

Lamotte har insamlat fler vittnesmål om förövarna i det här fallet, jag såg en tweet om detta. Det gällde ett annat misshandelsfall (nerlagt) och det handlade om att de också gett sig på tjejer. Detaljer kring det något oklara. Nu har den aspekten inte tagits upp av förklarliga skäl. Jag menar, det är lite svårare att ge sig på unga tjejer med "rasism" än vad det är att ge sig på en epa-kille med "rasism". Det tar emot lite...men inte för dig. Dom tjejerna kan vara "rasister" dom också. Alla var det ju, inte sant?

Det som är lite intressant med Lamotte är att han kan ge sig ut på gator och torg lite hur som helst. Han är väl ca. 195 cm lång, 110 kg? Det är inte många som har "våldskapital" gentemot honom på en vanlig gata eller ett vanligt torg. Säkerligen har han fått ordet "rasist" emot sig när han reser runt på sina upptåg, men det rör nog inte honom i ryggen särskilt mycket. När du förespråkar "rasism" som ett vapenord även mot unga svenska flickor så är det inte du, jag eller Lamotte som attackeras. Jag undrar om du funderat på den skillnaden?

Lamotte har även berört hur övrig media, specifikt NWT berör frågan. De använder "rasism". Helt enligt formel.

Du missar helt mina poänger käre Expert. Jag vill helt enkelt (förutom att sätta en stor fet torped under vattenlinjen på hela det intersektionella vänsterbygget) att ordet rasism ska kunna användas demokratiskt. Jag vill precis som Slavoj Zizek att alla människor ska kunna vara både goda och onda. Jag vill ge alla människor åter deras rätt att vara autentiska varelser.
Citera
2019-05-09, 12:05
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Din beskrivning tidigare ovan räcker gott till - Köttgrytorna är nära.
Ja, det tycks som att SD:s politiker är som övriga svenska politiker och främst drivs av egennytta och makthunger. De skiter i hur det går för landet.

Citat:
Resurser av tid & pengar kommer organiskt växande sköta om sig själv när väl plattform är aktiverad. Joachim Lamotte är här ett bra exempel.

Tillägg:
Här tillåts plattform verka fram tills den inte gör det, föregås i regel av värdegrundsbannor & nedstängning av bankkonton.
Instämmer. Men det är fortfarande problem för alla som har jobb, familj, hus, andra åtaganden och så vidare att hinna med. Tiden räcker inte för att också göra det jobb som medierna och politikerna ska göra.

Och som du konstaterar så medför det stora personliga risker för den som vänder sig mot etablissemanget.
Citera
2019-05-09, 12:27
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
svensk socialdemokratis historia och alla dess tragiska konsekvenser för Sverige kan inte kan inte förklaras med att Karl Marx var jude. Bl a startade den som en rashygienisk rörelse med klara antisemitiska inslag.
Att socialdemokratin startade som en rashygienisk och antisemitisk rörelse är inte sant. Socialdemokraterna (och Vänsterpartiets) historia i Sverige börjar med skräddaren August Palm som år 1873 anslöt sig till den tyska avdelningen av frimurarnas Första International. 1881 återvände han till Sverige och reser då land och rike runt för att agitera och sprida marxismens revolutionära budskap. Att Palm var skräddare är ingen tillfällighet då skråväsendet var vad de av praktiska skäl riktade sig mot för att sprida revolutionen. Engels själv deklarerade att skråväsendet utgjorde den centrala kraften i de rättfärdigas förbund. Därigenom hade loger/celler etablerats i Sverige sedan 1840-talet vilket främjade Palms agitationsturné.

Man kan ifrågasätta varför sverigedemokrater väljer att inte tala om det socialdemokratiska arbetarepartiets ursprung i frimureriets första international, för att istället bedriva falsk propaganda om socialdemokratin som sprungen ur rashygien och antisemitism. Jag vidhåller att det är för att skydda den judiska makten och förhindra en öppen debatt om det judiska inflytandet i och över Sverige.
Senast redigerad av 88g14flashplant 2019-05-09 kl. 12:32.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in