2016-02-01, 04:56
Bannlyst
"antar att du menar Förstadie till DT när du benämner drömmar" var så att ts skulle få upp ögonen ytterligare.
Du vet ju vad DT är iaf och den raden var egentligen ett subtilt medelande till 1991.
Så ja du har rätt i att drömmarna kan vara ett förstadie till DT. @morfar52
Citera
2016-02-03, 09:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jokalish
Trodde aldrig jag skulle komma till insikt att spriten fick the upper hand. Helvete... Senaste månaden har man blivit LOB'ad, misshandlat något as som trängde sig i en kö och vaknat hos en kompis utan minne om varför. Blackouterna i fyllorna blir allt fler och längre. Att jag inte kan hantera sprit har jag vetat länge men vill/inte velat ge upp skiten. Trots allt det enda man längtar till på vardagarna, trots att det allt för ofta slutar i olycka. Förlorade tjejen för att jag hellre söp p4varje helg än umgås med henne, vaknat på sjukan två gånger, slagit sönder en person, knarkat, varit ett jävla svin mot folk och förlorat många vänner.

Känns som spriten är allt man har att se fram emot nu för tiden trots att den är boven i dramat. Nästa fylla blir det prova dricka bara någon ynka öl, 1-3 stycken. Klarar jag inte av det så har jag insett problemet, och vart det lär bära av. Blir i såna fall sista droppen. Tänker inte gå i min döde faders fotspår, finns inte en chans. Känns som att det kommer bli ett nyktert liv i slutändan. Trist, men vissa kan inte hantera skiten.

Hur har det gått för dig?
Att trappa ner kan funka ett tag men troligen inte i längden, jag höll mig till några öl under säkert 5 år innan jag plötsligt märkte att jag drack som förr.
Är nästan nere på noll nu, men nån öl blir det fortfarande nån gång per år.
Citera
2016-02-04, 17:20
Medlem
15APRILs avatar
Nu har jag tagit tag i detta på riktigt..

Käkat antabus ett bra tag och mår mycket mycket bra..

MEN!

Jag gör eget snus och det har nu stått o mognat i kylen ett par månader jag kryddade det med riktigt whiskey, Och sedan 36 timmar i ugn har alkoholen ångats bort? Eller finns risk för att jag får antabusreaktion på det?
Citera
2016-02-04, 17:36
Medlem
MonkMans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL

MEN!

Jag gör eget snus och det har nu stått o mognat i kylen ett par månader jag kryddade det med riktigt whiskey, Och sedan 36 timmar i ugn har alkoholen ångats bort? Eller finns risk för att jag får antabusreaktion på det?

Jag vet inte så mycket om antabus och hur kännsligt det är men jag har för mig att Alkohol dunstar i vanlig rumstemp och förångas vid 78-79 C. Har du nu kört det i ugnen i 36 timmar och sen i kylen i några månader tippar jag på att halten alkohol är minimal i ditt snus...som för övrigt låter jäääävligt gött
Citera
2016-02-04, 17:54
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 15APRIL

MEN!

ingen alkohol i det snuset, det kan jag lova. Däremot vet man ju inte vad du får för dig när du känner den ljuva smaken av whisky i käften. Vorsicht main freund!
Citera
2016-02-06, 08:48
Medlem
jokalishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av huavilkensyn
Hur har det gått för dig?
Att trappa ner kan funka ett tag men troligen inte i längden, jag höll mig till några öl under säkert 5 år innan jag plötsligt märkte att jag drack som förr.
Är nästan nere på noll nu, men nån öl blir det fortfarande nån gång per år.

Lite tidigt att säga. Första nyktra helgen på år nu. Fredagen gick jättebra, tackade nej till fest utan problem och kommer hålla mig på samma nota idag också. Är väl inte speciellt beroende av spriten skulle jag tro, däremot kan jag inte hantera den och den har satt mig i skiten x antal gånger vilket att fått mig att må fruktansvärt dåligt. Så pass att det drabbat mitt liv som helhet väldigt negativt. Insett att det får räcka och jag har bestämt mig. Jag är väldigt förväntansfull och känner att om jag klarar vecka ett såhär enkelt trots inbjudan och frestelser så bör ett bättre mående utan alkohol inte vara så långt bortom horisonten.
Citera
2016-02-06, 09:28
Bannlyst
När man sett baksidan av vad drogen alkohol kan göra med en och med andra människor, så är det fanimig helt otroligt att den är laglig (för den korkade allmänheten).

Jag säger bara kämpa på alla därute, ett liv utan droger är så mycket bättre, på riktigt.
Senast redigerad av JalleKalleBalle 2016-02-06 kl. 09:40.
Citera
2016-02-06, 11:44
Moderator
Morfar-52s avatar
Inlägg flyttade till (FB) Alkohol missbruk. /mod
Citera
2016-02-07, 00:58
Medlem
DrunkenCats avatar
Citat:
När man sett baksidan av vad drogen alkohol kan göra med en och med andra människor, så är det fanimig helt otroligt att den är laglig (för den korkade allmänheten).

Sant, men historien har ju visat att det inte är så enkelt att förbjuda den. Svårt att ändra på en så gammal "kultur".

Jag vet ju vad den gjorde med korkade mig i flera år och det drabbade ju tyvärr människor runt mig. Inte så att jag blev ilsk eller skulle boxas men man har inget större nöje eller nytta av att umgås med nån som är dimmig och slö hela tiden.

Varit spik nykter i 2 veckor nu och inte mått så bra på flera år. Hållit mig ensam hemma hela tiden utom när jag jobbat, är nog dags att ge sig ut och försöka träffa folk nykter - lite nervös över det. Får börja med att träffa damen min imorgon (hon jobbar utrikes så vi träffas bara nån vecka i månaden) och ta det från där sen.
Citera
2016-02-07, 13:38
Medlem
Liv som alkoholist är inte lätt för de som står bredvid jag vill ju tydligen inte nyktra till dag efter dag tar jag min medicin igår belönade jag mig själv lagade mat och drog 5 st Åbro 7,5 under den timmen maten va fantastiskt god så fick ju ännu ett skäl att belöna mig. Överallt ser jag alkohol ska till mina vänner på AA imorgon hoppas jag är nykter då men icke troligt
Citera
2016-02-07, 18:01
Medlem
Ziayas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jobbsugen
Liv som alkoholist är inte lätt för de som står bredvid jag vill ju tydligen inte nyktra till dag efter dag tar jag min medicin igår belönade jag mig själv lagade mat och drog 5 st Åbro 7,5 under den timmen maten va fantastiskt god så fick ju ännu ett skäl att belöna mig. Överallt ser jag alkohol ska till mina vänner på AA imorgon hoppas jag är nykter då men icke troligt
Nej. Livet är inte lätt för oss som står bredvid en alkoholist. Det värsta är att du vet om vad du sysslar med och kan ändå inte välja bort spriten för att du trots allt älskar den över allt annat.
Det är ett hårt liv för dig med, det fattar jag, men undertonerna i det du skriver är att du ändå tycker ganska synd om dig själv för att du inte får dricka.
Och så länge du tycker synd om dig själv kan du inte sluta. Så är det.
Senast redigerad av Ziaya 2016-02-07 kl. 18:02. Anledning: tillägg
Citera
2016-02-14, 11:49
Medlem
15APRILs avatar
2 veckor utan en droppe alkohol idag!
Är så jävla stolt över mig själv och inte bara det min sambo flyttar tillbaka hem nästa helg känns helt underbart.. Enda kravet är att jag håller mig ifrån spriten och drogerna och det är ett jävligt enkelt val!

Så jävla glad idag!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in