2016-01-09, 06:44
Bannlyst
Diet och lyft tungt. Så går du bäst ner i vikt, ju mer muskelmassa ju mer fettförbränning vare sig du sitter på soffan eller springer. Tänk på det.
Byt ut allt du dricker mot endast vatten är ett guld värt tips som få anpassar.
Sedan anpassar du resten, orkar inte fixa en diet schema åt dig för sånt går att fixa, PM om du är förvirrad.
Citera
2016-01-09, 09:15
Medlem
Mr.Munshuns avatar
Gick ner 12 kg på 6 månader bara genom att sluta med chipps, godis och läsk samt genom att äta rätta mängder mat vid bestämda tider. Sen promenerade jag ungefär 2 timmar varje dag.
Citera
2016-01-09, 09:22
Medlem
De flesta här har det klart för sig, ät mindre och ät bättre.

Om du tränar har du dessutom fokus på det i stället för på chipsen och läsken, ät ofta men lite och rätt saker.

Skippa läsk är otroligt effektivt tappade själv ett par kilo på kort tid bara med den enkla manövern.
Citera
2016-01-09, 11:03
Medlem
FlatbackTurtles avatar
Räkna kalorier, ät hälsosamt och nyttigt och träna så ska du se att dina 7 kg flyger iväg.

Men för att svara på din fråga; Ja, det finns träningsprogram som du kan träna hemifrån. Jag använde mig av det innan jag vågade mig på att börja gymma på det lokala gymmet och istället för att endast köra lätta vikter (hade hantlar med lättare vikter hemma) så kunde nu köra på riktigt ordentligt. Men jag tackar den hemsidan och dess träningsvideos för det var insparken till det liv jag lever nu. Hemsidan jag körde ifrån var www.fitnessblender.com och de har över 400 gratis träningsvideos. Det drivs av ett gift amerikanskt par som är det sötaste paret någonsin. Utöver dessa träningsvideos så har de träningsprogram som jag tycker mycket om. Dessa kostar dock en liten peng (80-100 kr).
Det som dock kan vara bra att införskaffa sig när man kör deras videos är lite lättare vikter i form av hantlar och en träningsmatta.

Lycka till och hoppas du lyckas med ditt mål.
Citera
2016-01-09, 11:12
Medlem
Man kanske inte ska överträna. Att planera fyra pass i veckan om man inte tränat alls förut, är lite för ambitiöst.
Risken att du kroknar redan efter tre veckor är stor. Varför inte göra två pass i veckan o sluta äta massa chips, godis o läsk?
Då kanske motivationen hänger kvar längre.
Många gör fel genom att träna massor o sedan tröttna. Gå ut lagom istället.

En tjockis går ju ner sju kilo genom att gå på toaletten....
Citera
2016-01-09, 12:23
Medlem
zerxezs avatar
Det viktigaste är att du slutar äta vete helt och hållet. Vete är det som triggar aptiten mest av allt. Men också att byta ut läsk, juice, kaffe, té, öl etc mot vatten som du är inne på, det hjälper matsmältningen och hälsan som fan, dessutom stabiliserar det blodsockret.
Citera
2016-01-09, 17:10
Bannlyst
skippa kladdkaka i fortsättningen
Citera
2016-01-10, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
Det viktigaste är att du slutar äta vete helt och hållet. Vete är det som triggar aptiten mest av allt. Men också att byta ut läsk, juice, kaffe, té, öl etc mot vatten som du är inne på, det hjälper matsmältningen och hälsan som fan, dessutom stabiliserar det blodsockret.

Får man fråga varför man ska sluta med kaffe?

I övrigt så har de flesta kommit med bra svar, går ner i vikt handlar om kaloriunderskott. Tränar du på sidan av kan du äta mer än om du inte tränar så enkelt är det.
Citera
2016-01-10, 15:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paffiserad
Diet och lyft tungt. Så går du bäst ner i vikt, ju mer muskelmassa ju mer fettförbränning vare sig du sitter på soffan eller springer. Tänk på det.
Byt ut allt du dricker mot endast vatten är ett guld värt tips som få anpassar.
Sedan anpassar du resten, orkar inte fixa en diet schema åt dig för sånt går att fixa, PM om du är förvirrad.

Precis! Har själv gått ner 25 kg genom att bara dricka vatten och äta rätt, kött grönsaker och frukt.

Gå på promenader, lyft vikter och kör lite cardio, 4 ggr i veckan kan du träna.

Lycka till!
Citera
2016-01-13, 19:56
Medlem
TheDeans avatar
Jag har en god vän, inte "god vän", som har börjat träna på ett nytt sätt då han inte påstår sig ha tid att avsätta en timme åt träning under vardagarna. Istället småtränar han lite från och till under dagen. Exempelvis har han satt upp en dörrtrapets, varje gång han passerar under dörren hänger han sig i trapetsen och drar sig upp så många gånger han orkar; väntar han på att datorn ska ladda lägger han sig på golvet och gör trettio armhävningar; medan vattnet kokar upp på spisplattan gör han femtio sit-ups et cetera.

Jag hävdar att det kanske är bättre än ingenting men långt ifrån lika effektivt som systematisk träning. Hur ligger det till, ni som kan och vet?

Jag har själv en fråga om kalipermätningar också. Hur mycket ska jag nypa tag i? Mäter vid bröstet, bredvid naveln och låret enligt Jackson/Pollock 3.
Senast redigerad av TheDean 2016-01-13 kl. 20:03.
Citera
2016-01-15, 00:27
Medlem
urverksapelsins avatar
En kille på mitt jobb, och jag tror inte han vet någonting av någonting han pratar om, menar att man inte skall vila efter maten. Det är enligt honom bra för viktminskning att gå promenader etc efter matintag.
Själv menar jag att alla djur etc vilar efter maten, så även i massor med kulturer. Dessutom är viktminskning kalori in, kalori ut.
Har jag rätt? Finns det någon sanning i det han påstår?
Det är ingen mening att fråga honom om vad han baserar sin ide på. Att bry sig om vetenskapliga sidor eller träningsexperter är att inte ha ett "öppet sinne".
Citera
2016-01-15, 01:05
Medlem
GSE_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nilserikkk
Man kanske inte ska överträna. Att planera fyra pass i veckan om man inte tränat alls förut, är lite för ambitiöst.
Risken att du kroknar redan efter tre veckor är stor. Varför inte göra två pass i veckan o sluta äta massa chips, godis o läsk?
Då kanske motivationen hänger kvar längre.
Många gör fel genom att träna massor o sedan tröttna. Gå ut lagom istället.

En tjockis går ju ner sju kilo genom att gå på toaletten....

BEror la lite på, jag körde 3 pass i veckan första 2 veckorna när jag va helt grön sen har jag kört 4 i veckan sen dess. Det beror lite på hur roligt man tycekr det är och hur bra man är på att äta rätt och stretcha imo.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in