2020-03-08, 20:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sotarn5818
Jo men så är det säkert...
förklarar de grova personlighetsförändringar och blackouts som sker vid större intag... Jag kommer iaf aldrig röra de igen oavsett, alkohol suger!
Citera
2020-03-08, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eel
förklarar de grova personlighetsförändringar och blackouts som sker vid större intag... Jag kommer iaf aldrig röra de igen oavsett, alkohol suger!
Det suger absolut men köper inte din förklaring
Citera
2020-03-09, 20:21
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mezzox
Kontakta beroendecentrum eller motsvarande. Lägg in dig på avgiftning i en vecka, så har du en lite bättre grund att stå på, du får träffa läkare som kanske kan hjälpa dig med någon form av medicinering.

Jag har nu varit nykter i sex veckor och allt är piss, men det är det ju när jag dricker också.

Bra jobbat. 10 dagar för min del efter ca 10 år.

Sjukt uttråkad men som tur är, är jag datorspelare sen barndomen vilket snabbt kapar timmar på kvällen.
När det värsta fysiska försvunnit blir det gymmet utöver datorn.
Citera
2020-03-09, 20:30
Medlem
ufomongos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dimak
Ska bli nykterist då jag fuckar upp allt och allt skit kommer ut när jag dricker, typ hur livet blev osv.
Men har inte problemet att jag behöver dricka varje dag, utan kanske 1,2 gånger i veckan känner jag så.
Nu blir det inte lättare då jag har en stor abstinens av cannabis som jag har brukat i 4,5 år.

Några tips hur man undviker, tänker då helger mest.

Ett litet tips som jag kört vissa perioder, jag har krökat 4-6 dagar i veckan och behövt en paus ibland.

Se till att det är torrlagt hemma och när det är en timme till Bolaget stänger, ta en promenad på en halvtimme åt fel håll.

Låter kanske löjligt, men har hindrat mig flera gånger från att panikrusa till Bolala.
Citera
2020-03-09, 23:21
Medlem
Vet inte vad som hänt. Motivationen i botten. Var taggad för några veckor sen och klarade mig nykter ett par dar trots att jag var ensam. Sen nån vecka klarar jag knappt inte tänka tanken att torrlägga här hemma och än mindre riskera att det tar slut t ex på natten. Fan...
Idag höll jag mig från att dricka nåt ända fram till 14 trots öl hemma men var väl bara för att jag var tvungen att köra till bolaget och dessutom sovit ut litegrann iaf. Hade vart vaken ca 36-37 timmar när jag la mig igår så hade väl lite att ta igen. Har väl inte särskilt sund inställning till Vaket heller. Från morgon till kväll o sen ner på lugnande och sömntabletter om man har tur. Lätt att glömma av att man ska sova och blir sittande vid datorn ist o lär sig en massa onödiga grejer.

Nä jag ska försöka varva ned lite nu så kanske jag har en liten möjlighet att komma ihåg att sova inatt.

Bra jobbat av er som klarar att hålla er nyktra!
Citera
2020-03-09, 23:30
Medlem
Darwins avatar
Min systers katt gillade aldrig mig.

Men när jag var som lägst och mest eländig, och sov över hos min syster, och abstinensen och mardrömmarna var som värst, då kom hennes katt till mig. När mardrömmarna var som värst väckte han mig, och sen sov han tryckt mot mig hela natten.

Jag är inte religiös, men katter är det närmste änglar som finns i denna värld.
Citera
2020-03-12, 13:40
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Darwin
Min systers katt gillade aldrig mig.

Men när jag var som lägst och mest eländig, och sov över hos min syster, och abstinensen och mardrömmarna var som värst, då kom hennes katt till mig. När mardrömmarna var som värst väckte han mig, och sen sov han tryckt mot mig hela natten.

Jag är inte religiös, men katter är det närmste änglar som finns i denna värld.

Va fint. Inget som inte en hund hade gjort dock.. 🙂
Citera
2020-03-16, 09:03
Medlem
Hallsakaefts avatar
Sådär ingen alkolhol på tio dagar idag. Mår mycket bättre än i mitten av förra veckan.

Jag får normala bakfyllor som alla andra, men alltid två dagar där jag inte pallar nåt. Och sen är jag seg flera dagar och psyket är skört. Fan va dyrt det har blivit.

Det är så långt ifrån värt det. Det är slut nu. Mina ensamfyllor är ett minne blott. Never again.
Citera
2020-03-27, 11:39
Medlem
Krackhauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
Sådär ingen alkolhol på tio dagar idag. Mår mycket bättre än i mitten av förra veckan.

Jag får normala bakfyllor som alla andra, men alltid två dagar där jag inte pallar nåt. Och sen är jag seg flera dagar och psyket är skört. Fan va dyrt det har blivit.

Det är så långt ifrån värt det. Det är slut nu. Mina ensamfyllor är ett minne blott. Never again.

Hur går det Hallsakaeft?
Själv är jag på dag 10 imorgon. Mår klart bättre än för ett par veckor sedan, quelle surprise. Skönt att vakna på morgonen och i alla fall må okej. Fast tror inte jag kan ge all kredit till spånkenfrihet. Har rört på mig betydligt mer än förut, samt styrketräning. Så det är väl en kombination.

Skulle också vilja kunna säga att mina ensamfyllor är ett minne blott men jag måste verkligen få fly verkligheten i alla fall 1 gång i veckan, bara för en kväll. Lätta på ventilen i hjärnan.
Sådant är mitt liv just nu. Förhoppningsvis hittar man något annat att ersätta det med i framtiden men som det ser ut nu är det ett nödvändigt ont. Det är bättre än att race:a fredag till måndag i alla fall, det är ett som är säkert.
Citera
2020-03-27, 12:00
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackhaus
Hur går det Hallsakaeft?
Själv är jag på dag 10 imorgon. Mår klart bättre än för ett par veckor sedan, quelle surprise. Skönt att vakna på morgonen och i alla fall må okej. Fast tror inte jag kan ge all kredit till spånkenfrihet. Har rört på mig betydligt mer än förut, samt styrketräning. Så det är väl en kombination.

Skulle också vilja kunna säga att mina ensamfyllor är ett minne blott men jag måste verkligen få fly verkligheten i alla fall 1 gång i veckan, bara för en kväll. Lätta på ventilen i hjärnan.
Sådant är mitt liv just nu. Förhoppningsvis hittar man något annat att ersätta det med i framtiden men som det ser ut nu är det ett nödvändigt ont. Det är bättre än att race:a fredag till måndag i alla fall, det är ett som är säkert.

Njaa, det blev en fylla förra fredagen, och sen en till på söndagen. men jag mår bättre än jag förtjänar. så jag är på vagnen igen. jag hade riktigt trååkigt på båda fyllorna, ingen go känsla alls och DET SKA JAG KOMMA IHÅG. att direkt blir sämre känsla av alkohol, inte första nästa dag. så jag gick ur det med en positiv känsla och vetskap om att det SUGER KRAFTIGT! inget är positivt med alkohol

gött att det går bra för dig, bra att träna. själv har jag löptränat lite det senaste.
Citera
2020-03-27, 14:17
Medlem
Krackhauss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hallsakaeft
Njaa, det blev en fylla förra fredagen, och sen en till på söndagen. men jag mår bättre än jag förtjänar. så jag är på vagnen igen. jag hade riktigt trååkigt på båda fyllorna, ingen go känsla alls och DET SKA JAG KOMMA IHÅG. att direkt blir sämre känsla av alkohol, inte första nästa dag. så jag gick ur det med en positiv känsla och vetskap om att det SUGER KRAFTIGT! inget är positivt med alkohol

gött att det går bra för dig, bra att träna. själv har jag löptränat lite det senaste.

Gött o höra att du är på vagnen igen!
Citera
2020-03-27, 15:05
Medlem
Hallsakaefts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krackhaus
Gött o höra att du är på vagnen igen!

Tack för stödet. Det är alltid lockande att vika från sanningen, ett riktigt vanligt drag från läskare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in