2026-06-24, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gart
Nej, de har klippt bort inledningen "neger-". Pippi säger nu "kung", enbart.

Detta är i det som sänds ut NU, i de sparade pliktexemplaren på Kungliga biblioteket säger pippi fortfarande "negerkung".

Och hur vet du det?
Citera
2026-06-24, 00:34
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Al-Thar
Citatet kan ha censurerats bort i efterhand, svt censurerar mycket så vrf inte detta.

Hur gjorde SVT för att manipulera Olas videoband menar du? Och varför har de inte censurerat bort annat som är mycket värre? Har SVT även gått in och klippt i de utländska sändningarna? För när man kollar matchen på Fifas hemsida existerar det ingen panorering av Kameruns avbytarbänk där de sitter med gamnacke.
Citera
2026-06-24, 00:37
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Och hur vet du det?

För att det är olagligt att klippa i pliktexemplaren, dumbass.
Citera
2026-06-24, 07:11
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Citatet kan ha censurerats bort i efterhand, svt censurerar mycket så vrf inte detta.

Vad SVT cesurerar är egalt. Inget är bortklippt på KB (flera har kontrollerat) eller på privata videoband inspelade när matchen sändes.
Citera
2026-06-24, 09:25
Medlem
Citat:
Och hur vet du det?

Enligt lag ska utsändningarna sparas så som de en gång sändes. Ingen får gå in och ändra i dem.
Citera
2026-06-24, 11:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av avec
Sedan denna tråd publicerades har forskningen gått framåt och man inser att det vi minns ofta är felaktigt.

Jo givetvis. Jag försöker också få folk att inse det absurda i att ett sådant klipp skulle finnas och få ungdomar att börja gapskratta.
"Kolla in detta Johan vad jag hitta på youtube , någon som heter Arne säger något roligt".
Verkligen meme material..
Citera
2026-06-24, 16:07
Medlem
goseigens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossekaka
Jo givetvis. Jag försöker också få folk att inse det absurda i att ett sådant klipp skulle finnas och få ungdomar att börja gapskratta.
"Kolla in detta Johan vad jag hitta på youtube , någon som heter Arne säger något roligt".
Verkligen meme material..

Eller att några sorts men in blueyellow åker hem till den här Ola och talar om för honom att vad han än visar, så får det inte vara Arnes ord.

Det är bara att inse att det inte hände.

Jag ställer ofta frågan om hur gamla folk är, som säger sig minnas det här, men ingen har svarat ännu.

Själv har jag inget minne av det här alls: ändå tittade jag på många matcher då och var 20 år 1990.

Ska lägga till att jag inte hörde talas om det förrän jag läste tråden. Ingen pratade om det i min bekantskapskrets.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in