2015-08-28, 00:12
Medlem
Empresss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish
När jag ser ditt svar förstår alla det meningslösa med att anmäla enskilda moderatorers beteende till adm. Det är ju inte helt omöjligt att alla adm, alla moderatorer & ett gäng hantlangare är typ 30-40 pers totalt. 10 inloggningar per skaft typ.

Allvarligt.. Du sitter och GISSAR att det är c:a 30-40 moderator total (inkluderat admina)...

Du kan ju inte använt huvudet när du gjorde den beräkningen.

Hur tror du att 30-40 moderatore (inkluderat admina) skall kunna klara av att göra jobbet på det största Svenska forumet när det är

1) C:a 30-70 000 medlemmar online dagligen?

2) Har ett inläggs tryck på daglig basis på nästan 80 000- 100 000 inlägg per dag..

Latså du kan ju knappast vara särskilt "bright" egentligen. Den infon får man på FLashbacks startsida om hur många inlägg som är och hur många medlemmar som är onlin.

Hade du haft minst en halv hjärna så hade du kunna räkna ut själv att det går knappast att ha så lite moderatorer (inkluderat admina) som 30-40 styck. I* synnerhet när infon är så jävla lättillgänglig för alla medlemmar om antal "posutcounst total" då det uppdateras i realtid och man kan se hur många medlemmar som är online då den statusen uppdateras också i realtid.

Nu i skrivandet stund så har vi bytt dygn (2015-08-28) och klockan är c:a 00:15 och på dessa 11 minuter så har det redan kommit 59 inlägg och 33 382 besökare online..
Citera
2015-08-28, 00:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Empress
Allvarligt.. Du sitter och GISSAR att det är c:a 30-40 moderator total (inkluderat admina)...

Hur tror du att 30-40 moderatore (inkluderat admina) skall kunna klara av att göra jobbet på det största Svenska forumet när det är

2) Har ett inläggs tryck på daglig basis på nästan 80 000- 100 000 inlägg per dag..

Latså du kan ju knappast vara särskilt "bright" egentligen. Den infon får man på FLashbacks startsida om hur många inlägg som är och hur många medlemmar som är onlin.

Hade du haft minst en halv hjärna så hade du kunna räkna ut själv att det går knappast att ha så lite moderatorer (inkluderat admina) som 30-40 styck. I* synnerhet när infon är så jävla lättillgänglig för alla medlemmar om antal "posutcounst total" då det uppdateras i realtid och man kan se hur många medlemmar som är online då den statusen uppdateras också i realtid.

Nu i skrivandet stund så har vi bytt dygn (2015-08-28) och klockan är c:a 00:15 och på dessa 11 minuter så har det redan kommit 59 inlägg och 33 382 besökare online..
30-40 pers räcker väl gott & väl till att moderera bort vänstersympatisörer (Typ max 2 % av användarna) i politiktrådar. Övriga trådar sköts lite på en höft, ingen bryr sig om de ändå ju.
Citera
2015-08-28, 11:51
Moderator
Jeckes avatar
Citat:
30-40 pers räcker väl gott & väl till att moderera bort vänstersympatisörer (Typ max 2 % av användarna) i politiktrådar. Övriga trådar sköts lite på en höft, ingen bryr sig om de ändå ju.
Testa att läsa andra forum än bara I&I....Det föregår en stor mängd aktivitet här som inte är kopplat till politik och vänster- och högersympatier.
Citera
2015-08-28, 13:14
Medlem
Empresss avatar
Citat:

Det skrev du inte att det handlade om politikforumet.

Ser att du fått semester med. Grattis..
Citera
2015-08-31, 18:49
Medlem
Moltas666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Empress

- Hur vet du hur många medlemmar som är online dagligen?

- Om det brukar vara 80000-100000 inlägg per dag så finns det full anledning för forumets ägare att börja fundera på vad som håller på att hända. Jag kollade, för skojs skull, aktiviteten på FB under två perioder. Både perioderna omfattade 8 timmar samt olika veckodagar och borde därför rent statistiskt vara korrekta.

- Dag 1 var antalet nya inlägg (på 24-timmarsbasis) 18000 och antalet nya trådar 500.

- Dag 2 var antalet nya inlägg (på 24-timmarsbasis) 13600 och antalet nya trådar 390.

Om detta är korrekt så borde det innebära en anledning att fundera på varför 117 moderatorer inte kan moderera FB effektivare än man gör nu.
Citera
2015-09-20, 15:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Ja, varför inte? En moderator läser inte alla inlägg. Därtill finns det inte tid. RP:as inte inlägg som bryter mot reglerna är därför risken stor att dessa inlägg får stå kvar.
Du förstår att det inte är riktigt så man analyserar vinklingen på FB.
Nej, en moderator läser inte alla inlägg.
Men över en viss tid så märker man att moderatorn oftast missar vissa inlägg.

Tex att moderatorn alltid missar när vissa skriver och är alltid på alerten när andra skriver.

Det finns också olika delar på FB. En rasistisk moderering är onyttigt och väl utmärkande när det kommer till en diskussion om tex Datorer, cyklar, bilar, läxhjälp i matematik ..
"yttrandefriheten" som FB flaggar med handlar i första hand om politiska/ideologiska/samhäll- delarna.
Citera
2015-09-20, 17:03
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Det är fascinerande hur en del av er utgår från att vi moderatorer har en politisk agenda och att vi nyttjar modererandet på ett forum för att driva densamma. Jag har ingen agenda och jag märker heller inte av något sådant hos mina kollegor när vi möts i Outlaw.

Alla människor tänker inte politik från det de vaknar tills de somnar, glöm inte det...
Citera
2015-09-20, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Det är fascinerande hur en del av er utgår från att vi moderatorer har en politisk agenda och att vi nyttjar modererandet på ett forum för att driva densamma. Jag har ingen agenda och jag märker heller inte av något sådant hos mina kollegor när vi möts i Outlaw.

Alla människor tänker inte politik från det de vaknar tills de somnar, glöm inte det...

Tvärtom..
Oftast är det ju så att 1-2 moderatorer förstör för 40.. Tyvärr..

Jag vet mycket väl att det finns bra moderatorer..

Men du måste vara utbildad för att se vem som styr trådarna med en dold agenda. Du måste känna till mekanismerna, beteenden etc..

Det finns ärliga kommunister, högerextrema och sionister som är ute efter givande diskussioner. Men vad som utmärker en vinkling är inte bara en sak eller två saker.. Det är snarare flera saker över en tid..Det har inte ens med själva diskussionerna att göra..utan det är personen och sättet modereringen sker..
.
Citera
2015-09-20, 19:12
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Men du måste vara utbildad för att se vem som styr trådarna med en dold agenda. Du måste känna till mekanismerna, beteenden etc..
Så vad du menar är att vi som sysslat med detta i ganska många år och dessutom har ett "facit" på hand eftersom vi kan se varandras agerande inte skulle kunna se vad som du påstår pågår? Men du har någon magisk utbildning som gör att du kan förstå och se detta trots att du inte har någon insyn?

Mycket ska man höra...
Citera
2015-09-20, 19:41
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IR5
Tvärtom..
Oftast är det ju så att 1-2 moderatorer förstör för 40.. Tyvärr..

Jag vet mycket väl att det finns bra moderatorer..

Det finns ärliga kommunister, högerextrema och sionister som är ute efter givande diskussioner. Men vad som utmärker en vinkling är inte bara en sak eller två saker.. Det är snarare flera saker över en tid..Det har inte ens med själva diskussionerna att göra..utan det är personen och sättet modereringen sker..
.

Samma sak sker överlag på hela flashback, har du inte rätt eller hyser rätt åsikt blir du mobbad i tråden.

Det är lätt begå regelbrott om man ska försvara sina åsikter hela tiden.

Sen kan jag tänka mig att fördelning av raderade inlägg och varningar är jämnare än man tror bara det att det inte märks lika mycket om SD vänliga inlägg tas bort.

Jag anser mig för det mesta vara en seriös skribent men jag tror nog att ca: 10% av mina inlägg raderas pga OT. Ibland blir man irriterad om man upplever att det man skrev var inom regelverket men å andra sidan kan jag inte förvänta mig att en moderator har stenkoll på alla mina inlägg i en tråd och därför raderar inlägg som taget ur sitt sammanhang kan betraktas som OT eller liknande.
Citera
2015-09-20, 20:05
Medlem
ChristianXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hashish-boy
Jag anser mig för det mesta vara en seriös skribent men jag tror nog att ca: 10% av mina inlägg raderas pga OT. Ibland blir man irriterad om man upplever att det man skrev var inom regelverket men å andra sidan kan jag inte förvänta mig att en moderator har stenkoll på alla mina inlägg i en tråd och därför raderar inlägg som taget ur sitt sammanhang kan betraktas som OT eller liknande.
Det visar ju hur svårt det är att uppskatta sådant. Det är inte ens i närheten av 10% av dina inlägg som är raderade.
Citera
2015-09-20, 20:35
Medlem
hashish-boys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Det visar ju hur svårt det är att uppskatta sådant. Det är inte ens i närheten av 10% av dina inlägg som är raderade.

Med risk för OT kan ni se hur många raderade inlägg jag har??
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in