Jag är en alkoholist. Vi alla måste erkänna det någon gång i livet.
Mitt riskbruk började våren 2014 efter en misslyckad tenta med en knäckt prestationsbaserad självkänsla som följd. Därefter kom en pragresa i oktober där det dracks stora mängder alkohol. Efter den resan har jag inte repat mig. Jag hade en thailandresa i somras där jag drack varje dag i en hel månad. Min lever kan inte må bra nu
Förra torsdagen drack jag 4st ELK kl 14. Jag blev sömnig kl 16 och somnade av alkoholen. Detta ledde till att jag vaknade med kläderna på kl 23 och vände hela dygnet totalt. Efter denna händelse har jag tvekat totalt mot alkohol. Senast jag drack något var i lördags pga suget igen och jag känner det starka suget efter öl är konstant

Sugen verkar komma kring kl 17.30-18 ( systembolagets tider) och 21.30-22 ( Lokala icas tider) Hjärnan försöker hela tiden att övertala en, att "ska du inte gå och handla du har ju varit så duktig idag", eller "En öl hade varit gott och det skadar inte"
Men jag måste uthärda detta för med alkohol så förstärks min depression och risken för ett självmord kan öka markant , iallafall i mina tankars teori. Eller så stigmatiseras mitt hat/ironi över olika etniska grupper. Alkoholen förstärker min dåliga sida för detta är inte jag. Jag måste kämpa så att min hjärna ska må bättre och kunna repareras.
Tack flashback för att ni finns för nu mår jag mycket bättre, och så fort suget kommer ska jag försöka skapa en rutin att skriva om det i denna delen av forumet för att suget ska försvinna