2023-01-28, 17:08
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NotANazi
Jag gick cold turkey på det och låg som ett mongo i sängen i två månader och bara kall svettades, min fru lämna mig under denna period men jag är ju frisk, enligt läkare. Hur dumt som helst att man offrar sitt liv samtidigt som läkare ger tummen upp

Jag kommer trappa ner som sagt och sen aldrig sluta. Antagligen.
Citera
2023-01-29, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CockWitch
Du ska ta en hel och lägga dig blunda. Inte en halv. Funkar det inte tar du en hel till. Ja du kan dricka öl efter en halv immo.
Slutade med att vi var ute hela kvällen, drack nog 10 stark ölxD
Citera
2023-01-29, 04:41
Medlem
CockWitchs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Idioten1
Slutade med att vi var ute hela kvällen, drack nog 10 stark ölxD
Då så. 3 mg immo e inget.
Citera
2023-02-09, 18:09
Medlem
Är de nice att ta en 7,5 mg zopiklon och nån starköl till de? Tänker 2-3 stycken eller så
Citera
2023-02-09, 18:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tekashi
Är de nice att ta en 7,5 mg zopiklon och nån starköl till de? Tänker 2-3 stycken eller så
Det är bara dumt.

Det är ännu värre att blanda Z analoger med alkohol än renodlade Bensodiazepiner. 3 st 7.5 mg Zopiklon är mycket bara det för någon utan tolerans tex och med alkohol med i bilden så kan precis vad fan som helst hända och det värsta av allt är att du inte minns ett skit dagen efter.

Finns folk som har gjort riktigt dumma grejer på bara Zopiklon och risken ökar markant med alkohol med I bilden.
Citera
2023-02-13, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Det är bara dumt.

Det är ännu värre att blanda Z analoger med alkohol än renodlade Bensodiazepiner. 3 st 7.5 mg Zopiklon är mycket bara det för någon utan tolerans tex och med alkohol med i bilden så kan precis vad fan som helst hända och det värsta av allt är att du inte minns ett skit dagen efter.

Finns folk som har gjort riktigt dumma grejer på bara Zopiklon och risken ökar markant med alkohol med I bilden.

Jo men samtidigt dyker dumheterna upp på x antal tabletter, har själv aldrig gjort något dumt på enbart en Zolpidem/Zopiklon + alkohol utan istället känt av ett lugnt och skönt rus samt somnat in fint!

Det är när 2/3+ tabletter samt alkohol kommer in i bilden som man riskerar blackouts och kvällen kan sluta hursomhelst, en tablett vad jag har märkt är lugnt och jag är liten! Börja eventuellt med enbart en halv tablett när alkohol är inblandat om du måste!

Men annars är ju en bra regel att inte blanda Z-analoger och alkohol överlag, och använd aldrig mer än läkaren skrivit, speciellt inte med alkohol!
Citera
2023-02-13, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymouzzz
Jo men samtidigt dyker dumheterna upp på x antal tabletter, har själv aldrig gjort något dumt på enbart en Zolpidem/Zopiklon + alkohol utan istället känt av ett lugnt och skönt rus samt somnat in fint!

Det är när 2/3+ tabletter samt alkohol kommer in i bilden som man riskerar blackouts och kvällen kan sluta hursomhelst, en tablett vad jag har märkt är lugnt och jag är liten! Börja eventuellt med enbart en halv tablett när alkohol är inblandat om du måste!

Men annars är ju en bra regel att inte blanda Z-analoger och alkohol överlag, och använd aldrig mer än läkaren skrivit, speciellt inte med alkohol!
Jag kan säga som såhär att jag har gått bärsärk i sömnen på enbart en standardos Imovane samt samma på Stilnoct utan några andra substanser i blodet och vet om ett par till som har gjort mycket mysko saker under natten utan att minns ett skit på standardoser ordinerade av läkare.

I mitt fall så valde jag att spärra skiten frivilligt i min journal och fick Nitrazepam till natten och de nattliga dumheterna upphörde direkt.

Numera när vi inte har Nitrazepam längre så har jag Xanor v.b till natten som "insomningstablett" i kombination med Theralen, Propavan och Melatonin.

Z analoger spelar i en helt annan liga när det kommer till sömnpsykoser med tillhörande minnesförlust än alla riktiga Bensodiazepiner med eller utan alkohol.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2023-02-13 kl. 14:48.
Citera
2023-02-15, 00:20
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Testade tidigare ta en imovane och kan säga att jag har väl tagit det inte många gånger. Benso har jag dock tagit betydligt oftare, men även där toleransen låg. Tog en 5mg och jag blev rätt borta, höll på att läsa en tråd här på Flashback, och fick börja om och om igen att läsa för att hänga med i vad jag läste om. Men när jag gjorde något fysiskt så kände jag inte mig så borta. men när jag slappnade av så försvann jag in i en drömvärld. Rätt starka grejer det där.
Citera
2023-02-18, 20:49
Medlem
Sitter på några kartor imovane (hög tolerans dock) och någon karta stilnoct (ingen tolerans). Har fått minnesluckor av 20mg stilnoct förut men något av detta man kan göra för att minska lite ångest eller ha kul på?
Citera
2023-02-27, 18:22
Medlem
Min kompis får Imovane utskrivet. Men hans läkare hävdar att hans minne påverkas negativt. Vad menas med det? Han har ätit imovane över tre år. Och nu vill inte läkaren skriva ut mera. Detta påverkar mig också då han inte kan dela med sig av dom han har fått på recept.
Vart finns det ren fakta om att Imovane är så farligt vid längre bruk?
Citera
2023-02-27, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dohaahl
Min kompis får Imovane utskrivet. Men hans läkare hävdar att hans minne påverkas negativt. Vad menas med det? Han har ätit imovane över tre år. Och nu vill inte läkaren skriva ut mera. Detta påverkar mig också då han inte kan dela med sig av dom han har fått på recept.
Vart finns det ren fakta om att Imovane är så farligt vid längre bruk?

https://janusinfo.se/nyheter/nyheter...782873cf9.html
Citera
2023-02-27, 20:29
Medlem
Tack @gulax
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in