2015-10-23, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sherm
Robert Gustafsson hos Skavlan just nu: "Sverige lider av PK-fascism.. obehagligt.."

Måste vara jobbigt då att samarbeta med Lokko och Schyffert...
Citera
2015-10-23, 21:20
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Norrskensflamman fortsätter att leverera. Det är väl så det heter på nysvenska. Leverera.

I dag klockan 13.00 har sex partier, alla riksdagspartier utom SD och V, kommit överens om hur man ska lösa problemet med den nya svenska fria invandringens politik. Inte med gränskontroller. Men med den oerhört hårda, närmast omänskliga politiken, i form av tillfälliga uppehållstillstånd. Inga gränskontroller dock. Vidare har de sex riksdagspartierna beslutat sig för att än en gång besluta, att de gällande reglerna om försörjningsansvar ska fortsätta att gälla precis som förut. Det vill säga att försörjningskravet gäller fortsatt endast för 0,001 procent av de utlänningar som flyttar till Sverige.

Och när det gäller hur man ska behandla de som efter tre år sett sitt tillfälliga uppehållstillstånd upphöra, har man i princip bara sagt, att det får bli som i dag. Ingen ska behöva lämna Sverige. Alla som är här, får allt de frågar efter. Skola för barnen, gratis och förtur till offentligt finansierad tandvård, gratis och förtur till sjukvård. Inte ska en migrant behöva stå i en vårdkö. Det vore rasistiskt. Och självklart ska varje utlänning som är pensionär, ha rätt till svensk pension. Det har vi råd med i Sverige. Det har svenska åldigringar råd med.

Förtur till bostäder ska också gälla, för utlänningar. Det har svenska ungdomar råd med. Tycker socialdemokraterna. Tycker Centern. Tycker Moderaterna. Tycker Folkpartiet. Tycker Kristdemokraterna. Tycker särskilt Miljöpartiet.

Stig åt sidan svensk. Skäms för att du finns. Skäms och känn skam för att du har ett eget land, usla svensk, säger alla dess sex. Nu är det fri invandring som gäller. Om svensken så ska beskattas till döds, svenska staten ska belåna sig upp över örona och Sverige går under på kuppen. Godheten och den fria invandringen kräva detta offer. Det tycker man på Norrskensflamman och i Sveriges riksdag.

Norrskensflammans artikel som jag unvis-länkat till, motsäger inget av det jag sagt. Norrskensfalamman visar bara prov på förvirring. Inget annat. Man vet på Norrskensflamman inte hur man ska förhålla sig till det Nya Sverige.

Egentligen gillar man denna överenskommelse. Men det vore ett stort nederlag för en tidning som Norrskensflamman, att erkänna något sådant. Att man gillar det som beslutats i Stockholm. Läs flammans artikel. Det har i dag gått så långt, att till och med de mest hårdföra kommunister som finns kvar i Sverige och som driver en tidning med en oberoende ledarsida, inte vet hur de ska förhålla sig till den fria invandringen. Snömoset hos dessa kommunister, är talande för dagens Sverige. Den gemensamma nämnare som kommunisterna i norr har med eliten i Stockhlm, det är att svensken ska klämmas åt. Riktigt rejält, klämmas åt.

Allt motsånd är förgäves och ska fördömas. Svensken har råd, säger man i Nortrland och i Stockholm. Och det är en gemensam nämnare så god som någon, skulle jag vilja påstå. Läs och begrunda, vad kommunisterna i norr svamlar om. Det är nuvarande regerings politik. Det är vad sexpartiöverenkommelsen är värd. Svenskhat satt på pränt. Om än svamligt formulerad. Du svensk har råd att betala. Även om du inte finns på riktigt.

Och jag undrar, vågar någon endaste borgerlig skribent, motsätta sig denna den fria invandringens politik? Denna galenskap? Enda jag sett hittills som vågat sätta sig lite grand till motvärn, är Johan Wennström på Svenska Dagbladet. Ingen annan vågar nog göra något. Än på en tid. Men kanske vad det lider, vågar fler opponera sig. Inte för att jag är särskilt hoppfull, men den som lever får se.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2015-10-23 kl. 21:36. Anledning: rättstavning X 2
Citera
2015-10-23, 21:55
Medlem
Karin Adelsköld har idag en krönika i magasinet Fokus, som inte finns online ännu. 23-29 Oktober 2015.

Krönikans budskap är att det är viktigare att tänka på miljön än på invandring. Den innehåller också ett antal i invandringssammanhang förekommande floskler, vissa större andra mindre.

Exempelvis lögnen om en åldrande befolkning (hej födelseöverskott bland svenskfödda kvinnor).

Att Sverige är ett av världens rikaste länder (hej bolån).

Att Sverige är ett av världens mest glesbefolkade länder (hej Reinfeldt).

Bjuder på några citat:

Citat:
Kanske är du en av tusentals svenskar som ser invandringen som ett av dom största hoten mot landet och som mot bättre vetande till och med har organiserat dig politiskt för att stänga våra gränser?

Citat:
Enligt Migrationsverket kan siffran hamna på 100 000 asylsökande under detta år. Helt klart en utmaning men också något som kan bli avgörande för Sveriges ökade tillväxt.

Sedan kommer flera haranger om framtida klimatflyktingar. Om 30 år är 250 miljoner människor på flykt enligt Adelsköld. Om det är bra för klimatet att överbefolka Sverige resonerar hon ingenting om.

Citat:
Då räcker det inte att stå där med en banderoll i tunnelbanan eller affischera utomlands om att man inte är välkommen till Sverige.

Sedan resonemang om att "hjälp på plats" är omöjligt när klimatet förstört dessa "platser". Enligt Adelsköld spelar det ingen roll hur man röstar i landstingsvalet för temperaturen ökar ändå.

Citat:
Alla grupper som lägger sån kraft på att förhindra människor att komma till vårt land borde istället lägga denna energi på att tänka miljövänligt.

Och några meningar om att främlingsfientliga borde sopsortera.

Ja, vad ska man säga. Denna person borde under alla omständigheter lämna samtliga uppdrag inom public service.
Citera
2015-10-23, 22:12
Medlem
Doktor Porks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Och jag undrar, vågar någon endaste borgerlig skribent, motsätta sig denna den fria invandringens politik? Denna galenskap? Enda jag sett hittills som vågat sätta sig lite grand till motvärn, är Johan Wennström på Svenska Dagbladet. Ingen annan vågar nog göra något. Än på en tid. Men kanske vad det lider, vågar fler opponera sig. Inte för att jag är särskilt hoppfull, men den som lever får se.
Alltså, de borgerliga oberoende bloggarna har ju åkt och hämtat ut ett par skogsmaskiner den här veckan innan de fattade pennan. Det räcker inte med vanlig motorsåg för att såga så mycket som man gjort idag. Dick Erixon kan ju vara ett exempel:
Citat:
Båda dessa dåd är fruktansvärda och ska fördömas med all kraft. Men så länge makthavarna fortsätter att med full fart genomföra en politik som har stöd av endast 22 procent av väljarna kommer dessa motsättningar att öka. Dödligt våldet kommer att bli vardag. Riksdag, regering och media är ansvariga för det klimat som nu skapas i landet. Så länge makthavarna går på tvärs mot opinionen raserar man alla möjligheter till samförstånd och gemenskap. Man göder istället motsättningar och hatet på båda sidor.

Detta är motsatsen till ledarskap. Detta är att förgöra Sverige.
http://erixon.com/blogg/2015/10/etab...ng-skapar-hat/
Eller varför inte dagens kommentar på migrationsöverenskommelsen:
Citat:
Sverige är laglöst land. Rättsstaten är på fallrepet. Politiker klarar inte av att — eller i många fall, vill inte — upprätthålla några regler beslutade av riksdagen.

Ta exempelvis det som anses varit “svårast” att enas om, övergång från permanenta till “tillfälliga” uppehållstillstånd. Är det någon som tror att en enda migrant som får ett “tillfälligt” uppehållstillstånd kommer att lämna landet efter ett eller två år? Om inte avslagna asylansökningar verkställs, kommer naturligtvis inte utgångna uppehållstillstånd att respekteras på något sätt. Svensk lag är något man numera kan fnysa åt, strunta i, förakta.

Riksdagen är en lekstuga där man inte längre, inte ens ledamöterna själva, respekterar de beslut man fattar. Ledamöter har större lust att gå ut och slåss mot polis än upprätthålla rättsstaten och domstolsbeslut. Förfallet är uppenbart och det eskalerar nu i snabb takt.
http://erixon.com/blogg/2015/10/flyk...slag-i-luften/

Dick Erixon är i princip lika apokalyptisk idag i sin syn på framtiden som en stor del av oss systemkritiker här på Flashback, det är ju mer att han är lite för fin i kanten för att använda ord som landsförrädare och öppet stödja just Sverigedemokraterna. Det viktiga är ju inte minst att han till skillnad från en del som just börjat vakna upp i många inlägg har tagit upp den sjunkande tilliten till systemet och rättssamhällets förfall och inte bara pratar ekonomi.
Citera
2015-10-23, 22:52
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klaedvikaren
Jag instämmer i det du skriver och så gör många med mig, när vi diskuterar detta på jobbet. Varför släpper Löfven allt och störtar ner till Trollhättan men till IKEA i Västerås åkte han jävlar inte. Är det kanske skillnad på folk & fä? Faktum är att jag tror det är det.
Personligen tar jag lika illa vid mig av våld och död, vem som än drabbas. Rent "signalpolitiskt" hade det ju varit än mer klädsamt att kliva fram och uttala sig, både i Västerås OCH i Trollhättan.

För om det senare var ett rasistdåd så var, jävlar i mig, det första det också.
Agendan nu verkar dock vara att det gamla Sverige skall lägga sig att dö så vi får fylla på med kompetenshöjare, kulturbärare och barnaföderskor från främre Orienten. Fast historiens dom kommer att falla hård över de politiker och sanningsvägrare som genom sin "godhet" försatte vårt land i detta kaos. TV4 proklamerade i morse att det rådde landssorg. Det är sant, men inte av de skäl som TV4 anger. Jag känner sorg över att de folkvalda kretinerna låtit vårt lands gränser falla.

Hur trubbig din penna än må verka vara, är den vassare än varje svenskt samtida regerings- eller massmeidas svärd. Fortätt därför att skriva. Mer än du gjort hittills.

Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Alltså, de borgerliga oberoende bloggarna har ju åkt och hämtat ut ett par skogsmaskiner den här vectkan innan de fattade pennan. Det räcker inte med vanlig motorsåg för att såga så mycket som man gjort idag. Dick Erixon kan ju vara ett exempel: http://erixon.com/blogg/2015/10/etab...ng-skapar-hat/
Eller varför inte dagens kommentar på migrationsöverenskommelsen: http://erixon.com/blogg/2015/10/flyk...slag-i-luften/

Dick Erixon är i princip lika apokalyptisk idag i sin syn på framtiden som en stor del av oss systemkritiker här på Flashback, det är ju mer att han är lite för fin i kanten för att använda ord som landsförrädare och öppet stödja just Sverigedemokraterna. Det viktiga är ju inte minst att han till skillnad från en del som just börjat vakna upp i många inlägg har tagit upp den sjunkande tilliten till systemet och rättssamhällets förfall och inte bara pratar ekonomi.

För mig är Dick Erixon bara en random centerpartist. Han motsätter sig inte att 30 miljoner utlänningar kommer till Sverige, så att vi här blir 40 miljoner nysvenskar. För honom finns inget svenskt. Han är en trogen centerpartist. För honom är det endast intressant, hur förvandlingen av Sverige till det Nya Sverige, ska gå så smidigt som möjligt. Dick Erixon har aldring någonsin hävdat att vi svenskar finns på riktigt. Han aldrig någonsin hävdat annat, än att Sverige är dåligt på integration. Aldrig någonsin har han erkänt mig och andra svenskars existens. Aldrig erkänt min rätt att existera. Min och andras rätt att finnas till. Precis som andra finns till. Dick Erixon är inte min vän. Oavsett vad du tycker, Kinuski.
Senast redigerad av Naranbaatarkhan 2015-10-23 kl. 23:12. Anledning: rättstavning X 2
Citera
2015-10-23, 23:35
Medlem
LeifD2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doktor Pork
Citat:
Ursprungligen postat av Dick Erixxon
Så länge makthavarna går på tvärs mot opinionen raserar man alla möjligheter till samförstånd och gemenskap. Man göder istället motsättningar och hatet på båda sidor.

Detta är motsatsen till ledarskap. Detta är att förgöra Sverige.

Det är mångkultur. Inget annat. Hela idén är ju att folk ska ha helt olika idéer och synsätt. Olika kulutrer. Ibland blir det fel i maskineriet och någon blir dödsnazist. Inte så bra, särskilt inte för dom som kommer i vägen personligen. Men, våldet är den del av konceptet, så är det med all mångkultur där den tillämpas och så har det varit historiskt. Det ligger i sakens natur. Synd bara att journalsiterna inte berättade det och folk är för korkade för att ta redan på utan väntar till man har det framför näsan.
Redan nu börjar debatten bli förvirrad. Samma LSD-trippande mediaarbetare kan skriva/säga att mångkultur är nödvändigt och underbart för att strax efteråt hävda att vi måste ha (skapa) någon form av gemenskap att samlas kring (kanske en nation, som man nu håller på att upplösa)...
Det här kommer det att bli mer av. Den allt mer kaotiska verkligheten kommer även att göra propagandan kaotisk. Lögnerna håller inte längre, men man kommer att fortsätta att pumpa ut dom, blandat med retorik som skulle kunnat varit hämtad från ett SD-möte i Markaryd.
Citera
2015-10-23, 23:35
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SigmenFloyd
Ditt resonemang kan lika gärna appliceras på IKEA-mördaren, IS-terrorister eller vilken mördare som helst. Livets eventuella motighet ursäktar inte mord.

Jo, fast det är ju roligt att ha en hobby.
Först tänkte jag ignorera det här djupt världsfrånvända inlägget. Men låt mig måla upp en bild så att till och med en sådan som du, en borgerlig anständighetens vita riddare som har självgodheten så långt upp i röven att den kittlar gomseglet, förstår vad det handlar om. Eller nej, jag tror ju inte att du egentligen tar in verkligheten. Men jag kör i alla fall.

Vi är inte längre i ghettot. Vi är inte heller längre transporterade, packade som sillar, i boskapsvagnar. Vi är inte heller i kö på perrongen för att sorteras upp som duglig arbetskraft eller sopor. Vi står med våra nakna fötter på ett kalt och kallt klinkersgolv i ett sterilt duschrum och dörren bakom oss har precis slagit igen. Och det Du dillar om är "motighet". "Ja jävlar i mig. Det känns nog lite motigt idag när vi utsätts för folkmord. Kanske jag borde ägna mig lite mer åt min hobby och se vad Karin Petterson skriver i Aftonbladet, eller Anna Dahlberg i Expressen. Det stillar nog min oro för en liten stund."

Allt annat än att det bokstavligen i våra tidningar på första ledarplats avkrävs regeringens absoluta, omedelbara avgång och fullt ansvarstagande från politiker som kan anses vara, eller har varit, drivande i orsaken till staten Sveriges fall är ta mig fan inget "krig" om mångkulturen.

Den nuvarande stiliserade och fullständigt menlösa debatt om mångkulturens vara eller icke-vara, dess negativa eller positiva effekter ur både ekonomiska som kulturella aspekter som nyvakna och räddhågsna borgerliga/liberala opinionsbildare håller på med nu är ungefär som att börja bråka om vem som ska få använda tvålen först i ovan tecknade scenario.

Fattar du inte? Det är slut på det roliga. Man kan ju tycka att det borde ha gått upp en ljus någon gång under de 15-20 år som svenskheten har förnekats, svenskar som folk har förnekats, invandrare har på ledarplats fått betalt för att spotta på vårt folk, vårt land och våra traditioner. Men om det någon gång borde ha tänts en lampa i hjärnkontoret borde det väl ha varit i går när Stefan Löfven släppte allt han hade för händerna och tog planet direkt till Trollhättan för att en svensk hade mördat två stycken ur invasionsstyrkan. Men samtidigt tigit still om de två mördade svenskarna på IKEA som blev mördade just bara för att de var svenskar. Det är inte längre läge för att vara fin i kanten, att vara anständig eller vända kinden till för att visa att "man är så mycket mer civiliserad än dem där". Vad tror du romarna hade för nytta av sitt förfinade sätt när germanerna invaderade? Tror du judarna bara hade det lite "motigt" när romarna slog ner näven 132 e.kr och Jerusalem jämnades med marken?
Citera
2015-10-24, 00:04
Medlem
Naranbaatarkhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naranbaatarkhan
Hur trubbig .... är inte min vän. Oavsett vad du tycker, Kinuski.

Ber om ursäkt. Det var ju Dr Pork jag vände mig till, inte Kinuski. Ber om ursäkt och skäms.
Citera
2015-10-24, 02:16
Medlem
Har vi en game changer?

Nazismen kom som en skänk från ovan för MSM, genom skoldådet i Trollhättan och det föregripande polistillslaget i Bayern, Tyskland. En dag tillgodo, till den verkningslösa sexpartiöverenskommelsen om "flyktingpolitiken"; en politik som själve svetsminister Löfven medger är otillräcklig. För honom är det ju en ren utryckning för att hålla ihop sin undermåliga regering, ingen resultatorienterad eller samhällstillvänd politik. Det är det som är problemet med en mandatmässigt svag regering, dessutom besatt av inkompetens, som ägnar sig åt brandsläckning och ur hand i mun-politik; all värdelös kraft går åt till att hindra regeringens eget sammanbrott. Fattigmans demokrati.
Citera
2015-10-24, 02:44
Medlem
KokaGrodas avatar
Jag skäms över att buntas ihop med detta idiot-kollektiv till svensk samhällselit!
Jag märker hur jag långsamt radikaliserar mina åsikter, och det är verkligen inte en utveckling jag gillar. Men gränsen är ju sedan länge passerad.
Vår falska tilltro till konsensus har skapat ett ängsligt folk som låter sig dompteras av vår vänsterliberala massmedia. Politikerna har gjorts till deras marionetter. Osv.
Fan, fattar verkligen inte den vanlige svensken vart vårt samhälle barkar? Genom att fortsätta rösta på dessa politiker som varken fattar eller förmår ta tag i problemen kommer ju inget att hända.

Har precis tittat på dansk TV:s motsvarighet till SVT Agenda "Deadline". Halva programmet tillägnas Sveriges väg från humanistisk stormakt till humanistisk vanmakt - ja, så kan man nog sammanfatta den danska synen.
Jag satt med skämskudden i knäet och åsedde hur dansk media klarsynt menar att Sverige kommer att tvingas till fler "överenskommelser" redan inom någon månad, och att vi dessutom successivt kommer att tvingas ändra vår självbild till ren vulgärdarvinism: simma eller sjunk. Något annat reellt val kommer man inte att ha.
Låt oss be en bön om detta.

Andra halvan av programmet behandlar några av konsekvenserna av den danska socialdemokratins förändring från avståndstagandet till DF runt milleniumskiftet till dagens självpåtagna restriktiva migrationspolitik med neddragna bidrag och signalpolitik via utländsk mediaannonsering.

Programmet är sevärt, och danskan går faktiskt att förstå om man anstränger sig lite .... https://www.dr.dk/tv/se/deadline#!/
Citera
2015-10-24, 10:46
Medlem
SigmenFloyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Först tänkte jag ignorera det här djupt världsfrånvända inlägget. Men låt mig måla upp en bild så att till och med en sådan som du, en borgerlig anständighetens vita riddare som har självgodheten så långt upp i röven att den kittlar gomseglet, förstår vad det handlar om. Eller nej, jag tror ju inte att du egentligen tar in verkligheten. Men jag kör i alla fall.

Jag är inte borgerlig.

Citat:
Ursprungligen postat av Tjyvas
Vi är inte längre i ghettot. Vi är inte heller längre transporterade, packade som sillar, i boskapsvagnar. Vi är inte heller i kö på perrongen för att sorteras upp som duglig arbetskraft eller sopor. Vi står med våra nakna fötter på ett kalt och kallt klinkersgolv i ett sterilt duschrum och dörren bakom oss har precis slagit igen. Och det Du dillar om är "motighet". "Ja jävlar i mig. Det känns nog lite motigt idag när vi utsätts för folkmord. Kanske jag borde ägna mig lite mer åt min hobby och se vad Karin Petterson skriver i Aftonbladet, eller Anna Dahlberg i Expressen. Det stillar nog min oro för en liten stund."

Allt annat än att det bokstavligen i våra tidningar på första ledarplats avkrävs regeringens absoluta, omedelbara avgång och fullt ansvarstagande från politiker som kan anses vara, eller har varit, drivande i orsaken till staten Sveriges fall är ta mig fan inget "krig" om mångkulturen.

Den nuvarande stiliserade och fullständigt menlösa debatt om mångkulturens vara eller icke-vara, dess negativa eller positiva effekter ur både ekonomiska som kulturella aspekter som nyvakna och räddhågsna borgerliga/liberala opinionsbildare håller på med nu är ungefär som att börja bråka om vem som ska få använda tvålen först i ovan tecknade scenario.

Fattar du inte? Det är slut på det roliga. Man kan ju tycka att det borde ha gått upp en ljus någon gång under de 15-20 år som svenskheten har förnekats, svenskar som folk har förnekats, invandrare har på ledarplats fått betalt för att spotta på vårt folk, vårt land och våra traditioner. Men om det någon gång borde ha tänts en lampa i hjärnkontoret borde det väl ha varit i går när Stefan Löfven släppte allt han hade för händerna och tog planet direkt till Trollhättan för att en svensk hade mördat två stycken ur invasionsstyrkan. Men samtidigt tigit still om de två mördade svenskarna på IKEA som blev mördade just bara för att de var svenskar. Det är inte längre läge för att vara fin i kanten, att vara anständig eller vända kinden till för att visa att "man är så mycket mer civiliserad än dem där". Vad tror du romarna hade för nytta av sitt förfinade sätt när germanerna invaderade? Tror du judarna bara hade det lite "motigt" när romarna slog ner näven 132 e.kr och Jerusalem jämnades med marken?

Liksom Lindberg verkar du ha en fallenhet för att trissa upp hetsen och polariseringen.
Skillnaden är att Lindberg ännu inte sänkt sig till nivån att han försvarat en barnamördare.
Citera
2015-10-24, 10:51
Medlem
Att läsa så många fantastiskt bra inlägg i den här tråden är för mig en säkerhetsventil för att klara förståndet i den här galna samtiden. Om det så bara är er hobby så är det på en så mycket högre nivå än de professionella åsiktsmegafonernas i MSM. Tack!

Citat:
Ursprungligen postat av longbow4y
Tråden handlar om mediekriget om mångkultur. Du beskriver mycket bra mediekriget om den förda migrationspolitiken. De två begreppen lever i symbios men är inte samma sak. Mediekriget om mångkulturen har knappt börjat medan kriget om migrationspolitiken snart är över.

Så sant. Debatten om migration är idag i stort sett slut. Ska vi dra några krigsparalleller så är det knappast längre så många medieaktörer som från bunkern förespråkar de totalt öppna gränserna. Snarare är de numera stadda i en vild flykt till ett bildligt gömsle i Sydamerika där Gustav Schultz byter namn till Gustavo Sanchez och försöker dölja och anonymisera sina tidigare åsikter. Vilka blir de nya "Boys from Brazil"? Kanske svårt för Lindberg och Greider, men andra kommer att försöka.

Jag tror knappast TS kunde föreställa sig den situation som råder idag när han profeterade om ett begynnande mediakrig. Ärligt talat tror jag inte detta krig kommer att ta fart. Mångkulturen är redan här, vare sig man vill det eller ej. Att sjunga dess lov eller att peka på sönderfallet av sammanhållningen i landet kommer inte att göras i någon större utsträckning i media. Nej, rubrikerna och ledarsticken i framtiden kommer att handla om den katastrofala sociala och ekonomiska situationen och vad som kan göras åt den. Vad rotorsaken är tror jag inte kommer att debatteras. För, vad är egentligen meningen med det? Att kunna hävda att man hade rätt för 5 år sedan?

Citat:
Ursprungligen postat av orrtupp
Ja då håller jag med dig, det verkar alltså som om politiker och opinionsbildare anser att politik inte kan styra samhällsutvecklingen och ska inte ens försöka göra det. Politikens uppgift och mål är istället att styra medborgarnas inställning till samhällsutvecklingen hur den än ser ut.

En mycket bra spaning. Men det innebär också att politiken försöker ta över medias idag agendasättande jobb, vilket även betyder en konkurrenssituation med s.k. alternativ media. Det är inte lätt att låta abdikera sig från maktutövning, till att med cheerleading försöka påverka det rådande tjänstemannastyret. Trots allt så vill jag påstå att en majoritet av befolkningen anser att det håller på att gå åt fanders. Har då väl politikerna frånsvurit sig ansvaret för samhällsutvecklingen till något slags "globalt öde", så blir det närmast omöjligt att återta kontrollen. Det krävs i så fall en framtida konkret och påtaglig våldsutövning från en politiskt kontrollerad paramilitär poliskår.

Citat:
Ursprungligen postat av KokaGroda
Jag skäms över att buntas ihop med detta idiot-kollektiv till svensk samhällselit!
Jag märker hur jag långsamt radikaliserar mina åsikter, och det är verkligen inte en utveckling jag gillar. Men gränsen är ju sedan länge passerad.
Vår falska tilltro till konsensus har skapat ett ängsligt folk som låter sig dompteras av vår vänsterliberala massmedia. Politikerna har gjorts till deras marionetter. Osv.

Jag fastnade förstås för att du använde mitt nick i texten, ett namn som för mig utgör min livssyn. Man jag inser att ditt nick är ännu bättre för att representera ditt goda inlägg. För att "koka groda" är något som mainstreampolitiker och deras såta mediavänner har varit duktiga på. Hittills har det kanske varit de krigsinsatser ("slag") som de varit bäst på i mediakriget. Genom ett konstant bombardemang har svensken hittills funnit temperaturhöjningen behaglig.

Men nu börjar det svida i skinnet där nere i den heta baljan. Bränslet i spisen är givetvis höstens episka folkvandring som nu överrumplar det sovande svenska folket. De gulliga TV-bilderna på mandelbrunögda cockerspanielvalpar på flykt över taggtråd i Östeuropa förvandlas nu till realiteter i form av unga arga män med basröst som dränerar resurser i vardagen.

Det stormkokar på spisen, och grodorna hoppar nu ur i samma takt som de gör ur mainstream medias munnar.
Senast redigerad av Simmaellersjunk 2015-10-24 kl. 10:57.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in