Citat:
Tjena. Anrell är ju som han sade redan kontaktad av någon i tråden, men Hegerfors var ny. Nu är ju inte hans minne heller betydligt mer tillförlitligt än någon annans, speciellt inte som att han säger '– Jag fick också reda på det efteråt, och hade ingen aning om att jag hade sagt det.'
Men bra att kolla med de källor som finns ju.
Men bra att kolla med de källor som finns ju.
Absolut, men det fanns inga citat från Anrell och ej heller någon som med sitt eget namn stod för att ha pratat med honom. Det ville jag tillföra. Vad Hegerfors säger måste ju också ändå vara relevant, särskilt det faktum att han inte själv säger sig minnas att han har sagt detta. Det ökar sannolikheten att han fått höra det så många gånger att han helt enkelt till slut internaliserat det.
Citat:
Sann flashbacksk feedback! Men min erfarenhet är att man inte tjänar på att vara aggressiv om man inte själv är personligen övertygad, och här känner jag helt enkelt att jag ännu inte är det. Visst, det är frapperande att det inte finns några konkreta bevis på att han sagt så, och eftersom det bör finnas om han sagt det i teve talar det för vandringssägensteorin. Men det kan också vara så att någon annans citat tillskrivits honom, och då är det inte värt att vara skitförbannad för. Plus att vem ska jag vara skitförbannad på? Verkar ju inte direkt finnas något offer i denna story.