2017-10-11, 00:25
Medlem
Trolltestets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WbZV
Vakuumenergin som fyller upp tomrummet där kroppen tidigare varit.

Det blir aldrig något tomrum efter kroppen då inga av kroppens atomer förstörs vid döden, de sprids bara ut.
Var menar du alltså att detta tomrum skulle uppstå, och ur vad?
Citera
2017-10-11, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av La-Habana
ps. själva själens materia är den mest "refinerat" materia som finns i universum, den mest "light" och den materia som kan gå igenom dörrar etc
I motsats till "light" så tror jag mer på mörk materia eller fjärde generationens neutrinos.

Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Det blir aldrig något tomrum efter kroppen då inga av kroppens atomer förstörs vid döden, de sprids bara ut.
Var menar du alltså att detta tomrum skulle uppstå, och ur vad?
Det uppstår ett själsligt tomrum när den levande kroppen förvandlas till död materia. Vakuumenergin försvinner inte i atomernas närhet, men atomernas energi är så mycket större att vakuumenergin vanligtvis är försumbar i jämförelse.

Det är naturligtvis en oprövad hypotes och för att utvärdera den skulle man behöva accelerera själarna till några GeV och se vad som händer när de krockar.
Citera
2017-10-11, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 13L0WJ013
Djävulen är Guds antagonist.

Med andra ord så ger djävulen gud fingret och tycker att gud kan köra upp sina regler där solen inte skiner.

Ok. Om JAG bryter mot guds regler så ska jag straffas med att hamna i helvetet med djävulen och djävulen kommer straffa mig för att JAG har brutit mot guds regler.

Fantasifoster..

Tankevurpa så det stänker om det!

OM det finns en gud så förtjänar han/hon att brinna i helvetet då gud är en riktigt sadistisk jävel som känner ingen skam och djävulen kommer ju givetvis att straffa gud något så in i helvete.

Straffa mig? Äh lägg av! Djävulen diggar ju mig, varför skulle djävulen straffa mig för att även jag ger gud fingret?

edit: Tilläg, mina barn är inte döpta och kommer enligt bibeln brinna i all evighet oavsett vad dom gör med sina liv. Lite stänk av vatten på pannan förhindrar detta. Störtlöjligt.

Diskutera

Hej! Kristen här! Ville bara säga att Bibeln lär inte om ett helvete, egentligen. Ordet helvete finns inte Bibeln.
Citera
2017-10-11, 23:32
Medlem
La-Habanas avatar
vad jag menade med light så menade jag väger nästan ingenting, själens materian måste bara den mest unika materia i hela universum
Citera
2017-10-12, 20:46
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
"Experiment" av vilken typ?

Citat:
väga själen när man är på väg att gå bort, och likanande mest av ryssarna och engelsk mannen och USA

Enligt detta "experiment" skulle denna postulerade "själ" väga runt 70 gram ... vilket gör den till ett materiellt fenomen, inte det immateriella fenomen av transcendendal natur som vanligen påstås.
Citera
2017-10-12, 22:28
Medlem
La-Habanas avatar
det sägs att (i kenesisk kronika) själen har även en materia när den redan har lämnat kroppen och som efter en stund återvänder den materia till jorden den andra till ödet
Citera
2017-10-13, 05:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
det sägs att (i kenesisk kronika) själen har även en materia när den redan har lämnat kroppen och som efter en stund återvänder den materia till jorden den andra till ödet

Aaah, så "själen" blir materiell, när den lämnar kroppen. Har du andra hittapå-argument att presentera?
Citera
2017-10-13, 17:23
Medlem
Sälja kan man till ett företag i all fall.https://www.youtube.com/watch?v=24TP...3bxxZXKbtE3Imx
Citera
2017-10-13, 21:18
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
I motsats till "light" så tror jag mer på mörk materia eller fjärde generationens neutrinos.

Det uppstår ett själsligt tomrum när den levande kroppen förvandlas till död materia. Vakuumenergin försvinner inte i atomernas närhet, men atomernas energi är så mycket större att vakuumenergin vanligtvis är försumbar i jämförelse.

Citat:
Det är naturligtvis en oprövad hypotes

Japp. Men inget fel i att vädra oprovade hypoteser om dom matknadsförs som oprovade hypoteser.
Citera
2017-10-13, 21:39
Medlem
Citat:
Japp. Men inget fel i att vädra oprovade hypoteser om dom matknadsförs som oprovade hypoteser.
Är inte det här fel forum för prövade hypoteser? Eller du kanske redan varit i himmelen och tillbaka och fått din resejournal granskad och publicerad i Nature?
Citera
2017-10-13, 21:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Är inte det här fel forum för prövade hypoteser?

Till en viss gräns.

Citat:
Eller du kanske redan varit i himmelen och tillbaka och fått din resejournal granskad och publicerad i Nature?

Aaaah; bevisbörda-jonglering.
Citera
2017-10-13, 22:01
Medlem
La-Habanas avatar
Citat:
Aaah, så "själen" blir materiell, när den lämnar kroppen. Har du andra hittapå-argument att presentera?

jag bara säger vad jag har läst i böckerna, där läser jag att:

Det finns ingen immateriell materia ... därför består själen av någon sorts materia
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in