Snart hemma igen. Ska försöka bli nykterist...Typ.
Är väl iof aldrig så sugen på att bli full isig utan mer vad dom kallar social alkolist eller vad det var. Att man kanske inte egentligen dricker för att man är sugen på alkohol utan mer allt som kommer runtomkring drickandet.
Det som gör mig säker på att det är vad jag vill är hur alkoholkonsumption med 1-2 dagars mellanrum även om jag inte blir aprak håller mig i ett slags "low" där glädje, självsäkerhet mm dämpas. Vet inte varför det blir så men bakis beter jag mig oftast inte allt för självsäkert.
Efter ett par dagar utan dricka kommer både humöret och säkerheten tillbaks för att få mig att undra varför jag dricker till att börja med om jag sen måste dricka igen bara för att försöka komma i närheten av var jag är när jag är nykter. Problemet är nog att jag är oförmögen att sitta och sippa på en cola i en bar svensk som jag är.
Ska ta tillfället i akt under mitt Sverigebesök att försöka bryta mönstret för att inse en gång för alla att jag klarar mig bättre om jag avstår helt.
Ändå dricker jag oftast bara 1-2liter öl när jag dricker. Jag antar att tiden har kommit ikapp mig. När jag var ung fanns det ingen gräns och jag mådde alltid så bra dagen efter. Så går det när man är kaxig

Här gillar ofta kvinnorna män som inte dricker för att sålla bort svarta får vilket får vara en del av att hålla motivationen uppe.