2016-04-16, 13:37
Hur viktigt är stretching i gymmet efter passet?
Citera
2016-04-16, 14:17
Medlem
BengtBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Express777
Ok

Är det bara armarna/biceps man kan köra utan progression?

Har hört från flera body builders att lätta vikter går bra för armarna

Finns det några fler kroppsdelar som inte kräver progression?
Progression är viktigt för alla kroppsdelar. Däremot kan mindre muskelgrupper komma lite i skymundan eftersom du i regel börjar med basövningar. Har du en progression i basövningarna blir en icke-progredierad vikt i isolationsövningen på sätt och vis tyngre eftersom du utfört ett större arbete innan isolationsövningen.

Citat:
Ursprungligen postat av ed1
Beror på vilket behov du har av en ökad rörlighet.
Citera
2016-04-16, 15:37
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Beror på vad syftet med stretching är. Stretcha muskelgrupper du känner dig stel och orörlig i, och ha för vana att träna med full ROM.
Citera
2016-04-16, 20:37
Nu har jag inte varit aktiv utan blivit en del träning till och från, så dagen/två dagar efter passet sätter en fruktansvärd träningsverk. Förstår att det har med ovanan att göra också men om jag stretchar, minskar värken?

Sedan menade jag stretcha rent allmänt, är det bra för kroppen? Har läst och hört både och.
Citera
2016-04-16, 20:40
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Nu har jag inte varit aktiv utan blivit en del träning till och från, så dagen/två dagar efter passet sätter en fruktansvärd träningsverk. Förstår att det har med ovanan att göra också men om jag stretchar, minskar värken?

Sedan menade jag stretcha rent allmänt, är det bra för kroppen? Har läst och hört både och.
Nej, det finns ingen vetenskaplig evidens för att stretching skulle mildra träningsvärk.
Citera
2016-04-17, 14:02
Medlem
lancxzev2s avatar
har en fråga angående träning av ryggen, det bränns aldrig när jag kör rygg övningar och jag har hört från youtube exempelvis att man inte ska använda sin kraft att dra med med handen utan armbågen? vad fan ska det betyda? är osäker om det här med att träna ryggen
Citera
2016-04-17, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lancxzev2
har en fråga angående träning av ryggen, det bränns aldrig när jag kör rygg övningar och jag har hört från youtube exempelvis att man inte ska använda sin kraft att dra med med handen utan armbågen? vad fan ska det betyda? är osäker om det här med att träna ryggen

Det betyder att du ska dra med ryggen och att fingrarna bara ska vara som "krokar".
Citera
2016-04-17, 14:29
Medlem
lancxzev2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plopp123
Det betyder att du ska dra med ryggen och att fingrarna bara ska vara som "krokar".
ok, kan du förklara hur man "drar med ryggen" kanske en korkad fråga men är nybörjare trots allt
Citera
2016-04-17, 14:31
Medlem
Söker ett bra övningsutförande till "Double Arm Cable Curls". TYcker ni detta är en bra övning?
Citera
2016-04-17, 14:43
Medlem
lancxzev2s avatar
snälla någon svara på min fråga behöver verkligen hjälp
Citera
2016-04-17, 15:24
Medlem
tj.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ventilation
Söker ett bra övningsutförande till "Double Arm Cable Curls". TYcker ni detta är en bra övning?
Så kallade bamsecurls? Vad är det du behöver för förklarat? Stå i mitten av cables-ställningen med utsträckta armar i axelhöjd med handtagen i vardera hand. Dra åt dig handtagen utan att ändra höjden på dina axlar. Kör full ROM, dvs. helt utsträckta armar i bottenläget.

EDIT: Hittade denna bild som tydliggör övningsförfarandet.
Senast redigerad av tj. 2016-04-17 kl. 15:26.
Citera
2016-04-17, 15:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tj.
Så kallade bamsecurls? Vad är det du behöver för förklarat? Stå i mitten av cables-ställningen med utsträckta armar i axelhöjd med handtagen i vardera hand. Dra åt dig handtagen utan att ändra höjden på dina axlar. Kör full ROM, dvs. helt utsträckta armar i bottenläget.

EDIT: Hittade denna bild som tydliggör övningsförfarandet.

Precis det som du förklarat! Känns kanske som självklara saker för dig men det gjorde det inte för mig, tack ska du ha
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in