Citat:
Ursprungligen postat av
DAGGER[X]
Leif är sosse i hjärtat. Han tvingar sig själv att vara dum i huvudet i den här frågan, också kan jag undra om han överhuvudtaget klarar av att läsa nyheter online. Kan tänka mig att han fortfarande... köper tidningen. Hans pappa var bergsprängare och sosse av den gamla skolan vill jag minnas, sånt kan sitta i till graven.
Leif GW har blivit gammal. Och gammal kan man bli på tre olika sätt. Det ena är desillusionerad, cynisk och likgiltig. Det andra är fri i tanken med den frihet i handling som oberoendet av anställning skapar. Det tredje är naiv, gråtmild och översolidarisk - och där befinner sig Leif GW. Efter ett yrkesliv kantat av starka åsikter, machoframtoning och konflikter, så har nu Leffe kastat förtöjningarna, ställd inför livets obönhörliga slut. Jag är mitt i livet, men det är länge sedan jag lovade mig själv att aldrig bli sådan. Huruvida jag kan hålla det löftet återstår att se.
Jag skulle f.ö. inte bli förvånad om man i Leif GW:s direkt närhet kan finna en förklaring till hans antipati mot SD. Ett adopterat barnbarn, en ingift invandrare eller en nära släkting fullt övertygad om mångkulturens förträfflighet. Han är rik som ett troll och ser inte mycket av det som varit min verklighet. Landsbygdssörmland och kanske en lägenhet i innerstaden. Ett inte för alltför länge sedan skarpt intellekt som tappat känslan för samtiden och samtidens problem. Tragiskt. Socialrealister bör dö med stövlarna på, inte i sidenpyjamas på de finaste bolster.
Edit: Och i nästa inlägg framkom det att GW:s dotter är gift med en gambian - vilket jag alltså inte visste.