Citat:
Ursprungligen postat av
ZlatanMania
Inte ofta jag gör denna smiley men..
Hade du bemödat dig att läsa två sidor bakåt eller valfri sammanfattning av ämnet är matchen England-Kamerun avskriven flera gånger men nej, du kliver in likt flera andra och bara hävdar att du hört det utan att presentera några bevis alls.
Du är medveten om att det står där att "spolar fram till målet" osv?
Jag hörde det och jag reagerade. Där och då. Innan någon Anrell skrev någon bok om det. Hur ska jag kunna bevisa det?
Jag vet däremot inte vilka motståndarna var, men det var mot slutet av matchen och min minnesbild är att i direkt anslutning till citatet kommer bilden bakifrån bänken och visar hur spelet går åt höger i bild. Säger Arne England i Napoli så låter det rimligt och troligt. Kanske är det en annan match.
Exempel på andra saker jag kommer ihåg utan att kunna bevisa dem:
I inledningsmatchen -86 i Mexiko blev det tjall på kommunikationen så man hörde en kvinnoröst i bakgrunden som sade "Hallo! Hallo! Hallo!" en stor del av första halvlek.
Håkan Södergrens "3-0 är den svåraste ledning man kan ha i hockey" under första periodpaus i en VM-match på 90-talet.
Att jag bokstavligen flög ur soffan när Sverige til slut slog Sovjet i handboll för första gången på evigheter i en final, kring 90.
Och jag kommer ihåg att det var en skolgårdshistoria att någon hade sagt "bapelsin gubbjävel" i upp till 13 på radio. För de som gör jämförelsen med den historien.