Norrskensflamman fortsätter att
leverera. Det är väl så det heter på nysvenska. Leverera.
I dag klockan 13.00 har sex partier, alla riksdagspartier utom SD och V, kommit överens om hur man ska lösa problemet med den nya svenska fria invandringens politik. Inte med gränskontroller. Men med den oerhört hårda, närmast omänskliga politiken, i form av tillfälliga uppehållstillstånd. Inga gränskontroller dock. Vidare har de sex riksdagspartierna beslutat sig för att än en gång besluta, att de gällande reglerna om försörjningsansvar ska fortsätta att gälla precis som förut. Det vill säga att försörjningskravet gäller fortsatt endast för 0,001 procent av de utlänningar som flyttar till Sverige.
Och när det gäller hur man ska behandla de som efter tre år sett sitt tillfälliga uppehållstillstånd upphöra, har man i princip bara sagt, att det får bli som i dag. Ingen ska behöva lämna Sverige. Alla som är här, får allt de frågar efter. Skola för barnen, gratis och förtur till offentligt finansierad tandvård, gratis och förtur till sjukvård. Inte ska en migrant behöva stå i en vårdkö. Det vore rasistiskt. Och självklart ska varje utlänning som är pensionär, ha rätt till svensk pension. Det har vi råd med i Sverige. Det har svenska åldigringar råd med.
Förtur till bostäder ska också gälla, för utlänningar. Det har svenska ungdomar råd med. Tycker socialdemokraterna. Tycker Centern. Tycker Moderaterna. Tycker Folkpartiet. Tycker Kristdemokraterna. Tycker särskilt Miljöpartiet.
Stig åt sidan svensk. Skäms för att du finns. Skäms och känn skam för att du har ett eget land, usla svensk, säger alla dess sex. Nu är det fri invandring som gäller. Om svensken så ska beskattas till döds, svenska staten ska belåna sig upp över örona och Sverige går under på kuppen. Godheten och den fria invandringen kräva detta offer. Det tycker man på Norrskensflamman och i Sveriges riksdag.
Norrskensflammans artikel som jag unvis-länkat till, motsäger inget av det jag sagt. Norrskensfalamman visar bara prov på förvirring. Inget annat. Man vet på Norrskensflamman inte hur man ska förhålla sig till det Nya Sverige.
Egentligen gillar man denna överenskommelse. Men det vore ett stort nederlag för en tidning som Norrskensflamman, att erkänna något sådant. Att man gillar det som beslutats i Stockholm. Läs flammans artikel. Det har i dag gått så långt, att till och med de mest hårdföra kommunister som finns kvar i Sverige och som driver en tidning med en oberoende ledarsida, inte vet hur de ska förhålla sig till den fria invandringen. Snömoset hos dessa kommunister, är talande för dagens Sverige. Den gemensamma nämnare som kommunisterna i norr har med eliten i Stockhlm, det är att svensken ska klämmas åt. Riktigt rejält, klämmas åt.
Allt motsånd är förgäves och ska fördömas. Svensken har råd, säger man i Nortrland och i Stockholm. Och det är en gemensam nämnare så god som någon, skulle jag vilja påstå. Läs och begrunda, vad kommunisterna i norr svamlar om. Det är nuvarande regerings politik. Det är vad sexpartiöverenkommelsen är värd. Svenskhat satt på pränt. Om än svamligt formulerad. Du svensk har råd att betala. Även om du inte finns på riktigt.
Och jag undrar, vågar någon endaste borgerlig skribent, motsätta sig denna den fria invandringens politik? Denna galenskap? Enda jag sett hittills som vågat sätta sig lite grand till motvärn, är
Johan Wennström på Svenska Dagbladet. Ingen annan vågar nog göra något. Än på en tid. Men kanske vad det lider, vågar fler opponera sig. Inte för att jag är särskilt hoppfull, men den som lever får se.