2015-08-27, 18:29
Medlem
bollinnehavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
(FB) Skämt om Sd
(FB) Inser inte ni främlingsfientliga att ni bara gör problemet värre?
(FB) 10 frågor till er främlingsfientliga!
(FB) Främlingsfientliga personer är känslostyrda och har brist på logik
(FB) Rasister förstör Sverige
(FB) Tror ni helt ärligt att allt detta invandrarhat kommer leda till något positivt?
(FB) Är ni rasister och främlingsfientliga dumma?
(FB) Slå hål på fördomar om integration och invandring
(FB) Argument emot att rösta på SD (sammanfogade trådar) /mod
(FB) Alla Rasister är dumma?
(FB) Varför så mycket hat på I&I?
(FB) Är Sverigedemokrater lättpåverkade?

Ett fåtal trådar jag hittade vid en snabb sökning.

Så ja, du får kritisera rasister, skämta om dem osv.
Ta den första tråden till exempel. Det är hur mycket offtopic som helst i den som inte raderas eftersom de tycker rätt.

(FB) 50 döda flyktinga funna i lastbil, österrike! är en annan tråd, där folk försöker skaffa politiska poäng genom en flyktingkatastrof och går offtopic konstant. Är det okej att gå offtopic om man tycker rätt?
Citera
2015-08-27, 18:31
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bollinnehav
Ta den första tråden till exempel. Det är hur mycket offtopic som helst i den som inte raderas eftersom de tycker rätt.

(FB) 50 döda flyktinga funna i lastbil, österrike! är en annan tråd, där folk försöker skaffa politiska poäng genom en flyktingkatastrof, och går offtopic konstant.

Rapporterar du inläggen då?
Citera
2015-08-27, 18:42
Medlem
bollinnehavs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st0ckis
Rapporterar du inläggen då?
Skulle det göra någon skillnad?
Citera
2015-08-27, 18:44
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ja, varför inte? En moderator läser inte alla inlägg. Därtill finns det inte tid. RP:as inte inlägg som bryter mot reglerna är därför risken stor att dessa inlägg får stå kvar.
Citera
2015-08-27, 19:09
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:

Självklart gör det skillnad om du rapporterar. Det finns inget krav på att varje rapporterat inlägg måste vara ett solklart fall av brott mot någon av reglerna...det avgör varje moderator.

Jag rapporterar ganska många inlägg/trådar och jag vill nog säga att i dom flesta fallen så resulterar det i en förväntad åtgärd.

Ett bra sätt att påverka hur FB fungerar är en aktivare rapportering.
Citera
2015-08-27, 19:22
Moderator
Tinuviels avatar
Citat:
Det är som tempeZZt och Moltas666 skriver. Sedan kanske man inte ska prioritera sin tid och energi på att lokalisera och RP:a urgamla inlägg (den första tråden du refererar till är fem år gammal och huvuddelen av inläggen är minst ett år gamla). Det är bättre om fokus läggs på aktiva trådar.
Senast redigerad av Tinuviel 2015-08-27 kl. 19:37.
Citera
2015-08-27, 21:16
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish
Och eftersom du tydligen hade konferens med övriga moderatorer igår och de tyckte som du så är ni ju många som tycker & tänker likadant. Läs själv vad ni har i trådstarten innan ni börjar att radera. Gillar ni inte att rasisterna förlorar debatten får ni väl ändra i trådstarten så att de får en chans.
Rasisterna förlorar debatten? Hur kan de förlora debatten när du inte ens framför något argument.
Det är som en debatt om polisvåld och maktmissbruk inom polisväsendet och ditt "argument" är "-jag blev stoppad av polisen en gång och fick blåsa, men det var inga problem".
Det är inte ett argument, det är enbart värdelös utfyllnadstext utan någon poäng.

Citat:
Snälla du. Erkänn istället för att trassla in dig i en massa dumheter. En ickeobservation, är det det vi i framtiden ska kalla allt vi ser som inte är invandrarfientligt? Du fattar hur pinsam du är nu va? Tror till och med att några moderatorvänner tycker att du satt dig i en svår sits.
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag ska försöka förklara hur i alla fall jag tänker. Låt oss ta ett inlägg från dig som du nyligen postade i tråden "Utländska medborgare som tigger".

(FB) Utländska medborgare som tigger (Samlingstråd) nr. 2
Citat:
Tiggaren utanför ICA på S.Förstadsgatan var jättejobbig med sina 6st hejhej inom loppet av 30sekunder. Men sedan tänkte jag att det var synd om honom och gav honom 50kr. Detta var dagens tiggarobservation från mig.
Called it....
Citat:
Ursprungligen postat av Jecke
Neutrala observationer?
Får jag gissa att dina inlägg handlar om hur du såg en tiggare som åt en macka och sedan var duktig och ställde sig upp, gick iväg till papperskorgen och slängde plastpåsen som denne hade mackan i på ett ordentligt sätt?

Sådant är inte relevant....att tiggare beter sig som vilka andra människor som helst är något som man antar, och det är därför de som ska motbevisa det som har bevisbördan på sin sida.
Dog bites man är inte en story, medans man bites dog däremot är det.
Citera
2015-08-27, 21:35
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Vad tycker du? Kan man starta en tråd i Politik om främlingsfientliga och hur de agerar i samhället och eventuellt bränner ner moskéer, flyktingförläggningar och romska läger? Och där ventilera alla sina fördomar om främlingsfientliga personer? Det finns inte en chans att Flashback och deras moderatorer neutrala. Alla erfarenheter talar emot det.
Visst kan man göra det om man håller sig inom ramarna för det forum man skriver i och följer de regler som finns. Det är inte svårare än så.

Problemen brukar uppstå i trådar där meningsmotståndare kritiserar någons åsikter i tråden och detta inte har md topic att göra. Då ses det som offtopic och faller under regel 0.03. Ibland så ses då detta som att man blir orättvist behandlad på grund av sin åsikt. Åsikten har inte ett dugg med det hela att göra utan det är att man lämnar ämnet för tråden.

Om användare A startar en tråd och tycker att invandrare från landet Hittepå är äckliga och att invandringen bör stoppas helt och användaren B då skriver ett inlägg och tycker att användare B är en rasist och dum i huvudet så lär användare B:s inlägg raderas och eventuellt rendera i en varning. detta för att tråden inte handlar om användare A utan om topic. Givetvis gäller det vid motsatt förhållande också.

Det är väl inte så komplicerat?
Citera
2015-08-27, 22:16
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Visst kan man göra det om man håller sig inom ramarna för det forum man skriver i och följer de regler som finns. Det är inte svårare än så.

Problemen brukar uppstå i trådar där meningsmotståndare kritiserar någons åsikter i tråden och detta inte har md topic att göra. Då ses det som offtopic och faller under regel 0.03. Ibland så ses då detta som att man blir orättvist behandlad på grund av sin åsikt. Åsikten har inte ett dugg med det hela att göra utan det är att man lämnar ämnet för tråden.

Om användare A startar en tråd och tycker att invandrare från landet Hittepå är äckliga och att invandringen bör stoppas helt och användaren B då skriver ett inlägg och tycker att användare B är en rasist och dum i huvudet så lär användare B:s inlägg raderas och eventuellt rendera i en varning. detta för att tråden inte handlar om användare A utan om topic. Givetvis gäller det vid motsatt förhållande också.

Det är väl inte så komplicerat?
Uppenbarligen hade moderatorn Lobengula fel ang de inläggen han hade raderat ifrån mig i tiggartråden. Bevisen lades fram & de senare inläggen får tydligen ligga kvar trots att han hotade med varningar & avstängning. Vill att han sätter tillbaka alla inlägg han har raderat eftersom de följer trådens topic som bla är "Oberservationer av tiggare". Dessutom så skrivs det jättemycket om åldringsrån i den tråden. Det är väl off topic? Nä jag orkar inte anmäla. Ni ser bara vad ni vill se ändå.

Ok ge mig ett standardsvar igen från er manual, gärna först från en av era hantlangare typ Stockis & sedan ifrån en ny moderator.

Det är väl inte så komplicerat (Valfri smiley).
Citera
2015-08-27, 22:22
Inaktiv Administrator
admin5s avatar
Citat:
Uppenbarligen hade moderatorn Lobengula fel ang de inläggen han hade raderat ifrån mig i tiggartråden. Bevisen lades fram & de senare inläggen får tydligen ligga kvar trots att han hotade med varningar & avstängning. Vill att han sätter tillbaka alla inlägg han har raderat eftersom de följer trådens topic som bla är "Oberservationer av tiggare". Dessutom så skrivs det jättemycket om åldringsrån i den tråden. Det är väl off topic? Nä jag orkar inte anmäla. Ni ser bara vad ni vill se ändå.

Ok ge mig ett standardsvar igen från er manual, gärna först från en av era hantlangare typ Stockis & sedan ifrån en ny moderator.

Det är väl inte så komplicerat (Valfri smiley).

Du är ju uppenbarligen inte intresserad av de svar du får utan vill endast framföra kritik i monologform.

Ser inga problem med Lobengulas moderering, snarare är det du som fått en massa saker om bakfoten - saker som inte stämmer.

admin5
Citera
2015-08-27, 22:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av admin5
Du är ju uppenbarligen inte intresserad av de svar du får utan vill endast framföra kritik i monologform.

Ser inga problem med Lobengulas moderering, snarare är det du som fått en massa saker om bakfoten - saker som inte stämmer.

admin5
När jag ser ditt svar förstår alla det meningslösa med att anmäla enskilda moderatorers beteende till adm. Det är ju inte helt omöjligt att alla adm, alla moderatorer & ett gäng hantlangare är typ 30-40 pers totalt. 10 inloggningar per skaft typ.
Citera
2015-08-27, 23:13
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
När jag ser ditt svar förstår alla det meningslösa med att anmäla enskilda moderatorers beteende till adm. Det är ju inte helt omöjligt att alla adm, alla moderatorer & ett gäng hantlangare är typ 30-40 pers totalt. 10 inloggningar per skaft typ.
Fast det där är löjligt, vilket alla som kan lite om Flashback rätt snabbt kommer förstå.
30-40 pers är helt enkelt inte tillräckligt för att kunna moderera ett så stort forum som FB.....

Dessutom så finns det en lista på alla moderatorer (länk längst ned på sidan, till höger) där man snabbt kan kolla upp deras inläggshistorik, och då moderatorer väljs bland annat efter hög aktivitet så blir det snabbt väldigt idiotiskt att påstå att det är ett fåtal personer som har stått bakom denna extremt höga aktivitet som det skulle bli om dessa konton allihop styrdes av en mindre mängd personer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in