Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2024-04-22, 21:25
  #7393
Medlem
retinas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gemenemannen
Usch nu måste jag sluta dricka. Gått i perioder för mig, upptäckte dagsdrickandet för några år sedan och har haft problem till och från. Dricker för att bryta tristessen och må bra. Får ren eufori av att dricka och känna mig "lycklig". Drack nästan dagligen under en sommar som värst men har haft långa uppehåll. Sitter hemma och super och igår fick jag en blackout, ölfläckar på parketten och fläckar i hela soffan. Fick för mig att möblera om igår tydligen. Även några fyllesms och ångest deluxe nu.

I december hade jag fått nog efter två veckors fylla och bestämde mig för att sluta. Det gick bra och veckorna gick, sen började det med "bara en drink" och trodde jag kunde dricka kontrollerat men icke.

Just i detta tillfällen är det lätt att säga att jag aldrig mer vill dricka men vet ju hur det varit och kommer bli om jag inte får kontroll på detta en gång för alla.

Jag bingar utav helvete när jag väl börjar. För mig går det inte sluta eller hålla sig till två drinkar och sen va nöjd, så för mig gäller det att sluta helt.

Hur lyckas ni?

Ja, en bra fråga. Hur slutar vissa att dricka. Förmodar att alla som slutat har haft olika vägar dit - men en sak är gemensamt - man måste sluta för sin egen skull.

För vissa tar det säkert flera år innan de lyckas, vissa lyckas aldrig och vissa verkar kunna bestämma sig att "nu är det nog, jag slutar nu".

Men jag tror att nyckeln är att man inser att alkohol fungerar inte för mig. Man får sörja och vara bitter att man inte kan hänga med sin bästa polare längre. Sen gäller det att fylla tiden som man tidigare söp bort med annat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback