2016-08-27, 11:29
Medlem
En sak som tyvärr lyser med sin frånvaro i tråden är mediabelysningen av mångkulturen till våra mest formbara och känsliga media-konsumenter...
Barnen!

Här uppvisas en oerhörd konformitet och total avsaknad av kritik och brist på uppmuntran till kritiskt tänkande kring projekt-mångkultur. Jag kan tänka mig att denna aspekt också förstärks i skolan, men det hamnar ju lite off-topic med tanke på ämnets namn.

Barnen och deras formning, både vad gäller referenser till verklighet och utveckling, men också till kritiskt tänkande är idag helt satta i händerna på folk som okritiskt mer eller mindre ser ner på vårt folk och våran kultur och ser allt annat som ograverat positivt. Man slår också hårt ner på all form av nyansering från barnen själva. Det var inte alltför länge sedan i detta land, som man som lärare inte utan stolthet i rösten, kunde ge barn underkänt i samhällskunskap, om man inte var med i den mångkulturlovprisande båten.

Detta leder till att barn och unga vuxna inte har någon som helst nyanserad bild. Det enda man har med sig hårt inpräntat är att bekämpa rasism, vilket innebär ge sig på vita människor, som är skeptiska till att upplåta landet till diverse klaner från tredje världen.
Våra egna unga vuxna, med det unga rebelliska och drivkraft till förändring, går ut ur skolan hatande sig själva och sitt egna folk.

Detta är enligt mitt sätt att se det egentligen oerhört mycket viktigare, än vad wolodarsky hasplar ur sig för dumheter.

Den som inte frotterats mot detta, eller känner att det ligger en bit bort. Slå på barnkanalen. I dag råkade jag se rudi kapplöpningsgrisen, som handlar om en iransk flicka, bland dom dumma och hemska tyskarna, men som sagt, detta är norm och det är vad våra barn, som vi hoppas skall vara en del i en återgång till rimlighet och något "normalt" matas med varje dag.

Tack för ordet.
Citera
2016-08-27, 12:12
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Det här är nog den tydligaste och skarpaste "pissa på det politiska arvet från Reinfeldt " texten som jag i skrivande stund kan erinra mig att jag någonsin läst från en etablerad representant för MSM, här genom allas vår Alice T. Hon börjar ned att konstatera det självklara att massinvandringen påverkar precis allting i det svenska samhällslivet, även inom politiken.

"Valet år 2018 kommer att handla om invandringen, välfärden och om invandringens påverkan på välfärden. Men inte nödvändigtvis utifrån det höger- och vänsterperspektiv som vi är vana vid. Den splittring vi ser inom såväl Moderaterna som Socialdemokraterna, inom borgerligheten och inom vänstern, och därmed bland väljarna i gemen, låter sig inte inordnas lika enkelt som förut."

Nu över till Reinfeldt. Handen upp alla ni i tråden som någon gång funderat över hur han hade agerat om han hade fått fortsätta vara statsminister efter valet 2014. Jag sträcker omedelbart upp min och landar direkt i nedanstående analys.

"Givet de reflektioner som före detta statsminister Fredrik Reinfeldt delade med sig av i valrörelsen, liksom under de två år som förflutit sedan dess, ifråga om de stora vidderna i Norrland (där det finns gott om plats för folk att bo på, vadå bostadsbrist?) men också rörande julgranen som inte brunnit ner (vilket ska ses som att det råder obefogad masshysteri inför en systemkollaps som bara är hittepå), kan man med rätta undra vilken slags politik han hade drivit i dag. Liksom vilka som öppet hade vågat kritisera honom.

Det finns nämligen skäl att anta att Reinfeldt, om han hade fått möjlighet, hade fortsatt på den inslagna vägen. Den bästa prediktorn för framtiden är som bekant dåtiden. Under främst Alliansens andra mandatperiod valde Reinfeldt konsekvent, trots all nödvändig kunskap om situationens allvar och de nödrop som gjordes internt, att föra en politik som fokuserade mer på att kortsiktigt opponera mot SD - än på vad som långsiktigt var bäst för landet. Det finns också skäl att anta att de som ivrigt kritiserar Löfven och regeringen i dag för att inte göra tillräckligt och ta i ordentligt hade låtit annorlunda om statsministern hetat Reinfeldt. Empirin talar sitt tydliga språk också i denna del.

För detta betalar många vanliga människor ett högt pris."

Helst hade jag velat citera hela ledaren, så läsvärd är den. En extremliberal som Alice T konstaterar att det var "tur" att S vann valet 2014! Mycket ska man höra innan öronen trillar av. Marsch iväg till länken nedan!

http://www.gp.se/ledare/teodorescu-t...fven-1.3731076

Jag fastnade för den sista meningen:

"Det lär blir en lång valrörelse."

Valrörelsen har väl redan börjat. Den leds av ledarsidor såsom Expressen och SVD och flertalet större bloggar såsom Erixon, ledarsidorna, Tino med flera. Reinfeldts andra mandatperiod och nuvarande regering var och är en katastrof. Förhoppningen är då att nästa regering ska ha kastat av sig oket av postmodern marxistisk relativism eller flumliberalism. Läser man flera ledare och andra artiklar kan man ana att skribenterna tycker att tiden går för sakta.

Har den senaste tiden förvånats över de miljöpartister jag mött. Många av dem är politiker och de är uppriktigt förbannade över att partiet tagit på sig rollen som förespråkare för fri invandring och att man är islamistkramare. Bertil Torekull skrev i April i expressen förra året att Sverige behöver paus angående invandring. Detta flera månader innan asyltsunamin. Före valet skröt MP att de var tredje största parti och nu ligger man och skvalpar på 3 procent. Det är då dessa tre procent som svt och sr ömmar för. Så kan det inte fortsätta. Galenskapen måste få ett slut och det verkar som många inom miljöpartiet också inser det.
Citera
2016-08-27, 12:43
Medlem
OttoVons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av priamos2014
En sak som tyvärr lyser med sin frånvaro i tråden är mediabelysningen av mångkulturen till våra mest formbara och känsliga media-konsumenter...
Barnen!

Här uppvisas en oerhörd konformitet och total avsaknad av kritik och brist på uppmuntran till kritiskt tänkande kring projekt-mångkultur. Jag kan tänka mig att denna aspekt också förstärks i skolan, men det hamnar ju lite off-topic med tanke på ämnets namn.

Barnen och deras formning, både vad gäller referenser till verklighet och utveckling, men också till kritiskt tänkande är idag helt satta i händerna på folk som okritiskt mer eller mindre ser ner på vårt folk och våran kultur och ser allt annat som ograverat positivt. Man slår också hårt ner på all form av nyansering från barnen själva. Det var inte alltför länge sedan i detta land, som man som lärare inte utan stolthet i rösten, kunde ge barn underkänt i samhällskunskap, om man inte var med i den mångkulturlovprisande båten.

Detta leder till att barn och unga vuxna inte har någon som helst nyanserad bild. Det enda man har med sig hårt inpräntat är att bekämpa rasism, vilket innebär ge sig på vita människor, som är skeptiska till att upplåta landet till diverse klaner från tredje världen.
Våra egna unga vuxna, med det unga rebelliska och drivkraft till förändring, går ut ur skolan hatande sig själva och sitt egna folk.

Detta är enligt mitt sätt att se det egentligen oerhört mycket viktigare, än vad wolodarsky hasplar ur sig för dumheter.

Den som inte frotterats mot detta, eller känner att det ligger en bit bort. Slå på barnkanalen. I dag råkade jag se rudi kapplöpningsgrisen, som handlar om en iransk flicka, bland dom dumma och hemska tyskarna, men som sagt, detta är norm och det är vad våra barn, som vi hoppas skall vara en del i en återgång till rimlighet och något "normalt" matas med varje dag.

Tack för ordet.

Du kan ta det lugnt, 70-talets kommunistiska barnprogram skapade en individualistisk golfande generation, att indoktrinera barn med mångkultur och genus fungerar bara i länder där tonårsrevolter är förbjudna, dagens barn kommer börja med bordsbön och klä sig i könstypiska kläder i ren djävulskap.

Men jag håller med dig, barnkanalen är extremt, dom som driver den kanalen måste tycka att Cartoon Network är som Fox News.
Citera
2016-08-27, 13:08
Medlem
Den fromma förhoppningen om integration genom marinering i mellanmjölksvärderingar eller segregation och konflikter med hårda krutonger av klankulturer förskansade i enklaver och parallella universa - endast förenade genom transfereringssystemen ("välfärden") som enkelriktat överför pengar för bemedlandet av fortsatt segregation. Men är det inte detta som är mångfaldens innebörd, olika värderingar och synsätt?

Här finns förstås motsägelsen att uppfordrande upplysa om värderingar som är uniforma ("svenska värderingar", i kulturradikal och nyliberal tappning förmedlad av statsmakterna/offentligheten), samtidigt som "mångfald" är den politiska och kommersiella överideologin och politiken premierar identitetspolitiska, rasifierade särintressen. Denna sortens kidnappade "svenska värderingar" är en (mellan)mjölkko för favorisering av de främmande, som inkluderas genom upphöjandet av deras avvikelser från den färglöse ursvensken. En självupplösande variant av "integration" genom att förstärka det främmande, som schizofrent nog görs till "svenskt" och det svenska blir en privatsak bortom offentlighetens ljus. Inte ens muséerna kan säkert tjäna som ett minne för kulturarvet, vilket tråden varit inne på tidigare - med det inkluderande och formbara kulturarvet, i den progressiva, sociala ingenjörskonstens tjänst med "mångfalden" som signum.

Aje Carlbom varslar och spår i vasslen om en magstark utmaning för mellanmjölkens land, i mötet med fränare sorter - ska vi kalla det kulturmjölk - kan det härskna betänkligt:

Sverige riskerar en stegrande värdekonflikt de närmaste åren

Citat:
Det är inte självklart hur västerländska värderingar om individuell frihet, sekularisering och jämställdhet ska uppfattas som de mest attraktiva på den globala idémarknaden.

Citat:
Politiker som talar om svenska värderingar tycks tro att invandrare som kommer till Sverige är kulturellt blanka kort. Att det är en fråga om pedagogik eller ”rätt” information att få dem att förstå hur bra värderingarna om individuell frihet eller jämställdhet är. Men många som kommer till Väst är medvetna om och starkt kritiska till västerländska värderingar redan innan ankomsten.

Citat:
Flera som deltar i debatten om integration tar för givet att invandrade personer kommer att förändras i liberal riktning i samband med att de bosätter sig i Sverige.

Citat:
Men förändring kan också ske i motsatt riktning och göra invandrade personer mer konservativa än de var i hemlandet. Under senare år har vi sett exempel på att ett ganska stort antal unga muslimer som är födda och uppväxta i Väst förkastar västerländska värderingar och blir mer konservativa än föräldragenerationen. Vanligt är att de muslimska ungdomarna söker sig till salafistiska grupper som har valt utanförskapet som strategi för att undvika att påverkas av västerländska värderingar.

Citat:
Det är inte självklart hur de västerländska värderingarna om individuell frihet, sekularisering och jämställdhet ska kunna uppfattas som mest attraktiva på den globala idémarknaden. Öppenhet och pluralism har konsekvenser. Även på värderingarnas område.

http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/s...ste-aren-27003

Kommer samhällets grädda mana till lugn som en filbunke, och kommer det att förslå när det skär sig?
Citera
2016-08-27, 14:19
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Den fromma förhoppningen om integration genom marinering i mellanmjölksvärderingar eller segregation och konflikter med hårda krutonger av klankulturer förskansade i enklaver och parallella universa - endast förenade genom transfereringssystemen ("välfärden") som enkelriktat överför pengar för bemedlandet av fortsatt segregation. Men är det inte detta som är mångfaldens innebörd, olika värderingar och synsätt?

Här finns förstås motsägelsen att uppfordrande upplysa om värderingar som är uniforma ("svenska värderingar", i kulturradikal och nyliberal tappning förmedlad av statsmakterna/offentligheten), samtidigt som "mångfald" är den politiska och kommersiella överideologin och politiken premierar identitetspolitiska, rasifierade särintressen. Denna sortens kidnappade "svenska värderingar" är en (mellan)mjölkko för favorisering av de främmande, som inkluderas genom upphöjandet av deras avvikelser från den färglöse ursvensken. En självupplösande variant av "integration" genom att förstärka det främmande, som schizofrent nog görs till "svenskt" och det svenska blir en privatsak bortom offentlighetens ljus. Inte ens muséerna kan säkert tjäna som ett minne för kulturarvet, vilket tråden varit inne på tidigare - med det inkluderande och formbara kulturarvet, i den progressiva, sociala ingenjörskonstens tjänst med "mångfalden" som signum.

Aje Carlbom varslar och spår i vasslen om en magstark utmaning för mellanmjölkens land, i mötet med fränare sorter - ska vi kalla det kulturmjölk - kan det härskna betänkligt:

Sverige riskerar en stegrande värdekonflikt de närmaste åren

http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/s...ste-aren-27003

Kommer samhällets grädda mana till lugn som en filbunke, och kommer det att förslå när det skär sig?

Aje Carlbom har missat utspelet om svenska värderingar. Man ska inte ta det ordagrant som om det är värderingar saken handlar om. Jag ser det som en öppning mot större klasskillnader. Det talas allt mer om att nyanlända inte längre kan få tillgång till alla bidrag. Den utvecklingen lär ju leda till än större utanförskap. Den färglöse svensken och upphöjande av den andre är ju ett annat sätt att ansvarsbefria sig för ökade klasskillnader.

Ofta anklagas feminister för sitt ondgörande av vita män och man menar att om man skrev så om judar eller muslimer skulle det bullra mycket. Men omvänt då, att svenskar, i synnerhet vita män, beskrevs som de fantastiska invandrarna?

Jag är materialist och menar att kulturrelativismen underordnar sig den ekonomiska förutsättningen. Går ekonomin bra gynnas invandrare som grupp av kulturmarxistiska teorier om den andre. Blir det sämre ekonomiskt missgynnas invandrarna som grupp. Detta eftersom kulturrelativismen alltid är ett avståndstagande till det man talar om. När konjunkturen kommer och bidragen sinar lär ju företrädarna för invandrargrupperna surna rejält på kulturmarxisterna. Klasskillnaderna kommer att bli för stora till slut.
Citera
2016-08-27, 14:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fnysington
Hoppet är sedan länge ute för moderaterna. Och kanske är det lika bra att de inte förstår bättre, låt SD långsamt äta upp dem. M skulle ju kunna detronisera SD på en eftermiddag, om man hade fattat mer, och brytt sig mindre om styrelseplatser och konsultuppdrag i välfärd- och invandringsindustriella komplexen efter efter avslutad politisk karriär. Jag är mer oroad att S, precis som Teodoreci antyder, faktiskt lägger grunden för ytterligare regeringsinnehav - inte genom sin (genomfalska) retorik, utan för att de kan visa på handling, och i viss mån, resultat. När man som väljare tvingas välja mellan två usla ting, och SD tyvärr inte är ett alternativ, kommer S rösten komma lättare för många grupper. Så även om det ännu inte ser helt katastrofalt ut ännu för moderaterna i opinionen, måste någon tvingas ta ansvar för det intellektuella haveri M drabbades av, och fortfarande lider av. Så det minsta man kan göra är att rensa toppnamnen på alla som på något sätt varit associerade med Reinfeld. Samt en svensk variant av Damnatio memoriae.

Håller med dig till 100%. Synd bara att du ser Åkessons utspel om samregerande med M som ett tecken på SD-ledningens desperata längtan efter att bli rumsrena.
Jag är tämligen säker på att Åkesson gör det i sammanhanget spelteoretiskt korrekta. Han utmanar den sittande Reinfeldtfalangen och gör deras redan prekära situation än mer ohållbar. Om inte Batra tar Åkesson utsträckta hand inom kort så åker hon. Jag är väldigt säker på att hennes falang är i numerärt underläge inom M. Reinfeldtkritiken kommer inte att dämpas i MSM. För eller senare tvings Batra välja sida på riktigt . Låtsasoppositionens dagar räknas ner fort nu.
Citera
2016-08-27, 15:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Jag fastnade för den sista meningen:

"Det lär blir en lång valrörelse."

Valrörelsen har väl redan börjat. Den leds av ledarsidor såsom Expressen och SVD och flertalet större bloggar såsom Erixon, ledarsidorna, Tino med flera. Reinfeldts andra mandatperiod och nuvarande regering var och är en katastrof. Förhoppningen är då att nästa regering ska ha kastat av sig oket av postmodern marxistisk relativism eller flumliberalism. Läser man flera ledare och andra artiklar kan man ana att skribenterna tycker att tiden går för sakta.

Har den senaste tiden förvånats över de miljöpartister jag mött. Många av dem är politiker och de är uppriktigt förbannade över att partiet tagit på sig rollen som förespråkare för fri invandring och att man är islamistkramare. Bertil Torekull skrev i April i expressen förra året att Sverige behöver paus angående invandring. Detta flera månader innan asyltsunamin. Före valet skröt MP att de var tredje största parti och nu ligger man och skvalpar på 3 procent. Det är då dessa tre procent som svt och sr ömmar för. Så kan det inte fortsätta. Galenskapen måste få ett slut och det verkar som många inom miljöpartiet också inser det.

Det går för sakta. Det är för valhänt och trevande. Ingenstans har det tagits genvägar, ingen manöver har varit djärv nog att överflygla ohållbara positioner, innan de genom verkligheten eroderas till frivillig reträtt.

Vilket jag tycker är en viktig aspekt av svensk debatt: Frånvaron av opinionsbildare.

Ingen etablerad liberal eller socialdemokratisk systemkritiker gör annat än att beskriva samma, för stunden överblickbara omgivning som läsarna/väljarna själva har ögon att se. Först när negativa och ohållbara trender redan organiskt genomträngt det allmänna medvetandet intill mättnad, blir de påtalade uppifrån plattformarna.

Man är alltså på sin höjd försiktiga opinionsbarometrar på åsikter och känslor man verkligen inte skapat. Man är blott den grumliga avspeglingen av folkets pågående diskussion om var nästa konsensus ska vara, måste vara.

Därför är det så smärtfritt, så utan ansträngning när det svenska kommentariatet väl åsiktsjusterar - därför att de nya skjortorna redan är strukna av allmänheten. Bekvämt, men samtidigt ett svaghetstecken.

Jämför bara med USA, där alternativa Breitbart inte bara lagt vantarna på en rejäl del av etablerad medias nättrafik - nu basar en av deras chefer över Trumps kampanj. Ungefär som om Fria Tiders Widar Nord skulle ta över SD:s valkampanj - det skulle vara att ta makt, istället för att försöka ställa sig in hos Makten.

Denna inneboende bräcklighet i skansar som inte rämnar förrän de stormas ser jag ju hos SD, men även den i tråden beskrivna, liberala rekylen mot identitetsvänstern. Det jag tror tas för inneboende styrka, är i själva verket en avsaknad av prövning - som inte kommer bestå för alltid.

Det går långsamt för det offentliga samtalet - tills det går undan. Att utvecklingen varit bevisligen lätt att förutse och i varje steg föregripa i den här tråden, tycker man dock kunde locka etablerade debattörer att tjuvläsa facit för att ta reda på vad de kommer ha för åsikter i framtiden, redan idag.

Relaterat till detta: Tino, som du nämner, var väl den förste någorlunda etablerade debattör som förespråkade något liknande kretsloppsmigration och har nu på Facebook föreslagit en "enkel, rationell och humanistisk" tiodubbling av återvändandebidragen, med motivering att det är både ekonomiskt och mänskligt lönsamt.

När insikten väl nås hos någon med plattform att det faktiskt finns en magisk och lättsåld patentlösning på Sveriges allvarligaste problem, så öppnar sig en kort tid möjligheten att åter bli en opinionsbildare, istället för -barometer.

Efteråt kommer det verka självklart.
Citera
2016-08-27, 15:39
Medlem
Prawitzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Det här är nog den tydligaste och skarpaste "pissa på det politiska arvet från Reinfeldt " texten som jag i skrivande stund kan erinra mig att jag någonsin läst från en etablerad representant för MSM, här genom allas vår Alice T. Hon börjar ned att konstatera det självklara att massinvandringen påverkar precis allting i det svenska samhällslivet, även inom politiken.

Citat:
Ursprungligen postat av Hårboll
Det är absolut nödvändigt för Moderaterna att göra upp med Reinfeldt om man 2018 skall ha en sportslig chans att bilda en borgerlig regering, eventuellt med någon form av stöd från SD.

Denna insikt börjar sprida sig i allt vidare borgerliga cirklar, gott så.

Frågan är bara om det är praktiskt möjligt med nuvarande moderata ledargarnityr? Jag är pessimistisk när det gäller moderaternas förmåga, men optimistisk när det gäller borgerlig press, tankesmedjor och opinionsbildare i allmänhet.

Epitetet "oberoende moderat" kommer tänjas till sin bristningsgräns när mediekrigets frontlinje hamnar mellan de allra nyaste moderaterna och resten av det borgerliga politiksverige.

Nu spekulerar jag fritt, men gissningsvis kan situationen för Miljöpartiet ge en indikation om vart vi är på väg i den frågan. Arvet efter Reinfeldt är nära sammanknutet med Miljöpartiet. Om man tänker efter: vad är det egentligen Miljöpartiet har gjort för fel i regeringsställning? Dom har bara drivit på för sin politik. Problemet är bara att deras politik inte är anpassad till verkligheten. Deras trovärdighet i miljöfrågan är stendöd, och där föll dom helt på eget grepp. Folk vill helt enkelt inte ha Miljöpartiets politik. Så enkelt är det.

Miljöpartiets inflytande över invandringspolitiken känner alla till, och det kan väl knappast undgå många väljare att det till stora delar är Miljöpartiets fel att vi befinner oss där vi är idag. Allt fler inser att Miljöpartiet är roten till mycket av det onda i svensk invandringspolitik.

Det är inte längre särskilt trendigt att vara för fri invandring och driva det köret. Det kommer alltid finnas kvar ett gäng die hard-aktivister men dom är knappast tillräckligt många att basera ett riksdagsparti på. Nu när MP har förlorat sin särställning inom media, och när det politiska landskapet börjar anpassas till övriga Norden kommer inflytandet för massinvandringsvurmare att drastiskt minska framöver. Det kommer innebära att det bli färre som driver dom frågorna, eftersom det inte ger någon maktpolitiskt utdelning. Att försvara arvet efter Reinfeldts invandringspolitik kommer därmed inte vara vettigt för någon.

Citat:
Ursprungligen postat av Alice
M hade sannolikt aldrig vågat genomföra de kontroversiella, men nödvändiga, reformer som Löfven gjort, trots att mycket i den nuvarande rödgröna regeringspolitiken varit väl förankrad inom Moderaterna pre-Reinfeldt. Tur i oturen att det där med ideologiska värderingar och principer inte har så hög kurs bland våra folkvalda; det senaste året visar med skrämmande precision hur snabbt åsikter kan omstöpas i världens mest konsensuskramande land.

Helt korrekt. Kom ihåg detta nästa gång ni hör någon politiker tala om värdegrund. Det handlar ingenting om värderingar utan helt och hållet om att bevara den nuvarande maktordningen. Folk som ville minska invandringen påstås ha en felaktig "värdegrund". Nu när det politiska landskapet ändrats om radikalt kan man plötsligt fortfarande ha rätt värdegrund och ändå förespråka minskad invandring. Finns det någon logik i detta? Nej. Det handlar bara om maktpolitik och rätten att utesluta och nedvärdera sina motståndare.
Citera
2016-08-27, 16:18
Medlem
"Min förklaringsmodell av samma yttre skeende är att Nya Moderaterna och media ingick en Molotov–Ribbentrop Pakt mot den gemensamma fienden SD."

Instämmer med ovan analys från Hårboll. Själv upphörde jag aldrig att förvånas över det konstanta och översvällande beröm som Reinfeldt inkasserade från de mest oväntade hållen. Rabiata M-fiender så som Karin Pettersson, Anders Lindberg och Åsa Linderborg kunde inte nog framhålla den "stolthet" de kände inför Reinfeldts humana flyktingpolitik och hans "mod" att stå upp gentemot SD. Nedmonteringen av välfärdssamhället kanske fick sig en liten släng av sleven men mest på marginalen ty det "goda" hos Reinfeldt övertrumfade allting annat hos vänstern. Dessa hyllningar pågår även idag 2016. Nedan ett litet citat från dagens kräkmedel från Fredrik Virtanen till illustration över den perversa symbiosen mellan Reinfeldt och vänstern. Reinfeldt är helt enkelt vänsterns multikulturella husgud. På en psykskala 1-10 placerar sig Virtanen som en självklar 10:a och att beröm för en f.d M-ledare kommer raka spåret från dårhuset visar hur dysfunktionell svensk politik blev genom de "nya" moderaterna.

"Vi såg brexit, en kampanj mot EU som i själva verket handlade om faktalös främlingsfientlighet. Vi såg den ständigt ljugande presidentkandidaten Donald Trump. Vi såg hur fascistiska Sverigedemokraterna och nykonservativa Moderaterna (Reinfeldt kom tillbaka, allt är förlåtet!) kröp närmare varandra samtidigt som Socialdemokraterna i pragmatisk ångest hoppade jämfota efter de två högerpopulisterna."

Trots att det under Reinfeldts era infördes en mängd förändringar som ogillades av vänstern (skattesänkningar, privatiseringar, gynnande av de redan rika osv) så är allt förlåtet bara massinvandringen återupptas. Virtanen visar tydligt att det bara finns en enda sak som är viktig för vänstern. Allt annat får stå åt sidan.

http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle23412661.ab
Citera
2016-08-27, 16:40
Medlem
fasligts avatar
Priset för mångkulturen är våld och könsapartheid. Maria Rashidi, en mycket modig kvinna talar klarspråk på Expressen debatt. Maria Rashidi är aktiv inom Kvinnor Rätt.
Citat:
Min frihet från slöjtvång ledde till ett raseri över "försvenskningen" och en dag kom hämnden från min man: en svavelsyra-attack. I Sverige utmålas denna form av könsrasism till "mångkultur", skriver Maria Rashidi.

Integration är inte önskvärt från konservativa muslimers sida. Det finns t o m ett föga smickrande begrepp för integration hos dessa människor - västförgiftning. Beslöjning av alla de slag, från burka till burkini syftar till att hindra västförgiftning:
Citat:
Året var 1979. Den islamiska kulturrevolutionen exploderade i Iran och som en knappt 20 år ung, gift kvinna ställdes jag inför slöjtvånget. Makten tyckte att slöjan skulle skydda oss flickor och kvinnor från västförgiftning - gharbzadegi - och vi matades med kyskhetsetikens religiösa moralkakor hela dagarna.
Citat:
När jag såg en ung olydig flicka få sina läppar uppskurna med polisens kniv så att blodet forsade upphörde mina protester. Jag fick bära slöjan och slängde läppstiftet.
Här i Sverige upplevde jag frihet för första gången i livet, men min man trodde att vi kunde fortsätta att leva som i Iran.
Min frihet från slöjtvång och strävan efter jämlikhet ledde till ett raseri över "försvenskningen" och en dag kom hämnden; en svavelsyra-attack.
Jag överlevde helvetets plågor och fick ansiktet förstört för livet. Efter otaliga operationer och långa konvalescenter föddes jag på nytt, till en kvinnorättsaktivist som inte tycker att någon i Sverige ska utsättas för religioner och kulturers medeltida kyskhetsterror.

Mångkultur innebär alltså i praktiken att brutaliteten i konservativa muslimska sedvänjor tillåts fortsätta även i västliga liberala demokratier.
Citat:
Slöja, burka och i dag burkini blir ett debattämne eftersom det betraktas som ett oskyldigt plagg som man tar på sig frivilligt. Men dessa plagg är inte som bikini, som kan tas av och på när som helst. Det är religiösa markörer som representerar en religion och dess etiska regler som "välmenade" svenska debattörer aldrig skulle själva acceptera. Till exempel:
En troende muslimsk kvinna som bär slöja, burka eller burkini måste acceptera att hon inte får bli en religiös ledare för kvinnor och män. [...] Hon får också acceptera att hon inte får gifta sig med en ateist eller andra sorters kafirer som hinduer och buddhister; en form av religiös rasism som också understöds med olika mångkulturella bidrag. Ett förbud mot homosexualitet ingår så klart också i paketet.
Dessa frihetsbegränsningar finns invävda i slöja och burkini. Men denna form av könsrasism utmålas till "mångkultur" i stället för att se till att alla "invandrarflickor skall ha samma rättigheter som svenska flickor har" som Fadime Sahindal sade år 2001.
Jag anser att det är rätt att förbjuda burka och burkini, men att man gjort det på fel sätt i exempelvis Nice. För bakom varje kvinna i burka/burkini finns en man med taliban-etik. Denna etik, som grundas på hederskulturella oskuldsnormer, har programmerats in i flickor och pojkars hjärnor på ett liknade sätt som varje totalitärt system lyckats hjärntvätta stora delar av sitt folk med olika politiska ideologier.

Debattören tycker vidare att samtliga invandrade män med "talibanetik" i bagaget borde tvingas genomgå en tioveckors avprogrammeringskurs för att därefter underteckna ett samhällskontrakt där de förbinder sig att följa värdlandets regler för personlig frihet, för den som vägrar underteckna ska kategoriskt förbud för "båda burka, burkini och symboler för könsrasism" gälla.

Citat:
Jag tycker inte att polisen skall ägna sig åt att jaga de fåtal vilka trots nya kunskaperna och dialoger skulle bära burka. I stället borde de ägna sig åt att jaga terrorister och hatpredikanter som hatar väst och självständiga kvinnor.
Vi "debatterar" medan flickor utsätts för oskuldsterror, med eller utan burkini. Samtidigt blåser regeringens feminism förbi de manliga enklaverna på våra könssegregerade förorter. Men jag håller inte tyst.
http://www.expressen.se/debatt/probl...burkiniforbud/
Citera
2016-08-27, 17:37
Medlem
Prawitzs avatar
Det var väl knappast detta som mångkulturalisterna hoppades på?

Citat:
Ny studie om segregation: "På väg att bli som i USA"

Många som växer upp i ett fattigt bostadsområde kommer att bo kvar där som vuxen. Tendensen är tydligast för den som tillhör en synlig minoritet, visar ny forskning från Göteborgs universitet som SVT:s Agenda tagit del av.

Forskningen baseras på uppgifter fram till 2006. Sedan dess har utvecklingen sannolikt gått mot ännu mer segregerade bostadsområden, tror forskarna.

http://www.svt.se/nyheter/inrikes/ny...-bli-som-i-usa

Dom faktiska konsekvenserna av mångkulturen kommer bli tydligare, vilket kommer minska intresset av att fortsätta bedriva den här politiken. Politiker och journalister bör ställa sig frågan om det verkligen var det här samhället dom ville skapa.
Citera
2016-08-27, 18:07
Medlem
Prawitzs avatar
Det verkar som om det börjar sprida sig en viss oro i medielägret. Huvudrubrik på SVT Rapport ikväll var att invandringen inte ökar brottsligheten i Sverige. Det var självaste Bagdad Bob, professorn Jerzy Sarnecki, som fick förklara hur läget ser ut i Sverige. Brottsligheten ökar inte, allting är bara inbillat, det finns ingen anledning till oro.

I dagens samhällsklimat är den här typen av inslag förmodligen direkt kontraproduktiva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in