2015-07-19, 05:27
Medlem
Bogomils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RaiseBond
kalla det vad du vill men jag försöker bara få fram att man har dålig självkänsla & självförtroende om man medvetet försöker "sälja" sin själ till "ondskan".
ungefär som att gå till personangrepp för att höja sitt eget säte i t.e.x. ett forum.

Kan vi ta pop-psykologin på rätt subforum?
Citera
2015-07-19, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cold17
Tills du krockar med verkligheten. En verklighet som är bortom det fysiska.

Den verkligheten är bara en illusion samma som denna vi lever i. En illusion där satan aldrig har och aldrig kommer att finnas, bara nånting som vi har hittat på.
Citera
2015-07-20, 15:05
Bannlyst
Så nu ger jag min själ till satan, nu kommer eviga mörkret.
Citera
2015-07-20, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Så nu ger jag min själ till satan, nu kommer eviga mörkret.

Perfekt. Håll oss uppdaterade med dina personliga interaktioner med Satan.

Helst inga "Jag slog tån i tröskeln, jag tror att det var Satan". Det blir tråkigt.
Citera
2015-07-20, 15:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lorddesh
Perfekt. Håll oss uppdaterade med dina personliga interaktioner med Satan.

Helst inga "Jag slog tån i tröskeln, jag tror att det var Satan". Det blir tråkigt.
Det blev ett brännmärke bara, så kände jag satans vrede, jag är förevigad.
Jag är bättre på schack än satan, han fick nyss Schack Matt. Han tycker nog att jag är satan.
Citera
2015-07-20, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iwannakissrihanna
Han tycker nog att jag är satan.

Attans. Vem ska satanisterna tillbe nu, dig eller originalet?
Citera
2015-07-24, 02:16
Medlem
Dissociatives avatar
Lucifer vandrar på Jorden fyra gånger?

Läste nån gång, någonstans, att Lucifer skall vandra på Jorden fyra gånger innan han till sist tar över för att sedan bli besegrad. Han har redan vandrat Jorden tre gånger, som Napoleon, Hitler och någon mer jag inte minns. Någon annan som känner igen detta?

Tror inte på det själv då jag är ateist men tanken är intressant och det stör mig att jag inte minns vart jag hört/läst detta..

Diskutera gärna fritt men håll er inom ämnet!

//Dissociative
Citera
2015-07-24, 02:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative
Läste nån gång, någonstans, att Lucifer skall vandra på Jorden fyra gånger innan han till sist tar över för att sedan bli besegrad. Han har redan vandrat Jorden tre gånger, som Napoleon, Hitler och någon mer jag inte minns. Någon annan som känner igen detta?

Tror inte på det själv då jag är ateist men tanken är intressant och det stör mig att jag inte minns vart jag hört/läst detta..

//Dissociative

Väldigt obibliskt det där och taget ur luften i princip. Sedan är det konstigt att om Satan vet att han kommer bli besegrad osv så varför ens hålla på och försöka ta över när det är helt meningslöst. Väldigt märkligt.
Citera
2015-07-24, 05:42
Medlem
hexA.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dissociative

//Dissociative
Är du tappad i stengolv som barn?
Citera
2015-07-24, 12:13
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hexA.
Är du tappad i stengolv som barn?

Påstod aldrig att det var sant. Men det gör det inte mindre intressant. Jag tycker att bibeln är mycket intressant och och fascinerande. Trots att jag inte tror på den och är starkt emot den. I synnerhet uppenbarelseboken tycker jag är mycket intressant på grund av vad jag skulle säga uppenbara anledningar.

Och jag tror vad du menar är "Blev du tappad i stengolv som barn". Det blir fel tempus som du formulerar det.
Citera
2015-07-24, 12:15
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Metronomicum
Väldigt obibliskt det där och taget ur luften i princip. Sedan är det konstigt att om Satan vet att han kommer bli besegrad osv så varför ens hålla på och försöka ta över när det är helt meningslöst. Väldigt märkligt.

Självfallet är det tagit ur luften. Vi snackar ju ändå om religiösa fanatikers teorier. Och det där sista håller jag med om. Men det står faktiskt i uppenbarelseboken
Citera
2015-07-24, 12:19
Medlem
Dissociatives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av senhackaren
Det finns ingen lucifer. Vart har du fått det ifrån?

Trodde jag uttryckt mig tydligt nog när jag i trådstarten sade att jag inte tror på det OCH att jag inte minns vart jag läst detta.. (Att en fantasifigur vid namn Lucifer finns känner väl dock de flesta till, rent generellt alltså)

Som jag sa till någon annan, det gör det dock inte mindre intressant
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in