2014-11-21, 12:11
Medlem
Imovane tycker jag är hemskt då jag blir helt efterbliven dagen efter jag tagit dem. Men de är väldigt sköna att hålla sig vaken på ett par timmar innan man går till sängen.

Stilnoct fungerar bra på mig inte i flumsyfte men som insomningstablett. Somnar hur skönt som hellt och vaknar pigg dagen efter
Citera
2014-11-21, 16:03
Medlem
Ska aldrig mer vara vaken på Imovane, mår så jävla dåligt av det. Har en fråga, är tolerans något som byggs upp över tid eller kan toleransen gå upp efter ett intag?
Citera
2014-11-21, 16:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutionz
Ska aldrig mer vara vaken på Imovane, mår så jävla dåligt av det. Har en fråga, är tolerans något som byggs upp över tid eller kan toleransen gå upp efter ett intag?
Det byggs upp.
Citera
2014-11-21, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjukdom-1854
Det byggs upp.
Med andra ord kan jag käka 1mg xanor och hålla imovanetoleransen på 15mg om jag bara käkar sporadiskt? (Min poäng är att 1mg xanor motsvarar ungefär 30mg Imovane)
Citera
2014-11-21, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutionz
Med andra ord kan jag käka 1mg xanor och hålla imovanetoleransen på 15mg om jag bara käkar sporadiskt? (Min poäng är att 1mg xanor motsvarar ungefär 30mg Imovane)
Usch nej det vet jag inte
Citera
2014-11-21, 22:12
Medlem
Dr.Dzerzhinskys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EKEKEK
Tack för infon!
Men jag hänger inte med riktigt nu - med "donation av läkemedel" - menar du humanitär donation till U-länder? Vad har du fått fram i detta sammanhang - helt kort?
Du skrev att det mycket handlar om hur medicinen förvaras - Vet du hur man bäst skall förvara det?

Du får nog söka själv. Ja, frågan har gällt om att donera medicin till Tredje Världen. Det finns en massa regler om sådant och man har nog blivit mer restriktiv, inte minst för att man inte kan förvara dem bra. Vad är bra förvaring? Gissningsvis: torrt, ej för varmt eller kallt. Använd google.

Dock finns det nån artikel som nämner att medicin som förvarats bra kan hålla bra länge, men vilken medicin osv. är väl inte direkt preciserat.
Citera
2014-11-22, 01:43
Medlem
No6s avatar
Inte fan kan jag väl ha blivit fysisk beroende på detta:

31/10 7,5mg Imovane
7/11 15mg Imovane
8/11 0,5mg xanor
12/11 7,5mg Imovane
14/11 7,5mg Imovane
16/11 1mg xanor
19/11 1mg xanor 15mg imovane till kvällen

?? Det kan väl inte vara möjligt? + om jag säg tog 15mg xanor kl 19 och 15mg imovane 12 timmar senare, kan detta på en gång ha höjt toleransen till 30mg imovane efter 0,5mg xanor = 15mg imovane som fanns kvar efter 12 timmar + 15mg imovane = 30mg?
Senast redigerad av No6 2014-11-22 kl. 02:00.
Citera
2014-11-22, 02:45
Medlem
Krehs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av No6
Inte fan kan jag väl ha blivit fysisk beroende på detta:

31/10 7,5mg Imovane
7/11 15mg Imovane
8/11 0,5mg xanor
12/11 7,5mg Imovane
14/11 7,5mg Imovane
16/11 1mg xanor
19/11 1mg xanor 15mg imovane till kvällen

?? Det kan väl inte vara möjligt? + om jag säg tog 15mg xanor kl 19 och 15mg imovane 12 timmar senare, kan detta på en gång ha höjt toleransen till 30mg imovane efter 0,5mg xanor = 15mg imovane som fanns kvar efter 12 timmar + 15mg imovane = 30mg?
Jo, tyvärr. Enligt personlig erfarenhet kan du slänga alla uträkningar och miniräknare i papperskorgen gällande detta.

Käkar man ens imovane då och då så får man förhöjd tolerans. Jag tar "aldrig" (det är typ 2 månader sen sist) imovane längre, men jag kan ändå dra i mig 10 stycken på några timmar utan att känna mer än starkt välmående (vilket såklart är jättekul, men jag vill flippa ur).
Citera
2014-11-22, 03:17
Medlem
No6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh
Jo, tyvärr. Enligt personlig erfarenhet kan du slänga alla uträkningar och miniräknare i papperskorgen gällande detta.

Käkar man ens imovane då och då så får man förhöjd tolerans. Jag tar "aldrig" (det är typ 2 månader sen sist) imovane längre, men jag kan ändå dra i mig 10 stycken på några timmar utan att känna mer än starkt välmående (vilket såklart är jättekul, men jag vill flippa ur).
Ok, du svarade endast på frågan om toleransen eller? Ska tillägga att jag inte testat än om toleransen gått upp, igår började jag känna av en värk/stelhet i nacken som i mitt fall är ett klassiskt symptom på AT, vilket gör mig sjukt jävla nojjig. Dock saknas många symptom också så jag BER för att det bara är att jag är stel. Hade fram till den 31/10 ett 2 månaders uppehåll efter att effekten försvann från pillren, sista dagen blandade jag Imovane med Sprit och fick mardrömmar i flera veckor efteråt.
Citera
2014-11-23, 00:21
Medlem
tjack i näsan!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kreh

Blanda med alkohol så ska du se på flipp.....
Citera
2014-11-23, 00:59
Medlem
Blygfisens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eisapeitte
Detta är verkligen oklart i min mening, verkar vara olika för alla. Eller så är det bara mig. Min imovane tolerans ligger på typ 70mg, men jag får effekt av 5mg stilnoct... Dessutom känner jag en som hade skiftandet mellan imo och stilnoct i behandlingsplanen och sa att det funka bra.
70mg?! Äter du 70mg Zopiklon för insomning?
Citera
2014-11-23, 21:33
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Bara jag som tar imovane mot ångest? Visst har svårt att somna men den största anledningen till att jag tar imovane är för att då har jag mindre ångest (hjärtklappning osv.) dagen efter.

Med imovane till natten kan jag sköta jobbet och leva normalt. Provat typ all anti-depp och massa ångesttabletter, ingenting har fungerat förutom just imovane. Hjälper lite mot baksmälla också.

Ironiskt nog är det helt tvärtom med stilnoct, det blir jag helt fuckad av dagen efter. Samma med mirtazapin och citradin blev jag medvetslös på.

Någon som vågat berätta det för sin läkare? Jag går ofta till läkaren och skyller på sömnproblem för att få imovane. Men ä: mest pga ångesten jag tar det.

Det enda jobbiga är att tar jag en eller två imovane vill jag somna och inte flumma. De gånger det händer kan jag inte somna på flera timmar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in