2012-11-20, 15:50
Medlem
Så fort man gör några inlägg emot SD;are och rasism då får man massa varning och blir avsträngar.

Min fråga är: är Moderator rasister här på FB? Ni som gör inlägg emot SD upplever ni samma sak?
Citera
2012-11-20, 15:53
Medlem
najass avatar
Moderatorerna är regelrasister och har en tendens att radera regelbrytande inlägg. Huruvida folk som skriver för eller mot SD/rasism är dummast och inte förmår följa reglerna är ju en annan femma.
Citera
2012-11-20, 15:54
Medlem
krigsbarns avatar
Jag har nog framhävt mig själv som rejält kritisk emot SD och dess röster ett flertal gånger, kan inte minnas ett tillfälle då jag fått inlägg raderade på grund av detta.
Om moderatorn är rasist eller ej bör vara irrelevant, men visst kan det säkert finnas rasister som modererar Flashback.. Följer du regelverket så ska det inte vara några problem, dock.
Citera
2012-11-20, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CPU5
Så fort man gör några inlägg emot SD;are och rasism då får man massa varning och blir avsträngar.

Min fråga är: är Moderator rasister här på FB? Ni som gör inlägg emot SD upplever ni samma sak?
Saker som jag utan vidare skulle kunna säga i direktsänd radio eller TV har jag blivit varnad för här på Flashback, forumet som säger sig stå för yttrandefrihet på riktigt. Den sortens begränsningar verkar inte finnas för rasister och fascister av olika schatteringar. Du har alldeles rätt.
Citera
2012-11-20, 16:02
Medlem
tsuacoloHs avatar
Om det nu vore så att moderatorerna var SD anhängare, vad gör dem till rasister?
För att vara lite mer OnT: Tror att moderatorerna, precis som de allra flesta, är rasister mot idiot-rasen.
Citera
2012-11-20, 16:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krigsbarn
Jag har nog framhävt mig själv som rejält kritisk emot SD och dess röster ett flertal gånger, kan inte minnas ett tillfälle då jag fått inlägg raderade på grund av detta.
Om moderatorn är rasist eller ej bör vara irrelevant, men visst kan det säkert finnas rasister som modererar Flashback.. Följer du regelverket så ska det inte vara några problem, dock.

Jag följer regelverket men ändå tar de mina inlägg och får varningar. Pga min åsikt?
Citera
2012-11-20, 16:10
Medlem
TS: ge några exempel på inlägg som gett varning och/eller avsätning. Då kan vi ju se om det handlar om korrekta inlägg eller tramsinlägg.

Med tanke på din ton i denna tråd så misstänker jag att det är tramsinlägg som blivit raderade.
Citera
2012-11-20, 16:14
Medlem
Nlesjems avatar
Det är nog inte rätt gissat.
Uppfattas det så har man sig själv att skylla.
Citera
2012-11-20, 16:25
Medlem
Tomatos avatar
Det är nog bara att det är lätt hänt att skriva OT i just dessa sammanhang och då faller det under trams om det inte följer topic.
Jag halkade iväg med ett komiskt inlägg om Almgvist inatt när man var trött, och fick en varning och inlägg raderades. Men det var också lite of topic...
Men om man varit här ett tag märker man att det rensas en herrans massa OT hela tiden för att hålla ihop trådarna.
Så min slutsats blir ändå att det inte blev borttaget av någon politisk agenda.
Men min första tanke var naturligtvis densamma.
Citera
2012-11-20, 16:25
Medlem
robomans avatar
Det finns säkert flera moderatorer som är rasister, men det är ju deras privatsak och har inget med modererandet att göra. De som blir valda till moderatorer är i regel tillräckligt skärpta för att enbart moderera enligt regelverket, så huruvida det de är rasister eller inte privat känns inte speciellt viktigt.
Citera
2012-11-20, 16:56
Medlem
Eftersom hela forumet är kraftigt överbefolkat av människor med rasistiska åsikter så skulle det förvåna mig mycket om inte detsamma gäller moderatorerna.
Citera
2012-11-20, 16:59
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CPU5

Eftersom det är väldigt många flashbackare som är SD så är det säkerligen fler som rapporterar dina inlägg om du är SD-kritisk. Det kan ju vara minsta lilla oförargliga regelöverträdelse, men det är ju också ett sätt att "vinna debatten". Lite tvärtom situationen som råder i exempelvis dagstidningarnas kommentarsfält.

Sedan tror jag moderatorerna moderar ganska strikt efter reglerna och inte låter sig färgas av sin politiska åskådning för mycket, även om det ibland blir en bedömningsfråga. Dessutom kan man ju överklaga om man tycker det är felaktigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in