2018-04-13, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av B0B0
Även jag har funderat i exakt samma banor som ovanstående.

Med tanke på den makabra, enögda fanatism som Sveriges samlade tidningsredaktioner har uppvisat under hela den mångkulturella epoken - då de med religiös glöd blundade för alla problem, hängde ut meningsmotståndare och tystade ner vänsterextremism och islamism inom svenska myndigheter - så kanske det inte är för långsökt att de kommer bete sig på exakt motsatt sätt när pendeln väl helt har svängt om? Alltså; att de med lika enögd fanatism vänder sig mot sina forna kollegor och vänsteranförvanter, som ju har infiltrerat diverse myndighetsorganisationer, och avslöjar/hänger ut dessa - nu när "Det Stora Mångkultursexperimentet" efter mångt och mycket äntligen tycks ha kollapsat?

Jag anser det inte alls för särskilt långsökt att många av de människor som tidigare varit fanatiska s.k. "antirasister" nu kommer bli precis tvärtom och försöka påtvinga andra sin nya, nationalistiska trossats istället för identitetspolitik och vänsterextremism. I denna sorts samhälle kanske man kan förvänta sig en massa journalistiska drev mot diverse ruttna byråledningar och inkrökta vänsterorganisationer, så att de personer som tidigare hölls om ryggen och omhuldades nu hamnar ute i kylan för att de inte delar den nya "värdegrundsideologin" som man ska hålla?

"Svenskarna kan bara hålla en tanke i huvudet åt gången", eller hur det nu var någon sa nån gång.

Det ovanstående är bara en ren hypotes å min sida. Jag har inga konkreta bevis alls för att backa upp några av mina spekulationer.

Förfäras ej du lilla hop fast fiendernas larm är stort.

Författaren till Svarta Svanar (Talib) har skrivit ett intresseväckande kapitel i sin senaste bok om den intoleranta minoritetens inverkan på ett samhälle. Kan varmt rekommendera boken.

Men min slutsats är att det är just en liten och mycket intolerant minoritet som genomfört en framgångsrik kapning av ett antal kommandoposter i Sverige. När den intoleranta minoriteten förhoppningsvis undergrävs kommer det att kunna inträffa förändringar.

Det är nog många inom stat och förvaltning som slipar knivarna nu och kappor kommer att vändas. Ni märkte väl att svaret var det klassiska "Jag lydde bara order".

Ska sluta skriva poster när jag druckit gott rödvin.
Citera
2018-04-14, 11:29
Medlem
fasligts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Makten framför allt. Saknas det stöd uppifrån för multikulti? Kanske det inte emfaseras lika ihärdigt eller så ändras bara språkdräkten en smula. Kanske har den tagit semesterledigt. Reklamen är i alla fall full av kompletta färgskalans representation av hudfärger - en härlig, stor familj av optisk mångfald som går igen och igen.

Om mångfaldsbluffen är genomskådad ("inte har lika mycket understöd uppifrån") så är de totalitära manéren desto bistrare: med regeringen som framhärdar i undantag för skäggbarn utan asylskäl att ges uppehållstillstånd och den fräcka grundlagsändringen beträffande TF och YGL, trots den oerhört starka kritik propositionerna givits av remissinstanserna i båda dessa fallen; och hårdare tumskruvar på "sociala medier" att censurera regimkritiska röster. Det är alltså oblyga tendenser till ökad totalitarism. Denna papperstiger kan mosa enskilda medelklassare - mest av den gruppdynamik som medelklassen självt håller sig med. Utmana papperstigern, skratta åt den, syna bluffen. När papperstigern förstått att den är till åtlöje kan man ignorera den helt.

Stöd för saken uppifrån saknas definitivt inte. Här har vi en liten aptitretare från vår överstatliga Europeiska Union.
Citat:
ECJ upholds young refugees’ right to family reunification
Refugees who request family reunification must be treated as minors even if they turn 18 during asylum process.

Refugees who turn 18 during their asylum procedure must still be granted the right to family reunification as though they were minors, according to a European Court of Justice decision published Thursday.

The case concerned a young unaccompanied woman from Eritrea, who had applied for family reunification after being granted asylum in the Netherlands. Dutch authorities declined her request since she turned 18 during the process and was no longer a minor.

The European court found that if a refugee under 18 requests the right to family reunification within three months of receiving asylum status, the refugee must be considered a “minor” for the purposes of their application to bring family members to the host country.

The court also ruled that it is not at the discretion of individual EU member countries to decide on a young refugee’s right to be reunited with his or her family.
https://www.politico.eu/article/ecj-...reunification/

Varje laglig grund för att slippa försörjningsansvar för någon enda långfärdsresenär med vidhängande storfamilj ska visst prompt undanröjas.
Citera
2018-04-14, 12:53
Medlem
Droidlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta är ju den självklara utvecklingen av identitetspolitiken, det kunde inte gå på något annat vis.
Ut. Nu.

Mycket sker i de nedre echelongerna av samhällspyramiden. De som rör sig i"alt-right" kretsar på YT vet vad jag talar om. Här har ni tex ett möte mellan den prominente svarte YT-celebriteten Tommy Sotomayor och Jared Taylor. Jag lyssnade live till detta och iaktog chatten (mestadels svart) och JT fick mestadels medhåll och samtalet applåderades efteråt i kommentarerna. Tommy var ej fientlig under samtalet.

https://www.youtube.com/results?sear...r+jared+taylor

Jared Taylor har även debatterat clownen Tariq Nasheed vilket man empatiskt förstår framkallar behov av skämskudde hos de afroamerikanska åhörarna. Internet är den verkliga kaosfaktorn. Vi har bara haft "social media" i ca två decennier. Denna nivå av gräsrotskommunikation måste antingen revolutionera och uppgradera mänskligheten, som tryckpressen, eller klippas av drakoniskt. Ingen medelväg finnes.
Citera
2018-04-14, 15:24
Medlem
S.Kandals avatar
En ödesfråga på ingång...

Nu står Sverige och regeringen vid ett vägskäl, likaså Centern och då indirekt alliansen. Om det nya förslaget som ska presenteras om ett par veckor rörande de "ensamkommannde" röstas igenom i riksdagen, ja då är tärningen kastad.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6929516

Det blir onekligen intressant att följa detta drama, en vattendelare i så många aspekter. Om dessa gynnare får stanna är Sverige, regeringen och alliansen alla förlorade. Det finns således inte mycket att vinna på detta för de styrande idag.
Media har haft en väldigt neutral bevakning av denna fråga senaste tiden, de har torrt konstaterat att lagrådet var kritiska till förra förslaget, end of story. Jag spekulerar nu i att vi får en helt annan vinkling framöver, en mer realistiskt syn på detta spektakel. Framförallt Centern och Annie Lööf behöver hjälp av media för att våga säga nej. Löfven har gått ett steg för långt för att vända åter, dvs han har precis allt att förlora hur än detta slutar.

Således kommer vi att få se mer kritiska inslag gentemot de "ensamkommannde" i högermedia och mer neutrala i vänterdito.

Fru Heberlein summerar vansinnet:

https://ledarsidorna.se/2018/04/gymn...ensamkommande/

Citat:
När jag stod på Medborgarplatsen och beskådade aktiviteterna kring de afghanska männen tänkte jag att just nu, just här, når den kulturrelativistiska och postmoderna retorik som präglat både debatten och de politiska besluten i Sverige hela 2010-talet sin höjdpunkt. Det hela var surrealistiskt. Jag stod där i höstsolen och tänkte att detta vansinne måste få ett slut

Citat:
En svensk fattigpensionär kostar alltså staten 141 600 per år, att jämföra med de 700 000 som läggs på varje ”ensamkommande”.

Citat:
Därför handlar den kommande omröstningen angående gymnasielagen om mycket mer än om 9000 unga män och några kvinnor från Afghanistan. Det handlar om svenska folkets förtroende för svensk politik i allmänhet och migrationspolitik i synnerhet.
Senast redigerad av S.Kandal 2018-04-14 kl. 15:27.
Citera
2018-04-14, 17:34
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av experten10
Det beror såklart på huruvida man åstadkommer något med den linjen.
Att hävda sin sanning — tydligt, lugnt och vänligt är alltid aktningsvärt. Man måste inte alltid åstadkomma saker. Fler borde våga följa sin inre kompass. Därmed inte sagt att Taylor är någon jag håller med.

En annan internetmänniska med enormt genomslag, just eftersom han konsekvent har hävdat samma ståndpunkter och dessutom visat sig få rätt är Steve Sailer. Det är tydligt att många längre upp i medias näringskedja läser honom.

Läs t ex denna text från januari 2003:
Many prominent neoconservatives are calling on America not only to conquer Iraq (and perhaps more Muslim nations after that), but also to rebuild Iraqi society in order to jumpstart the democratization of the Middle East. Yet, Americans know so little about the Middle East that few of us are even aware of one of the building blocks of Arab Muslim cultures: cousin marriage. Not surprisingly, we are almost utterly innocent of how much the high degree of inbreeding in Iraq could interfere with our nation-building ambitions.

In Iraq, as in much of the region, nearly half of all married couples are first or second cousins. A 1986 study of 4,500 married hospital patients and staff in Baghdad found that 46 percent were wed to a first or second cousin, while a smaller 1989 survey found 53 percent were “consanguineously” married. The most prominent example of an Iraqi first cousin marriage is that of Saddam Hussein and his first wife Sajida.

By fostering intense family loyalties and strong nepotistic urges, inbreeding makes the development of civil society more difficult. Many Americans have heard by now that Iraq is composed of three ethnic groups—the Kurds of the north, the Sunnis of the center, and the Shi’ites of the south. Clearly, these ethnic rivalries would complicate the task of reforming Iraq. But that is just a top-down summary of Iraq’s ethnic make-up. Each of those three ethnic groups is divisible into smaller and smaller tribes, clans, and inbred extended families—each with its own alliances, rivals, and feuds. And the engine at the bottom of these bedeviling social divisions is the oft-ignored institution of cousin marriage.
http://www.theamericanconservative.c...age-conundrum/

Här är ett karaktärsmord på honom:

http://nymag.com/daily/intelligencer...alt-right.html
Citera
2018-04-15, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S.Kandal
En ödesfråga på ingång...

Nu står Sverige och regeringen vid ett vägskäl, likaså Centern och då indirekt alliansen. Om det nya förslaget som ska presenteras om ett par veckor rörande de "ensamkommannde" röstas igenom i riksdagen, ja då är tärningen kastad.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6929516

Det blir onekligen intressant att följa detta drama, en vattendelare i så många aspekter. Om dessa gynnare får stanna är Sverige, regeringen och alliansen alla förlorade. Det finns således inte mycket att vinna på detta för de styrande idag.
Media har haft en väldigt neutral bevakning av denna fråga senaste tiden, de har torrt konstaterat att lagrådet var kritiska till förra förslaget, end of story. Jag spekulerar nu i att vi får en helt annan vinkling framöver, en mer realistiskt syn på detta spektakel. Framförallt Centern och Annie Lööf behöver hjälp av media för att våga säga nej. Löfven har gått ett steg för långt för att vända åter, dvs han har precis allt att förlora hur än detta slutar.

Således kommer vi att få se mer kritiska inslag gentemot de "ensamkommannde" i högermedia och mer neutrala i vänterdito.

Fru Heberlein summerar vansinnet:

https://ledarsidorna.se/2018/04/gymn...ensamkommande/
Värt att notera är inledningen på det sista stycket, som du inte citerar:
Citat:
Ursprungligen postat av Heberlein
Vi, som värnar både vårt land och asylrätten,
Det var ju faktiskt en besvikelse. Jag hade hoppats på en inställning mer i likhet med den danska, men inte ens Heberlein kan eller vågar skriva klarspråk. Sanningen är denna: så länge vi har bankomaten öppen för alla och envar och bjuder in dem med asylrätt, kommer samtliga migrationsrelaterade problem att förvärras.
Citera
2018-04-15, 08:53
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssylt
Det var ju faktiskt en besvikelse. Jag hade hoppats på en inställning mer i likhet med den danska, men inte ens Heberlein kan eller vågar skriva klarspråk. Sanningen är denna: så länge vi har bankomaten öppen för alla och envar och bjuder in dem med asylrätt, kommer samtliga migrationsrelaterade problem att förvärras.

"Värna asylrätten" är en godhetsmarkör, vi kommer komma till en punkt där man kan "värna asylrätten" genom att avskaffa den och ersätta den med "den nya asylrätten". Det är ungefär som "vi tar ansvar", nåt man säger för att det ska sägas.

Uppvaknandets kostnad är inte lika hög nu som förr, men det är samma sak som hon KTH-kärringen som sa "vad tror ni kommer hända om jag inte gör det?" och använder det för att motivera för sig själv att göra fel. Precis samma här. Heberlein har ställt sig frågan "vad tror ni händer om jag inte säger att jag värnar asylrätten?". Heberlein tror att världen kommer rasa, men som vanligt händer ingenting. Det gäller bara att våga första gången.
Citera
2018-04-15, 09:58
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blabarssylt
Värt att notera är inledningen på det sista stycket, som du inte citerar:

Nja...nu tror jag att du gör misstaget att tolka asylrätten på samma sätt som VISTÅRINTEUT, alltså att vem som helst har rätt att få asyl på vilka grunder som helst.

Det är inte länder som Ungern eller Australien som bryter mot asylrätten när de nekar ekonomiska migranter från andra sidan jordklotet inträde, det är länder som Sverige som bryter mot den rätten när vi utan bakgrundskoll släpper in vem som helst.

Det är migranterna som bryter mot asyllagstiftningen när de för ekonomisk vinning ljuger sig in i Europa.
Skulle asylreglerna följas som de är skrivna skulle vi inte ha några problem.
Citera
2018-04-15, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass
"Värna asylrätten" är en godhetsmarkör, vi kommer komma till en punkt där man kan "värna asylrätten" genom att avskaffa den och ersätta den med "den nya asylrätten". Det är ungefär som "vi tar ansvar", nåt man säger för att det ska sägas.

Uppvaknandets kostnad är inte lika hög nu som förr, men det är samma sak som hon KTH-kärringen som sa "vad tror ni kommer hända om jag inte gör det?" och använder det för att motivera för sig själv att göra fel. Precis samma här. Heberlein har ställt sig frågan "vad tror ni händer om jag inte säger att jag värnar asylrätten?". Heberlein tror att världen kommer rasa, men som vanligt händer ingenting. Det gäller bara att våga första gången.
Jag utesluter inte att du har rätt. Vore bara skönt om någon i de lite högre lagren tog bladet från munnen snart.

Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Nja...nu tror jag att du gör misstaget att tolka asylrätten på samma sätt som VISTÅRINTEUT, alltså att vem som helst har rätt att få asyl på vilka grunder som helst.

Det är inte länder som Ungern eller Australien som bryter mot asylrätten när de nekar ekonomiska migranter från andra sidan jordklotet inträde, det är länder som Sverige som bryter mot den rätten när vi utan bakgrundskoll släpper in vem som helst.

Det är migranterna som bryter mot asyllagstiftningen när de för ekonomisk vinning ljuger sig in i Europa.
Skulle asylreglerna följas som de är skrivna skulle vi inte ha några problem.
Även om enbart sanna asylanter släpptes in skulle de vara för många - vi har ju redan berikats med fler nya härliga människor än vi klarar av. Det är så oerhört många människor på jorden som faktiskt har asylskäl enligt de definitioner vi har, så vi kan inte härbärgera dem i Sverige. FN har pratat om 65 miljoner flyktingar, har jag för mig, och rätt många har nog asylskäl. Självklart ska de söka asyl i första säkra land, men om bara en liten andel av dessa slinker igenom och når hit, kommer utvecklingen i Sverige att fortsätta åt fel håll.

Vi måste stänga bankomaten och sätta upp skylten ”FULLT”.
Citera
2018-04-15, 16:47
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nostradumbass

Det är märkligt att ingen diskuterar varför asylrätten kom till och hur världen såg ut då.

Politisk asyl var tänkt till konstnärer, musiker, skådespelare, jurister, politiker och andra personer som är förföljda pga sitt politiska och mäniskorättsliga arbete.

Ett arbete som idag är lättare än någonsin att styrka.

Och tittar man historiskt så är det den typen av flyktingar som kom på 60- 70- talet.
Citera
2018-04-15, 18:28
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det är märkligt att ingen diskuterar varför asylrätten kom till och hur världen såg ut då.

Politisk asyl var tänkt till konstnärer, musiker, skådespelare, jurister, politiker och andra personer som är förföljda pga sitt politiska och mäniskorättsliga arbete.

Och tittar man historiskt så är det den typen av flyktingar som kom på 60- 70- talet.

FN konventionen som avhandlar asylrätten är en, eller ett par A4-sidor med text, som säger att om man förföljs som du säger av det man gör och inte kan vara i sitt eget land, har man rätt till asyl i ett annat land. Vi har alltså ett dokument som ger alla en absolut rättighet, medan samma papper från FN inte nämner med ett enda ord hur detta ansvar ska fördelas mellan länder.

Det är ett från början idiotiskt skrivet dokument, och när ansvaret snedfördelas när asylrätten missbrukas så kommer man att avskaffa den. Det var ju tänkt för politikst omöjliga Chilenare, en och annnan konstnär och kanske någon Vietnam-avhoppare. Inte för att halva Afrika ska migrera till Europa på ekonomiska grunder.
Citera
2018-04-15, 18:36
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd

Är lite osäker på, vad du åsyftar. Konventionen för flykting-status (The Convention Relating to the Status of Refugees, also known as the 1951 Refugee Convention) tillkom, då UNHCR efter WWII hade problem med ca 11 miljoner flyktingar (huvudsakligen fördrivna tyskar), som inget land ville ha.

När denna konvention undertecknades (28 juli 1951), så omfattade den *enbart* personer, som fördrivits pga events ocurring before 1 jan 1951 in Europe. Det är totalt uteslutet, att konventionen skulle ha blivit undertecknad utan ngn sådan tidsgräns.

Sedan förlängdes det ngr ggr (vill jag minnas att jag läst, hittar inte ngn källa för det) och spiken i kistan blev det s.k. New York protokollet, som undertecknades 31 jan 1967.

"The 1967 Protocol removes the geographical and time limits that were part of the 1951 Convention. These limits initially restricted the Convention to persons who became refugees due to events occurring in Europe before 1 January 1951."

http://www.unhcr.org/about-us/backgr...-protocol.html

https://en.wikipedia.org/wiki/Conven...us_of_Refugees

https://en.wikipedia.org/wiki/Right_...litical_asylum

https://en.wikipedia.org/wiki/Flight...944%E2%80%9350)
Senast redigerad av Meiji 2018-04-15 kl. 18:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in