2015-10-08, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Paragrafryttarn
Är det jättevanligt med hallucinationer? Tog 40mg första gången igår. Var väl inte obehagligt men gjorde en del saker som inte var så genomtänkta bredvid hallisarna.

Får nog hålla mig till 10mg och försöka sova nästa gång.
Inte så vanligt på lägre doser men mer och mer sannolikt ju högre dos du trycker i dig. Jo, omdöme och sunt förnuft försvinner ganska fort efter ett par stycken.
Citera
2015-10-08, 22:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Paragrafryttarn
Är det jättevanligt med hallucinationer? Tog 40mg första gången igår. Var väl inte obehagligt men gjorde en del saker som inte var så genomtänkta bredvid hallisarna.

Får nog hålla mig till 10mg och försöka sova nästa gång.

hahaha fick du minnesluckor?
hur var hallisarna ?
Citera
2015-10-08, 22:29
Medlem
Paragrafryttarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av owlish
hahaha fick du minnesluckor?
hur var hallisarna ?

Ett par, spelade tydligen bort närmare 300 dollar på poker (om inte kontot blivit kapat), haft svårigheter med balansen enligt min room mate (tyckte jag gick perfekt). Hallisarna var väl inte jätteklara utan mer saker som rörde sig i "corner of my eye" och personer i ett tv-program som pratade med mig. Det som är mest skrämmande i efterhand är att jag tyckte hallisarna var helt naturliga, kändes inte det minsta obehagligt.
Citera
2015-10-09, 00:31
Bannlyst
Käkat imovan och stilnoct rätt länge nu, några månader med enstaka nätter utan.
Jag märker att det blir mindre effekt med tiden och jag behöver runt 3-4st för att ens lyckas somna.
Dessutom märker jag att jag mår skit dagtid när imovanen går ur.

Hur slutar man?
Hur lång tid tar det innan man kan sova som normalt igen?
Citera
2015-10-09, 00:37
Medlem
st0ckiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snedskjutenanka
Jag märker att det blir mindre effekt med tiden och jag behöver runt 3-4st för att ens lyckas somna.

Hur slutar man?

Du bara lägger av med skiten. Det är inte så jävla svårt!
Förbered dig på ett par-tre nätter med riktigt usel sömn och dagar av trötthet. Men beroendet släpper rätt snabbt. Efter en vecka är du tillbaka i gamla vanor utan sömnpiller.
Citera
2015-10-09, 00:39
Medlem
populopiduss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snedskjutenanka

Hur slutar man?

Bra fråga, är i precis samma läge själv :/ Ätit i ca ett år nu, mest Stilnoct och senaste halvåret så gott som varje dag. Senaste tiden har det (pga stora problem i mitt privatliv) eskalerat till ibland 5-6 SN/natt (oftast 10-20mg) och även om det lindrar för stunden gör det bara problemen man har värre och att man drabbas av AT efter lunch nån gång som sitter i resten av dagen. Det är verkligen inte kul att vara fysiskt (och psykiskt) beroende av denna skit... Måste sluta men inte lätt när allt annat rasar.

Förlåt för mitt utlägg det var verkligen inte svar på din fråga, men du är inte ensam iaf.
Citera
2015-10-09, 01:26
Medlem
iDunos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Bra fråga, är i precis samma läge själv :/ Ätit i ca ett år nu, mest Stilnoct och senaste halvåret så gott som varje dag. Senaste tiden har det (pga stora problem i mitt privatliv) eskalerat till ibland 5-6 SN/natt (oftast 10-20mg) och även om det lindrar för stunden gör det bara problemen man har värre och att man drabbas av AT efter lunch nån gång som sitter i resten av dagen. Det är verkligen inte kul att vara fysiskt (och psykiskt) beroende av denna skit... Måste sluta men inte lätt när allt annat rasar.

Förlåt för mitt utlägg det var verkligen inte svar på din fråga, men du är inte ensam iaf.

Själv har jag svårt att gå och lägga mig på imovane. Mår så jävla bra på dem. Oxascand där emot sänker mig en del blir skit trött. Försöker att inte äta imovane allt för ofta. Vill ju inte ta bort det härliga med det. Zoplidem funkar knappt på mig kan bli lite purken på dem. Men nu är det ett tag sedan jag käkade det.

Men skall försöka sova nu när jag ändå tog en till nyss innan den också slår på. Annars börjar jag väl städa eller något.
Citera
2015-10-09, 14:40
Medlem
populopiduss avatar
Har stor tolerans mot Stilnoct och inte ätit Imovane på länge, men tog en i natt (alltså bara en Imovane, ingen Stilnoct) och fick världens myskänsla som varade i timmar tills jag somnade. Är ämnena verkligen så pass långt ifrån besläktade varandra att man kan ha stor tolerans på den ena men ingen på den andra? Med tanke på effekten igår kontra i princip ingen längre på Stilnoct verkar det ju så, och då råder ju ingen korstolerans.

Kan säga att jag trots dagligt ätande av Stilnoct fortfarande får samma effekt av Stesolid som jag alltid fått, även vid låga doser. Därmed tvekar jag på korstolerans där heller. Kan det vara så att dom alla fäster vid olika GABA-receptorer?
Citera
2015-10-09, 22:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av populopidus
Har stor tolerans mot Stilnoct och inte ätit Imovane på länge, men tog en i natt (alltså bara en Imovane, ingen Stilnoct) och fick världens myskänsla som varade i timmar tills jag somnade. Är ämnena verkligen så pass långt ifrån besläktade varandra att man kan ha stor tolerans på den ena men ingen på den andra? Med tanke på effekten igår kontra i princip ingen längre på Stilnoct verkar det ju så, och då råder ju ingen korstolerans.

Kan säga att jag trots dagligt ätande av Stilnoct fortfarande får samma effekt av Stesolid som jag alltid fått, även vid låga doser. Därmed tvekar jag på korstolerans där heller. Kan det vara så att dom alla fäster vid olika GABA-receptorer?

Vad jag märkt är att det är lite olika det där. De flesta säger att det är korstolerans, men jag har liknande som du. Låg på typ 80mg zopiklon i tolerans. Sen tog jag 20mg zolpidem istället och mådde hur bra som helst. Så det är helt enkelt olika. Ännu en av anledningarna till att jag älskar z-analogerna.
Citera
2015-10-10, 00:49
Medlem
Nästan en flaska vin + 20 mg stilnoct (recept) +7,5-15 mg imovane (gammalt recept), finns det några problem med det? Brukar vara förnuftig men är djupt deprimerad och står utan behandling efter remiss till ny mottagning och väntan.

Om nu nån är vaken.
Citera
2015-10-10, 01:02
Medlem
rochsteins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klmnopq
Nästan en flaska vin + 20 mg stilnoct (recept) +7,5-15 mg imovane (gammalt recept), finns det några problem med det? Brukar vara förnuftig men är djupt deprimerad och står utan behandling efter remiss till ny mottagning och väntan.

Om nu nån är vaken.

Ända problemet är att du kan få en blackout men det kanske inte är något problem för dej?
Citera
2015-10-10, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rochstein
Ända problemet är att du kan få en blackout men det kanske inte är något problem för dej?

Spelar ingen roll så länge jag är vaken efter åtta. Hoppas kunna stanna nere i källaren och sova.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in