2019-04-10, 14:38
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Läs hela inlägget. Anledningen till att jag tog upp henne är att det finns en uppenbar vinkel där, en vinkel som är en av vårt etablissemangs svagheter. Hon må inte vara så betydelsefull i dag men hon är välkänd i journalistkretsar.

Jag inväntar dina förslag.
Mitt förslag (jag har bara ett) är att du själv går till angrepp på henne istället för att förvänta dig att någon annan ska göra det åt dig. Därav min stilla undran om varför du sitter här och pratar om att angripa henne istället för att själv göra det du sitter här och pratar om.
Citera
2019-04-10, 14:42
Medlem
Ett till inlägg ur den diskussion som pågår i tråden på Det Goda Samhället. Det håller på att hända något nu när frågan om återvandring dykt upp den bildade medelklassens variant av alt-media.

Citat:
Det som du säger här och så ofta repeterar är egentligen eller borde vara självklarheter. Jag tror att mycket av problemet är själva genomförandet av återvändande-politiken. Det folk ryggar inför är de starka reaktioner som självklart kommer att följa hos de tilltänkta återvändarna. Där många är här som ”ankare” för att dra hit anhöriga, och många har någon sorts ”islamistisk” uppfattning. De har kommit med sharia och profeten Muhammed som förebilder, inte för att bli dominerade av svensk terapi och nedlåtenhet. De har kommit för att kräva, inte för att be om, även om krävandet ofta tar formen av falsk underdånighet. De har i hjärtat jihad och den krigiska viljan att segra. Det kritiska är den punkt i tid och rum där återvändarpolitiken skulle stöta på motstånd från dem det gäller, hur det då tar gestalt, alltsammans. Vad tror du om detta, vad kan du säga till ”den nettoskattebetalande medelklassen” om hur polisen ska bemöta att leden tätnar, ett organiserat våldsamt motstånd tar vid och även en brant ökande kriminalitet, vilket kommer att ske då bidragen dras in och det enda som erbjuds är ett betalt återvändande? Det minsta som kommer att hända är att priserbjudandet måste höjas avsevärt. Kanske kan politikerna klara denna bedrift: världens rikaste återvändare. Men går du in för detta måste du ange ditt ställningstagande. Islam har genom århundradena agerat mycket konsekvent på varje motstånd mot dess spridning. Vi kan dra slutsatser varför Europa i dagens läge inte vill gå den vägen utan att de ledande politikerna vill genomdriva varianten att med legala (skatte)pengar köpa islam (röster). De har ju sett en framtid där enligt Merkel islam hör till Europa. Det är vad EU ville genomföra, köpa makten. I bolag samman med islam (oljepengar). Så oppositionen måste ha en plan att enas om. Och då måste många först gå med på det jag här säger. Dock ett fåtal som gör.

https://detgodasamhallet.com/2019/04...keby/#comments
Citera
2019-04-10, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Mitt förslag (jag har bara ett) är att du själv går till angrepp på henne istället för att förvänta dig att någon annan ska göra det åt dig. Därav min stilla undran om varför du sitter här och pratar om att angripa henne istället för att själv göra det du sitter här och pratar om.

Du vet, vi gillar ju att leka med tanken att den här tråden läses av fler än de som skriver i den. Att trådens "narrativ" för eller senare sipprar ut till andra kanaler. Dessvärre tror jag inte att din nazism hjälper till därvidlag, men det är ju bara vad jag tror då.

Jag ska leta upp det inlägg jag tidigare skrivit om saken och posta det så får vi se. Räknas det, min vän? Jag skulle kunna skriva det på min personliga facebook såklart och hoppas på delningar men jag är inte aktiv där och jag är inte en professionell skribent. Man måste hitta vägar fram här och jag har lite tankar kring det. Dessa kommer jag dock inte att dela med dig om du ursäktar.
Citera
2019-04-10, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Ett till inlägg ur den diskussion som pågår i tråden på Det Goda Samhället. Det håller på att hända något nu när frågan om återvandring dykt upp den bildade medelklassens variant av alt-media.

https://detgodasamhallet.com/2019/04...keby/#comments

Lite väl konspirationsteoretiskt för min smak och andra i tråden skulle kalla det för kontrajihadistiskt, vilket är något de hatar.

Det finns två saker här som jag anser vara symptom på att hur totalt verklighetsfrånvänd vanliga media är. Det första är fenomenet med personer ofta i mogen medelålder som anmäls för "hat" när de skriver på nätet, dessa känner inte att de har någon som talar för dem, alltså försöker de själva med blandat resultat. Det andra är att falla in i konspirationstänket vilket denna tråd också kan vara ett exempel på i sina sämsta/bästa stunder.

(Ja, du rätt rätt i det nedan)
Senast redigerad av experten10 2019-04-10 kl. 14:57.
Citera
2019-04-10, 14:55
Medlem
Citat:
Lite väl konspirationsteoretiskt för min smak och andra i tråden skulle kalla det för kontrajihadistiskt, vilket är något de hatar.

Det finns två saker här som jag anser vara symptom på att hur totalt verklighetsfrånvänd vanliga media är. Det första är fenomenet med personer ofta i mogen medelålder som anmäls för "hat" när de skriver på nätet, dessa känner inte att de har någon som talar för dem, alltså försöker de själva med blandat resultat. Det andra är att falla in i konspirationstänket vilket denna tråd också kan vara ett exempel på i sina sämsta/bästa stunder.

Men diskusionen sipprar ut från nätets hatfulla undervegetation, för att tas upp av bildad medelklass. Det är det väsentliga.

Edit: Eftersom jag numera är bekännade reaktionär så ansluter jag mig till uppfattningen att islam inte har något i Västerlandet att göra. Eftersom tron på profeten är en av de faktorer som kan fungera som ett enande klister mellan i stort sett alla menaiter så är religionen i sig något som bör bekämpas med största fasthet.
Senast redigerad av Ottokar 2019-04-10 kl. 15:08.
Citera
2019-04-10, 15:02
Medlem
Barrak Hussein Obamas lagvigda hustru Michelle Obama befinner sig på talarturne i Europa. Igår så talade hon i Köpenhamn och danska media var måttligt förtjusta.

Citat:
I kväll framträder USA:s tidigare första dam Michelle Obama på Globen i Stockholm. Motsvarande föreställning hölls i går kväll i Köpenhamn - men där blev det tummen ner efter showen.
"Platt känsla", "Banaliteter", "Bisarr föreställning".
Omdömena var inte nådiga hos vissa danska recensenter efter Michelle Obamas framträdande på Royal Arena i Köpenhamn.
Tidningen Berlingskes recensent delade ut tre av sex möjliga stjärnor till Michelle Obamas föreställning. Samma ljumma betyg gav tidningarna B.T. och Ekstra Bladet.
Omkring 11 000 åskådare var på plats när Michelle Obama höll föredraget som bygger på hennes bästsäljande bok "Min historia". De dyraste biljetterna kostade 3 500 danska kronor (cirka 4 800 svenska kronor), ett faktum som Berlingskes recensent tog fasta på:
"Hur mycket vass förstadam-visdom får man för 3 500 kronor? Det svar som utkristalliserade sig två timmar senare är: Överraskande lite", konstaterar skribenten som också slår fast att publiken lämnade föreställning med en "hög banaliteter".

https://www.msn.com/sv-se/noje/kandi...cid=spartanntp

Hade den f.d. Första damen framträtt i Sverige för bara ett år sedan hade hon blivit tokhyllad i svensk media. Det kan nog de flesta av trådens följare vara ense om. Men frågan är hur hennes show kommer att mottas idag. Ska bli en intressant avläsning av stämningsläget i Sverige i nådens år 2019.
Citera
2019-04-10, 15:14
Medlem
rough-justices avatar
Citat:
Men diskusionen sipprar ut från nätets hatfulla undervegetation, för att tas upp av bildad medelklass. Det är det väsentliga.

Edit: Eftersom jag numera är bekännade reaktionär så ansluter jag mig till uppfattningen att islam inte har något i Västerlandet att göra. Eftersom tron på profeten är en av de faktorer som kan fungera som ett enande klister mellan i stort sett alla menaiter så är religionen i sig något som bör bekämpas med största fasthet.

Helt riktigt. Men det är talmudism som är den riktigt farliga religionen. Giganten och experten10:an kanske kan berätta vad som står i Talmud?

Talmud och kristendom är varandras motpoler. Den ena är samhällsuppbyggande och den andra samhällsförstörande. Det finns en anledning till att en viss utvald grupp har strävat efter att sekulärisera de kristna västländerna.
Citera
2019-04-10, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rough-justice
Helt riktigt. Men det är talmudism som är den riktigt farliga religionen. Giganten och experten10:an kanske kan berätta vad som står i Talmud?

Talmud och kristendom är varandras motpoler. Den ena är samhällsuppbyggande och den andra samhällsförstörande. Det finns en anledning till att en viss utvald grupp har strävat efter att sekulärisera de kristna västländerna.

Finns väl trådar för talmud, toran och kabbala här på Flashback? Jag kan dock inte så mycket om talmud annat än de vanliga citaten om att goyen ska tjäna juden som ska i sin tur ska behärska världen. Vilket inte låter så trevligt för mig.

Själv ser jag det som mer naturligt om vi strävar efter science fiction författarens Paul Andersons förslag i boken Tau Zero om att svenskarna är det bästa härskarfoket efter världskollapsen.

Citat:
Much of the novel deals with the crewmembers' reactions to being the last remnants of humanity, and the prospect of being confined with their colleagues indefinitely. Though they were prepared to "lose" twenty Earth years during their journey and spend five on board the ship, the knowledge that they are being carried further and further into the future has various effects on the psychology of the characters. The novel describes the changing and extreme time dilation effects as well as events from the perspective of both the ship and an external observer.
Incidental to the main themes is the political situation on the Earth from which the protagonists set out: a future where the nations of the world entrusted Sweden with overseeing disarmament and found themselves living under the rule of the Swedish Empire. This sub-theme reflects the great interest which Anderson, an American of Danish origin, took in Scandinavian history and culture. In later parts of the book, characters compare their desperate situation to that of semi-mythical characters of Scandinavian legend, with the relevant poetry occasionally quoted.

https://en.wikipedia.org/wiki/Tau_Zero

Arier i yttre rymden!
Senast redigerad av Ottokar 2019-04-10 kl. 16:18.
Citera
2019-04-10, 16:35
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Barrak Hussein Obamas lagvigda hustru Michelle Obama befinner sig på talarturne i Europa. Igår så talade hon i Köpenhamn och danska media var måttligt förtjusta.

https://www.msn.com/sv-se/noje/kandi...cid=spartanntp

Hade den f.d. Första damen framträtt i Sverige för bara ett år sedan hade hon blivit tokhyllad i svensk media. Det kan nog de flesta av trådens följare vara ense om. Men frågan är hur hennes show kommer att mottas idag. Ska bli en intressant avläsning av stämningsläget i Sverige i nådens år 2019.
Min gissning är att det kommer att bli pliktskyldiga och bittra recensioner där man konstaterar att fru Obamas viktiga budskap är aktuellare än någonsin i dessa onda tider där folket hellre tycks lyssna till populistiska locktoner från mörka krafter som Trump och Orban.
Citera
2019-04-10, 16:38
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Kan du utveckla?
Att för att svenska folket ska kunna återta makt och kontroll över samhället så krävs det att det globala samhället kollapsar. Vilket det kommer göra av egen tyngd. Varpå jag menar att man ska omfamna det och stärkas av det. Äkta tribalism i tider av kris. Då jävlar får man se på strukturell återvandring och i det läget kommer bidrag till skönhetssalonger inte behövas.

Malcolm K skrev för ett tag sen om vad som händer när medelklassen får det knapert.
Kyeyune: Vänta bara tills medelklassen drabbas
Citat:
Svensk medelklass är inte svag. Svensk medelklass är inte tyst. Svensk medelklass kör man inte över så som man hittills faktiskt har kört över narkomaner och handikappade och pensionärer. Denna klass har hittills utgjort den svenska moralens väktare, därför att konsekvenserna av denna moral till stor del slagit mot andra grupper. Kommer denna klass verkligen att trotsa historien, att sätta moralen framför maten när väl den själv drabbas av kris? En hälsosam skepticism är nog på sin plats.

Att säkerställa den svenska medelklassens fortsatta levnadsstandard om eller när bostadsmarknaden brakar ihop kommer att kosta enorma summor pengar. Vart ska dessa pengar tas ifrån? Eller, för att spinna vidare på Cwejmans fråga: Vad kommer de ensamkommande afghanerna att äta, när svenska reklamare och statsvetare måste vända sig till frälsningsarmén?
https://www.gp.se/ledare/kyeyune-v%C...bbas-1.4824936

Att övertyga den mellersta kvartilen att repatriering är en reell lösning på ett reellt problem.
Citera
2019-04-10, 16:40
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Du vet, vi gillar ju att leka med tanken att den här tråden läses av fler än de som skriver i den. Att trådens "narrativ" för eller senare sipprar ut till andra kanaler. Dessvärre tror jag inte att din nazism hjälper till därvidlag, men det är ju bara vad jag tror då.
Du får tro vad du vill. För mig har din tro ingen betydelse. Dock är det en smula roande att du inte tror att det du kallar min nazism, i motsats till din egen rasism, hjälper till att föra trådens narrativ bortom tråden. Vi får väl se vad du får för gehör, om något, gällande din flärdfulla uppmaning till andra att ödsla sin tid på något så erbarmerligt meningslöst som att angripa Isobel när inte ens du själv vill görat.

Då du har så enastående svårt att finna vägar fram till henne får du lite hjälp på traven här:

https://twitter.com/isobelsverkstad

No need to thank me broski!
Citera
2019-04-10, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Att för att svenska folket ska kunna återta makt och kontroll över samhället så krävs det att det globala samhället kollapsar. Vilket det kommer göra av egen tyngd. Varpå jag menar att man ska omfamna det och stärkas av det. Äkta tribalism i tider av kris. Då jävlar får man se på strukturell återvandring och i det läget kommer bidrag till skönhetssalonger inte behövas.

Malcolm K skrev för ett tag sen om vad som händer när medelklassen får det knapert.
Kyeyune: Vänta bara tills medelklassen drabbas

https://www.gp.se/ledare/kyeyune-v%C...bbas-1.4824936

Att övertyga den mellersta kvartilen att repatriering är en reell lösning på ett reellt problem.

Opinionsbildningen för det stora hemvändandet måste grundläggas i tid. Åtskilliga historiska återblickar måste produceras om framgångrika hemvändanden genom historien. Skildringar om framgångsrika stater i MENA som behöver sina medborgare åter. Hemvändandet måste fås att framstå som det enda riktigt humana alternativet stött av goda exempel.

Kasta ut de djävlarna fungerar inte ännu i dagens samhällsklimat.

Men framför allt så måste socialdemokratin stigmatiseras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in