2016-12-24, 21:16
Medlem
JustZlatans avatar
Om man tränar upp sin kondition, orkar man med mer styrketräning då?
Citera
2016-12-24, 21:25
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Om man tränar upp sin kondition, orkar man med mer styrketräning då?

Hur menar du? Lyfta mer vikter eller mer uthållig?
Citera
2016-12-24, 21:27
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Hur menar du? Lyfta mer vikter eller mer uthållig?

Både och. Orkar mer mentalt och fysiskt.
Citera
2016-12-24, 21:35
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Både och. Orkar mer mentalt och fysiskt.

Tränar du både och under samma pass kan det säkert vara jobbigt mentalt och fysiskt, detta är dock individuellt. Vissa får det att funka, andra inte. Du får testa dig fram helt enkelt, kör båda under samma pass, dela upp det osv. Det är inget negativt att kombinera konditionsträning och styrketräning åtminstone.
Citera
2016-12-24, 21:40
Medlem
JustZlatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Tränar du både och under samma pass kan det säkert vara jobbigt mentalt och fysiskt, detta är dock individuellt. Vissa får det att funka, andra inte. Du får testa dig fram helt enkelt, kör båda under samma pass, dela upp det osv. Det är inget negativt att kombinera konditionsträning och styrketräning åtminstone.

Jag undrar om jag orkar mer styrketräning om jag tränar upp min kondition. För nu är min kondition jättedålig.
Citera
2016-12-24, 21:43
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Jag undrar om jag orkar mer styrketräning om jag tränar upp min kondition. För nu är min kondition jättedålig.

Det tränar ju upp bla syreupptagningsförmågan, vilket inte är negativt vid styrketräning. Man lär väl bli mer uthållig m.m. Så träna upp konditionen gynnar dig nog
Citera
2016-12-25, 18:29
Medlem
lancxzev2s avatar
Citat:
beror på, om du tar i hårt och kör med tunga vikter vid marklyft och benböj så behövs en hyffsad kondition, så ja skulle rekomendera att du kör konditions träning kanske 2 gånger i veckan efter styrketräning, helst inte efter ett tungt benpass dock
Citera
2016-12-26, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lancxzev2
beror på, om du tar i hårt och kör med tunga vikter vid marklyft och benböj så behövs en hyffsad kondition, så ja skulle rekomendera att du kör konditions träning kanske 2 gånger i veckan efter styrketräning, helst inte efter ett tungt benpass dock

Håller med.
Efter ett tungt benpass ska du definitvt inte tro att du kan köra 30 min löpband. Jag provade det en gång och såg ut som Forrest Gump när han springer med dom där benproteserna som barn.. Höll på att slå ihjäl mig
Jag kör det nu 1-3 ggr i veckan efter att jag är klar med styrketräningen.
Citera
2016-12-27, 06:53
Medlem
knullJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lancxzev2
Det är väl att se som en assistansövning. Inget fel med det, men det är knappast nödvändigt heller. Eftersom knäböj kräver en viss kondition kommer din kondition förbättras av att köra just knäböj. Om målet är att böja mer skulle jag inte rekommendera att lägga krutet på att löpträna.
Citera
2016-12-27, 12:33
Medlem
lancxzev2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knullJesus
Det är väl att se som en assistansövning. Inget fel med det, men det är knappast nödvändigt heller. Eftersom knäböj kräver en viss kondition kommer din kondition förbättras av att köra just knäböj. Om målet är att böja mer skulle jag inte rekommendera att lägga krutet på att löpträna.
tja, du har rätt i det du säger, han/hon som fråga får väl testa båda alternativen för att se vilket som hjälper personen i fråga
Citera
2016-12-27, 21:05
Medlem
Har precis börjat köra lite mer bänk och inser att när jag drar bak skulderbladen, och lägger mig på bänken och försöker pressa så får jag enormt ont i skulderbladen utav någon konstig anledning.. Någon som har varit med om lika?
Citera
2016-12-27, 21:34
Medlem
lancxzev2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xtp
Har precis börjat köra lite mer bänk och inser att när jag drar bak skulderbladen, och lägger mig på bänken och försöker pressa så får jag enormt ont i skulderbladen utav någon konstig anledning.. Någon som har varit med om lika?
prova att hålla i stången olika brett, se vilket som känns mest naturligt?
kanske kan vara muskel imbalans så testa face pulls och omvända flyes
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in