2019-05-13, 17:18
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Du måste ha i åtanke att detta fungerar som under häxprocesserna. Att försvara sig anses bara som ett bevis för skuld.
Sd har inte gjort annat än "försvara sig", genom att införa "nolltolerans" mm. Det har ju funkat bra, för motståndarlägret.
Citera
2019-05-13, 17:23
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Det visar sig att det otroligt nog fungerar i de breda folklagren och också här i tråden.

Det skrämmer mig mycket mer än några vilsna NMR demonstranter.
I jämförelse med "de breda folklagren" så är "NMR demonstranter" knappast vilsna, förutsatt att de inte demonstrerar mot Nordiska Motståndsrörelsen dvs.
Citera
2019-05-13, 17:26
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Sd har inte gjort annat än "försvara sig", genom att införa "nolltolerans" mm. Det har ju funkat bra, för motståndarlägret.
Jag håller med. Att be om ursäkt funkar aldrig, för dom blir aldrig nöjda.

Min personliga linje följer "Docent Jim"-doktrinen: -"Dra åt helvete"-. Eller som vi såg danske Rasmus Paludan ta till i Dansk TV när en motståndare började prata om "30-tal". Hans respons var att kalla kritikern för "nazi-svin".
Citera
2019-05-13, 17:27
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Nej, många betraktar inte SD som ett "hot mot demokratin". Det är bara skrämseltaktik för sosseriet som inte har några egentliga argument kvar.
OK, jag kan inte definiera ”många” men många som jag pratat med inom medier och förvaltning är synnerligen anti-SD och köper allt som kommer från MSM.
Citera
2019-05-13, 17:27
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Repatriera
Herregud människa skärp ihop dig. Jag menar bara det jag skriver. Nämligen att Bengt Lidforss var rasist och antisemit och ledande socialdemokratisk agitator utan att lägga någon värdering i saken. Jag har aldrig påstått att socialdemokratin är eller var en i grunden antisemitisk rörelse (detta vore givetvis felaktigt att påstå) utan bara att antisemitiskt tankegods fanns där vid seklets början. Troligen mer än i andra partier vill jag tillägga. Oavsett om ni hardcore antisemiter har rätt i era konspirationer eller inte så har ni det gemensamt att ni är jävligt dåliga på att läsa innantill innan ni spyr galla.

Vadå påstår förresten? Om du hade läst några av Lidforss texter skulle du aldrig ha frågat detta. Han beundrade visserligen judarnas genialitet men såg dem i huvudsak som skadliga för nationen och skrev en rad texter i ämnet som needless to say inte hade varit publicerbara idag. Nyttig läsning för dig så du får ett lite annat perspektiv än det du har nu.
Utöver att betrakta antisemitism som en av "mensklighetens vidrigaste afsöndringsprodukter" var han alltså en filosemit som beundrade judar. Låter stabilt.

Källa på att han kallade sig själv för antisemit?
Citera
2019-05-13, 17:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Ja, MEN om allt de gör bevisligen hade visat att det inte finns fog för brunsmetningen så hade epiteten till slut tappat trovärdighet. Men så är det INTE nu. SD låter sig brunsmetas utan motstånd.

Mediakriget pågår utan att SD deltar men SD utgör samtidigt PK-isternas kanske främsta argument. Det är helt skruvat.

Sverigedemokraterna avslutade helt nyligen sitt försök att skapa en mer högstämd och finkulturell kanal. Den kallades Samtiden. Uppenbarligen lyckades den inte dra till sig tillräckligt intresse och besökare.

Men varje problem förtjänar att granskas ur flera vinklar. Trådbekantingen Malcom K skrev härförleden ett försök till klassanlys av den nya vänsterliberala klass som uppstått som man kan kalla Transferiatet i tidskriften Axess. Här är slutet, men den förtjänar faktiskt att läsa i sin helhet.

Citat:
Det är alltid vanskligt att sia om framtiden. Dock tror jag att mycket talar för att vänstern om tio år – vad som finns kvar av den vill säga – kommer att se märkbart annorlunda ut från vad vi är vana vid. En ny sorts aggressiv klasspolitik som vi inte sett på länge är onekligen på väg, men det kommer inte att vara en klasspolitik byggd av och för industriarbetare och städare. De röda fanorna kommer att vara högst symboliska, om de inte redan blivit bortstädade. Snarare kommer denna nya klasspolitik att för första gången självmedvetet och ogenerat bejaka den moderna vänsterns sanna klassbas: studenter, tjänstemän, akademiker, journalister, NGO-anställda; kort sagt, den brokiga men växande skara människor som definieras inte av att de säljer sin arbetskraft till ägare av produktionsmedel, utan deras totala beroende av statlig beskattning och statliga transfereringar för att kunna reproducera sig själva som klass.

https://www.axess.se/magasin/default...4#.XNmJXfZuKUk

Den nya klassen Transferiatet har tidigare diskuterats i tråden och min uppfattning är att det ligger mycket i analysen att det finns en vänsterliberal klass som omfattar mycket av den urbana medelklassen som bl.a karakteriseras av att de hyser ett så intensivt förakt så att det gränsar till klasshat mot sina mindre urbana landsmän att de med brått mod importerar vad de hoppas kan vara en ny underklass som ska stödja dem framledes (och utföra skitjobben åt dem). De lever bl.a. av ideologiproduktion i syfte att gynna makthavarna som numera är helt beroende av denna klass och de röster som den kan trumma fram åt dem.

Edit: Tror att om man något tillspetsat tänker på Hunger Games filmerna så kommer man en bit på väg för att se på hur stora delar av Transferiatet ser på merparten av Sverige. Att det kommer en ny spännande etnisk crossover restaurang i kvarteret är fan så mycket mer engagerande än att det finns förlossningsvård i Västerbottens inland. De djävla otvättade bönderna där röstar antagligen ändå bara på SD eller något.
Senast redigerad av Ottokar 2019-05-13 kl. 17:58.
Citera
2019-05-13, 17:44
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Jag håller med. Att be om ursäkt funkar aldrig, för dom blir aldrig nöjda.

Min personliga linje följer "Docent Jim"-doktrinen: -"Dra åt helvete"-. Eller som vi såg danske Rasmus Paludan ta till i Dansk TV när en motståndare började prata om "30-tal". Hans respons var att kalla kritikern för "nazi-svin".
Klockrent att bara kasta tillbaka epitetet. Man bör dock fråga sig vem som kläckte idén om olika former av underdånighet som värn mot dessa är hominem-attacker och varför.
Citera
2019-05-13, 17:47
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
OK, jag kan inte definiera ”många” men många som jag pratat med inom medier och förvaltning är synnerligen anti-SD och köper allt som kommer från MSM.
Ja de röstar ju på sosseriet?

Edit: rättelse. Inte för att jag har fel i sak, men.
Citat:
Miljöpartiet är det parti som flest svenska journalister har sympatier för.
https://www.dagensmedia.se/medier/da...lister-6141799
Senast redigerad av 88g14flashplant 2019-05-13 kl. 17:49.
Citera
2019-05-13, 18:16
Medlem
Citat:
Klockrent att bara kasta tillbaka epitetet. Man bör dock fråga sig vem som kläckte idén om olika former av underdånighet som värn mot dessa är hominem-attacker och varför.

Bäste Flashplant - Du är möjligen så förtappad att du för dig själv erkänner att du är rasist och därför inte förstår problemet.

Men om du tänker på att i vart fall två till tre generationer svenskar har fått en så intensiv indoktrinering beträffande rasism att de i princip blir stumma och beter sig som harar i strålkastarljus om de anklagas för att vara rasister så förstår du djupet av problemet.

Vi kan ju inte ens här i tråden diskutera frågan om användning av begreppet rasism på ett rationellt sätt. Så djupt sitter indoktrineringen vid det här laget.
Citera
2019-05-13, 18:19
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ja de röstar ju på sosseriet?

Edit: rättelse. Inte för att jag har fel i sak, men.

https://www.dagensmedia.se/medier/da...lister-6141799
Nu för du ju resonemanget tillbaka till startpunkten. Dessa människor tror att de gör något bra och att SD och liknande är dåliga. De är inte med i någon hemlig konspiration för att byta ut folket.
Citera
2019-05-13, 18:29
Medlem
Citat:
Det handlar mer om att försöka framstå som rumsrena och ordentliga.
Tanken är att folk skall se igenom epiteten och öknamnen som kastas mot SD.
Jag tror nog att det funkat till en del, men frågan är om det inte gått lite för långt.
Citera
2019-05-13, 18:32
Medlem
Citat:
Lägg av, SD hade kunnat bygga en plattform på webben, presenterat fakta och ställt de frågor som MSM aldrig ställer. Och så vidare. Istället har de förknippats med Avpixlat och låtit sig brunsmetas.
Det har man försökt att göra. Men den slog inte så bra.
SD borde köra på youtube och liknande kanaler.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in