Citat:
Ursprungligen postat av
kjopmynona
Tja! Jag är en kille på 16 år och är 1.50-1.55 lång, väldigt kort för min ålder. Väger ca 47 kg och har tränat under en längre tid nu. Men nu känner jag att jag har nått den gränsen då min kost är mitt problem. Jag äter för att vara ärlig väldigt dåligt. Älskar att styrketräna men börjar bli lite segt nu när man inte får några nya resultat. Jag tror att lägga upp ett sorts "kost schema" skulle vara väldigt bra för då kan jag lägga upp mål och finner mer motivation. Min dag består av frukost (ibland), käkar inte lunch i skolan oftast nu för tiden utan brukar köpa två mackor. När jag kommer hem brukar jag äta men sen blir det inte så mycket mer förutom kanske en macka på kvällen om jag blir hungrig. Alltså är min dagliga kost skapligt dålig. Brukar träna mån, tis, ons, tors och fredag, resten vilar jag. Därför frågar jag er om ni kanske har några tips om hur jag kan bygga mitt "kost schema". Vad jag ska käka de olika dagar i veckorna.
Ta bort att du är 16 år innan du blir bannad.
Med tanke på din vikt så kan du med gott samvete äta i princip allting du kommer över men fokusera på vanlig mat. Du behöver inte räkna kalorier, tänka på protein eller så skulle jag säga utan bara äta, och ät mycket.