2019-01-21, 19:48
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Väldigt många bl.a. Aschberg, men också Dan Eliasson har en gång varit Maoister. Finns fler exempel som jag inte kommer ihåg just nu.
En bra början att nysta i, för den som vill och har tid, kan kanske vara nätverken ”Hilda” och ”Ruben”:
Hilda + Ruben = Sant
https://ledarsidorna.se/2016/09/hilda-ruben-sant/

Det finns många kända medlemmar, bland andra Dan Eliasson och Anders Danielsson. Mediernas eventuella roll i dessa nätverk är givetvis synnerligen intressant.

Citat:
[...] Ärligt talat, det gjorde mig äcklad. Jag kände mig som en billig hora som jobbade med ett sådant projekt. Jag svor att aldrig göra något likadant mer.

Men jag tror inte de som jag pratade med, som hade hand om detta var onda människor med någon sorts ond agenda. De ville säkert väl. Men de verkade totalt hjärntvättade. Sektvarning som sagt. Däremot finns det ju uppenbarligen folk som tjänar pengar på detta, och det finns även de som har en agenda.

Men det här var som sagt på landstingsnivå, inte någon stor medieredaktion eller liknande.
Jag tror att det är samma mekanismer överallt. Landsting och kommuner anställer dessutom massor av ”kommunikatörer” där många är övertaliga journalister.
Citera
2019-01-21, 20:07
Avstängd
88g14flashplants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Totius
Har inga invändningar mot det. Auschwitz-rättegångarna har visat vägen.
Du vill hålla skenrättegångar där åtalade på förhand är dömda för sina anklagelser och där erkännanden tvingas fram genom tortyr?
Citera
2019-01-21, 20:25
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Det var när Trump bombade Syrien första gången.
Det var då min sympati för Trump försvann, men i efterhand har jag reviderat det. Trump tycks vilja väl och han försöker men han har inte den avgörande makten.

Så var det ja. Tack för påminnelsen.

Hehe. Det är inte Trumps fel, när du säger det här så kommer jag att tänka på vad Jonas Inde sa i en intervju. Han konstaterade bara att "det amerikanska presidentämbetet syns vara lite av middle management".
Senast redigerad av Nostradumbass 2019-01-21 kl. 20:49.
Citera
2019-01-21, 20:39
Medlem
Totiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 88g14flashplant
Du vill hålla skenrättegångar där åtalade på förhand är dömda för sina anklagelser och där erkännanden tvingas fram genom tortyr?
Nej, jag vill att de som är delaktiga i det lagvidriga förstörandet av välfärdsstaten ska ställas till svars och att argumentet ”jag lydde bara order” inte ska tillmätas någon betydelse.
Citera
2019-01-21, 21:38
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Citat:
En bra början att nysta i
Mona Sahlin, Göran Rosenberg och Jerzy Sarnecki är andra exempel, som har bakgrund som Maoister eller åtminstone i FNL-rörelsen, som förespråkat mångkultur. I övrigt verkar ju Folkpartiet på den tiden varit full av liknande element som t.ex. Per Gahrton. Även Palme stod ju FNL-rörelsen nära.
Citera
2019-01-21, 21:54
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Vad jag förstår deltog AOC i den antisemitiska kvinnomarschen.

Och ja - jag skrev AOC och förkortningen signalerar vilket fenomen denna nyvalda kongresskvinna från Bronx är. Något många boomers inte fattat - och kommer betala ett högt pris för.

Alexandria Ocasio-Cortez triggar samma kontraproduktiva reflexer av löje som Trump gjorde och har från ingenting byggt ett varumärke på ett sätt han aldrig skulle klara utan sin tidigare kändisstatus. Hon är identitetsvänsterns Pewdiepie som lättviktigt dansar cirklar kring stabbigt solida motståndare.

Det var någon som på fullt allvar menade att Pewdiepie kunde rädda västvärlden i dess ödestimma, vilket säger en hel del om hur viral räckvidd och ungdomen kan göra mediala miljardstrukturer till mausoleum för död marknadsföring.

AOC har den makten från medias andra - blottade - flank, varför varje tanke att CNN eller NY Times äger makten att sänka henne eller den allt mer antisemitiska vänstern, är befängd. Organisera en kvinnomarsch I OPPOSITION TILL bruna kroppars energi och sociokulturella våldskapital och se hur det går.

Det är detta jag menar med den judiska sårbarheten i det månkulturella kaos som många i gruppen stoltserar med att ha verkat för. Demografiskt obetydlig grupp, men oerhört besutten. Naken inpå skinnet när det bruna barnet uttalar det alla vet och öppnar en debatt om vad som är rättvist som är avgjord genom sitt uttalande. Observera att det gäller redan idag och även i Sverige. Det självklara behöver bara UTTALAS. Skrämmandet till tystnad är enda försvaret - och nyttokalkylen att tiga är en annan för rasifierade kroppar som vill omfördelad makt och position, än skrämda vita som inte vill hamna i kylan.

Och när hatet och trycket mot vita går över en nivå, har dessa heller inget att förlora och inga lojaliteter utanför gruppen. Tankeförbudet mot den kejserliga nudismen är brutet och hans resurser att fördela är väldiga.

Det vi ser i USA är faktiskt hur den töntiga delen av MAGA vädrar morgonluft och tror sig ha hittat identitetsvänsterns svaghet i dessa påstått antisemitiska representanter. På samma sätt som SD känt en tröst i att förknippas med ett komprometterat etablissemang, när energin finns i det autentitska, populismen.

De har fel och AOC och identitetsvänstern har rätt när hon skrattande dansar runt hysteriska anklagelser som ingen egentligen tror på. Om MSM tar striden är det de som förlorar, med mindre än att de och den judiska lobbyn helhjärtat tar majoritetsbefolkningens parti mot de bruna kropparna.

Istället blir det vackert till att förhandla och acceptera att det KRÄVS en viss grad av kritik enligt tidigare pestsmittade mallar, för att de nya viralpolitiska populisterna ska framstå som autentiska inför sina tribalistiska väljare. "Menar du att privilegierade, besuttna judar ska lämna ifrån sig resurser, makt och plattformar till din identitetspolitiska intressegrupp?!" "Ja. Och?"

Det kan gå fort för som vi vet, den som gapar över mycket mister ofta hela stycket. Det välorganiserade hatet och hetsandet mot vita och den eviga skrämselpropagandan mot "white supremacy" har börjat ge oönskad rekyl. People of color börjar ställa besvärande näsvisa frågor om den judiska melaninhalten.
Are Jews White? It's a Mistake Even to Ask
[...]
Since Donald Trump's ascent, though, the issue of Jews and whiteness pops up increasingly in the links shared by friends in the United States. Since Charlottesville, the question of Jews' color has become a near-daily side dish on my news platter.

This bothers me.
[...]
Because race is the most pervasive reason that some Americans believe they can discriminate against and despise others, a reflexive response to hatred of Jews is to try to fit it into the categories of race. The syllogism seems to be: People who are hated are not considered white; therefore, if Jews are hated, they aren't really white. Alternatively, if they are white, the hatred is insignificant.
[...]
What's more offensive about discussing Jews and whiteness is that, however unintentionally, it echoes the racial anti-Semitism of the Nazis.
https://prospect.org/article/are-jew...stake-even-ask
How Jews Became 'Too White, Too Powerful' for U.S. Progressive Activism
The Women’s March anti-Semitism saga exposes the profound failure of identity politics and inclusion. We're told we must 'work through' the pain of overt anti-Semitism, that we boost white supremacy and that we're Zionist genocidaires
https://www.haaretz.com/us-news/.pre...vism-1.6849454

Women's March President Suggests Jews Are White Supremacists While Claiming She's Not Anti-Semitic

https://www.dailywire.com/news/42421...-ryan-saavedra
Despite calls for unity, even leaning into the chaos, all I see is another dig by the Women’s March at those pesky Jewish feminists who happen to be white.
https://www.tabletmag.com/scroll/279...white-jews-are

Just precis, "happen to be white". Där är den oundvikliga vattendelaren.
Citera
2019-01-21, 22:23
Medlem
longbow4ys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Det kan gå fort för som vi vet, den som gapar över mycket mister ofta hela stycket. Det välorganiserade hatet och hetsandet mot vita och den eviga skrämselpropagandan mot "white supremacy" har börjat ge oönskad rekyl. People of color börjar ställa besvärande näsvisa frågor om den judiska melaninhalten.
...
Just precis, "happen to be white". Där är den oundvikliga vattendelaren.

Till slut måste också den gruppen välja sida när de Exponerats.
Då kan det gå fort, ja nästan synkront, i medierna.

Apropå ämnet så hade Löfven med tabuoffret i regeringsförklaringen idag:
Var än antisemitismen finns, och hur den än uttrycks, så ska den belysas och bekämpas. År 2020 står Sverige värd för en ny internationell konferens om hågkomst av Förintelsen, och svenska ungdomar ska ges möjlighet att besöka minnesplatserna i Europa. Ett nytt museum inrättas för att bevara och föra vidare minnet av Förintelsen.

Vi ska aldrig glömma, har vi lovat varandra. Sverige glömmer aldrig.
https://www.regeringen.se/tal/20192/...-januari-2019/

Ingen som undrar varför detta tas upp i regeringsförklaringen?

Vore man konspiratorisk lagd skulle man kunna tro att detta var ämnat som internationell signalpolitik för att blidka de som kritiserar utrikesminister Wallström mest. En internationell konferens är till för utländska intressenter för att visa att Sverige håller sin del av fronten mot "högern"
.
Precis det som Löfven började anförandet med:
Runtom i Europa breder högerextrema rörelser ut sig. I flera länder har krafter med en antidemokratisk agenda nått ända fram till regeringsmakten. Men i Sverige står vi upp för människors lika värde. Vi väljer en annan väg.
Återigen signalpolitik.

Men ämnat för vem? Vem är det som är så viktig att signalera godhet för att man offrar Sverige och svenskarna på kuppen. Vem är det som skrämmer skiten ur Löfven? Och Reinfeldt före det?

Vilka länder i EU är antidemokratiska?
Citera
2019-01-21, 22:24
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Men jag tror inte de som jag pratade med, som hade hand om detta var onda människor med någon sorts ond agenda. De ville säkert väl. Men de verkade totalt hjärntvättade. Sektvarning som sagt. Däremot finns det ju uppenbarligen folk som tjänar pengar på detta, och det finns även de som har en agenda.

Jag kommer alltid att tänka på ett citat från boken "The German War" när jag betraktar den självcensur/hjärntvätt som pågått, och alltjämt pågår fortfarande, snart sagt överallt i samhället:

"Fear of isolation and social sanctions tends to silence individuals who feels that they are in the minority, reducing their potential number; meanwhile, press reporting of the 'majority' viewpoint augments and stabilizes its moral position. Her arguments also highlights an important intersection between the public and private spheres of society, with much of the pressure towards conformity exercised privately, within like-minded peer groups. Through embarrassment, even humiliation, the opinion-forming relationships of family and workplace effect silent shifts in moral positions. She drew attention to the psychological importance of private pressure in fomenting an individual’s fear of isolation. This version of 'spiral of silence' worked in private because the media avoided inviting wide-ranging or open discussion of what was going on; yet at the same time, it provided a series of theoretical justifications."

Det är väl på samma vis inom svenska myndigheter, landsting, kommuner osv. idag, ingen vågar öppna munnen och påtala de uppenbara lögnerna och missförhållandena. Trots att säkert majoriteten av personalen, i olika omfattning, känner att det är fel.
Senast redigerad av McAz 2019-01-21 kl. 22:33.
Citera
2019-01-21, 22:33
Medlem
Hlewagastirs avatar
Citat:
Fabian Fjälling har lagt ut ett intressant samtal med Frida Boisen på Trolljägarna som sätter allt det här i blixtbelysning. Frågan är om Frida Boisen och hennes gelikar förstår problemen. Som jag ser det finns bara två möjligheter kvar efter all den tid som har gått: 1) De ljuger medvetet eller 2) de förstår inte bättre.
De förstår inte bättre. När Frida Boisens barn började skolan skrev hon en krönika där hon hängde ut en pojke i klassen och hans mamma. https://www.dagensmedia.se/medier/da...av-pon-6088801

Vad skiljer detta från näthat?

Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
De vänsteraktivisterna tänker sig ett framtida USA där USA skall ha samma relation till Israel som de nordiska länderna. Detta är mycket svårt att uppnå i och med att det bor fem-sex miljoner judar i USA (varav en mycket stor del är pro-israeliska) och sedan är drygt 10-15 procent av den amerikanska vita kristna befolkningen evangeliska kristna som tror att Messias kommer att återuppstå när all judar samlas i Israel.

Rent politiskt skulle Demokraterna kunna gå den här vägen men då försvinner säkert de pro-israeliska företag, grupper och familjer som finansierar det Demokratiska Partiet. Även om det handlar om en fraktion av de pengar som banker, läkemedelsindustrin, motorindustrin osv. ger till Demokraterna är ändå en hel del pengar. Vem vill gå miste om dem? Vidare är i princip var enda större amerikanskt mediehus pro-israeliska och går hårt mot dem som inte är det.

Antalet blandäktenskap mellan liberala judar och goyim har dock ökat kraftigt de senaste decennierna. Det gör att liberala judar på sikt kommer att bli allt mer sekulariserade och på sikt försvinna. Medan antalet ortodoxa judar ökar.
http://www.aish.com/jw/s/Will-Your-G...n-Be-Jews.html

Citat:
Ursprungligen postat av BarrySlisk
Att den psykiska ohälsan bland unga ökar, har ju uppmärksammats medialt. Folkhälsomyndigheten har också granskat saken och släppte i april 2018 en rapport:

https://www.folkhalsomyndigheten.se/...sa-bland-unga/

Naturligtvis är slutsatserna riggade till förmån för vänsterliberala värderingar:

Man talar om skola, arbetsmarknad och …wait for it… klassklyftor som orsak till ungas psykiska mående.

Utredningen tycks rensad på alla analyser som kan väcka konservativa konnotationer. Denna blinda fläck blir ibland väldigt uppenbar:

Föräldrars sätt att uppfostra sina barn har blivit mindre auktoritärt sedan 1980-talet. Folkhälsomyndighetens sammanställning av den vetenskapliga litteraturen tyder på att ett mindre auktoritärt föräldraskap minskar risken för att barnen ska utveckla psykisk ohälsa.”
Det går dock inte att komma ifrån att kraven i samhället har ökat. För några generationer sedan - mycket kort tid för evolutionen - var det helt normalt att gå i sexårig folkskola. Att idag inte orka tillbringa hela sin ungdom i skolbänken är skäl för psykisk utredning och diagnos. Det pratas mycket om enkla jobb till nyanlända, men många svenskar har inte förutsättningar att göra mer än så.
Citera
2019-01-21, 22:39
Medlem
Citat:
Jag har aldrig uttryckt att inkompetens är ”enda” förklaringsmodellen. Tvärtom behöver man söka förklaringen till inkompetensen. Och vare sig inkompetens eller uppsåt är förlåtligt i dessa sammanhang. Fabian Fjälling har lagt ut ett intressant samtal med Frida Boisen på Trolljägarna som sätter allt det här i blixtbelysning. Frågan är om Frida Boisen och hennes gelikar förstår problemen. Som jag ser det finns bara två möjligheter kvar efter all den tid som har gått: 1) De ljuger medvetet eller 2) de förstår inte bättre. Jag citerar mig själv från tråden om Granskning Sverige:
Christopher Lasch verkar ha en del att säga om detta, i den postumt utgivna The Revolt of the Elites - and the Betrayal of Democracy. Efter nästan ett kvartssekel känns den i många stycken högaktuell för svenska förhållanden, eller västerlandet överlag:
Citat:
Democracy requires a vigorous exchange of ideas and opinions. Ideas, like property, need to be distributed as widely as possible. Yet many of the "best people", as they think of themselves, have always been sceptical about the capacity of ordinary citizens to grasp complex issues and to make critical judgments. Democratic debate, from their point of view, degenerates all too easily into a shouting match in which the voice of reason seldom makes itself heard.

Lasch resonerar att politiska debatter och dryftandet av religiösa kontroverser i sig har bildningsvärde ("educative in its own right"), men som det utvecklat sig meningsskiljaktigheter istället hanterats genom att sopas under mattan och den folkbildande potentialen utarmats och den kvarvarande debatten blivit fadd och harmlös.

Citat:
According to Walter Lippmann, one of the pioneers of modern journalism, the "omnicompetent citizen" was an anachronism in the age of specialization.

Citat:
The most curious feature in all this, of course, is that although Americans are now drowning in information, thanks to newspapers and television and other media, surveys regularly report a steady decline in their knowledge in public affairs. In the "age of information" the American people are notoriously illinformed. The explanation of this seeming paradox is obvious, though seldom offered: Having been effectively excluded from public debate on the grounds of their incompetence, most Americans no longer have any use for the information inflicted on them in such large amounts. They have become almost as incompetent as their critics have always claimed - a reminder that it is debate itself, and debate alone, that gives rise to the desire for usable information. In the absence of democratic Exchange, most people have no incentive to master the knowledge that would make them capable citizens.

---

Citat:
Det var när Trump bombade Syrien första gången. Eller snarare innan det, när han hotade att bomba pga någon helt uppenbart fejkad kemgasattack.

Det var då min sympati för Trump försvann, men i efterhand har jag reviderat det. Trump tycks vilja väl och han försöker men han har inte den avgörande makten.

Annars var det precis som du säger. Hela västvärldens media vände på 24h och blev Trump-vänlig i en vecka, och sedan var det återgång till det gamla narrativet igen, med Trump som en ny Hitler.
Ja det där minns jag mycket väl. Uppenbart att detta var någon slags politisk eftergift för att kortvarigt blidka den amerikanska, Trump-hatande maktstrukturen och i en punktinsats markera skarpt mot Putin. Och som det behagade MSM. Väldigt snart därefter - business as usual.
Citera
2019-01-21, 22:41
Medlem
Malcom Kyeyune lyfter frågan om etniska skillnader men förklätt till en diskussion om den liberala utopin.
Citat:
Dagens liberala demokrati är ett »perfekt« system, ett system som har svar på alla frågor. Låt oss ta ett par exempel, ryckta på måfå:

Varför verkar det som om romer är grovt överrepresenterade i brottsstatistiken, speciellt gällande åldringsrån? Vi vet alla självklart svaret: på grund av att det finns en rasistisk norm/en »fobi« hos vissa människor som spökar i samhället.

Varför tar så många transpersoner livet av sig? Jo, för att det finns en transfobisk norm som hänger kvar.

Varför är somalier, som etnisk grupp betraktad, i Sverige en långsam humanitär och social katastrof, medan eritreaner verkar klara sig finfint? Jo, för att det finns rasistiska och främlingsfientliga normer i samhället.

Listan på problem vi står inför kan göras hur lång som helst, men svaret är i princip alltid detsamma. Systemet är perfekt och därför måste alla problem vara ett resultat av någon sorts människohatande sabotörer som bara bestämt sig för att kasta sand i maskineriet av ren jävlighet. Sovjetunionen, en annan modern utopi, förklarade för övrigt alla sina skavanker på ungefär samma sätt. Systemet är perfekt, allt funkar jättebra, och om det inte vore för de där hemska kulakerna och alla de utländska spionerna så skulle hela landet bokstavligen flöda av mjölk och honung.

Argumenten för EU har följt samma mönster, med den lilla knorren att vi nu verkar ha en hel kontinent av kulaker att tampas med; folk som inte förstår att den inslagna vägen verkligen är den enda vägen framåt. Politiken är över; nu återstod bara att implementera de rationella, vetenskapliga dekreten från Bryssel för allas lycka och välstånd.
https://unv.is/fokus.se/2019/01/otac...zNbncBUCF8618U

Intressant att även Thomas Gür citerar det här stycket på Facebook. Han måste väl förstå vad det är Kyeyune vill få fram för poäng med sina frågor. Eller är det så att Thomas Gür inte delar den liberala ”blank slate” teorin längre?
Citera
2019-01-21, 23:14
Medlem
Citat:
Malcom Kyeyune lyfter frågan om etniska skillnader men förklätt till en diskussion om den liberala utopin.

https://unv.is/fokus.se/2019/01/otac...zNbncBUCF8618U

Intressant att även Thomas Gür citerar det här stycket på Facebook. Han måste väl förstå vad det är Kyeyune vill få fram för poäng med sina frågor. Eller är det så att Thomas Gür inte delar den liberala ”blank slate” teorin längre?

Jo det vore kul om Malcom kom ut som woke när det gäller ärftlighet och gener. Det är väl bara han och någon jude som skulle tillåtas att lyfta frågan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in