Citat:
Ursprungligen postat av
CrispyKreem
"Höger och vänster måste ligga sked i kampen mot SD", tycker Andrev Walden.
De verkar fatta trögt men den där striden förlorades i förväg 2006 när 7K inte förstod att SD:s valresultat på 2,93% skulle leda till att SD tog över problemformuleringen om man inte använde 2006-2010 till att styra upp invandringen och vidta de åtgärder som M, Anna Dahlberg m fl föreslår idag. Att stå ute i busken och "hålla en linje" när världen har dragit vidare påminner om japanen som vägrade fatta att kriget var över.
Linjen mot SD "viktigare än allting annat".
Allting.
Tycker dock Walden har en poäng när han skriver:
Citat:
Ursprungligen postat av Walden
Antirasismen var på väg dit. Den var på väg att bli melodifestivalsk. Och visst kunde den där korta perioden när alla politiker skulle bära antirasismen som en accessoar kännas både forcerad och hycklande ibland, men det är en tid jag saknar nu. Antirasismen har blivit en politisk position igen. Det är illa. Men att låta antirasismen bli en höger/vänster-fråga igen vore katastrofalt.
(min fetning)
Problemet är att identitetsvänstern och pojk- och flickrumsliberalerna blev
giriga.
Man nöjde sig inte när målet hade uppnåtts. Man pressade vidare, höga på sina framgångar, utför stupet likt Wile E. Coyote. Nu springer man i luften men har ännu inte förstått det.
Så de skräniga dogmatikerna fortsätter knulla in sig i en allt mer perverterad, gränslös hysteri där empiriskt belagda faktaförhållanden och väldefinierade begrepp relativiserats till oigenkännlighet.
Backlashen kommer. Och den kommer inte bli nådig.
Jag bävar, eftersom jag inte har något till övers för klassisk konservatism.
Men så går det när ni PK-haverister girigt pissar vidare på arvet av pragmatikernas framsteg. Ni söp bort vinsten, däckade i en snödriva, och all er trovärdighet rinner ut ur byxbenen likt fyllediarré.
När backlashen kommer skall ni hållas ansvariga.