2015-08-27, 16:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lobengula
Jag ska försöka förklara hur i alla fall jag tänker. Låt oss ta ett inlägg från dig som du nyligen postade i tråden "Utländska medborgare som tigger".

(FB) Utländska medborgare som tigger (Samlingstråd) nr. 2

Tråden handlar alltså om tiggeriet och den påverkan det har på samhället. Den handlar också om hur tiggarna beter sig. Ditt inlägg är ungefär som att jag skulle posta i tråden om IKEA-morden:

"Jag gick förbi en svart man som hälsade på mig"

Det är ingen som nekar till att det finns tiggare som inte stör på något som helst sätt. Det är ingen som nekar till att de flesta svarta män inte begår brott. Så på vilket sätt anser du att ditt inlägg bidrar med någonting i tråden? För mig är det trams och kan raderas med stöd av regel 0.03. Men innan jag raderar det så kan ju nu du och andra se hur jag resonerar som moderator. Tycker ni att det är käpprätt åt helvete med den bedömningen så please förklara.

Samtidigt står det i TS :
Vad som ska diskuteras:
* Egna observationer och möten med tiggare
* Situationen i olika städer runtom i Sverige
* Nyheter om tiggare, då med länkar till nyheterna.
Citera
2015-08-27, 16:54
Bannlyst
Citat:
Jag ska försöka förklara hur i alla fall jag tänker. Låt oss ta ett inlägg från dig som du nyligen postade i tråden "Utländska medborgare som tigger".

Tråden handlar alltså om tiggeriet och den påverkan det har på samhället. Den handlar också om hur tiggarna beter sig. Ditt inlägg är ungefär som att jag skulle posta i tråden om IKEA-morden:

Det är ingen som nekar till att det finns tiggare som inte stör på något som helst sätt. Det är ingen som nekar till att de flesta svarta män inte begår brott. Så på vilket sätt anser du att ditt inlägg bidrar med någonting i tråden? För mig är det trams och kan raderas med stöd av regel 0.03. Men innan jag raderar det så kan ju nu du och andra se hur jag resonerar som moderator. Tycker ni att det är käpprätt åt helvete med den bedömningen så please förklara.
. Inlägg 3794 av moderatorn Jumpingjack lyder att tråden ska handla om bla observationer & möten med tiggare. Förklara för mig varför min post då ska raderas? Ni raderar den endast för att den inte är tiggarfientlig. Ett typexempel på rasistmoderering om du raderar den posten.
Citera
2015-08-27, 16:56
Bannlyst
Citat:

Ni vill ju alltid ha bevis. Hur löser vi detta nu när bevisen är tydliga eftersom du öppet säger hur du tycker & tänker?
Citera
2015-08-27, 17:01
Bannlyst
Citat:

Och eftersom du tydligen hade konferens med övriga moderatorer igår och de tyckte som du så är ni ju många som tycker & tänker likadant. Läs själv vad ni har i trådstarten innan ni börjar att radera. Gillar ni inte att rasisterna förlorar debatten får ni väl ändra i trådstarten så att de får en chans.
Citera
2015-08-27, 17:04
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SamVimes
Samtidigt står det i TS :
Vad som ska diskuteras:
* Egna observationer och möten med tiggare
* Situationen i olika städer runtom i Sverige
* Nyheter om tiggare, då med länkar till nyheterna.

Fast problemet är ju att det är en icke-observation.

Det är som att jag i en tråd om hudskötsel skulle posta ett inlägg om att jag inte har problem med min hy. Eller i en tråd om trafikbeteenden skulle posta att jag inte upplevt något speciellt trafikbeteende. Ja ni förstår vad jag menar.

Sedan vill jag förtydliga att en radering oftast inte medför varning. Det här är just ett sådant fall. Inlägget tillför ingenting men är inte på nivån för att varnas. På samma sätt skulle inlägg raderas om det var:

"Zigenare är ett pack som stör mig"

"Jag såg en zigenare som var ful"

Det har alltså ingenting med själva åsikten att göra som tyvärr en del tycks tro.
Citera
2015-08-27, 17:10
Bannlyst
Citat:

Det är som att jag i en tråd om hudskötsel skulle posta ett inlägg om att jag inte har problem med min hy. Eller i en tråd om trafikbeteenden skulle posta att jag inte upplevt något speciellt trafikbeteende. Ja ni förstår vad jag menar.

Sedan vill jag förtydliga att en radering oftast inte medför varning. Det här är just ett sådant fall. Inlägget tillför ingenting men är inte på nivån för att varnas. På samma sätt skulle inlägg raderas om det var:

Det har alltså ingenting med själva åsikten att göra som tyvärr en del tycks tro.
Snälla du. Erkänn istället för att trassla in dig i en massa dumheter. En ickeobservation, är det det vi i framtiden ska kalla allt vi ser som inte är invandrarfientligt? Du fattar hur pinsam du är nu va? Tror till och med att några moderatorvänner tycker att du satt dig i en svår sits.
Citera
2015-08-27, 17:10
Medlem
Citat:

Fast problemet är ju att det är en observation.

Det är som att jag i en tråd om hudskötsel skulle posta ett inlägg om att jag inte har problem med min hy men det kan bero på att jag gör såhär. Det står klart & tydligt att tråden skall handla om observationer m.m.
Sitter ni & poängbedömer observationerna?
Citera
2015-08-27, 17:49
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:

Vad tycker du? Kan man starta en tråd i Politik om främlingsfientliga och hur de agerar i samhället och eventuellt bränner ner moskéer, flyktingförläggningar och romska läger? Och där ventilera alla sina fördomar om främlingsfientliga personer? Det finns inte en chans att Flashback och deras moderatorer neutrala. Alla erfarenheter talar emot det.
Citera
2015-08-27, 17:59
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Vad tycker du? Kan man starta en tråd i Politik om främlingsfientliga och hur de agerar i samhället och eventuellt bränner ner moskéer, flyktingförläggningar och romska läger? Och där ventilera alla sina fördomar om främlingsfientliga personer? Det finns inte en chans att Flashback och deras moderatorer neutrala. Alla erfarenheter talar emot det.

(FB) Skämt om Sd
(FB) Inser inte ni främlingsfientliga att ni bara gör problemet värre?
(FB) 10 frågor till er främlingsfientliga!
(FB) Främlingsfientliga personer är känslostyrda och har brist på logik
(FB) Rasister förstör Sverige
(FB) Tror ni helt ärligt att allt detta invandrarhat kommer leda till något positivt?
(FB) Är ni rasister och främlingsfientliga dumma?
(FB) Slå hål på fördomar om integration och invandring
(FB) Argument emot att rösta på SD (sammanfogade trådar) /mod
(FB) Alla Rasister är dumma?
(FB) Varför så mycket hat på I&I?
(FB) Är Sverigedemokrater lättpåverkade?

Ett fåtal trådar jag hittade vid en snabb sökning.

Så ja, du får kritisera rasister, skämta om dem osv.
Citera
2015-08-27, 18:00
Medlem
Lobengulas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quishlish
Snälla du. Erkänn istället för att trassla in dig i en massa dumheter. En ickeobservation, är det det vi i framtiden ska kalla allt vi ser som inte är invandrarfientligt? Du fattar hur pinsam du är nu va? Tror till och med att några moderatorvänner tycker att du satt dig i en svår sits.

Ok, jag gjorde ett ärligt försök att förklara att modereringen inte är rasistisk. Inlägg som är meningslösa och/eller upprepningar raderas oavsett vem som postar dem. Det är dock sällan sådana inlägg varnas. De raderas för att hålla tråden läsbar.

Men det verkar ju helt meningslöst när rasistkortet genast trycks upp i nyllet så jag lägger ner mitt deltagande här.
Citera
2015-08-27, 18:09
Medlem
AskMeAboutJesuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
(FB) Skämt om Sd
(FB) Inser inte ni främlingsfientliga att ni bara gör problemet värre?
(FB) 10 frågor till er främlingsfientliga!
(FB) Främlingsfientliga personer är känslostyrda och har brist på logik
(FB) Rasister förstör Sverige
(FB) Tror ni helt ärligt att allt detta invandrarhat kommer leda till något positivt?
(FB) Är ni rasister och främlingsfientliga dumma?
(FB) Slå hål på fördomar om integration och invandring
(FB) Argument emot att rösta på SD (sammanfogade trådar) /mod
(FB) Alla Rasister är dumma?
(FB) Varför så mycket hat på I&I?
(FB) Är Sverigedemokrater lättpåverkade?

Ett fåtal trådar jag hittade vid en snabb sökning.

Så ja, du får kritisera rasister, skämta om dem osv.
Jag ska prova att starta den tråd jag skrev om efter min avstängning. Vi får väl se.
Citera
2015-08-27, 18:16
Moderator
^Eazs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskMeAboutJesus
Jag ska prova att starta den tråd jag skrev om efter min avstängning. Vi får väl se.

Det beror självfallet på kvaliteten av trådstarten eller om det redan finns en trådstart som behandlar ämnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in