2012-04-03, 12:38
Medlem
flowsters avatar
Att det finns folk som är rasister och/eller främlingsfientliga är inte konstigt. Politiken har misslyckats totalt och ingen har vågat ta ansvar. Den stora massinvandringen har skapat många problem och inte föga förvånande måste man skylla på någon, i ert fall invandrarna.

Vad jag undrar är varför ni lägger sån energi på att hata, kritisera och diskutera invandrare när ni istället bör lägga all fokus på att visa ert missnöje mot ert egna folk, framförallt då politikerna - riksdagen och regeringen. Förstår ni inte att ni inte vinner något på att sprida ert hat? Varför lägger ni inte istället krut på att öppet rikta er kritik mot de som skapat förutsättningarna för massinvandringen? Tror ni inte att det vore ett strategiskt bättre alternativ för att få igenom en förändring?
Citera
2012-04-03, 12:49
Medlem
SpaceKozaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flowster
Att det finns folk som är rasister och/eller främlingsfientliga är inte konstigt. Politiken har misslyckats totalt och ingen har vågat ta ansvar. Den stora massinvandringen har skapat många problem och inte föga förvånande måste man skylla på någon, i ert fall invandrarna.
Du menar att svarta i USA, som inte är invandrare, fungerar bättre? Eller att vietnamesiska och östasiatiska, eller varför inte amerikanska, invandrare beter sig lika illa i Sverige som invandrare från Mellanöstern och Afrika? Att de är just invandrare har ganska litet med saken att göra, i synnerhet om man är "rasist".

För kriminalitet, se gärna min tråd här:
https://www.flashback.org/t1827271

MAOA-L och MAOA 2R:
https://www.flashback.org/p36611745#p36611745

Det är inte bara beteendet som skiljer sig, utan även kognitiva förmågor:
https://www.flashback.org/p36611884#p36611884

De morfologiska skillnaderna torde vara uppenbara.

Citat:
Vad jag undrar är varför ni lägger sån energi på att hata, kritisera och diskutera invandrare när ni istället bör lägga all fokus på att visa ert missnöje mot ert egna folk, framförallt då politikerna - riksdagen och regeringen. Förstår ni inte att ni inte vinner något på att sprida ert hat? Varför lägger ni inte istället krut på att öppet rikta er kritik mot de som skapat förutsättningarna för massinvandringen? Tror ni inte att det vore ett strategiskt bättre alternativ för att få igenom en förändring?
Du undrar varför vi lägger energi på att sprida kunskap, opinionsbildning, och att framföra konstruktiv kritik av den förda politiken? Vi kritiserar även politikerna, medierna, och det finns t.ex. ett helt forum på FB för kritik av judiska maktförhållanden.

Angående din rubrik, statistiskt sett, ja. Se spoilern:
Senast redigerad av SpaceKozak 2012-04-03 kl. 12:55.
Citera
2012-04-03, 12:50
Medlem
TS:

För att påverka människors åsikter måste man belysa problemen. Detta gör man bäst genom att diskutera invandrarna, och hur de beter sig. Sedan undrar jag hur mycket du egentligen läst här - hela forumet sjuder ju av politikerhat och kritik mot regeringen.
Citera
2012-04-03, 12:51
Medlem
FlamingBacons avatar
Citat:

Om jag skulle brutalt tortyrmörda hela din familj, skulle du då lägga skulden på någon slumpmässig filur i ditt hemland som fick er att flytta hit?
Citera
2012-04-03, 12:57
Medlem
Tycker det är lustigt hur det just är invandrarna som ofta har den attityden att Sverige har misslyckats i sin politik m,m. Jag trivs så in i helvete i Sverige och tycker vi har en bra politik, och om du ogillar den så mycket får du mer en gärna sticka här ifrån. Det är ingen som håller en pistol mot dit huvud och tvingar dig vara kvar.
Citera
2012-04-03, 13:04
Bannlyst
Politikerna har misslyckats - eller inte ens försökt - att skapa en ansvarsfull och välfungerande invandringspolitik, visst är det så. Men hur ska man kunna undvika att bli förbannad på invandrare som rånar, våldtar, misshandlar och mördar svenskar? Lite hat är trots allt befogat.
Citera
2012-04-03, 13:11
Medlem
Dr.Gurkas avatar
Citat:

Håller absolut med. Att angripa inandrare är att angripa symptomen istället för orsaken. Alla normalbegåva människor vet att araber hatar svenskar och när de är tillräckligt många så kommer de förfölja och terrorisera andra grupper. Det sker i mellanöstern och det sker även här.

Det är politikerna som direkt ansvariga för varenda svensk som blivit misshandlar eller dödad av araber. Politikerna vet om detta och även Jens Orback har slintit med tungan när det gäller planen vilket är att få svenskarna i minoritet. Svenskar i minoritet bland araber är inget bra för svenskar eftersom de kommer bli förföljda och dödade, precis som andra minoriteter i arabländer.

Trots alla problem vi har med araber så fortsätter folk att rösta på de etablerade partierna och verkar inte bry sig mycket om det som händer. Jag undrar var går gränsen till svenskarna in längre klarar av arabförtrycket? verkar inte finnas någon.

Svenskar får helt enkelt skylla sig själva när de är styrda av araber.
Citera
2012-04-03, 13:22
Medlem
Citat:

1.Man är inte rasist för att man konstaterar ett faktum.

2.Det låter precis som om du tycker att man inte borde se sig om efter orsaker och möjligheter när någonting går utför. Det är samma sak här, vi konstaterar ett faktum dvs att invandrarna är upphovet till en rad olika problem. Vidare handlar det om att vi vill bejaka våran etniska och nationella suveränitet. Vi kritiserar således företeelsen invandring i sig främst. Sedan kan man tycka vad man vill om hur de är och beter sig i sina hemländer men faktum är ju att mycket av det kort sagt är skit.

Självklart måste du ju förstå att folk blir förbannade när bla MENA-folk tar med sig den skiten och utövar den sortens levnadssätt här. Något som bla har lett till att åtskilliga etniska svenskars liv har berövats. Vi har ingenting att hämta det är tvärtom rent skadligt för oss.

3.Missförstå oss inte, om det är några vi HATAR så är det dem.
Senast redigerad av Pubstomper 2012-04-03 kl. 13:25.
Citera
2012-04-04, 00:10
Medlem
flowsters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagska
Tycker det är lustigt hur det just är invandrarna som ofta har den attityden att Sverige har misslyckats i sin politik m,m. Jag trivs så in i helvete i Sverige och tycker vi har en bra politik, och om du ogillar den så mycket får du mer en gärna sticka här ifrån. Det är ingen som håller en pistol mot dit huvud och tvingar dig vara kvar.
Sticka härifrån? Och vart skulle det vara?

Citat:
Ursprungligen postat av Pubstomper
1.Man är inte rasist för att man konstaterar ett faktum.

2.Det låter precis som om du tycker att man inte borde se sig om efter orsaker och möjligheter när någonting går utför. Det är samma sak här, vi konstaterar ett faktum dvs att invandrarna är upphovet till en rad olika problem. Vidare handlar det om att vi vill bejaka våran etniska och nationella suveränitet. Vi kritiserar således företeelsen invandring i sig främst. Sedan kan man tycka vad man vill om hur de är och beter sig i sina hemländer men faktum är ju att mycket av det kort sagt är skit.

Självklart måste du ju förstå att folk blir förbannade när bla MENA-folk tar med sig den skiten och utövar den sortens levnadssätt här. Något som bla har lett till att åtskilliga etniska svenskars liv har berövats. Vi har ingenting att hämta det är tvärtom rent skadligt för oss.

3.Missförstå oss inte, om det är några vi HATAR så är det dem.
1. Väldigt flummigt svar. Vad exakt menar du är ett faktum?

2. Hur kan du konstatera att invandrarna är problemet och inte politiken? Hade samma problem uppstått om Sverige hade fört en ansvarsfull och rimlig invandrings- och integrationspolitik? Det tvivlar jag starkt på.

3. Jag har väldigt mycket förståelse för att man blir förbannad på att många kommer hit och inte visar tacksamhet osv. Men jag förstår inte vad ni vinner på att bara sprida hat och rikta kritiken mot invandrare, för det är det de flesta här gör. Och det hjälper inte. Det gör bara allt onyanserat. Blir ni inte mer förbannade på att politikerna låter detta fortsätta?
Citera
2012-04-04, 00:57
Medlem
Citat:

2. Hur kan du konstatera att invandrarna är problemet och inte politiken? Hade samma problem uppstått om Sverige hade fört en ansvarsfull och rimlig invandrings- och integrationspolitik? Det tvivlar jag starkt på.

3. Jag har väldigt mycket förståelse för att man blir förbannad på att många kommer hit och inte visar tacksamhet osv. Men jag förstår inte vad ni vinner på att bara sprida hat och rikta kritiken mot invandrare, för det är det de flesta här gör. Och det hjälper inte. Det gör bara allt onyanserat. Blir ni inte mer förbannade på att politikerna låter detta fortsätta?

1. Får uppfattningen att du fattar att man nödvändigtvis inte är rasist bara för att man är invandrings/invandrarkritiker.

2. För det första så utesluter det ena inte det andra. Det är såklart både invandrarnas och politikernas fel. De sistnämda bör dock skuldbeläggas mer än invandrarna då de hade chansen att stoppa vansinnet men gjorde det inte utan snarare tvärtom. För det andra så är det fullt naturligt att invandrarna skuldbeläggs. Utöver att de är för många så är det deras levnadssätt i sig som utgör grunden i problematiken. Ingen hade ju gnällt överdrivet mycket om alla araber negrer osv hade avsagt sig hela sitt gamla levnadssätt till förmån för det svenska. Vill dock understryka att detta hade varit acceptabelt under den förutsättningen att de endast varit en minimal minoritet i förhållande till totalbefolkningen.

3. Som jag sa tidigare om det är några jag verkligen HATAR så är det 7-klövern. Jävligt mycket görs redan och mer kan göras, även på individnivå. https://www.flashback.org/t1836301
Citera
2012-04-04, 01:27
Medlem
Citat:

Jag är inte din morsa, stick du vart du vill. Jag skulle inte kunna bry mig mindre. Poängen är att om Sverige är så jävla kast, så finns det många andra länder på vårt jordklot.
Citera
2012-04-04, 06:50
Medlem
Så du anser allvarligt att invandrarna inte är rasister och Svenskfientliga då? Jag har aldrig stött ihop med nå värre rasister än invandrarna. När de köper sina resor för flera hundra tusen för att ta sig hit till Sverige, detta efter att ha blivit i lurade av massa skumma människor i deras hemländer att så fort de kommer hit så får de körkort, flådiga bilar, datorer, iPhones, egna lägenheter osv osv. Kvinnorna våra är det bara att rycka med sig hem från krogen, OCH så fort en kvinna tittar åt en invandrare så vill hon vara tillsammans med den!

Men, så fort dessa kommer hit så får de inte nå som de blivit i lurade, detta skapar rabalder och de börjar begå brott och hotar och har sig mot personalen som tar hand om dem. Ett bra exempel är slottet de håller på och försöker tända eld på.

Nekar en kvinna en invandrare så är hon automatiskt en hora, eller så våldtas hon utav bara helvete eller blir knivskuren (Gävleinvandrare som skar kvinnor ute på krogen).

Sååååå, vill du jag ska fortsätta göra listan längre med varför invandrarna hatar oss för? Varför de är rasister och Svenskfientliga?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in