2017-11-16, 19:41
ETC bjuder på mångkultursideal som är våldtäktsideal.

https://www.etc.se/inrikes/kritiksto...-haller-pa-med
Citat:
Kritikstormefter nya kravet: ”Vet inte vad M håller på med”

”Det är dags nu.” Det säger Moderaternas Tomas Tobé angående partiets förslag om att kartlägga etniciteten hos sexualbrottslingar.
Svaret från de organisationer som arbetar mot sexuellt våld som Dagens ETC talat med är lika tydligt: ”Riskabelt” och ”dumt”.

– Vi på RFSU ser inget behov av en uppdaterad genomlysning av området. Vi litar på regeringens bedömning från i våras om att Brottsförebyggande rådets kartläggning 2005 fortfarande håller, säger Sara Bäckström, förbundsjurist på Riksförbundet för sexuell upplysning, RFSU.

Hela diskussionen om kartläggning av förövares etniska bakgrund ser Sara Bäckström som en ideologisk förenkling, där förslag som Moderaternas fokus på endast variabeln etnicitet till och med kan beskrivas som ”dumt” och hänger samman med en tillspetsad politisk diskurs.
Ett ideologiskt beslut från regeringen är okej men inte andra ideologiska [DPM]förenklingar[/DPM]. Det är såklart inte förenklingar i att vilja föra statistik. Mer data och mer empiri ger de mest rationella åtgärderna för att få bukt med ett ökande samhällsproblem.

Citat:
Zozan Inci, förbundsordförande för Roks, är ännu fränare i sin kritik mot Moderaternas utspel om sexualbrott.

– Nej, det är inget som behövs. Vi vet inte vad Moderaterna håller på med. Det är väldigt riskabelt när man ska försöka identifiera våldtäktsmän utifrån etnicitet, säger hon.
Varför? Vi klassificerar och differentierar allt och alla hela tiden. Varför är det farligt att göra det med brottslingar som är en grupp som sprider misär och elände omkring sig?

Citat:
Hon säger också att det är farligt att utifrån en analys om patriarkala kulturer och därifrån dra slutsatser om mäns benägenhet att utsätta kvinnor för övergrepp.

– Det gjordes i samband med sexuella övergrepp på festivaler häromåret. Men det man gjorde var att utnyttja tillfället för att kritisera flyktingströmmen. Fokus borde i stället ligga på könsmaktsstrukturer. Vi vet att sexuella övergrepp begås av män i olika åldrar och samhällsklasser, inte av etnicitet och religion, säger hon.
Det är ganska givet att i patriarkala kulturer så råder det givna könsmaktstrukturer. Så för att få bukt med könsmaktstrukturer så behöver man veta vilka i befolkningen som är mer benägna att falla in i detta och därmed kunna göra effektiva åtgärder som ger resultat, till skillnad från att dela ut plastarmband.

Varför vill de som vill bekämpa våldskulturen inte ha så mycket underlag som möjligt för att komma med de bästa lösningarna? Varför ger mångkulturens företrädare oss en våldtäktskultur som dessutom inte får bekämpas?
Senast redigerad av frasselito 2017-11-16 kl. 20:00.
Citera
2017-11-16, 23:31
Medlem
fasligts avatar
Lättviktskommunistiska Flamman agerar regimmegafon och stämmer in i lovsångskören bakom FOI:s rapport om vikten av att censurera alternativmedier. Särskilt samhällsfarlig påstås Nyhetr Idag i största allmänhet vara, och Chang Frick i synnerhet. Plakatvänstern har mycket svårt med matsmältningen efter att ett flertal sk anständiga delat artikeln om SD:arens famösa Moskvaäventyr som valobservatör. Tänk att tradvänstern snuvades på att avslöja en sådan läckerbit!

Tor Gasslander har intervjuat Kristoffer Holt, "forskare och expert på högerextrema mediesajter". Nyheter Idag är, meddelar experten Holt, en högerextrem hatspridare, och vill bara vinna tillträde till de fina samhälleliga salongerna, menar sig Holt veta. Gasslander har inget att invända mot det och nu har tydligen Chang Frick fått in en halv fot genom dörren till sagda salonger. Det ska visst uppfattas som ett hot mot demokrati och samhällsfred.
http://flamman.se/a/sa-fick-nyheter-...n-fot-i-dorren

Chang Frick har svarat Gasslander och drar inte bara ner brallorna på honom utan smiskar dessutom den klassförädiska Gasslanderska stjärten strimmig med lattekommunistens egna marxistiska teser. Obetalbart.

Hej Tor. Jag har några synpunkter.

Citat:
Jag vill understryka att vi har inga som helst ambitioner att bli"accepterade" av några borgare eller fisförnäm övre medelklass på höga hästar. Eftersom Sverige saknar en anständig vänster som bryr sig om klasskillnader så får ju helt enkelt vi fylla det tomrummet och företräda vanliga arbetare (vilket på journalistsvenska numera är samma sak som nazister).

Faktum är att jag personligen avskyr en stor del av journalistkåren som gör karriär på att håna och spotta på de som inte tillhör samma samhällsklass som de själva. Jag vill verkligen inte vara en del av denna härskande elitistiska journalistklass, jag är nog mer revolutionärt lagd i just denna aspekt. Det bekymrar mig även att ni köper eliternas narrativ om att det vore önskvärt att komma in i "samhällets finrum". Det varken är, eller ska, vara önskvärt att bli del av bourgeoisien. Sådana ambitioner är klassförräderi, något jag verkligen inte vill att mitt goda rykte ska förknippas med.

Och när jag pratar om klass menar jag inte nödvändigtvis ur en strikt ekonomisk synpunkt, utan jag syftar på det resonemang som den gode Max Weber bidragit med vad gäller samhällsklasserna. Exempelvis, du kan ha en ganska låg inkomst - till och med lägre än en vanlig arbetare - men ändå vara en socialliberal ja-sägar-journalist på DN som gör karriär på att kopiera av regeringens pressmeddelanden.

Jag kommer aldrig någonsin försöka bli en del av dessa förtryckare. När min fot närmar sig deras dörr, vilket du korrekt noterat, är det inte för att försöka smyga mig in i deras tambur - syftet är att sparka in dörrhelvetet och riva kåken.

Bidragstörstande anti-rasister får sin beskärda del av den smädande sleven.
Citat:
Vad får de inte i bidrag för att skandalisera, smäda och förtala bekymrade arbetare? När såg du sist en vänsterdebattör prata om invandrare som kamrater inom arbetarklassen? Idag reduceras våra vänner från när och fjärran till att blott vara en hudfärg, en potemkin-kuliss där borgare kan projicera falska motsättningar för att splittra arbetare emellan.
https://twitter.com/ChangFrick/statu...89075176034304

Och så fortsätter han vrida om kniven i det hycklande vänsteristret. Possörvänstern håller definitivt på att förlora tolkningsföreträdet i debatten.
Citera
2017-11-17, 00:02
Medlem
Nej gott folk, det här duger inte. Det är alldeles för mycket undergångsstämning i tråden för tillfället. Det finns inget att oroa sig över och alla domedagsprofetior är bara högerrasistisk propaganda. De små (eventuella) integrationsproblem som Sverige må ha är snart ett minne blott.En ny myndighet med namnet "Delegation mot segregation" ska inrättas nästa ar av vår fantastiskt förutseende och verklighetsförankrade regering. Vad kan gå snett nu? Ingenting som jag ser det.

Citat:
I dag presenterades den nya myndigheten, Delegation mot segregation, och dess nya direktör, av Ibrahim Baylan (S) på Rosenbad. Myndigheten som ska ligga i Huddinge vid Södertörns högskola ska arbeta mot segregation. Portarna för den nya myndigheten slås upp den första januari 2018 och ansvarig för dess arbete blir Inger Ashing.
Inger Ashing arbetar i dag som Nationell samordnare för unga som varken arbetar eller studerar. Hon har tidigare arbetat chef och ställföreträdande generaldirektör vid dåvarande Ungdomsstyrelsen, som vd för Global Child Forum och ordförande i Rädda Barnen.

Som sagt, vad kan gå snett här? Södertörnarna har alltid lösningen på alla mångkulturella samhälleliga bakslag som kan uppstå. Och var det inte kul för Ibrahim att få en ny mågkulturell samhällsutmaning att ta sig an? Det förtjänar han verkligen med sitt utomordentliga track record med sig i sitt CV på området.

Citat:
Delegation mot segregation kommer ha fem specifika fokusområden: bekämpa brottsligheten, minska långtidsarbetslösheten, lyfta skolorna och elevernas resultat, stärka samhällsservicen och minska bostadssegregationen, och stärka demokratin och stödja det civila samhället.

De sista två områdena gör mig mörkrädd, som så mycket annat i dagens Sverige. "Stärka demokratin"??????

Och vem är då denna Inger Ashing som blir ansvarig för kontakterna med Södertörns högskola (vi får väl förmoda att en tanke fanns bakom det geografiska beslutet?)? Nedan den första träffen från en tiosekunders googlesökning.

Citat:
Inger Ashing är uppvuxen i Malmö och bosatt i Stockholm. Hon var redan som 12-åring med och startade Non Fighting Generation (NFG) i Malmö och under 1990-talet initierade hon en lokalförening av Rädda Barnen i stadsdelen Rosengård. Ashing har i Rosengård drivit ett antal ungdomsprojekt, bland annat RB-Cup (ett fotbollsprojekt med inslag av diskussioner om konflikthantering), samarbetsprojektet "Möt mänskliga Malmö", antirasistiska filmdagar och läger för romska ungdomar. Hon var tidigare chef för nationell och kommunal ungdomspolitik vid den statliga myndigheten Ungdomsstyrelsen (numera MUCF), tillika dess ställföreträdande generaldirektör.

Inger Ashing har varit styrelseledamot i Rädda Barnen sedan 1999. Hon var vice ordförande 2002-2008 och valdes till ordförande i juni 2008. Hon är dessutom styrelseledamot i Save the Children International, Rädda Barnens huvudorganization.

Inger Ashing är utbildad vid Lunds universitet och har en pol. mag. i statsvetenskap.

Fuck up potentialen är väl närmast nollbefintlig här eller? Tråden kan nog stängas inom en snar framtid. Regeringen har funnit vägen ut ur den mångkulturella mardrömmen.Halleluja!

https://www.expressen.se/nyheter/sto...t-segregation/
Citera
2017-11-17, 00:11
Citat:
Ursprungligen postat av fasligt
Lättviktskommunistiska Flamman agerar regimmegafon och stämmer in i lovsångskören bakom FOI:s rapport om vikten av att censurera alternativmedier. Särskilt samhällsfarlig påstås Nyhetr Idag i största allmänhet vara, och Chang Frick i synnerhet. Plakatvänstern har mycket svårt med matsmältningen efter att ett flertal sk anständiga delat artikeln om SD:arens famösa Moskvaäventyr som valobservatör. Tänk att tradvänstern snuvades på att avslöja en sådan läckerbit!

Tor Gasslander har intervjuat Kristoffer Holt, "forskare och expert på högerextrema mediesajter". Nyheter Idag är, meddelar experten Holt, en högerextrem hatspridare, och vill bara vinna tillträde till de fina samhälleliga salongerna, menar sig Holt veta. Gasslander har inget att invända mot det och nu har tydligen Chang Frick fått in en halv fot genom dörren till sagda salonger. Det ska visst uppfattas som ett hot mot demokrati och samhällsfred.
http://flamman.se/a/sa-fick-nyheter-...n-fot-i-dorren

Chang Frick har svarat Gasslander och drar inte bara ner brallorna på honom utan smiskar dessutom den klassförädiska Gasslanderska stjärten strimmig med lattekommunistens egna marxistiska teser. Obetalbart.

Hej Tor. Jag har några synpunkter.

Bidragstörstande anti-rasister får sin beskärda del av den smädande sleven.

https://twitter.com/ChangFrick/statu...89075176034304

Och så fortsätter han vrida om kniven i det hycklande vänsteristret. Possörvänstern håller definitivt på att förlora tolkningsföreträdet i debatten.
Han har ju faktiskt rätt. Vänsterfolket har sålt ut sig till profitens domän.
Detta resonemang har förts tidigare i tråden, mångkultur är i sin essens klasskamp. Den riktiga vänstern är anti-globalist. Vi som bor ute i orten förstår detta och är emot mångkultur på dessa grunder. SDs och Vs väljarbas har mer gemensamt än med resten av etablissemanget.

Inget mediefolk och andra Värdegrund™sfabrikanter som sitter på sina höga hästar förstår vadfan som försiggår. Man är totalt i sin egna filterbubblor som man så fint skriver om men inte förstår att man själv är med i. Dessa ingrupper tror att dom är så jävla vänster och goda och jämlika, men man har ju helt tappat sina värderingar, man har sålt sin själ. Vi arbetare som drar detta land pissas det på. Åt helvete med proffstyckare.
Citera
2017-11-17, 07:04
Medlem
Nostradumbasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Nej gott folk, det här duger inte. Det är alldeles för mycket undergångsstämning i tråden för tillfället.

En ny myndighet med namnet "Delegation mot segregation" ska inrättas. Vad kan gå snett nu? Ingenting som jag ser det.

Haha. Du får inte vara såhär ironisk såhär tidigt på morgonen. Jag får alldeles för högt blodtryck här. Det som skulle behövas i myndighetsväg är blattepolis, blattebrandkår och blatteambulans och blattesjukhus. På så sätt kan kaozindividerna hålla sig med egen samhällsservice.

"Delegation mot segregation" - jag undrar hur många mazarinätarmöten det tog att komma på det namnet? Kanske förväxlade deltagarna mötet med en rimstuga nu när det lackar mot jul snart? Men det är tidstypiskt - och jag får Ceaușescu-vibbar. Vänstern håller på slå ihjäl varandra och kulturvänstern håller på äta upp varandra och politikerna har rimstuga för att hitta på meningslösa åtgärder mot det evigt ökande kaozet.

Nej. Det här är det sista kulturvänstern och feministerna gör, deras korthus har redan fallit samman. Jag tycker Alexander Bard ska ringa Gavin McInnes med sitt MANiphesto, för att männen ska igen visa bra maskulinitet. Då kan vi återta debatten från feministerna. Sen kan vi mansplaina lite varför repatriering är den enda utvägen ur kaozet.

Feministernas fest är slut nu. Feminismen är infantil, oansvarig och barnslig. Det är samma mentalitet som råder som oansvariga "vuxna" tonåringar på spring-break där resultatet blir förstörelse och skadegörelse tills någon vuxen kommer och bryter upp poolpartydekadensen. Dit har vi kommit nu, det feministiska etablisemangets dekadenta poolpartyfestande har förstört landet och det är dax nu att männen kliver tillbaka in och förpassar feministerna till deras rum med utegångsförbud. Dom har visat att dom aldrig kommer att bli vuxna uppgiften att leda landet.

Efter utegångsförbudet kan vi tilldela feministerna någon obetydlig liten budget så kan dom hålla sig upptagna med att skriva de politiska rapporter på en intellektuell nivå med "Disneyklubben" och åka på interna konferenser och ryggdunka varandra med HBTQ-färgade naglar.

Allt detta medan militärt utbildade och kunniga män styr länder. Precis som det alltid varit.
Senast redigerad av Nostradumbass 2017-11-17 kl. 07:17.
Citera
2017-11-17, 08:00
Medlem
longbow4ys avatar
Donald Tusk, Europeiska rådets ordförande körde i oktober en version av "it is ok to be white"
under hans tal i i Europeiska parlamentet." I am European and I am proud."
Idag är han i möte om detta i Göteborg.
Citat:
First of all.
We are a territorial community, which means that we have a common territory and common external borders. Our duty is to protect them. The migration crisis has made us aware, with full force, of the need to rebuild effective control of our external borders, while the aggressive behaviour of certain third countries, and the destabilisation around Europe, has made us aware of the need to defend our territory.
...
Secondly. We are a cultural community, which doesn't mean that we are better or worse - we are simply different from the outside world. Our openness and tolerance cannot mean walking away from protecting our heritage. We have the right and obligation to care for what distinguishes us from other cultures - not in order to be against someone, but to be ourselves. Without a feeling of superiority, but with a feeling of justified pride. I remember a great hashtag by one of your leaders, which said:
I am European and I am proud. This is why the first point on the Leaders' Agenda for our meeting in Gothenburg in November is culture and education.

Det fanns förut en fungerande länk till talet i skriftlig form här: https://tvnewsroom.consilium.europa....l-part-1-18a84

Då i oktober "glömde" svenska medier att rapportera denna del av talet. En del som faktiskt säger att Europeisk kultur skall skyddas för att vara oss själva. It is ok to be white. Från högsta EU-politiker

Det skall bli intressant att följa hur dagens toppmöte rapporteras i medierna angående detta med att skydda Europeiska värden. Att skydda oss mot migration, mångkultur och destabiliserande krafter.
Citera
2017-11-17, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Donald Tusk, Europeiska rådets ordförande körde i oktober en version av "it is ok to be white"
under hans tal i i Europeiska parlamentet." I am European and I am proud."
Idag är han i möte om detta i Göteborg.

Det fanns förut en fungerande länk till talet i skriftlig form här: https://tvnewsroom.consilium.europa....l-part-1-18a84

Då i oktober "glömde" svenska medier att rapportera denna del av talet. En del som faktiskt säger att Europeisk kultur skall skyddas för att vara oss själva. It is ok to be white. Från högsta EU-politiker

Det skall bli intressant att följa hur dagens toppmöte rapporteras i medierna angående detta med att skydda Europeiska värden. Att skydda oss mot migration, mångkultur och destabiliserande krafter.

Tror att Donald Tusk tyvärr lämnade en läpparnas bekännelse. Han var helt enkelt pressad till det på grund av trycket. Därtill nödd och tvungen som den gamle biskop Brask uttryckte det. När den akuta krisen är hanterad så blir det samma politik i praktiken igen.

Till dess att motsatsen är bevisad så bedömer jag att han är en del av globalistkabalen på samma sätt som Macron.
Citera
2017-11-17, 12:39
Avstängd
sherms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Varför vill de som vill bekämpa våldskulturen inte ha så mycket underlag som möjligt för att komma med de bästa lösningarna? Varför ger mångkulturens företrädare oss en våldtäktskultur som dessutom inte får bekämpas?
Du menar de som påstår sig vilja bekämpa våldtäktskulturen, men i praktiken agerar för att skydda den. Däri finner du också svaret på din fråga första fråga. För den andra frågan behöver man inte gå längre än till Wikipedia för att finna att "rape is frequently used as a means of psychological warfare", samt att det "can also be recognized as genocide and/or ethnic cleansing when committed with the intent to destroy, in whole or in part, a targeted group". För övrigt senast ROKS var på tapeten, var det i samband med följande intervju.

https://www.youtube.com/watch?v=byQhV-_1GXs

https://en.wikipedia.org/wiki/Wartime_sexual_violence
Citera
2017-11-17, 12:44
Medlem
Jag vill återgå till frisörskan som konfronterades i Aftonbladet för sin post i sociala medier. Har någon med plattform reagerat på denna återupptagna skampanj (för att tala med Marika Formgren)? Särskilt med den färska, högsinta debatten om att inte hänga ut kollegor med namn på grund av "pressetik", i färskt minne.

Oavsett att detta förstås sållar de lättviktga agnarna från vetet ur en moralisk synvinkel, så finns här nämligen en stor politisk och medial möjlighet att göra sig till ombudsman för den allmänna rättsuppfattningen - för den som har mod och bollkänsla nog att vara en god opportunist och populist, i ordets demokratibejakande bemärkelse. Ett politiskt vakuum.

SD har ju nämligen sin största akilleshäl i svekfullheten mot samma yviga, självgenererande gräsrotsrörelse som de har att tacka för sina löner - att man tagit det mobbande etablissemangets parti mot folklig oro som inte uttrycks med deras egen liknöjda retorik. Att man INTE är ett populistiskt, klassiskt nationalistiskt parti.

Personligen svingar jag ju som regel varken järnrör eller uttrycker mig oaktsamt - men jag insåg det fundamentalt felaktiga i SD:s nolltolerans. Både som PR-projekt och på ett mänskligt plan. Genom att belöna varje drev och "avslöjande", skapade man ett belöningssystem för media, samtidigt som partiet image och varumärke tog skada.

Men viktigare - man svek och sviker sina anhängare och partikamrater som medmänniskor. Man böjde knä och kysste PK-bibeln som förkunnar att svensk ilska, svensk vanmakt, var oförlåtliga synder i ett land där vuxna män släpps in bland svenska barn med makthavarnas och tyckarnas goda minne. Där ond bråd död och enorm resursöverföring, artigt ska accepteras - men plumpa ord och åthävor ska bestraffas med socialt utanförskap, allom till varnagel. Om svenskar är skyldiga till dem.

Från första början skulle frågan varit: "Varför super Jeppe?" Varifrån kom kravet att förståelsen för migranters och minoriteters beteende är inverterat till intolerans för raseri och hat från kränkta, oroliga svenskar? Särskilt sådana som saknar mediala plattformar och träning, utan uttrycker sig i egenskap av anonyma eller icke-makthavande privatpersoner?

Här fanns en enorm kraft och rättrådig mission som SD svek å det tarvligaste, när man legitimerade varje epitet som använts mot de egna, genom att själva använda dem. Genom att kategoriskt fördöma och hugga i ryggen, istället för att hålla om axeln och leda rätt. Genom att inte stå upp för de minsta på den egna sidan, och inbilla sig att priset för den egna rumsrenheten kunde betalas med andras smutskastande.

Vilket leder till dagens möjlighet för aktörer utanför SD. Om MED t ex menar allvar med sitt försök att nå riksdagen, så finns ingen bättre position än den som försvarare av en anständighet i opposition till medial gangsterism och åsiktsrepression - som skulle ha goda möjligheter att locka den övergivna folkrörelsen, som nu hunnit bli desillusionerade över SD-ledningen. I bästa fall så skulle en kampanj mot Aftonbladet i sociala medier också ge den mediala uppmärksamhet som hittills uteblivit.

Jag tror att någon form av rakryggad, empatisk kvinnlighet är det som saknas här. Marika Formgren är förstås mallen, men någon som Josefin Utas kanske har samma sympatiska impuls att inte fördöma och lämna i sticket. Ja, Ann Heberlein borde ha rätt verktyg att bättra på sitt varumärke genom att agera ombud för medborgaren mot hycklande åsiktsmobbare till journalister.

Alternativet är kanske mer sannolikt och lätt att förutspå: De ständiga påhoppen på vanliga svenskar uppifrån kommer skapa en från medias makt fullständigt oberoende opinion som bara väntar på en manligt beskyddande politisk aspekt. Men för här och nu upprepar jag att God Ton är politisk dynamit: Avkräv ursäkter från hatpratande makthavare - och en del av deras makt kan bli din.
Senast redigerad av oyto 2017-11-17 kl. 12:58.
Citera
2017-11-17, 13:54
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Du menar de som påstår sig vilja bekämpa våldtäktskulturen, men i praktiken agerar för att skydda den. Däri finner du också svaret på din fråga första fråga. För den andra frågan behöver man inte gå längre än till Wikipedia för att finna att "rape is frequently used as a means of psychological warfare", samt att det "can also be recognized as genocide and/or ethnic cleansing when committed with the intent to destroy, in whole or in part, a targeted group". För övrigt senast ROKS var på tapeten, var det i samband med följande intervju.

https://www.youtube.com/watch?v=byQhV-_1GXs

https://en.wikipedia.org/wiki/Wartime_sexual_violence
Intressant perspektiv. Kriget om mångkultur är defacto ett krig iom den ökade sexbrottsligheten. Vi har ett krig om mångkultur där vi blir gruppvåldtagna bildligt samt bokstavligt.

Mångkulturens förespråkare bedriver subversiv propaganda som tillåter och uppmuntrar fortsatt våld. Förespråkare hävdar att man är feminister och emot våld men faktum är att man är en direkt orsak till ökat våld mot samma grupp som man säger sig företräda. Mångkulturens normativ är självvederläggande och är därför ett hot mot vad som betyder något, nämligen bevarandet och förvaltandet av vår kultur i vårt land samt ett värnande om våra kvinnor och barn som är vår framtid.

Kvinnor och feminister borde rösta på att bevara den svenska kulturen och våra värderingar mot detta våldförande mot dom själva. Deras företrädare som talar å deras vägnar kommer inte, när det kommer till kritan, att verka för att försvara individers rätt till deras kroppar. Detta perspektiv kommer att lyftas fram mer och mer. Vinn kvinnornas sympati i tid av femininitet och du skall vinna kriget om mångkulturen.
Senast redigerad av frasselito 2017-11-17 kl. 14:01.
Citera
2017-11-17, 14:58
Medlem
JohnnyDungeons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Citat:
Delegation mot segregation kommer ha fem specifika fokusområden: bekämpa brottsligheten, minska långtidsarbetslösheten, lyfta skolorna och elevernas resultat, stärka samhällsservicen och minska bostadssegregationen, och stärka demokratin och stödja det civila samhället.

De sista två områdena gör mig mörkrädd, som så mycket annat i dagens Sverige. "Stärka demokratin"??????

Visst diskuteras det mer om "civilsamhället" i takt med att politiker insett att de är oförmögna att lösa problemen de åsamkat landet och istället vill föra över - eller åtminstone dela ansvaret - med någon annan. Samtidigt kan de lik förbannat inte hålla fingrarna borta.

Civilsamhället är ju per definition "den del av samhället där människor hjälper varandra utan inblandning av det offentliga, staten eller kommuner". Så fort man börjar prata om att man ska "stödja det civila samhället" så riskerar man att förstöra det samma. Som en revisor som röjer sitt oberoende genom att delta i styrelsearbetet.

En organisation vars blotta existens vilar på att man driver en verksamheten som för stunden anses politiskt fördelaktig och för detta erhåller statsbidrag är en jävla bastardisering av begreppet "civilsamhället". Då får man någon slags politisk entreprenadsfunktion istället.

Men visst, i Sverige finns det inga vattentäta skott någonstans, utan det mesta flyter ihop i en enda sossepolitisk röra till slut...
Citera
2017-11-17, 15:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frasselito
Intressant perspektiv. Kriget om mångkultur är defacto ett krig iom den ökade sexbrottsligheten. Vi har ett krig om mångkultur där vi blir gruppvåldtagna bildligt samt bokstavligt.

Mångkulturens förespråkare bedriver subversiv propaganda som tillåter och uppmuntrar fortsatt våld. Förespråkare hävdar att man är feminister och emot våld men faktum är att man är en direkt orsak till ökat våld mot samma grupp som man säger sig företräda. Mångkulturens normativ är självvederläggande och är därför ett hot mot vad som betyder något, nämligen bevarandet och förvaltandet av vår kultur i vårt land samt ett värnande om våra kvinnor och barn som är vår framtid.

Kvinnor och feminister borde rösta på att bevara den svenska kulturen och våra värderingar mot detta våldförande mot dom själva. Deras företrädare som talar å deras vägnar kommer inte, när det kommer till kritan, att verka för att försvara individers rätt till deras kroppar. Detta perspektiv kommer att lyftas fram mer och mer. Vinn kvinnornas sympati i tid av femininitet och du skall vinna kriget om mångkulturen.

Som det nu ser ut kommer det tyvärr inte att hända. Mediakrigarna lyckades öppna en framgångsrik avledande ny front.

Feminismen är den farligaste av de irrläror som just nu bidrar till det västerländska samhällenas förfall. Den lyckas skapa ett slags evig klasskamp som kommunisterna bara hade kunnat drömma om. En teoretisk kil slås in i varje familj och relation. Den finns alltid där att exploatera. På varje arbetsplats och i varje organisation skapas en stridsfront. Och vad som är ännu bättre för läran – skillnaden kommer alltid att bestå trots alla försök att utplåna den.

Naturligtvis finns det knappast någon kvinna som inte har känt sig motarbetad, missförstådd eller underskattad. Nypt i baken eller rent av hunsad. Att det även gäller i stort sett alla män är inget faktum som besvärar retoriken.

Nu får vi dagligen ta del av en hatkampanj som närmast får betraktas som en lynchmobb som riktas mot alla män. Vi män ska svara, heter det. Som den överspände skribenten på SvD konstaterade så blir vi till slut alla medskyldiga till folkmord. Han var en konstnärssjäl och som sådan överreagerade han på en medial agenda.

Denna hatets ideologi är farligt för hela samhället. För några veckor sedan när det kändes som om fronten i mediakriget höll på att bryta samman "upptäcktes" övergrepp av en filmmogul i Hollywood (som varit kända i flera år) och sedan dess har fokus förflyttats från verkliga samhällsproblem till ett samfällt raseri från kvinnor mot män. För vad? Ett antal övergrepp och taffligheter som begåtts upp till 10-20 år sedan. Det begås fler våldtäkter per dag i Sverige.

Media kan när som helst exploatera samma eviga motsättningar mellan kvinnor och män. Radikalfeministerna skiter väl i faktiska våldtäkter. De har ett högre utopiskt mål. Att krossa könsmaktsordningen och det osynliga patriarkatet. Det finns inget slut på den konflikten.

Delar av texten snodd - tack du anonyme skribent, som jag inte kan länka till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in