OBS Långt inlägg!
Häromdagen satt jag hemma och lyssnade på ett program i ''P1 Konflikt'' som handlade om demografi och barnafödande i Europa mm.
De pratade i studion om barnafödande och presenterade en siffra från något institut, kommer inte ihåg varifrån. Hur som helst så födde svenskar 1,87 per kvinna, medans invandrare födde 2,17 barn. Stolt berättade dem att invandrare minsann inte alls födde särskilt många fler barn.
Jag blev lite misstänksam angående detta, då jag vet att vissa invandrargrupper tenderar att föda LÅNGT över 2 barn i genomsnitt. Och visst fan hittade jag det, ett exempel är här:
http://data.worldbank.org/indicator/SP.DYN.TFRT.IN
För er som inte orkar se efter själva kan jag säga att det är ett stort antal länder som har mellan 4 och 6 barn per kvinna i genomsnitt. Dessa länder ligger främst i Mellanöstern och Afrika.
När jag såg detta, tänkte jag som så här - jag tror den studie de visade i P1 Konflikt gällde ALLA invandrare, dvs även nordbor, européer mfl. Det är nämligen det jag misstänker, vilket är lite lustigt eftersom jag VET vilka invandrargrupper de syftade på när de berättade om det här med barnafödande. De syftade självklart på afrikaner, araber osv.
För att sammanfatta detta så ställer jag frågan till Er - tror ni att detta kan ha handlat om någon slags försök till ''god vilja'', dvs man ville inte späda på ''rasisternas'' teorier om att muslimer föder många barn för att islamisera Europa?
Det tror jag nämligen att det var.. Vilket är ganska fittigt då det är ett tydligt exempel på hur man förvränger fakta för att framställa det som bättre än det är. Med förvränger menar jag alltså att man tar en grupp som föder många barn och sätter in den i sin helhet, tillsammans med alla andra grupper som föder 2-3 barn. På det sättet blir helheten att hela gruppen föder ungefär 2 barn, vilket så klart stödjer ''anti-rasisters'' åsikter om att invandrare inte alls skaffar barn för barnbidrag eller att de inte alls skaffar barn för att ta över Europa, osv osv.
Edit! Man kan även kolla på denna karta, de rödaste länderna är de med flest barn i genomsnitt.
http://data.worldbank.org/indicator/...es?display=map
Edit 2: ursäkta för dåligt skriven text. Är en trött man.