2016-01-30, 13:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jokalish
Trodde aldrig jag skulle komma till insikt att spriten fick the upper hand. Helvete... Senaste månaden har man blivit LOB'ad, misshandlat något as som trängde sig i en kö och vaknat hos en kompis utan minne om varför. Blackouterna i fyllorna blir allt fler och längre. Att jag inte kan hantera sprit har jag vetat länge men vill/inte velat ge upp skiten. Trots allt det enda man längtar till på vardagarna, trots att det allt för ofta slutar i olycka. Förlorade tjejen för att jag hellre söp varje helg än umgås med henne, vaknat på sjukan två gånger, slagit sönder en person, knarkat, varit ett jävla svin mot folk och förlorat många vänner.

Känns som spriten är allt man har att se fram emot nu för tiden trots att den är boven i dramat. Nästa fylla blir det prova dricka bara någon ynka öl, 1-3 stycken. Klarar jag inte av det så har jag insett problemet, och vart det lär bära av. Blir i såna fall sista droppen. Tänker inte gå i min döde faders fotspår, finns inte en chans. Känns som att det kommer bli ett nyktert liv i slutändan. Trist, men vissa kan inte hantera skiten.

Klarar du inte att säga nej till nästa fylla, så vet du att du redan har problem. Det är det alkohol gör till en, säger sitt medvetna om att man inte har problem. Men man ignoerar det totalt, och gör det ändå. Det är en sak folk ej förstår som dricker. =)
Citera
2016-01-30, 20:26
Medlem
Moparornocars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jokalish
Trist, men vissa kan inte hantera skiten.

Och med "vissa" inkluderar du dig själv eller? Inser du det fullt ut har du kommit ett bra steg i rätt riktning.
Citera
2016-01-31, 00:17
Medlem
DrunkenCats avatar
Såja, har precis klarat av att hålla mig nykter en vecka, gudarna vet hur många år sedan det är som det gått mer än 2-3 dagar utan sprit. Kom på nåt vis till nån insikt i fyllan förra Torsdagen att det här kan ju fan inte fortgå grabben - du håller på att supa bort fru, barn, barnbarn och allt annat. Det underliga är att när jag vaknade på Fredagen så va jag lika bestämd med att lägga ner drickandet som jag var i fylledimman. Hällde ut all sprit och öl som fanns hemma och ägnade fram till Söndag åt att spy och höra/se konstiga saker (det vill jag inte uppleva igen som jag mådde förra helgen). Siktar nu på en nykter vecka till och vidare framåt. Visst sitter det en liten elak fan på axeln emellanåt och viskar saker i mitt öra men den ska jag bara motstå.

Tack och lov har jag en underbar fru som stöttar mig och bara finns, trots att jag nog varit rätt kass make sista 3-4 månaderna.

Wish me luck
Citera
2016-01-31, 03:13
Medlem
8 veckor nykter nu. Efter åratal av destruktivt beteende kring alkohol och kokain så tog jag tag i saken.

Har inte kännt nåt sug alls egentligen men går regelbundet på beroendemottagningen för att inte låta drogerna lura mig själv.

Hänt så jäkla många gånger förr men nu är det jävlar i mig allvar.

Jag vill verkligen sluta och jag ska bara lyckas med det.
Citera
2016-01-31, 04:21
Medlem
hobbe1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av en salt kille
8 veckor nykter nu. Efter åratal av destruktivt beteende kring alkohol och kokain så tog jag tag i saken.

Har inte kännt nåt sug alls egentligen men går regelbundet på beroendemottagningen för att inte låta drogerna lura mig själv.

Hänt så jäkla många gånger förr men nu är det jävlar i mig allvar.

Jag vill verkligen sluta och jag ska bara lyckas med det.

Lycka till
Citera
2016-01-31, 04:25
Medlem
hobbe1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hobbe1991
Lycka till
https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=56196788

Jag är en värdelös hora och jag har tappat all min empati.

Jag är trött hungrig och sugen på en fylla.Snart dör jag då är det bara att hylla.

Jag är en man i en 60 årings kropp.Dock är jag en värdelös hora.Sveper i mig bärs för det finns ju inget att göra.

sprit + vitamin och sen hoppas jag att jag kan sova.

Förlåt att jag skrev i din tråd men jag behöver skriva av mig.

Jag är en värdelös hora.Till alkoholen altså!
Citera
2016-01-31, 08:48
Bannlyst
Känner mej ledsen, ensam, obesvarad kärlek i.o.m det som hände
med X...Känns bara konstigt. Vet inte hur hon tänker. översentimental.
Jag är i mitt jobb 24/7. Har svårt att koppla ifrån det
och öppna upp hjärtat för andra intryck.
En kusin från andra sidan av världen skriver till mej, och jag vill bara dricka
ännu mera. Och att när han inte svarar när jag vill samtidigt
som X inte svarar när jag vill känner jag mej bara ännu
mer ensam och värdelös och det får mej att vilja dricka
ännu mer och bara skita i allting. Hatar att känna mej ensam
och "ignorerad", förbisedd, "inte tagen på allvar",
"missförstådd", förstår att alkoholen är som en slags vän...en
falsk vän...vill inte ha det så här. människor är komplicerade
Alkoholen är som en "hund" som alltid finns där..."aldrig sviker"
"alltid ställer upp", men det är bara falskt allting...allting är falskt,
det ända som finns är ensamheten och alkoholen och dess tomhet..stillhet
och känslokalla vänskap....Det funkar inte att hålla på så här.
Det är inget liv värt att leva....trogen visst...men den kan inte
ge mej kramar, kärlek, ömhet, det är ju det jag egentligen vill ha.
Konstigt nog tror jag mej ändå vara i en del av livet, då jag inte ser
några direkt andra alternativ (alkoholisten i mej talar?)
Jag kan inte ha den här livsstilen utan alkohol ibland, i.o.m dess
belöningsfunktion...precis när jag vill ha den, KONTROLLERAT.
Den ger mej "kontroll över mitt liv!!!!!!". ((( // Patetiskt
Jag som skulle spara pengar..och torskar redan på andra dagen...
fy fan så värdelös man känner sej...

Ville bara skriva ur mej lite. Kanske nån känner igen sej. Håller på att
skära ner efter att ha druckit nästan varje kväll senaste 2-3 åren. Känner att kroppen börjar bli "trött" Det kommer ALLTID upp anledningar till att dricka, negativa som positiva...
oftast ser jag det som nån slags belöning....har tänkt att byta ut det
mot sex och träning framöver. Tar en dag i taget. Vill ha ett mer hälsosamt liv och
TA HAND OM MEJ. Och inte sumpa alla chanser i mitt liv för en jävla Flaska // SpritDagboken
Citera
2016-01-31, 11:10
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
https://www.flashback.org/newreply.php?do=newreply&p=56196788

Jag är en värdelös hora och jag har tappat all min empati.

Jag är trött hungrig och sugen på en fylla.Snart dör jag då är det bara att hylla.

Jag är en man i en 60 årings kropp.Dock är jag en värdelös hora.Sveper i mig bärs för det finns ju inget att göra.

sprit + vitamin och sen hoppas jag att jag kan sova.

Förlåt att jag skrev i din tråd men jag behöver skriva av mig.

Jag är en värdelös hora.Till alkoholen altså!

Kör på antabus, jag börjar idag. Visst det ökar ångesten, vetskapen att det idag inte blir några nödraketer, och i morgon inte bolaget, men är det NÖDVÄNDIGT så är det.
Citera
2016-02-01, 01:47
Medlem
GrilladHundvalps avatar
Jag vet inte om jag vill sluta dricka.

Jag är konstant sugen på alkohol och känner att allt är roligare full. Allt.

Spenderar en stor del av min vardag på att vara bakfull, något jag inte trivs med öht. Skulle väl säga att jag dricker i genomsnitt varannan dag, 4 gånger i veckan. Ibland oftare.

Är ung, bara 20-25 år gammal. Behöver få motivation att sluta dricka, för jag tror inte att det är särskilt nyttigt för mig. Gör bort mig.

Igår blev jag bjuden till en efterfest, halsade från alla spritflaskor och drack säkert 1,5liter sprit. Slutade med att alla hade gått o lagt sig och jag snor nästan 2000kr, all öl och all sprit jag kunde hitta och tog en taxi hem.
Citera
2016-02-01, 02:03
Medlem
LSdalmiaks avatar
Något jag tycker är intressant är alkohol kulturen i Sverige vs övriga Europa. I Sverige anses man vara alkoholist om man dricker varje dag, oavsett mängd. Medans det är helt okej att dricka sig tokfull på helgen.

Jag har bott utomlands i sydeuropa och att dricka alkohol varje dag i vettig mängd är inget konstigt alls. Något jag gör även nu när jag bor hemma i Sverige igen. Dricker väl iofs kanske lite väl mycket. Ca. en halv flaska rödvin varje dag.

Men om man slår ut det på en vecka så är det 3,5 flaskor röd vin på en vecka. Avrundar neråt till 3 flaskor då jag ibland inte dricker alls eller snarare mindre än mer.

Jämför man det med vad folk dricker på en helg är 3 flaskor vin inte speciellt mycket? Hur många öl, shots och drinkar får inte folk i sig på en helg ute på krogen? (Nej, jag är verkligen aldrig ute på krogen. Inte varit ute på över 1,5 år)

Oavsett, för att nudda trådens syfte så funderar jag trots allt på att dricka mindre eller sluta helt. Även fast jag motiverar mitt drickande till att det inte är så mycket jämfört vad folk får i sig på krogen en helg. Det är trots allt ett drickande som är varje dag och till en stor del för att somna bättre.
Citera
2016-02-01, 02:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Visst ljuga om sitt missbruk är en grundbult för en alkis/narkoman. Kallas egentligen för förnekelse. Den blir med tiden så stark att man lurar sig själv och tror att "inte fan har jag något problem". "Bara ibland kanske".

Har du problem med att berätta så starta en tråd här. Där du berättar om ditt missbruk ärligt utan att försköna. Kan vara ett bra första steg faktiskt och kan kännas skönt att göra. Inte känna sig ensam för det är du inte.

Sedan att du har "drömmar" kan faktiskt vara allvarligt, då det kan vara början på delirium. Känner du att du när du börjar nyktra till får sådana, ska du ta dig till akuten. Fylla på med alkohol eller piller är absolut inte lösningen utan kommer bara göra det värre.

Ang din sista mening, (antar att du menar Förstadie till DT när du benämner drömmar?) så gör det inte alls tillståndet värre utan snarare så gör det tillståndet säkrare att tillföra gaba-a (alkohol, bensodiazepiner. Under en utalad DT också, det är just med "piller"som DT hävs bland annat) så att det inte blir en uttalad DT med cirkulationskolaps och total förvirring vilket gör att pat kanske inte kan ta sig till en akutmottagning.

Men har har man känningar utav DT så ska man snabbt ta sig till sjukhus där är jag helt med dig.
Dock går det att bromsa själv, innan man åker in för mindre risk för större komplikationer.

Till herrn/kvinnan med magkramper: du borde lägga in dig på avgifting, det är svårt att missbruka på det sätt du gör utan någon framförhållning.
Det är svårt att missbruka överhuvudtaget.
Så dra i dig några folikssar och begär en akutremiss till närmsta sjukhus.
Så där mycket sprit kommer att ta kål på dig.

mvh lycka till
Citera
2016-02-01, 03:16
Bannlyst
Citat:
Klockan 4 imorse vaknade jag med magkramper.Gick upp och halsade i mig ett glas vin.Gick och la mig,såg hemska ansikten när jag blundade och försökte sova.Somnade och hamnade i någon sömnparalys med mardrömmar som jag kunde styra.

Magkramperna behöver inte tyda på abstinens, det är troligtvis somatiskt.
Du kan tex ha ådragit dig akut pankreatit, bukspottkörtelinflammation som kan variera i grad.
Du kanske dämpar smärtan med spriten?
Då du tror att det är abstinens?

Pankreatit kan läka av sig själv efter några dagar, men det är under förutsättningar att du slutar dricka, annars kommer det troligtvis att bli värre.
Du kommer att få mycket mer smärta om du fortsätter dricka och du kommer få mer smärta också om du slutar, men då är det övergående och inte lika smärtsamt om du fortsätter. ( men det kan vara mycket smärtsamt och är det stora stenar så kan det vara outhärdligt och då måste man in till sjukhus och kolla vilken grad utav pankreatit du har, ge vätskeersättning, kolla blodstatus samt få smärtlindring)
I vissa fall kan du behöva operera bort gallblåsan.
pankreatit ska nästan alltid behandlas på sjukhus.
Har du dessutom problem med njurar så kan det förvärra tillståndet.

Givetvis har du abstinens också(jag förutsätter inget annat)
Men när det gäller magen så kan det lika gärna vara ovannämnda, samt njurar eller lever.
Leverskador brukar iofs inte kännas av förs en i slutstadiet, njurarna kan dock spöka tidigare.
Men jag tror du har pankreatit, eller bara jävligt hårt arbetande organ som försöker avgifta sig.

Kissar du skummande "äggvita"?
vattenlik avföring och eller uppkastningar?

Om du spyr blod eller en färg likt kaffesump så kan det vara akut blödande magsår, då behöver man åka in direkt.
Håll koll på avföringen om den inte är lös utan hård, är den då svart tyder det också på inre blödningar.

Så som sagt, ta dig till ett sjukhus och kolla upp din mage, efter det kommer de att fråga dig om du vill på avgiftning.
Där ska du svara ja, även om det kan kännas tungt, men saker och ting vänder.

Edit: ang första raden så kan det vara ett förstadie till Dilerium tremens, men det är ej en utalad DT.
Får du det så märker du det kanske försent om du är själv, så in och kolla upp dig och kanske få något lugnande.
Senast redigerad av DiegoCosta 2016-02-01 kl. 04:12.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in