Citat:
Ursprungligen postat av
fasligt
Det jag för min del tror är den verkliga game changern är att väldigt många börjat bli väldigt rädda. På allvar skiträdda för vad som händer i mångkulturens verklighet. För östeuropéerna handlar det kanske mer om äkta nationell stolthet och en äkta medvetenhet om priset för frihet. Men för oss övriga västerlänningar tror jag det handlar om rädsla. Vi är rädda för terrorister, rädda för allt fräckare och hänsynslösa kriminella, rädda för vad mångkulturen gör med våra barn, rädda för tidigare okända eller utrotade sjukdomar, rädda för att vi själva eller nära och kära inte ska få tillgång till vård om vi behöver, rädda för körkortsfuskande invandrare i trafiken, rädda för att inte få någon pension, rädda för att inte veta vem som är vän eller fiende, rädda för att bli bostadslösa, rädda för att inte kunna undkomma kulturfrämlingar som hatar oss för att vi är vi, rädda för islam, rädda för rädslan och rädda för kulturkollaps.
Nu har t o m kanariefåglarna börjat gallskrika i falsett. Då är det verkligen dags att bli riktigt orolig. Och när minoriteternas inbördes hat har börjat ventileras offentligt behövs inga ytterligare bevis för att det är illa bortom kontroll. När kurder och palestinier dras inför offentlighetens skamligaste rasismskrank har fasans ande sluppit ut ur flaskan en gång för alla. När dessa grupper hordvis ska dra lans för sin kränkta heder och afghanska talibanknektar får se sin ockupationsplan gå om intet, då blir det inte roligt. Späder vi sedan på med urgamla hatfejder mellan sunni- och shiamuslimer, muslimer mot kuffar och panikvrålande kanariefåglar som hörs ända bort till det förlovade landet, ja då vete fan vad som händer annat än att det sannolikt är fullt befogat att vara rädd.
Framför allt är tanken på integration och jämlik samvaro dubbelt dödfödd för västerländska kvinnor för hur ska jag som icke traditionsmuslimsk kvinna kunna samverka jämlikt med muslimer? Antingen fördöms jag av kulturellt traditionella skäl som föreskriver att jag ska täcka mig för att inte stöta medeltidssinnenas känsla för anständighet och vad som är rätta och riktiga mänskliga normer, eller så fördöms jag av religiösa skäl, otäckt förolämpande Allah. I båda fallen anses jag av traditionstrogna muslimer förtjäna att dö och förfärande många i min omedelbara närhet verkar känna sig förpliktigade att sälla sig till exekutionspatrullen när den dagen kommer. Samtidigt är det inte självklart att som utsatt få stöd eller hjälp av sina egna i vår uppochnedvända värld. Det är skrämmande att inse att islam håller sina följare i ett så fruktansvärt hårt grepp att inget får i alla fall många av dem att att ens överväga ett annat synsätt på vad som är en människa med existensberättigande eller inte och att rättänkande PK-ism tvingar majoritetsbefolkningen att inget höra, inget se och framför allt inget säga..
Tror att du har rätt i, att när väldigt många börjat bli väldigt rädda, så kommer ngt att förändras.
Mediakriget om mångkulturen handlar idag inte minst om - handlar kanske ff.a. om - att ge en glättad, uppsminkad bild av samhällsutvecklingen och förmana Svensson att se ljust på samtiden och inte "vara rädd" för mångkulturens manifestationer. Då fler skadas/dödas genom att halka i badkaret än av terroristdåd, så finns enl. Johan
Pangloss Norberg ingen anledning till oro.
Men, sådana uppmaningar fungerar inte hur länge som helst. Igår skrev Ann Heberlein följande på ledarsidorna.se:
Citat:
Jag googlar pepparspray, tårgasspray och överfallslarm. Hur kan jag skydda mig själv och min dotter utan att bryta mot någon lag? Kanske, tänker jag, borde jag skaffa mig en större hund. Vår lilla svensk danska gårdshund Alva är en utmärkt vakthund eftersom hon ger skall om någon obehörig rör sig i trädgården – men skydda mig? Det kan hon inte. En schäfer, tänker jag, eller en rottweiler kanske. När jag tar kvällspromenaden med min lilla, söta hund är jag rädd. En större hund, tänker jag, det borde jag ha. Jag bor i centrala Lund, med Kulturen, Kungshuset och Domkyrkan som grannar. Här har jag aldrig tidigare varit rädd. Jag har gått genom Lundagård mitt i natten, tidigt om morgonen, sent på kvällen i decennier.
Under hösten har flera fall av rån och misshandel inträffat i centrala Lund. Förra veckan blev en man i min ålder rånad i Lundagård, den lilla parken mellan AF-borgen och Domkyrkan där jag rastar min hund varje dag. Klockan var tio på kvällen och jag tror att han kanske var på väg hem från arbetet. En man med kniv hotade honom och tog hans bärbara dator ifrån honom. Flera studenter har blivit avtvingade sina bankkort och rånade på sina telefoner. När jag ska gå ut med hunden funderar jag på om jag ska lämna telefonen hemma. Då finns det ju inget att stjäla, tänker jag. Å andra sidan – tänk om jag blir överfallen? Då vill jag ju kunna ringa. Så där håller jag på. Diskuterar med mig själv, väger för och emot och hatar att jag är rädd.
Läs fortsättningen här:
https://ledarsidorna.se/2017/12/aret...-for-pengarna/
I skrivande stund har texten 40 kommentarer. Här är ett exempel:
Citat:
Telefonsamtal från gammal bekant i början av veckan. Han berättar hur en släkting, boendes i villa i Skiftinge, Eskilstuna, promenerar hem en kväll efter möte hos Frimurarna nere på stan. Plötsligt omringas han av fyra yngre förmågor, av icke-europeisk härkomst, som hotfullt kräver honom på pengar och mobil. Han har ingendera på sig vilket han också lämnar besked om. De nöjer sig med att ge honom en snyting så han faller omkull. Inga värre kroppsliga skador men glasögonen är sönder.Polisanmälan läggs ner efter några dagar. Mannen i dryga 70-årsåldern. ..
Karl Olof Arnstberg återger vad "en verklighetsförankrad jurist i statens tjänst skriver i ett mail till [honom]"
Citat:
Polisens haveri är betydligt större än vad vi kan föreställa oss. Min chef, som förmodligen har betydligt bättre helikopterperspektiv angav detta när vi träffade honom. Det finns inget som talar för att det inom överskådlig tid ska gå att rätta till. I våra storstäder och även större städer typ Uppsala, Linköping, Örebro mm kommer man inte att kunna göra något åt detta utan det är något vi bara kommer att få leva med.
Ett annat problem man ser är att våra politiker verkar totalt handlingsförlamade. Man kan inte ens stå fast vid beslut man nyligt träffat utan vid minsta storm faller man till föga och backar. Exemplen är otaliga. Naturligtvis begriper alla att vårt välfärdssystem är på väg att krackelera och utvecklingen fortsätter. Man försöker bromsa kostnader för assistans, sjukersättningar med mera och detta leder till folkstormar. Naturligtvis drabbas människor som inte borde göra detta. Vid minsta protest återgår man till ursprungligt läge.
Idag angavs att det i Sverige finns 50 000 illegala invandrare. Att tro att vi ska kunna hantera dessa och få dem att återvända är bara fantasier. Se bara på de marockanska gatubarnen i Stockholm. Där har inte ett dugg hänt. Dessa kan med stöd av barnkonventionen leva på brott utan att polisen ens kan gripa dem.
Sverige har sedan urminnes tider varit förskonade från dylika fenomen i vart fall i en omfattning som är långt ifrån vad som förekommer i många delar av världen. Detta kommer att bli ett alltmer reguljärt inslag i samhället allt efter att utvecklingen tilltar. Man kan stega på inom område efter område och se en utveckling som bara går åt ett håll. Ohyggligt tragiskt för ett land som en gång varit välfungerande och där befolkningen har haft ganska gemensamma värderingar och varit oerhört homogen. Vi raserar något vi aldrig kommer att återfå!!
https://morklaggning.wordpress.com/2017/12/06/dumheten/
Jag är inte övertygad om, att Svensson resignerat och tyst accepterar, att "vi bara kommer att få leva med" den groteska brottslighet, som svenska politiker samvetslöst har importerat. När väldigt många börjat bli väldigt rädda, så kommer ngt att förändras, trots alla skönmålningar och de allt mer frekventare förmaningarna från svenska s.k. journalister och svenska politiker
Det är en öppen fråga, om den förändringen kommer att landa i en tystlåten resignation.
Socialdemokraterna verkar hursom inte lita på det.
Citat:
Ursprungligen postat av
stevenstills
Något händer just nu. Hazaramnestin och framförallt höjningen av pensionsåldern går inte hem hos svenska folket som blir alltmer kritiskt kring mångkulturen. Det avspeglar sig i opinionssifforna för SD som i ofriserat skick säkert redovisas för regeringen. Stefan Löfvén skickar nu ut Magdalena Andersson att säga att flyktingar ska söka sig till ett annat land eftersom det varken finns jobb eller bostäder i Sverige. Sverige har tagit emot fler invandrare än vad landet har förutsättningar att klara av. Ett anmärkningsvärt uttalande minst sagt och ett totalt brott mot allt som sagts tidigare. Vad är det man säger: mycket ska man höra innan örona trillar av.
https://www.svd.se/magdalena-anderss...ill-annat-land
Nu ser jag att Magdalena Anderssson publicerat sig först i DN och att DN skickat ut sin Johan Schuck att motsäga henne. Hmmm.....vad är det som händer? Är det nu som lögnerna kommit till sitt slut?
I kvällens "Opinion" i SVT fläktade lite nya vindar i en debatt mellan Ardalan Shekarabi, Mustafa Panshiri, Carolin Dahlman och Anders Lindberg. Anders Lindberg fick möta en viss motvind från Mustafa Panshiri och han fick ingen som helst uppbackning från Ardalan Shekarabi.
Det verkar som om Socialdemokraterna har utformat ett nytt narrativ för inledningen till sin valkampanj och Anders Lindberg har kanske inte riktigt hängt med där.
https://www.svtplay.se/video/1639119...-00?start=auto - 33:05