2025-07-24, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WokeMindVirus
Någon som räknat ut sitt dagliga kaloribehov via Styrkelabbets kaloriräknare? Enligt den så låg jag på ett kaloriunderskott på 500 kalorier i flera veckor utan att tappa det minsta i vikt så den måste ju visa helt fel. Jag väger allt jag äter.

Såg krångligt ut att räkna ut sitt dagliga behov själv så finns det någon bättre kaloriräknare jag kan använda?

Det måste ju vara omöjligt att veta hur många kalorier man gör sig av med under ett träningspass då alla pass ser olika ut och man orkar olika mycket.

Då har du hittat din energibalans helt enkelt och det är ju bra och kan justera från det.

Mät även kroppen med ett måttband med några veckors mellanrum. Vikt kan vara användbart men säger inte allt.

Ingen har exakt samma energiförbrukning statiskt varje dag och träning i sig själv förbrukar inte så mycket energi nödvändigtvis.
Som dom andra nämnt, ät ordentlig mat så du blir mätt, sänk kolhydraterna lite i taget för att sänka intaget, börja att röra på dig lite mer i vardagen om du inte gör det och öka långsamt, fokusera på att bli starkare när du väl tränar.
Citera
2025-07-26, 14:04
Medlem
RollonHomies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WokeMindVirus
Någon som räknat ut sitt dagliga kaloribehov via Styrkelabbets kaloriräknare? Enligt den så låg jag på ett kaloriunderskott på 500 kalorier i flera veckor utan att tappa det minsta i vikt så den måste ju visa helt fel. Jag väger allt jag äter.

Såg krångligt ut att räkna ut sitt dagliga behov själv så finns det någon bättre kaloriräknare jag kan använda?

Det måste ju vara omöjligt att veta hur många kalorier man gör sig av med under ett träningspass då alla pass ser olika ut och man orkar olika mycket.
Har du provat om ChatGPT klarar det?
Citera
2025-07-29, 21:35
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Tron ni att det ger några resultat att göra sådana här märkliga shrugs
https://imgbox.com/HGt47cMN med hantlar
Jag hittar alltid svaret på mina egna frågor, denna
övning heter "Monkey Rows" och kan som jag förstått det assistera med att bygga armhålan
som är avgörande för V formen

Den här måste väl någon av er kört?
Citera
2025-08-12, 20:27
Avstängd
HeyItsJimmys avatar
Vilka kosttillskott bör man ta ifall man som tjej i sena 20-årsåldern vill bygga muskler men inte gå upp så mycket i fett? Och hur bör man bäst lägga upp kosten? Är det riktigt att man bör fasta 14-16h/dygn som tjej om man vill ha barn i framtiden?
Senast redigerad av HeyItsJimmy 2025-08-12 kl. 20:41.
Citera
2025-08-13, 08:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyItsJimmy
Vilka kosttillskott bör man ta ifall man som tjej i sena 20-årsåldern vill bygga muskler men inte gå upp så mycket i fett? Och hur bör man bäst lägga upp kosten? Är det riktigt att man bör fasta 14-16h/dygn som tjej om man vill ha barn i framtiden?

Det handlar bara om kvalité in. Dvs kvalité på maten som bygger upp din hälsa. En frisk kropp bygger muskler om du har ett träningsprogram med inbyggd progression (det finns förklarat i träningsprogramet hur du ska lyckas öka vikterna). Finns inte det förklarat så byt till ett sådant program.

Fokusera på animaliskt protein med mycket fett. Ät sig väldigt mätt. Du kan inte överäta rent kött eller ägg. Lägg till grönsaker om du vill.
Lägg upp kosten så att du iaf åter något 1-2 timmar innan träning. Du behöver inte alls fasta för att få barn.
Hoppa alla kosttillskott då de är onödiga om du äter för att bygga muskler. Det finns inga kosttillskott som kan ersätta riktig mat. Lägg upp måltiderna så det passar. Vanligt är att äta 2-3 gånger per dag.
Senast redigerad av JohnWicks 2025-08-13 kl. 08:26.
Citera
2025-08-13, 10:19
Avstängd
HeyItsJimmys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnWicks
Det handlar bara om kvalité in. Dvs kvalité på maten som bygger upp din hälsa. En frisk kropp bygger muskler om du har ett träningsprogram med inbyggd progression (det finns förklarat i träningsprogramet hur du ska lyckas öka vikterna). Finns inte det förklarat så byt till ett sådant program.

Fokusera på animaliskt protein med mycket fett. Ät sig väldigt mätt. Du kan inte överäta rent kött eller ägg. Lägg till grönsaker om du vill.
Lägg upp kosten så att du iaf åter något 1-2 timmar innan träning. Du behöver inte alls fasta för att få barn.
Hoppa alla kosttillskott då de är onödiga om du äter för att bygga muskler. Det finns inga kosttillskott som kan ersätta riktig mat. Lägg upp måltiderna så det passar. Vanligt är att äta 2-3 gånger per dag.

Tack snälla för ett så utförligt svar!
Citera
2025-08-18, 08:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HeyItsJimmy
Tack snälla för ett så utförligt svar!

Det var så lite så. Detta är ett brett ämne som man kan ägna tusentals timmar om man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in