Citat:
Alltså, just senaste Uppdrag granskning är nog faktiskt ett av undantagen som bekräftar regeln i detta fallet, att döma av de åsikter och folks ansiktsuttryck de haft när de pratat om just det programmet... Plus att det sågs av minst miljon om jag minns siffrorna rätt.Så är det!
Det finns inte utrymme för något krig i gammelmedia. Det blir för oskön stämning när de ska dricka lådvin tillsammans på Södermalm om det samtidigt pågår ett krig. Några få texter som drunknar i mångkulturpropaganda är allt man mäktar med. Inte ens uppdrag granskning har någon påverkan. Det enda som fungerar är daglig propaganda som alternativmedia erbjuder. Gammelmedia har ingenting att erbjuda. Personer som måste linda in varje argument i en försäkran om att de inte är rasister och att islam är och kommer alltid att vara en naturlig del av Sverige har inget att bidra med.
Skit i gammelmedia fullständigt, det här är en kamp som kommer att vinnas eller förloras i alternativmedia. Man kan inte sätta sitt hopp till personer som tar små stapplande steg när det behövs extrema kliv i fler frågor än bara invandringen. Identitetspolitiken och extremfeminismen får fritt utrymme när dessa personer nervöst argumenterar för att vi kanske ska ta emot 120 000 invandrare istället för 140 000.
Det finns inte utrymme för något krig i gammelmedia. Det blir för oskön stämning när de ska dricka lådvin tillsammans på Södermalm om det samtidigt pågår ett krig. Några få texter som drunknar i mångkulturpropaganda är allt man mäktar med. Inte ens uppdrag granskning har någon påverkan. Det enda som fungerar är daglig propaganda som alternativmedia erbjuder. Gammelmedia har ingenting att erbjuda. Personer som måste linda in varje argument i en försäkran om att de inte är rasister och att islam är och kommer alltid att vara en naturlig del av Sverige har inget att bidra med.
Skit i gammelmedia fullständigt, det här är en kamp som kommer att vinnas eller förloras i alternativmedia. Man kan inte sätta sitt hopp till personer som tar små stapplande steg när det behövs extrema kliv i fler frågor än bara invandringen. Identitetspolitiken och extremfeminismen får fritt utrymme när dessa personer nervöst argumenterar för att vi kanske ska ta emot 120 000 invandrare istället för 140 000.
I övrigt håller jag med, och det var precis det här jag menade när jag skrev för ett tag sedan att trådens ursprungliga frågeställning börjar bli föråldrad. Kampen är redan långt förbi de lager av befolkningen som bryr sig om vad ledarsidorna skriver. Den relevanta kampen idag börjar allt mer stå mellan MSM och olika alternativa mediekällor på nätet och inte inom MSM, även om det ändå fortfarande har viss betydelse vad man gör inom MSM när man ska nå de väljarna som inte tar del av alternativ media. I den gruppen slår ju naturligtvis senaste Uppdrag Granskning ner som en mindre bomb i vardagsrummet. Däremot närmar vi ju oss allt mer dagen då även den aspekten är överspelad, eftersom informationsspridningen sker mellan vanligt folk istället.
Den relevanta samhällsdebatten sker på nätet idag, inte i vanlig media. Det är lite därför jag gjorde en utvikning om den liberala idédebatten på nätet. Det är ju givetvis så att även den debatten ofta sker på nätet utanför vanlig media, eftersom det bara är på nätet som folk verkar kunna skriva fritt och fullfölja resonemang på vanlig svenska utan en massa kodord.