Citat:
Ursprungligen postat av
anonymouzzz
Jo men samtidigt dyker dumheterna upp på x antal tabletter, har själv aldrig gjort något dumt på enbart en Zolpidem/Zopiklon + alkohol utan istället känt av ett lugnt och skönt rus samt somnat in fint!
Det är när 2/3+ tabletter samt alkohol kommer in i bilden som man riskerar blackouts och kvällen kan sluta hursomhelst, en tablett vad jag har märkt är lugnt och jag är liten! Börja eventuellt med enbart en halv tablett när alkohol är inblandat om du måste!
Men annars är ju en bra regel att inte blanda Z-analoger och alkohol överlag, och använd aldrig mer än läkaren skrivit, speciellt inte med alkohol!
Jag kan säga som såhär att jag har gått bärsärk i sömnen på enbart en standardos Imovane samt samma på Stilnoct utan några andra substanser i blodet och vet om ett par till som har gjort mycket mysko saker under natten utan att minns ett skit på standardoser ordinerade av läkare.
I mitt fall så valde jag att spärra skiten frivilligt i min journal och fick Nitrazepam till natten och de nattliga dumheterna upphörde direkt.
Numera när vi inte har Nitrazepam längre så har jag Xanor v.b till natten som "insomningstablett" i kombination med Theralen, Propavan och Melatonin.
Z analoger spelar i en helt annan liga när det kommer till sömnpsykoser med tillhörande minnesförlust än alla riktiga Bensodiazepiner med eller utan alkohol.