2016-05-14, 23:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stivali
Det här citatet är bara en jävla myt.

Ha ha... T o m du börjar tröttna på skitet.

Jag är benägen att hålla med dig.
Citera
2016-05-14, 23:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Jag har skrivit en guide som avec länkar till i varje sammanfattningsinlägg. Det är det enklaste i världen att få tillgång till SMDB och bege sig dit så att man kan bekräfta det man påstår.

Fast det är väl bara på KB i Stockholm och vissa universitetsbibliotek som tillgången till det finns?
Citera
2016-05-14, 23:16
Medlem
Stivalis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
Ha ha... T o m du börjar tröttna på skitet.

Jag är benägen att hålla med dig.

VM 1990 får man nästan säga var höjdpunkten i mitt liv. Därför tyckte jag det var intressant att följa vilken väg den här tråden tog. För mig står fotbollen i centrum. Jag skiter totalt i citatet. Har aldrig ens fattat det roliga i citatet. Men det var kul att de här matcherna fick lyftas fram på nytt & vridas & vändas på.

Kamerun-England såg jag i Ystad sandskog. Mitt första paket paninibilder innehöll bla Caniggia & Van Basten.
Citera
2016-05-14, 23:20
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dworek
Fast det är väl bara på KB i Stockholm och vissa universitetsbibliotek som tillgången till det finns?
In och läs: Guide till hur man får tillgång till SMDB

Om man är redo att förlänga trådens livslängd gång på gång genom nya gissningar när match efter match har avfärdats så bör man även vara beredd på att göra det lilla som krävs för att backa upp sina nya påståenden.

Det är tydligt att vissa inte kommer att ge sig förrän hela SVT's samlade arkiv har gåtts igenom. Till och med då kommer det förmodligen finnas folk som inte vill ge sig och som kommer att hävda att "SVT har censurerat citatet".
Citera
2016-05-15, 01:10
Medlem
VonObens avatar
Citat:
Har sagt det tidigare men det tål att upprepas, att det vore inte helt sensationellt om det i själva verket var Colombias bänk som det såg mörkt ut på.

Jag vill återupprepa det jag skrivit tidigare i tråden; då det begav sig reagerade jag på att det var något som var fel i floskeltoppen. Tyvärr minns jag inte exakt vad det var som jag reagerade på som felaktigt.

Men det kan ha varit laget i fråga, eller kommentatorn i fråga. (Men laget känns troligare.)
Citera
2016-05-15, 02:37
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VonOben
Jag vill återupprepa det jag skrivit tidigare i tråden; då det begav sig reagerade jag på att det var något som var fel i floskeltoppen. Tyvärr minns jag inte exakt vad det var som jag reagerade på som felaktigt.

Men det kan ha varit laget i fråga, eller kommentatorn i fråga. (Men laget känns troligare.)
Och jag skulle också vilja återupprepa det jag skrivit tidigare i tråden:
Guide till hur man får tillgång till SMDB

Nu har det gått fem månader sedan du första gången luftade din teori ang citatet. Gott om tid att backa upp ditt påstående m.a.o. Varför förväntar du dig att andra i tråden ska göra ditt jobb på KB och motbevisa/bevisa det du säger?

Du har ju inte direkt gjort det lätt att motbevisa dig heller. Såhär skrev du i dec 2015:
Citat:
...utan att läsa genom tråden: jag såg matchen och hajade till av kommentatorns uttalande. Så nog har det sagts, och om Kamerun.
I senare inlägg kan det plötsligt vara så att det inte alls är Kamerun citatet handlar om, utan ett annat lag, möjligtvis en annan kommentator och kanske en annan VM-turnering:
Citat:
Delvis för att jag inte är säker på (har ingen aning) om vilken kommentator, eller vilken match eller vilken turnering. Även om jag resonerade mig fram till att det borde vara VM -90, vilket inte verkar hålla.
Vilket gör omfattningen på researcharbetet som krävs för att motbevisa dig oerhört mycket större.

Om du förväntar dig att bli tagen seriöst i den här tråden framöver så får du tamejfan bege dig ner till KB eller annat bibliotek och börja gå igenom lite TV-sändningar. Framförallt när dina galet oprecisa gissningar gör att antalet möjliga matcher är oerhört stort.

Jag skiter i om du har 20 mil till närmsta universitetsbibliotek, du har haft fem månader på dig att bevisa ditt svammel utan att ha gjort minsta ansträngning för att styrka det.
Senast redigerad av lindemann 2016-05-15 kl. 02:40.
Citera
2016-05-15, 12:21
Medlem
Forever Winters avatar
Tråden bevisar väl bara att om du upprepar någonting tillräckligt ofta så blir det sanning.
Citera
2016-05-19, 22:19
Medlem
VonObens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Jag skiter i om du har 20 mil till närmsta universitetsbibliotek, du har haft fem månader på dig att bevisa ditt svammel utan att ha gjort minsta ansträngning för att styrka det.

Helt rätt. Jag har ungefär tjugo mil till närmaste.

Å jag finner inget behov av att bevisa något, varken inför mig själv eller er. Har det sagts kommer någon hitta det förr eller senare.

Att något inte stämmer med "myt-varianten" skrev jag redan då, i slutet på 2015. Synd bara att jag inte minns vad som inte stämde. Så, om man vill att lag och kommentator ska vara uppfyllt för att verifiera myten... så tror även jag att det är kört.

Edit: Jag har stor förståelse för de som efter den här tråden inte tror att citatet har sagts.
Citera
2016-05-20, 02:25
Medlem
manana1s avatar
Citat:
VM 1990 får man nästan säga var höjdpunkten i mitt liv. Därför tyckte jag det var intressant att följa vilken väg den här tråden tog. För mig står fotbollen i centrum. Jag skiter totalt i citatet. Har aldrig ens fattat det roliga i citatet. Men det var kul att de här matcherna fick lyftas fram på nytt & vridas & vändas på.

Kamerun-England såg jag i Ystad sandskog. Mitt första paket paninibilder innehöll bla Caniggia & Van Basten.

Du måste skämta....? 1-2,1-2,1-2. Och vi som "bara" behövde slå Costa Rica i sista matchen och vad faen händer...? Nån 40-årig avbytare kommer in och springer ifrån backlinjen och sätter 1-2. God natt Trodde det var Roger Milla, men det var nån "Medford". Pinsamt som faen....Bilresan hem från Italien var jävligt deppig. Olle Nordin....

Deja vu....bilresan hem efter Rysslands matchen (0-2) i Österrike..
Citera
2016-05-20, 02:53
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manana1
Du måste skämta....? 1-2,1-2,1-2. Och vi som "bara" behövde slå Costa Rica i sista matchen och vad faen händer...? Nån 40-årig avbytare kommer in och springer ifrån backlinjen och sätter 1-2. God natt Trodde det var Roger Milla, men det var nån "Medford". Pinsamt som faen....Bilresan hem från Italien var jävligt deppig. Olle Nordin....

Deja vu....bilresan hem efter Rysslands matchen (0-2) i Österrike..

Det är nog inte Sveriges resultat som är viktigast där. Han har skrivit i andra inlägg att han var en ung kille 1990 som samlade på paninibilder och låtsades vara spelare när han spelade fotboll i trädgården. Tror de flesta har ett mästerskap från då de var små som ligger dem lite extra varmt om hjärtat. Mitt första mästerskap på riktigt var EM 2004, men VM är lite större så VM 2006 var ett sånt där mästerskap när jag var helt lyrisk. Tyvärr kan jag inte se tillbaka på det med nostalgiska ögon eftersom det var så jävla tråkigt. Men innan mästerskapet var man supertaggad verkligen, då fanns inget större.

Nu gick vi OT, men skitsamma.
Citera
2016-05-20, 02:55
Medlem
Ferry31s avatar
Citat:
Helt rätt. Jag har ungefär tjugo mil till närmaste.

Å jag finner inget behov av att bevisa något, varken inför mig själv eller er. Har det sagts kommer någon hitta det förr eller senare.

Att något inte stämmer med "myt-varianten" skrev jag redan då, i slutet på 2015. Synd bara att jag inte minns vad som inte stämde. Så, om man vill att lag och kommentator ska vara uppfyllt för att verifiera myten... så tror även jag att det är kört.

Edit: Jag har stor förståelse för de som efter den här tråden inte tror att citatet har sagts.

Det har aldrig sagts. Det är en jävla myt bara
Citera
2016-05-20, 03:01
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Ferry31
Det har aldrig sagts. Det är en jävla myt bara

Frågan är vad Arne Hägerfors själv säger om denna legend? Jag vill minnas att han någonstans hade sagt att citatet stämde eller om det sades på ett annat sätt. Var det inte i någon offsidetidning eller något annat fotbollsmagasin.

I alla legender finns det alltid ett korn av sanning, sådana här långlivade myter brukar oftast ha någon substans i sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in