Senast redigerad av Passepartout 2018-11-23 kl. 19:52.
Senast redigerad av Passepartout 2018-11-23 kl. 19:52.
Vi träffar en polis som i sitt arbete har mycket god insyn i brottsligheten i gruppen men behöver vara anonym på grund av sitt arbete. Han är mycket kritisk till den sk gymnasielagen.https://www.svt.se/nyheter/lokalt/va...-av-kriminella
Hans bild är att det finns mellan 75-100 unga män som cirkulerar mellan Västerås, Uppsala och Stockholm som just nu lever i vad han kallar ett parallellsamhälle där de både utnyttjas av andra kriminella och begår brott själva.
Falska identiteter vanligt
Vid kontroll av de unga killarna som ofta rör sig i centrala Västerås påträffar polisen ofta flera identitetshandlingar.
– De kan ha upp till 3,4,5 identitetshandlingar och LMA kort (identitetkort för asylsökande) berättar polismannen.
[...]
Säkerhetspolisen i Sverige varnade också i samband med införandet av den sk gymnasielagen att kraven på att säkerställa identiteten på den som söker uppehållstillstånd var för svag.
– Vi ser att dom ägnar sig åt narkotikaförsäljning, stölder av framförallt dyra kläder som jackor osv. Sen utnyttjas dom även som svart arbetskraft, berättar västeråspolisen.
I och med att polisen allt oftare träffar på de här killarna på arbetsplatser i Västerås varnar man för framväxten av ett parallellsamhälle.
[...]
– Dom här killarna har väldigt lite att sätta emot eftersom dom saknar i princip allt. De blir extremt utsatta.
Samtidigt är dom hårda, det är ingen enkel resa dom gjort för att ta sig hit.
Oro för extremism
Inom polisen är man också orolig över att livet i utanförskap ska leda till extremism, något som även volontärer varnat för om situationen fortgår.
– Det finns oroväckande krafter som vi ser söker sig till dom här killarna. Vi har fått signaler om att personer med extrema religiösa åsikter har inhyst personer. Vad dom vill med det vet vi inte i dagsläget.
– Generellt tycker jag att lagen är en form av missriktad välvilja. Att sätta unga ensamma män i den här situationen är oansvarigt. Det är min åsikt.
Clinton: Minska EU-invandringenhttps://www.svt.se/nyheter/utrikes/c...u-invandringen
Europa måste dra ner på invandringen om man ska få bukt med den populistiska våg som lett till brexit och Donald Trumps styre.
I samma artikel ... får hon delvis medhåll från Tony Blair.
– Man måste hantera de legitima problemen och ha svar på dem, säger den brittiske expremiärministern.
– Därför kan man inte ställa upp i val i Europa i dag utan att ha en stark position vad gäller immigration, eftersom folk är oroade.
– Man måste ta itu med de problemen. Om du inte tar itu med dem, ja då lämnar du ett stort utrymme för populisterna att marschera in i.
“I admire the very generous and compassionate approaches that were taken particularly by leaders like Angela Merkel, but I think it is fair to say Europe has done its part, and must send a very clear message – ‘we are not going to be able to continue provide refuge and support’ – because if we don’t deal with the migration issue it will continue to roil the body politic.”
...
“The use of immigrants as a political device and as a symbol of government gone wrong, of attacks on one’s heritage, one’s identity, one’s national unity has been very much exploited by the current administration here,” she said.
Spännvidden är stor, kanske lika stor som den mellan Miljöpartiet och Vänsterpartiet.http://katerinamagasin.se/einar-aske...ge-ater-finns/
...
Ett tiotal meter från dörrarna får bokmässans självutnämnda drottning Pascalidou syn på mig. Hon rusar fram och skriker att jag är brun, att jag inte är människa, och att jag är en kvarleva av patriarkatet. Folk stannar upp, undrar vad som pågår. Vilken gås, tänker jag, och går mot dörrarna med min vän. Ut i friska luften. Min vän pratar om att jag borde anmäla kvinnan, men jag är trött efter den långa resan, och av alla intryck från denna dag.
En sak vet jag redan där, att till bokmässan kommer jag inte tillbaka förrän Kultursverige åter finns.
A toothless United Nations document is stirring up political trouble throughout Europe, nearly toppling one government. The overreaction to the Global Compact for Safe, Orderly and Regular Migration shows how immigration politics have decoupled from the reality of people moving across borders.https://www.bloomberg.com/amp/opinio...ut-immigration
In July, the text of the compact was approved by all 193 UN member states — except the U.S., which had pulled out of the talks earlier.
Member states are supposed to sign it formally at a special conference in Morocco next month. There’s nothing in the document to stop them from doing so; it’s a non-binding, good-natured declaration of intent to collect data on migration, adopt data-supported policies, not to violate migrants’ human rights, and to make honest attempts to integrate immigrants.
And yet it has proved politically explosive. Enter Donald Trump. By withdrawing the U.S. from the compact, he set an example for other anti-immigrant politicians: not signing the pact has become a matter of sovereignty.
[...]
Importantly, the compact doesn’t hold that some reasons for migration, like wars, may be more valid than others, such as poverty. That has angered nationalist politicians: The distinction between humanitarian and economic migration allows them to call for limits on immigration while avoiding accusations of inhumanity.
The UN document also avoids applying the terms “legal” and “illegal” to migration — as much of a red line for Strache’s Freedom Party as for Republicans in the U.S.
As for the pact’s non-binding character, at least some of its opponents appear to view it with mistrust. It would still be binding morally and politically, and could leave governments open to legal challenges, commentator Adam Forisek wrote on a pro-government Hungarian website.
In reality, the wording of the compact will change nothing about migration patterns, integration policies, labor market demands, security arrangements, or deportation practices. The poor, the downtrodden and the victims of violence will keep seeking a better life away from home, and wealthy nations will treat them according to which party is in power.
A coordinated multinational effort to resolve the thorniest migration issues and work out optimal integration policies doesn’t require a non-binding pact signed by every country. A smaller group of governments willing and able to work on solutions could make binding agreements, which could include some common funding and multinational pilot projects.
Today, the world lacks a crop of leaders capable of such momentous deals. As a result, immigration politics have turned into an exercise in providing verbal clues to tell identity voters whom to support. The debate is about buzzwords like “sovereignty” and “border security” rather than immigration itself.
Bershidsky was born in Moscow to a Jewish family.[2] He studied, but did not finish at, the Moscow State Linguistic University and the University of California. He spent a year in France on his MBA from INSEAD in Fontainebleau, France.https://en.wikipedia.org/wiki/Leonid_Bershidsky
In the late 1980s and early 1990s, he worked at The Philadelphia Inquirer, Newsweek, The Moscow Times, and was the chief editor of "Capital" weekly. From 1999 to 2002, he was the first editor in chief of the newspaper Vedomosti.
In 2007, at the invitation of then professional cyclist Alexander Vinokourov, Bershidsky went into business as the managing director of KIT Finance Investment Bank. In 2009, Bershidsky became a co-owner and chief editor of the business website Slon.ru. In 2010, he was appointed director of the business book division of Eksmo, a Moscow book publisher
Du måste vara medlem för att kunna kommentera
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!
Swish: 123 536 99 96 Bankgiro: 211-4106