Citat:
Ursprungligen postat av
WokeMindVirus
Någon som räknat ut sitt dagliga kaloribehov via Styrkelabbets kaloriräknare? Enligt den så låg jag på ett kaloriunderskott på 500 kalorier i flera veckor utan att tappa det minsta i vikt så den måste ju visa helt fel. Jag väger allt jag äter.
Såg krångligt ut att räkna ut sitt dagliga behov själv så finns det någon bättre kaloriräknare jag kan använda?
Det måste ju vara omöjligt att veta hur många kalorier man gör sig av med under ett träningspass då alla pass ser olika ut och man orkar olika mycket.
Då har du hittat din energibalans helt enkelt och det är ju bra och kan justera från det.
Mät även kroppen med ett måttband med några veckors mellanrum. Vikt kan vara användbart men säger inte allt.
Ingen har exakt samma energiförbrukning statiskt varje dag och träning i sig själv förbrukar inte så mycket energi nödvändigtvis.
Som dom andra nämnt, ät ordentlig mat så du blir mätt, sänk kolhydraterna lite i taget för att sänka intaget, börja att röra på dig lite mer i vardagen om du inte gör det och öka långsamt, fokusera på att bli starkare när du väl tränar.