2018-03-20, 22:02
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Det lär inte inträffa innan jag har hunnit lägga ner Public Service & avskeda alla anställda.

Hör av dig när du kommer och ska lägga ner Public Service. Jag följer med och håller upp dörren åt dig.
Senast redigerad av Nostradumbass 2018-03-20 kl. 22:06.
Citera
2018-03-20, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
SVTs rapport gör ett inslag som vurmar för att svarta flyttar till afrika från USA. Rashomogen omgivning lyfts fram som en mycket positiv aspekt av flytten bland de som intervjuas. Det ska bli intressant att se om återmigrering framhålls som något positivt i SVT framöver.
Inga siffror som jämförde antalet svarta som flyttar till USA med antalet som flyttar från landet presenterades.
Jag kastade mig över SvT Play för att bevittna denna historiska mediala händelse, men konstaterade att "push-faktorerna" rasism och Trump framhölls som orsaken till Rwanda-flytten för de två negresserna. Min tolkning av inslaget är därför inte lika positivt.

Någon upptining av SvT lär inte ske i första taget.
Citera
2018-03-20, 22:19
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RMgX
SVTs rapport gör ett inslag som vurmar för att svarta flyttar till afrika från USA. Rashomogen omgivning lyfts fram som en mycket positiv aspekt av flytten bland de som intervjuas. Det ska bli intressant att se om återmigrering framhålls som något positivt i SVT framöver.
Inga siffror som jämförde antalet svarta som flyttar till USA med antalet som flyttar från landet presenterades.
Landet Liberia skapades just som ett paradis för återvandring. Det gick ... så där.

I det aktuella fallet har dom väl sett filmen "Black Panther" & förväntar sig ett Wakanda fyllt av flygande bilar & högteknologi.

Efter någon månad av afrikanskt kaos så återvänder dom givetvis till den bidragsfinansierade tryggheten i USA.
Senast redigerad av Enoch.Thulin 2018-03-20 kl. 22:23.
Citera
2018-03-20, 22:24
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Landet Liberia skapades just som ett paradis för återvandring. Det gick ... så där.

"Så där" i Liberia är bättre än "helt åt helvete" här. För då drabbas vi i allafall inte av resultatet av den återflyttade populationens vedermödor. Det är faktiskt bättre även för dom i Liberia på lång sikt. Men nu såg jag att du editerat ditt inlägg med "återvandringen" till USA. Offerkofta är bekvämt.
Citera
2018-03-21, 00:17
Moderator
Siegfrids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Simmaellersjunk
Jag kastade mig över SvT Play för att bevittna denna historiska mediala händelse, men konstaterade att "push-faktorerna" rasism och Trump framhölls som orsaken till Rwanda-flytten för de två negresserna. Min tolkning av inslaget är därför inte lika positivt.

Någon upptining av SvT lär inte ske i första taget.
Stor humor att de flyttar till just Rwanda, landet med de blodigaste etniska konflikterna sedan andra världskriget. Där svarta hackades ihjäl av andra svarta just för att de var - svarta..
En cuckig dansk var med på ett hörn, förbannande sin vita hud och sina privilegier.
SvT förnekar sig inte.
Senast redigerad av Siegfrid 2018-03-21 kl. 00:21.
Citera
2018-03-21, 00:34
Bannlyst
Helena Edlund? Vem är det? Låter som aka Marika Forsgren?

Spännande om MF är tillbaka.

Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Helena Edlunds analys:

http://helenaedlund.se/expressens-gr...amage-control/
Citera
2018-03-21, 00:58
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots

Helena Edlund är "prästen som blev bannlyst av kyrkan, efter att ha uppmanat till solidaritet med förföljda kristna."

Hennes bok har nyligen publicerats: "Konsten att överleva Svenska kyrkan"

Citat:
I Konsten att överleva Svenska kyrkan ger Helena Edlund, efter tolv år som präst, sin bild av en vilsen kyrka som gjort sig av med sin gamla identitet och nu desperat söker efter en ny. Boken är en djupt personlig berättelse om glädjen och de många goda sammanhangen men också en rasande uppgörelse med dysfunktionella arbetsplatser, arbetsgivare som vägrar följa lagen och makthavare som låter det ske utan att ingripa.

https://www.bokus.com/bok/9789188809...venska-kyrkan/
Citera
2018-03-21, 08:37
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fiveinchboots

Har för mig att hon skrev på Ledarsidorna.se förut. Helena alltså.

Apropå det, förr skrev även Helene Bergman och Chris Forsne på Ledarsidorna, vad hände?
Senast redigerad av orrtupp 2018-03-21 kl. 08:40.
Citera
2018-03-21, 09:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp

Apropå det, förr skrev även Helene Bergman och Chris Forsne på Ledarsidorna, vad hände?
Det verkar som alla andra försvann när Heberlein med make anslöt.
Citera
2018-03-21, 10:29
Medlem
JumpingJacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp

Helene Bergman och Chris Forsne har på FB antytt att de slutade för att de inte kunde stå för alla onyanserade kommentarer som skrevs under inläggen. De ville inte riskera att bli ihopklumpade med "hatsvansen" och få till svars för vad andra skriver.

Edlund skrev på Det goda samhället, men slutade också på grund av "hatsvansen" påstod hon då.
I sin bok skriver hon att det berodde på påtryckningar från olika håll i kyrkan och dåvarande chefen som tyckte att det var bättre att hon lät bli. Sidan sågs som kontroversiell eftersom den bland annat kritiserade invandringspolitiken samtidigt som kyrkans linje var att Sverige borde ta emot fler flyktingar. Även ämnen som rörde barnäktenskap, tiggare och förföljelsen av kristna var kontroversiella i kyrkans ögon.
Citera
2018-03-21, 10:37
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Helena Edlund tvingades 2013 lämna SD efter en hatkampanj från Helle Klein & andra inom Seglora Smedja.
Citat:
Edlund säger nu till Skånska dagbladet att hon känt sig tvingad att lämna SD.

– Det går inte för att jag jobbar där jag jobbar. Man kan inte vara anställd i Svenska kyrkan och ens riskera att bli förknippad med SD. Det som inte är någon stor sak i de stora kretsarna blir det i en ankdamm som Svenska kyrkan
http://dagensseglora.se/2013/02/25/h...und-lamnar-sd/
Citera
2018-03-21, 10:37
Medlem
Erik van der Heeg på Ledarsidorna.se har brutit ned PISA resultateten beträffande elevernas prestationer i den svenska skolan och konstaterat att det inte ser ljust ut för framtiden i det mångkulturella Sverige.

Citat:
Av de svenska skolbarn som är födda utomlands kunde hela 60 procent pekas ut som lågpresterande, vilket kan jämföras med de svenskfödda där denna grupp bara är drygt 20 procent (och där Pisa även räknar in barn som är födda i Sverige av utländska föräldrar). EU- och OECD-snittet för utlandsfödda lågpresterare ligger annars på cirka 40 procent. Man kan alltså konstatera att i inget annat jämförbart land misslyckas invandrade elever så grundligt som hos oss.

Han radar upp några orsaker som det negativa urvalet av elevunderlaget där flyktingmigrationen verkar var en komponent och den ålder när eleverna startar sin skolgång är en annan. Han avslutar med följande:

Citat:
För det tredje tycks det svenska skolsystemet särskilt illa skickat att kunna ta emot och utveckla elever utanför den svenska och västerländska kulturella kontexten. De disciplin- och lydnadsproblem som den svenska skolan dras med och som förvandlat vårt utbildningssystem till ett avskräckande exempel på det internationella planet drabbar de svagaste eleverna värst i oproportionerligt hög grad. Svaga elever med dåliga språkkunskaper, utåtagerande livsstil och ett allmänt förakt för värdnationens kultur och samhällssystem kommer att misslyckas i mycket högre grad i ett utbildningsväsende som inte förmår upprätthålla lärarkårens auktoritet, än om det omvända förhållandet hade varit fallet.

Vad Pisa lär oss är att länder där pedagogiken som vilar på en traditionell och auktoritär grund kan kosta på sig en hög invandring; om man däremot vill ge sig i kast med reformer, normkritik och experiment, så är det bäst att se till att elevmaterialet är så homogent som möjligt. Annars kan det gå illa.

https://ledarsidorna.se/2018/03/pisa...ts-dukat-bord/

Väntar med spänning på den dag när någon förutsättningslöst lyfter frågan om de kognitiva förmågornas ojämlika distribution kan vara en faktor som kan ha inverkan på elevernas prestationer. Även om forskningen på området tillhör den förbjudna kunskapen, så verkar ju vetenskapens nuvarande ståndpunkt var att vi alla är placerade någonstans på normalfördelningskurvan, men att den i vissa regioner i världen har ett medelvärde som är placerat något mer åt vänster i skalan än den svenska.

Det här är siffror som får Ottokar att seriöst fundera på om inte emigration är ett alternativ. Men kanske kretsloppsmigrationen kan bidra till en lösning?
Senast redigerad av Ottokar 2018-03-21 kl. 10:47.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in