2019-04-10, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Du får tro vad du vill. För mig har din tro ingen betydelse. Dock är det en smula roande att du inte tror att det du kallar min nazism, i motsats till din egen rasism, hjälper till att föra trådens narrativ bortom tråden. Vi får väl se vad du får för gehör, om något, gällande din flärdfulla uppmaning till andra att ödsla sin tid på något så erbarmerligt meningslöst som att angripa Isobel när inte ens du själv vill görat.

Då du har så enastående svårt att finna vägar fram till henne får du lite hjälp på traven här:

https://twitter.com/isobelsverkstad

No need to thank me broski!

Kom igen, du kan inte bara utelämna den del av inlägget där jag skrev att jag gjort det och sedan säga att jag inte gjort det! Lycka till med att förklara vad min "rasism" är för något för övrigt.

Jo, jag har sett hennes twitter men twitter har bara 280 tecken-längd.

I varje fall är du inne på något viktigt. Att angripa och/eller ifrågasätta etablissemanget är "meningslöst". Silkesvantar: på! Jag menar absolut inte att du är ensam om detta varken i tråden eller i svensk debatt i stort. Det är mång som är helt eniga med dig. Det är en värdegrund till höger i politiken, inklusive nazister. I synnerhet sådana faktiskt.
Senast redigerad av experten10 2019-04-10 kl. 18:26.
Citera
2019-04-10, 18:28
Medlem
frasselitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Opinionsbildningen för det stora hemvändandet måste grundläggas i tid. Åtskilliga historiska återblickar måste produceras om framgångrika hemvändanden genom historien. Skildringar om framgångsrika stater i MENA som behöver sina medborgare åter. Hemvändandet måste fås att framstå som det enda riktigt humana alternativet stött av goda exempel.

Kasta ut de djävlarna fungerar inte ännu i dagens samhällsklimat.

Men framför allt så måste socialdemokratin stigmatiseras.
Jag tycker absolut man kan planera snöskottningen inför vintern. Poängen är att det inte kommer behövas snöbidrag för att kunna skotta bort snön i vinter. Det kommer bli lättare än man tror att skotta bort snön, bara gå ut o börja skotta.
Citera
2019-04-10, 18:40
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Opinionsbildningen för det stora hemvändandet måste grundläggas i tid. Åtskilliga historiska återblickar måste produceras om framgångrika hemvändanden genom historien. Skildringar om framgångsrika stater i MENA som behöver sina medborgare åter. Hemvändandet måste fås att framstå som det enda riktigt humana alternativet stött av goda exempel.

Eller så låter man bli att skapa narrativ om återvändandets naturlighet och humanitära förträfflighet. Risken finns att det bara blir en spegelbild av indandringens och mångkulturens positiva narrativ, ett narrativ som blivit allt svårare att hålla fast vid. Ett nytt narrativ riskerar samma öde som nuvarande. Bättre är kanske att bara slå fast att Sverige är svenskarnas land och andra som är här, är det mer eller mindre på nåder. Här bestämmer svenskarna om i princip allt. Som andra folk har rätt att göra i sina länder.

Angående återvandringstanken är jag inte emot den, men tror det blir svårt att praktiskt genomföra, med eller utan bidrag. Starkast motiverande faktor tror jag vore negativa ekonomiska konsekvenser av att stanna. Man kan jämföra med svenskarna som åkte till Amerika. En del reste hem igen, och då oftast på grund av svårigheter att försörja sig i det främmamde Amerika.

När det kommer till Malcom K - lite kul att vi fått en egen Malcom, som också är i ett slags opposition - så är hans materialistiska syn uppfriskande, även om han blir lite tjatig i längden. Vet inte om hans syn på saker och ting ska kallas för materialistisk, har inte koll på terminologin här, men han verkar fokuserad på det fysiska, det iaktagbara, åtminstone när han inte ölat för mycket, och det finner jag uppfriskande. Malcoms synsätt alltså, inte ölande.

Allt gott!
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2019-04-10 kl. 18:42.
Citera
2019-04-10, 18:58
Medlem
Sir Roger Scruton (adlades så sent som 2016), av en händelse den ende högerfilosof som är tillåten i SD efter Mattias Karlssons bokbål, har nu blivit persona non grata i konservativa kretsar i Storbritannien efter ett rekordsnabbt drev efter några uttalanden i en intervju i New Statesman igår där han försvarade sig mot anklagelser efter tidigare gjorda uttalanden om Soros bl.a.

Det som fällde honom var nog följande i gårdagens NT:
Citat:
Scruton is unrepentant, however, about the remarks that earned him such opprobrium. “Anybody who doesn’t think that there’s a Soros empire in Hungary has not observed the facts,” he said, heedless of the anti-Semitic portrayal of the philanthropist George Soros as a Jewish puppet-master.

It was “nonsense”, Scruton continued, to accuse the Hungarian prime minister Viktor Orbán of anti-Semitism (the pair have been friends since meeting in Budapest in 1987). The same applied, he insisted, to charges of Islamophobia. “The Hungarians were extremely alarmed by the sudden invasion of huge tribes of Muslims from the Middle East.” Islamophobia was, he repeated, a propaganda word “invented by the Muslim Brotherhood in order to stop discussion of a major issue”.
Scruton utsågs för några månader sedan till att leda regeringens ”Building Beautiful Commission” men sparkas nu med omedelbar verkan, och under dagen har flera konservativa politiker i England vittnat om hur skakade och gråtfärdiga de är efter att ha läst Scrutons sårande ord.

Undrar om Scruton nu också är portad på SDs landsdagar där han tidigare varit inbjuden. Förmodligen, då SD nu inte ens kan ha med ”Putinvänliga” Dansk Folkeparti att göra.

https://www.bbc.com/news/uk-politics...channel=social
https://www.newstatesman.com/politic...ervative-party
Citera
2019-04-10, 19:05
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Kom igen, du kan inte bara utelämna den del av inlägget där jag skrev att jag gjort det och sedan säga att jag inte gjort det! Lycka till med att förklara vad min "rasism" är för något för övrigt.

Jo, jag har sett hennes twitter men twitter har bara 280 tecken-längd.

I varje fall är du inne på något viktigt. Att angripa och/eller ifrågasätta etablissemanget är "meningslöst". Silkesvantar: på! Jag menar absolut inte att du är ensam om detta varken i tråden eller i svensk debatt i stort. Det är mång som är helt eniga med dig. Det är en värdegrund till höger i politiken, inklusive nazister. I synnerhet sådana faktiskt.
Vilken komiker du är

Att du skriver ett inlägg om Isobel på din Facebooksida som du använder sporadiskt och ingen läser är alltså att "gå till angrepp" enligt dig, ja herregud. Och sedan detta att du likställer ett löshjon som Isobel Hadley-Kamptz med "etablissemanget" haha

Du skulle göra dig bra på Norra Brunn kompis!
Citera
2019-04-10, 19:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Eller så låter man bli att skapa narrativ om återvändandets naturlighet och humanitära förträfflighet. Risken finns att det bara blir en spegelbild av indandringens och mångkulturens positiva narrativ, ett narrativ som blivit allt svårare att hålla fast vid. Ett nytt narrativ riskerar samma öde som nuvarande. Bättre är kanske att bara slå fast att Sverige är svenskarnas land och andra som är här, är det mer eller mindre på nåder. Här bestämmer svenskarna om i princip allt. Som andra folk har rätt att göra i sina länder.

Angående återvandringstanken är jag inte emot den, men tror det blir svårt att praktiskt genomföra, med eller utan bidrag. Starkast motiverande faktor tror jag vore negativa ekonomiska konsekvenser av att stanna. Man kan jämföra med svenskarna som åkte till Amerika. En del reste hem igen, och då oftast på grund av svårigheter att försörja sig i det främmamde Amerika.

När det kommer till Malcom K - lite kul att vi fått en egen Malcom, som också är i ett slags opposition - så är hans materialistiska syn uppfriskande, även om han blir lite tjatig i längden. Vet inte om hans syn på saker och ting ska kallas för materialistisk, har inte koll på terminologin här, men han verkar fokuserad på det fysiska, det iaktagbara, åtminstone när han inte ölat för mycket, och det finner jag uppfriskande. Malcoms synsätt alltså, inte ölande.

Allt gott!

Öl är uppfriskande!

Narrativ förstörs inte av drömmar och visioner. Narrativ förstörs först när de krossas av verkligheten.

Du skulle bli förvånad om du visste hur många stora återvändanden som förekommit under historens lopp. Judarna har ju t.ex. gjort det i vart fall tre gånger under den tid då det funnits skriven historia. De visar för goyerna att det kan ta många år, men om man har en klar agenda och jobbar på envetet så brukar det lösa sig med tiden.
Citera
2019-04-10, 19:24
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Öl är uppfriskande!

Narrativ förstörs inte av drömmar och visioner. Narrativ förstörs först när de krossas av verkligheten.

Du skulle bli förvånad om du visste hur många stora återvändanden som förekommit under historens lopp. Judarna har ju t.ex. gjort det i vart fall tre gånger under den tid då det funnits skriven historia. De visar för goyerna att det kan ta många år, men om man har en klar agenda och jobbar på envetet så brukar det lösa sig med tiden.

Absolut, till alltihop.

Det jag tänkte på är nya berättelser om återvandring som är av samma sort som dagens propaganda om mångkultur och invandring. Det finns en risk att ivern att peka på det bra med återvandring, leder till samma lögnaktigheter och mörkande som dagens narrativ, som beskriver invandring m.m. som uteslutande bra, ja rentav nödvändig. Då kan samma reaktion väntas som mot dagens narrativ. Men visst, berättelser kan vara en del i arbetet med återvandring, men osanna bör berättelserna inte vara.
Citera
2019-04-10, 19:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Absolut, till alltihop.

Det jag tänkte på är nya berättelser om återvandring som är av samma sort som dagens propaganda om mångkultur och invandring. Det finns en risk att ivern att peka på det bra med återvandring, leder till samma lögnaktigheter och mörkande som dagens narrativ, som beskriver invandring m.m. som uteslutande bra, ja rentav nödvändig. Då kan samma reaktion väntas som mot dagens narrativ. Men visst, berättelser kan vara en del i arbetet med återvandring, men osanna bör berättelserna inte vara.

Vi får säga som marxisterna. Gå till läggen och lär av historien.
Citera
2019-04-10, 20:02
Medlem
fasligts avatar
Citat:

Det går ju sisådär för sosseriet med europeiska mått mätt, även svenska sosseriet har sedan länge passerat rörelsens middagshöjd så det är bara en tidsfråga innan den totala pasokifieringen är ett faktum. Senast i raden av irrelevanta socialdemokratiska partiers ömkliga valresultat såg dagens ljus i Israel.
Israels legendariska Arbetarparti fick ynkliga 6 mandat
Lunchekot hade även följande att förtälja angående det djupt problematiska med tillåtande politik gentemot mångkulturen:
Många marockanska barn söker asyl i Sverige, de får avslag, men blir kvar på kommunernas bekostnad fram till artonårsdagen då polisen ombesörjer utvisning. Finfin användning av skattemedel. Enda anledning till att de sk barnen blir kvar till uppgiven myndighetsålder är att inga vårdnadshavare ger sig till känna i Marocko.

Illegaler svartjobbar på biltvättar, det är ofta orsaken till att man kan få bilen handtvättad till det facila priset av etthundra kronor.
Ett barnomsorgsföretag i Västsverige har stora språkbrister och många barn lär sig inte ordentlig svenska hos dagmammorna, det rapporterar P4 Väst. Totalt är det runt 600 barn som går hos dom här dagmammorna och socialdemokraten Mats Viking som har varit ordförande i utbildningsnämnden i Trollhättan menar att kommunen borde ha tagit tag i problemen tidigare.
"Både jag och nämnden skulle ha kunnat gjort ännu mer för barnen har svårt att få en andra chans. Kommer man efter från början är det svårt att ta ifatt de åren, och inga barn ska behöva ha förlorade år."
Dagmammorna pratar bland annat somaliska, arabiska och serbiska men svenskan är många gånger dålig. Det har visat sig när kommunerna som betalar för platserna gjort kontroller. Enligt Skolverket ska barnomsorgspersonalen ha bra svenska så att barnens språkutveckling stimuleras. Företagets VD vill inte kommentera kritiken.
https://sverigesradio.se/sida/avsnit...programid=4540
Citera
2019-04-10, 22:18
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Och apropå journalister så har den som följt amerikansk politik märkt att dessa 1) är fullkomligt allergiska mot att ställas till svars eller ifrågasättas 2) de är en viktig del av etablissemanget. Så som det ser ut i dag så skäms journalister inte för det usla de jobb de gör eftersom ingen riktigt seriös eller väfformulerad kritik finns.
Jag har insyn i branschen och kan intyga att de flesta journalister enligt standardmall 1A är riktiga fanatiker, mycket övertygade om att det de gör är viktigt och sant, osv. Detta gäller de yngre i högre grad än de äldre. De senare värdesätter hantverk och yrkesheder på ett annat sätt än yngre JMK-förmågor. Gemensamt för båda kategorierna är dock insikten om att journalister är utbytbara, att konkurrensen är mer än stenhård, och att det sannolikt är fatalt för karriären att skriva något "dumt". Det är nog väldigt mycket därför de gör det här halsstarrigt enkelspåriga intrycket. Vid flera utbildningar i journalistik lär man sig dessutom hur oerhört vitalt det journalistiska uppdraget är ur frihetssynpunkt, varför angrepp på journalister och tidningar ses som attacker på civilsamhället.

Att vara journalist är ett "kall" och inte vilket jobb som helst, och på sätt och vis är det givetvis helt sant att pressen förändrar samhället. Det är ju det hela den här tråden handlar om.
Citat:
Populism handlar om att peka på etablissmangets/"elitens" misslyckanden och hur etablissemanget är frånkopplat verkligheten och vanligt folk. Varje gång en journalist ojar sig över populism så innebär det att de per definition försvarar etablissemanget. Men de säger att de "granskar makten"... det här är väl bekant för alla här... så hur rår man på detta? Jag anser att man måste börja med en lämplig måltavla och i attacken mot den måltavlan ta med övrig kritik, t.ex. det jag nämner i detta stycke. Jag har aldrig läst Alinsky-reglerna men detta stämmer väl någorlunda med någon av dessa slår det mig.
Det stämmer att den etablerade journalistiken går maktens ärenden. De granskningar du nämner går ut på att försöka fälla maktpersoner som avviker från den statssanktionerade linjen. Undantag finns naturligtvis när det gäller brottslighet, missförhållanden, etc.

Jag är för övrigt inget större fan av populism eftersom den tenderar att sakna substans bakom slagorden. Pöbel/populus är heller inget positivt koncept. Jag uppfattar det som att populism är att utge sig för att representera folket, som ju saknar egen talan, och jag anser att det är fel att i populismens tecken attackera ex. journalister som "skrå", när det snarare är de stora mediahusen och deras skumraskkopplingar till diverse mer eller mindre ljusskygga krafter som ska sparkas på. Don't kill the messenger, liksom.
Citera
2019-04-10, 22:39
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Och apropå journalister så har den som följt amerikansk politik märkt att dessa 1) är fullkomligt allergiska mot att ställas till svars eller ifrågasättas 2) de är en viktig del av etablissemanget. Så som det ser ut i dag så skäms journalister inte för det usla de jobb de gör eftersom ingen riktigt seriös eller väfformulerad kritik finns.
Jag håller med om detta. Det finns inget riktigt mediakrig. I ett riktigt mediakrig skulle dessa journalister bekämpas med sakliga argument och därmed avslöjas och göras till åtlöje. Ett sådant mediakrig saknas – förmodligen för att det inte finns någon lämplig plattform.
Citera
2019-04-10, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jag har insyn i branschen och kan intyga att de flesta journalister enligt standardmall 1A är riktiga fanatiker, mycket övertygade om att det de gör är viktigt och sant, osv. Detta gäller de yngre i högre grad än de äldre. De senare värdesätter hantverk och yrkesheder på ett annat sätt än yngre JMK-förmågor. Gemensamt för båda kategorierna är dock insikten om att journalister är utbytbara, att konkurrensen är mer än stenhård, och att det sannolikt är fatalt för karriären att skriva något "dumt". Det är nog väldigt mycket därför de gör det här halsstarrigt enkelspåriga intrycket. Vid flera utbildningar i journalistik lär man sig dessutom hur oerhört vitalt det journalistiska uppdraget är ur frihetssynpunkt, varför angrepp på journalister och tidningar ses som attacker på civilsamhället.

Att vara journalist är ett "kall" och inte vilket jobb som helst, och på sätt och vis är det givetvis helt sant att pressen förändrar samhället. Det är ju det hela den här tråden handlar om.
Det stämmer att den etablerade journalistiken går maktens ärenden. De granskningar du nämner går ut på att försöka fälla maktpersoner som avviker från den statssanktionerade linjen. Undantag finns naturligtvis när det gäller brottslighet, missförhållanden, etc.

Jag är för övrigt inget större fan av populism eftersom den tenderar att sakna substans bakom slagorden. Pöbel/populus är heller inget positivt koncept. Jag uppfattar det som att populism är att utge sig för att representera folket, som ju saknar egen talan, och jag anser att det är fel att i populismens tecken attackera ex. journalister som "skrå", när det snarare är de stora mediahusen och deras skumraskkopplingar till diverse mer eller mindre ljusskygga krafter som ska sparkas på. Don't kill the messenger, liksom.

Du säger emot dig själv lite grann här när det gäller det fetmarkerade och understrukna.

Och de här skumraskkopplingarna du nämner existerar inte så vitt jag (eller du gissar jag också) vet men det har saluförts gott om fantasier i tråden om sådana saker. Att "kill the messenger" tror jag vore en bra utgångspunkt just för att det är enda sättet att få dessa "messengers" att över huvud taget bry sig om något annat än sina kollegor åsikter (något "dumt"). Det går inte att sparka på något så abstrakt som "ljusskygga krafter".

Det ligger något i det du säger med någon som pratar om "folket" allt för mycket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in