Alltså. Jag undrar om inte Åsheden är genuin faktiskt. Textens syfte ser ut att vara ett försök att erkänna medias mörkande men samtidigt ursäkta den med att SD sysslade med propaganda och att man såg sig tvungen att svara med motpropaganda. Hon räknar upp en massa ondingar som sysslar med propaganda på nätet och antyder att SD är likadan, men det är lite för mycket i texten som är som hämtat från den här tråden.
Framförallt en korrekt beskrivning av hur media och politiker helt mörkade invandringens problem och därmed blev blind för den delen av utvecklingen gällande kostnader t.ex.
Men det är så mycket annat som avslöjar skribenten. Kritiken mot Mona Sahlins hån mot svensk kultur.
Sen denna:
Här prickar hon in öppna våra hjärtan-talet och använder ordet "brunstämplades" samt talar om gott mot ont. Talet var en vattendelare, men jag tror inte en normie skulle tänka på det spontant eftersom de inte riktigt förstått varför det var så provocerande.
Jag tror inte en text skriven av någon som enbart ville göra en mjuk kappvändning hade sett ut så här. Särskilt som hon mellan raderna också erkände att SD hade rätt om invandrares brottslighet m.m. Hade någon smartare variant av Helin försökt skriva en erkännande text av det här slaget så hade det inte haft samma förståelse för kritikernas upplevelse, och det hade inte heller haft den där subtilt hånfulla tonen. Som när hon talar om "de goda" och om hur medias etik hindrade dem från att göra sitt jobb m.m.
Men jag kanske bara är autistisk och det är uppenbart ena eller andra hållet.
Men min tolkning är i alla fall att hon skrivit en text anpassad efter vad som kan tänkas bli publicerat. Hyllningarna om hur media är hjältar ter sig hysteriska för oss, men DNs redaktör och övriga på DN är inte frisk i huvudet, så det fattar de inte.
Framförallt en korrekt beskrivning av hur media och politiker helt mörkade invandringens problem och därmed blev blind för den delen av utvecklingen gällande kostnader t.ex.
Men det är så mycket annat som avslöjar skribenten. Kritiken mot Mona Sahlins hån mot svensk kultur.
Citat:
Jag tror inte en vanlig journalist skulle uttryckt sig så. Det är nästan som att kalla dem för godhetsknarkare. Det här är antagligen den del som gör mig mest konfunderad. Det är liksom en pik, men skrivet så neutralt att jag vill tolka det som en freudian slip. Men jag kanske övertolkar.
Eftersom medierna själva anslöt sig till anti-SD-sidan – eller den goda humanistiska sidan, om man så vill – fanns det ingen som höll koll på vad politikerna gjorde och inte gjorde i just denna fråga.
Sen denna:
Citat:
Hon råkar liksom säga att SD = folket och använder ordet "etablissemanget" även om det är inom citationstecken.
Medierna gjorde här vad de aldrig annars brukar göra. De ställde sig på maktens sida mot Nisse i Hökarängen. Inte undra på att det uppstod en folklig vrede mot ”etablissemanget”.
Citat:
Det var de goda mot de onda. Dåvarande statsministern Fredrik Reinfeldt eldade på med sitt tal om öppna våra hjärtan i valrörelsen 2014. De som ville diskutera problem och konsekvenser av den ökade invandringen brunstämplades. Den goda humanistiska opinionen dominerade i medierna, både på nyhets- och opinionsplats. P
Här prickar hon in öppna våra hjärtan-talet och använder ordet "brunstämplades" samt talar om gott mot ont. Talet var en vattendelare, men jag tror inte en normie skulle tänka på det spontant eftersom de inte riktigt förstått varför det var så provocerande.
Jag tror inte en text skriven av någon som enbart ville göra en mjuk kappvändning hade sett ut så här. Särskilt som hon mellan raderna också erkände att SD hade rätt om invandrares brottslighet m.m. Hade någon smartare variant av Helin försökt skriva en erkännande text av det här slaget så hade det inte haft samma förståelse för kritikernas upplevelse, och det hade inte heller haft den där subtilt hånfulla tonen. Som när hon talar om "de goda" och om hur medias etik hindrade dem från att göra sitt jobb m.m.
Men jag kanske bara är autistisk och det är uppenbart ena eller andra hållet.
Men min tolkning är i alla fall att hon skrivit en text anpassad efter vad som kan tänkas bli publicerat. Hyllningarna om hur media är hjältar ter sig hysteriska för oss, men DNs redaktör och övriga på DN är inte frisk i huvudet, så det fattar de inte.