2015-07-17, 22:39
Medlem
cold17s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurpan90
Satan existerar inte och inte helvetet heller.

Tills du krockar med verkligheten. En verklighet som är bortom det fysiska.
Citera
2015-07-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Går det att ge bort sin själ till satan och hitta ondskan i livet och bota all ångest, samt annan skit?

Ja, det är mycket enkelt. Glöm det som har hänt tidigare i livet, du kommer inte att få tillbaka det.

Citat:
Jag vill känna att jag har en koppling till satanism, för det är både spännande och lärorikt. Jag kan lite om det, men så mycket vet jag att det är ondska och demoner tar över en och man får övernaturliga krafter. Men bom! Så är man åter till den trista verkligheten, den ska inte finnas, utan det mörka vill ha en egentligen.

Så hur ger man sin själ till Satan?

Börja ditt onda liv och se inte tillbaka, tveka aldrig.

http://open.spotify.com/track/3MNwSqyGNOlq8Lgn6z6W7h
Citera
2015-07-18, 02:09
Medlem
Citat:
Går det att ge bort sin själ till satan och hitta ondskan i livet och bota all ångest, samt annan skit?

Seriöst om satan vill ta emot själen så borde man för evigt känna sig lite ondare väl?

Jag vill känna att jag har en koppling till satanism, för det är både spännande och lärorikt. Jag kan lite om det, men så mycket vet jag att det är ondska och demoner tar över en och man får övernaturliga krafter. Men bom! Så är man åter till den trista verkligheten, den ska inte finnas, utan det mörka vill ha en egentligen.

Så hur ger man sin själ till Satan?

Om du är seriös, läs bibeln. Finns mycket att lära sig där. Lär dig känna Honom genom dyrkan och hängivelse. Underkasta dig. Har du vad som krävs att dyrka Döden i alla dens former, vare sig vem och hur det gick till? Att slava under Honom?
Citera
2015-07-18, 07:22
Medlem
MLEs avatar
Stackars liten! Där står du i din fåfänga och ropar tyst, "jag vill vara ond!"

Fast din Satan finner dig fullständigt ointressant. Men var istället glad och tacksam för detta . Du tror att du ska göra en deal med djävulen och komma ut på plus. Det är lindrigt uttryckt, väldigt naivt.
Citera
2015-07-18, 08:28
Bannlyst
Om du är 100% troende kan du nog styra det men kom ihåg att Djävulen skriver obrytbara kontrakt och hustlar dig.
Citera
2015-07-18, 10:54
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Tills du krockar med verkligheten. En verklighet som är bortom det fysiska.

Presentera gärna vad du nu har för epistemisk underlag för detta här:

(FB) Ateismens tro på att hjärnan är Gud (och skaparen) i människan
Citera
2015-07-18, 10:56
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaiseBond
Om du är 100% troende kan du nog styra det men kom ihåg att Djävulen skriver obrytbara kontrakt och hustlar dig.

Belägg, tack.
Citera
2015-07-18, 13:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Belägg, tack.
Skulle vilja lägga fram några fall men hans revisor har lagt allt i pappersstrimmlaren
Citera
2015-07-18, 14:31
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Belägg, tack.

Citat:
Skulle vilja lägga fram några fall men hans revisor har lagt allt i pappersstrimmlaren

M.a.o. så predikar du bara.
Citera
2015-07-18, 14:54
Bannlyst
Citat:
På sätt och vis men jag skrev för de som var 100% troende och i dem fallen så är få psykiskt svaga nog att skriva ett mentalt kontrakt eller göra en ritual för det, sen så är det en smula (en stor smula) ironi i det jag skrev, till att börja med så är Satan redan en revisor och anställer ingen annan med risk att det blir en jude (inte rasen "jude" för jag vet vad du kommer skriva härnäst).
Senast redigerad av RaiseBond 2015-07-18 kl. 14:58.
Citera
2015-07-18, 15:07
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
På sätt och vis men jag skrev för de som var 100% troende och i dem fallen så är få psykiskt svaga nog att skriva ett mentalt kontrakt eller göra en ritual för det, sen så är det en smula (en stor smula) ironi i det jag skrev, till att börja med så är Satan redan en revisor och anställer ingen annan med risk att det blir en jude (inte rasen "jude" för jag vet vad du kommer skriva härnäst).

Inte ens i den slutna bubbla av "troende" (som ju tydligen inte är énhetlig eller är annat än "det bara är så") gör du annat än att predika.
Citera
2015-07-18, 17:05
Bannlyst
Citat:
Inte ens i den slutna bubbla av "troende" (som ju tydligen inte är énhetlig eller är annat än "det bara är så") gör du annat än att predika.
kalla det vad du vill men jag försöker bara få fram att man har dålig självkänsla & självförtroende om man medvetet försöker "sälja" sin själ till "ondskan".
ungefär som att gå till personangrepp för att höja sitt eget säte i t.e.x. ett forum.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in