2015-08-09, 20:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tzj
Du verkar ganska dedikerad och driven genom att driva den här tråden vidare in absurdum måste jag påstå. Glöm inte att man kan ta del av det som skrivs på Flashback utan att delta aktivt i diskussionerna. Det kanske vore något för dig att prova, iaf för en kortare period?

För din egna skull vill jag tydligt påpeka. Vill du delta i trådar så är du varmt välkommen, men som nämnts vid något tillfälle tidigare, så har du ett antal regler att förhålla dig till också.
Tack för berömmet & erbjudandet men nej tack. Mitt deltagande både genom att läsa eller kommentera här är över så fort Lisa Holm-fallet är löst.

I denna tråden har jag redan fått de svaren jag behövde & är jättenöjd med det & fortsätter bara skriva här när jag får en fråga alt blir påhoppad. Så tack för mig ännu en gång.
Citera
2015-08-09, 21:05
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasso-Lena
Så fort Lisa Holm-fallet är klart så slipper du mig. Den händelsen var anledningen till att jag registrerade mig. När den tråden typ står still så svarar jag bara på diverse påhopp under tiden. Artig som jag är. Bara lugn jag tänker inte förstöra ert fina forum. Är på tok för lat för det.

Svarar på påhopp? Inser du inte att det är sånt som räknas som "OT" och leder till raderingar och varningar?
Citera
2015-08-09, 21:08
Medlem
tzjs avatar
Citat:
Tack för berömmet & erbjudandet men nej tack. Mitt deltagande både genom att läsa eller kommentera här är över så fort Lisa Holm-fallet är löst.

I denna tråden har jag redan fått de svaren jag behövde & är jättenöjd med det & fortsätter bara skriva här när jag får en fråga alt blir påhoppad. Så tack för mig ännu en gång.

Vänd andra sidan till, och ignorera istället. Det spar både ditt och andras blodtryck. Åsikter har en förmåga att ställa till det ibland, så prova du med att låta denna tråden vara ett längre tag.

Tror du kommer vinna på det.
Citera
2015-08-09, 21:37
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tinuviel
Fågeln heter Sädesärla ... googla du på sädesskvätta så får du se.
Så heter den också,men på många ställen i Sverige kallas den för sädesskvättan, kukurella,gateveppe.
Trams?Nej
Om det hade stått Kalle Anka så hade jag också klassat det som trams.Där ser du hur olika vi tänker.
Senast redigerad av Literal 2015-08-09 kl. 21:42.
Citera
2015-08-09, 21:42
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Så heter den också,men på många ställen i kallas den för sädesskvättan, kukurella,gateveppe.
Trams?

Nix, inte sädesskvätta, och definitivt inte med det påhittade vetenskapliga namnet Sädus skvättus

Så, ja det är definitivt och ovedersägligen trams.
Citera
2015-08-09, 21:47
Medlem
Literals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av najas
Nix, inte sädesskvätta, och definitivt inte med det påhittade vetenskapliga namnet Sädus skvättus

Så, ja det är definitivt och ovedersägligen trams.
Instämmer om det vetenskapliga namnet.Men sädesskvättan kallas den i Hälsingland.
Ett plus i kanten om du hade fått plats med det i diskussionen.
Citera
2015-08-09, 21:56
Medlem
najass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Literal
Instämmer om det vetenskapliga namnet.Men sädesskvättan kallas den i Hälsingland.
Ett plus i kanten om du hade fått plats med det i diskussionen.

Alltså, det var för övrigt inte en sädesärla det gällde överhuvudtaget så det finns inte en chans att det inte var trams.

Dialektala trivialnamn på olika djur kan mycket väl diskuteras, men om det ska vara i Språk eller Ekologi är väl möjligen mera osäkert, det beror nog på utgångspunkten om den är biologisk eller språklig.

Men det är OT här, så vi nöjer oss med att konstatera att trams faktiskt inte behöver vara så förbaskat svårt att identifiera. I 90 % av fallen är det närmast övertydligt när postare försöker vara roliga. Dessutom är det oftast OT som täcks av 0.03.

Gråzonen är inte så stor som många tror. Den är nog dessutom större för OT än för trams (som som sagt är hyfsat tydlig). När det gäller OT är det inte alltid så lätt att bedöma om ett inlägg tillhör ämnet eller om ämnet ska utökas till att även inkludera det nya inläggets diskussioner.

När det gäller rasism är nog problemet rätt ofta att någon i en tråd postar ett inlägg som är inom ämnet men som uttrycker sig rasistiskt, och där det sedan kommer som ett brev på posten inlägg som klagar på att postaren uttryckte sig rasistiskt. Det senare är då så klart OT och raderas.
Citera
2015-08-09, 23:06
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
IR5 vaknar när man nämner SÄPO. Förståeligt.
Användare OCH moderatorer kan ha vilka åsikter de vill. Repetera, moderatorer kan ha vilka åsikter de vill.

Fatta, han visar va han står för! Visa mig en musse som IR5 på FB som har balle för att stå för sina åsikter. Judiska/rasist moderatorer döljer sig själva bakom sina användarnamn. Säg vart ni står istället för att hitta på dåliga ursäkter. Va man, och försvara era åsikter.
Citera
2015-08-09, 23:20
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Fatta, han visar va han står för! Visa mig en musse som IR5 på FB som har balle för att stå för sina åsikter. Judiska/rasist moderatorer döljer sig själva bakom sina användarnamn. Säg vart ni står istället för att hitta på dåliga ursäkter. Va man, och försvara era åsikter.
Hycklare heter det när ni anklagar folk att vara rasister i samma mening som ni påstår att de är judar. Du tycker alltså att moderatorerna ska börja tillåta att vi kallar er muselmaner för ondsinta smutsiga muselmaner i varje inlägg i samma stil som ni vill tramsa om judar i varje inlägg? Att ni klagar över att ni inte får visa er rasism på grund av moderatorerna samtidigt som ni påstår att dessa är rasister gör er till hycklare helt utan manliga genitalier.
Citera
2015-08-09, 23:36
Medlem
Bahrams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Xelious
Hycklare heter det när ni anklagar folk att vara rasister i samma mening som ni påstår att de är judar. Du tycker alltså att moderatorerna ska börja tillåta att vi kallar er muselmaner för ondsinta smutsiga muselmaner i varje inlägg i samma stil som ni vill tramsa om judar i varje inlägg? Att ni klagar över att ni inte får visa er rasism på grund av moderatorerna samtidigt som ni påstår att dessa är rasister gör er till hycklare helt utan manliga genitalier.
Lugna dig mannen! Jag är inte en troende musse. Men jag är en användare och inte en moderator. Jag får visa rasism men moderatorn får inte vara rasist när han modererar.
Va tror du en rasist/sionist tycker om hans inlägg? Trams? okej, men det ska inte vara så! Det är ju bara att säga vad som är trams, svårt?
Citera
2015-08-09, 23:52
Medlem
Xeliouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bahram
Lugna dig mannen! Jag är inte en troende musse. Men jag är en användare och inte en moderator. Jag får visa rasism men moderatorn får inte vara rasist när han modererar.
Va tror du en rasist/sionist tycker om hans inlägg? Trams? okej, men det ska inte vara så! Det är ju bara att säga vad som är trams, svårt?
Du låter en aning tramsig vilket beror på din bristande logik. Vems inlägg? Du låter som en väldig trög och dum invandrare som inte klarat SFI.

Att dra alla över en kam är rasistiskt, att ni invandrare kallar alla för rasister så fort ni inte kan följa regler är också ett exempel på hyckleri, eller att ni kallar andra för rasister när ni inte får vara rasister och när ert "racial slur" blir bortmodererat som trams och OT.

Trams är lätt att se liksom off topic. Det behövs inte så mycket erfarenhet, utbildning eller IQ för att notera vad som är 0.03. Om moderatorerna trots det har gjort fel kan man som många redan sagt klaga på ett beslut hos moderator och sedan visa på det i denna tråd eller andra. Jag ser bara en massa gnäll och allmänna påhitt dock, inga bevis eller exempel som håller för allmän beskådan.
Senast redigerad av Xelious 2015-08-09 kl. 23:57.
Citera
2015-08-10, 06:00
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Gemene man förstår det på sitt sätt, ja!
Det är precis den inställningen jag menar. Vet du att rasism också utövas i dynamiska strukturer? Gråzoner..

Jag tycker tex att många som skriver om judiska maktstrukturer gör detta utan att förstå filosofin. Mycket som skrivs där är trams, enligt mig. Men då är det mina värderingar jag lägger in i bedömningen. Sen kan någon fråga varför..
Och då kan jag svara.. Men att någons åsikter om trams skulle få företräde, det är något som inte ska hända.
Nu har du ju till och med fått ett klockrent exempel på vad som är trams, flera stycken till och med. Som sagt så klarar dom allra flesta av att förstå vad som är trams. Det är något man får lära sig redan på dagis.

Citat:
Hur vill du ha bevisen? Om jag följer en tråd som delats i 2 läger & moderatorn väljer att endast radera inlägg från ena lägret & endast varna & stänga av folk från samma läger är det för att: 1. Folk ifrån det lägret inte kan reglerna. 2. Folk ifrån det lägret inte är rasister.
1. Hur vet du att vilka som får sina inlägg raderade?
2. Känner du till Ockhams rakkniv?

Citat:
Har du aldrig funderat på varför du bara får modda i trådar såsom "Gissa filmen" och dylikt?
Får och får. Dom allra flesta av oss moddar i forum som speglar våra intressen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in