Citat:
Det beror på att jag är i Sydamerika. 
Citat:
Jag lutar åt detta också, tyvärr. Skulle önska att det vore annorlunda eftersom det handlar om ett så begåvat folk. Judar i maktposition (främst media och thinktanks kanske) har en väldigt olycklig tendens att förespråka en politik som är direkt skadlig för den vita befolkningen. I varje fall är det så jag ser saken nu. Antagligen därför att de är besatta av tanken på att vara utsatta och helt enkelt inte tror gott om vita människor av historiska orsaker. Skulle vara värdefullt att se fler positiva undantag.
Det här är hur som helst ett rätt sansat inlägg, rim och reson, med viss reservation för de fetade bitarna. Det behövs ingen konspirationsteori för att se hur pådrivande "viktiga" judar är i det stora globala rasexperiment som pågår sedan några decennier i nästan hela västvärlden. Jag kan tycka att ett visst mått försiktighet är på sin plats även när det gäller "vettiga" judar eftersom juderänderna aldrig riktigt tycks gå ur och lojaliteten med den judiska gemenskapen alltid är prio ett. Kent Ekeroth hade inga problem med att utnyttja sionistpartiet SD som plattform, och han får väl ändå beskrivas som någorlunda "vettig". Att kalla SD kontrollerad opposition och liknande är nog att ta i, men kanske är det inte så jävla smart med den här Israel-kärleken, trots allt. Du har ju själv en utmärkt förklaring till det här fenomenet:
Och därför är det nog bäst att inte fullt ut lita på judar i maktpositioner, oavsett hur trevliga de är som personer, eller vad som helst. Inget antisemitiskt i detta.
Och därför är det nog bäst att inte fullt ut lita på judar i maktpositioner, oavsett hur trevliga de är som personer, eller vad som helst. Inget antisemitiskt i detta.
Att klanka på Ekeroth, Paulina Neuding och Janousch (ehuru hon är en smula obalanserad) för att de har projudiska sympatier tycker jag dock är fel. Huvudsaken är att de också sympatiserar med svenskarnas lidande under mångkulturen och belyser mångkulturens avigsidor. (Adam Swejman och den unga överviktiga judinnan som skriver i Expressen ibland är inte imponerande eftersom de verkar skita i svenskarna.) En fantastisk opinionsbildare mot mångkultur, islamiseringen och miljöaktivism, som har en judisk gammelmormor, är Mark Steyn. Honom respekterar jag fullt ut. Ben Shapiro kan jag inte med, även om han kanske har sina poänger. Sam Harris är huvudsakligen på gott.
Hur som helst är det upp till svenskarna att skydda sitt eget land, Bonniers och andras ondska till trots bär vi faktiskt ansvaret för vårt öde. Svensk socialdemokrati, med sina rashygieniska och antisemitiska rötter (Bengt Lidforss) startade inte som och är inte idag en judisk rörelse (trots att Karl Marx var jude och bolsjevikerna till stor del var judar). Ingenting har skadat Sverige mer än sossefieringen. Vi måste ta ansvar för vårt land och utse patriotiska ledare. Vi måste vara så starka i vår identitet att vi inte böjer oss för främmande intressegrupper (judar, EU, USA, muslimer etc). Detta är det centrala. Det andra är att antisemitiska fanatiker är precis lika obehagliga som Wolodarski och Per Svensson. För mig är det otänkbart att sådana typer kan skapa ett vettigt samhälle. Det märks bland annat bland i denna tråd där man - även ifall man som undertecknad förespråkar fullskalig repatriering av muslimer och i varje fall kriminella element ur andra folkgrupper och anser att Bonnier borde beläggas med näringsförbud och hela 7k ställas inför en tribunal - av vissa behandlas som en kretin ifall man sagt något som kan tolkas som inte renodlat negativt mot judenheten.