2015-05-04, 23:03
Medlem
BengtBurks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabbolb
Tjena! Gått ner runt 12kg sen i februari men märker knappt någon skillnad.. Finns det någon risk att jag bara gjort mig av med vatten? Käkar runt 1500-2000kcal om dan.

Start vikt 105 nu runt 92
Nej, har du gått ner så mycket är det långt ifrån bara vätska.
Citera
2015-05-04, 23:05
Medlem
nabbolbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BengtBurk
Nej, har du gått ner så mycket är det långt ifrån bara vätska.
Tror du jag tappar mycket muskler när jag käkar så lite? Vill ju helst optimera fettförbränningen men ändå behålla musklerna.
Citera
2015-05-04, 23:44
Medlem
Flyer6s avatar
Tänkte få läsa på mig lite om högkolhydratskost ihop med lågt fettintag, men vet ju fan inte ens vad det heter.

HCLF? High carb low fat? Lågfett?

Jag är mest intresserad av tränande individer som nyttjat detta. Vet att jag läste massa om det på typ kolozzeum eller nånstans så tänkte få leta rätt på de trådarna igen.

Har ni nån bra tråd mottages det gärna med
Citera
2015-05-04, 23:54
Medlem
nabbolbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
Tänkte få läsa på mig lite om högkolhydratskost ihop med lågt fettintag, men vet ju fan inte ens vad det heter.

HCLF? High carb low fat? Lågfett?

Jag är mest intresserad av tränande individer som nyttjat detta. Vet att jag läste massa om det på typ kolozzeum eller nånstans så tänkte få leta rätt på de trådarna igen.

Har ni nån bra tråd mottages det gärna med
Aldrig hört. Ska det vara bättre än LCHF metoden?
Citera
2015-05-05, 00:11
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Aldrig hört. Ska det vara bättre än LCHF metoden?

"Bättre än LCHF"?

Jag hoppas innerligt att du inte är en LCHF fantast. Snälla läs det du just skrev en gång till. Vem bestämmer vad som är bäst eller inte? Det enda jag vet är att jag är intresserad av den sortens diet där de käkar mycket kolhydrater & väldigt lite fett under en begränsad tid och vill läsa mer om den.
Senast redigerad av Flyer6 2015-05-05 kl. 00:22.
Citera
2015-05-05, 00:17
Medlem
nabbolbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyer6
"Bättre än LCHF"?

Jag hoppas innerligt att du inte är en LCHF fantast. Snälla läs det du just skrev en gång till. Vem bestämmer vad som är bäst eller inte? Det enda jag vet är att jag är intresserad av den sortens diet där de käkar mycket kolhydrater & väldigt lite fett under en begränsad tid och vill läsa mer om den.
Hehe jag har bara hört om att LCHF ska vara bra. Med bättre menar jag väl med vad kroppen mår bäst av.
Citera
2015-05-05, 00:27
Medlem
Flyer6s avatar
Citat:
Hehe jag har bara hört om att LCHF ska vara bra. Med bättre menar jag väl med vad kroppen mår bäst av.

Själv skulle jag säga att varierad kost är bäst Men nu blev jag sugen på att prova på en diet > Redan testat LCHF men den funkar inte alls med min träningsmängd, orkar helt enkelt inte lika mycket som jag vill. Sen det lilla jag kom ihåg av "högkolhydratsdiet" var att det var bra helt enkelt(för tränande), mycket ork osv. Är svårt att jämföra dessa dieter tycker jag så länge man blandar in Svensson vs tränande individer. Men sett från mitt perspektiv hoppas jag på att det skall vara en trevlig diet
Citera
2015-05-05, 11:34
Medlem
BengtBurks avatar
Citat:
Tror du jag tappar mycket muskler när jag käkar så lite? Vill ju helst optimera fettförbränningen men ändå behålla musklerna.
Du tappar förmodligen mer muskler nu än om du skulle lägga dig på ett mindre underskott. Huruvida det är för mycket är svårare att svara på. Varför ligger du på så stort underskott som du gör?
Citera
2015-05-05, 23:28
Medlem
Tjena igen alla glada! Tack för tipsen sen senast.

Har en ny fråga angående knäböj. Vad anses bra att kunna reppa i just denna övning? Jag vet att det varierar beroende på vikt och länge men skulle vara kul att veta vad "godkänt" är.
Citera
2015-05-05, 23:58
Medlem
Bowmoresfinests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Theken1891
Tjena igen alla glada! Tack för tipsen sen senast.

Har en ny fråga angående knäböj. Vad anses bra att kunna reppa i just denna övning? Jag vet att det varierar beroende på vikt och länge men skulle vara kul att veta vad "godkänt" är.

150 på 1.5 x kv tycker jag man sätta som gräns här.
Citera
2015-05-06, 03:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bowmoresfinest

Shit, bara börja träna 😀.
Citera
2015-05-06, 04:40
Medlem
VlnteJoBaRokaHaschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bowmoresfinest
150, alltså? Låter jobbigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in