2018-09-20, 13:00
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nyasalladsbladet
Kung kan man bli om man lägger upp ett ljudklipp utan citatet också. Gärna ett klipp från början av förlängningen tills matchen är slut.

Gör det då istället för att sitta här och fantisera.
Citera
2018-09-20, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Gör det då istället för att sitta här och fantisera.

Nej men visst hade det varit trevligt. Jag hade alla fall lyssnat på det om det blev verklighet.
Citera
2018-09-20, 14:22
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ok det är den matchen. Vissa minuter av förlängningen är ej kontrollerade och det som är kontrollerat har vi endast en eller två personers ord på. Sluta vara en hjärndöd imbecill.
Vad menar du med att vissa minuter i den matchen inte är kontrollerade? Vad snackar du om?
Vi har två av varandra oberoende medlemmars ord på att citatet inte sägs i den matchen. Vad har du bidragit med för att bevisa din tes?
Citat:
Nej men visst hade det varit trevligt. Jag hade alla fall lyssnat på det om det blev verklighet.
Du är utan tvekan dummare än vad du redan har framstått. Han menar att du ska gå dit och spela in ljudet om du nu väljer att inte tro på det som framkommit i tråden. BEVISBÖRDAN LIGGER PÅ DIG.
Citera
2018-09-20, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lindemann
Vad menar du med att vissa minuter i den matchen inte är kontrollerade? Vad snackar du om?
Vi har två av varandra oberoende medlemmars ord på att citatet inte sägs i den matchen. Vad har du bidragit med för att bevisa din tes?

Du är utan tvekan dummare än vad du redan har framstått. Han menar att du ska gå dit och spela in ljudet om du nu väljer att inte tro på det som framkommit i tråden. BEVISBÖRDAN LIGGER PÅ DIG.

"Glorkas hinner se “allt från minut 83 till slutsignal i ordinarie tid, och från englands andra straff till slutsignal” innan KB stänger. "¨

Nu kanske det varit någon mer som varit dit efter Glorkas men jag ser fortfarande inga bevis.
Citera
2018-09-20, 15:22
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
"Glorkas hinner se “allt från minut 83 till slutsignal i ordinarie tid, och från englands andra straff till slutsignal” innan KB stänger. "¨

Nu kanske det varit någon mer som varit dit efter Glorkas men jag ser fortfarande inga bevis.
Om inte Glorkas duger så var Careless där vid ett senare tillfälle och tittade också: https://www.flashback.org/sp55643574
Citera
2018-09-20, 15:29
Medlem
Citat:

Och jag svarade NEJ vilket jag har förklarat varför tidigare i tråden men att dörren inte helt är stängd.
Vill du missförstå eller vad håller du på med? Jag trodde i min enfald att detta var ett forum där man kunde diskutera saker så som upplevelser, minnen eller åsikter utan att behöva presentera fysiska bevis. Andra får bedöma trovärdigheten i det som skrivs eller kanske igenkännande med mycket mera.
Citera
2018-09-20, 15:32
Medlem
Citat:
Om inte Glorkas duger så var Careless där vid ett senare tillfälle och tittade också: https://www.flashback.org/sp55643574

Här har vi alltså bevis på att jag och många med mig har fel. Jag skäms och känner mig så dum som trodde på mina falska minnen.

Men herreguf vill du ha ett matchreferat eller. Här är allt jag antecknade (skrev ned några större händelser då ingen matchklocka visades så jag iaf kunde referera till citatet ifall det yttrades.

1-0 england
4 kamerunspelare avstängda (Arne)
Halvlek
Studio
"Det ser mörkt ut för england" - (någon Hans)
Milla in
Fler kamerunreserver på gång (Arne)
1-1 kamerun
2-1 kamerun
Milla ser skadad ut (Arne)
2-2 england
Milla kvar mitt på plan (Arne)
Slutsignal
Studio
3-2 england
Arne kommenterar att det kunde stått 3-1 kamerun men snabbt efter drar han någon analogi mha något talesätt som innehöll ordet "svärmor".
Slut på matchen.

Om han hade yttrat sig citatet eller något i närheten hade jag hört det... Satt och stirrade på mitt anteckningsblock i forskarsalen (storbildstv, seriösa grejer) medan jag hörde på sändningen och tittade på skärmen när något märkvärdigt hände/yttrades.
Citera
2018-09-21, 12:03
Medlem
StatligaTeleverkets avatar
Har folk gått igenom Sportspegeln från tiden runt VM 90 (eventuellt 94)? Sportspegeln var väl närmast heligt förr. Alla sportintresserade tittade på det då det vid VM 90 knappt fanns kommersiell TV så det fanns ju inte några alternativ direkt. Man har nämnt att Kamerun - Sovjet inte visades i SVT, men ett sammandrag kanske förekom i Sportspegeln? Är det helt omöjligt att det kan ha yttrats där?
Citera
2018-09-21, 16:33
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StatligaTeleverket
Har folk gått igenom Sportspegeln från tiden runt VM 90 (eventuellt 94)? Sportspegeln var väl närmast heligt förr. Alla sportintresserade tittade på det då det vid VM 90 knappt fanns kommersiell TV så det fanns ju inte några alternativ direkt. Man har nämnt att Kamerun - Sovjet inte visades i SVT, men ett sammandrag kanske förekom i Sportspegeln? Är det helt omöjligt att det kan ha yttrats där?

Nej, ingen har tittat igenom en månad av sportspegelns sändningar. Men Arna var å andra sidan inte i sportspegelns katakomber då, han var i USA.
Så oavsett vad som sades i deras sändningar så sades det inte av Arne.
Citera
2018-09-22, 17:49
Medlem
Celticos avatar
Citat:
Två medlemmar, oberoende av varandra. Gå ner till Kungliga Biblioteket (inte stadsbiblioteket ) eller beställ matchen till ditt närmaste universitetsbibliotek om du är så säker på att det sägs i den matchen. Bevisbördan ligger på dig. Det klipps inte i materialet som arkiveras hos KB.

Det vet du
Citera
2018-09-22, 19:18
Medlem
lindemanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Det vet du
Ja, det vet jag. Varför inte läsa på lite istället för att vara spydig?
De är skyldiga att spara materialet oklippt i 6 månader enligt lag (Radio- och TV-lagen) för att Granskningsnämnden ska kunna göra sina granskningar. Samma material levereras sen till Kungliga Biblioteket (pliktleverans). Länk, klicka på TV och sen Riks- och regional-tv.
Citat:
Enligt radio- och tv-lagen är alla som sänder program skyldiga att spela in och spara sina sändingar i sex månader för Granskningsnämnden. Det är dessa referensinspelningar som skickas som pliktexemplar.

Förutom att det är lag på att leverera material är du med och bidrar till Sveriges kulturarv. På KB bevaras materialet för forskning och utveckling generationer framöver.
Citera
2018-09-22, 19:51
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celtico
Det vet du

Alla program arkiveras på sju olika bibliotek. Menar du på fullaste allvar att du tror att 'The Man' skulle lägga tid på att klippa i dessa videoband samtidigt som Pippis "negerkung" finns att hitta överallt? Och hur gjorde 'Deep State' när de klippte i alla VHS:er som folk har i sina källare?
Kom igen nu, var inte en idiot. Det tjänar du noll på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in