2015-06-04, 09:43
Medlem
nabbolbs avatar
Körde lite marklyft på 70kg idag men skulle nog palla rätt mycket till. Borde jag höjja tills nästa gång eller ska jag vänja kroppen innan jag börjar köra tungt?
Citera
2015-06-04, 14:58
Medlem
KK94s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nabbolb
Körde lite marklyft på 70kg idag men skulle nog palla rätt mycket till. Borde jag höjja tills nästa gång eller ska jag vänja kroppen innan jag börjar köra tungt?

Är du ny med att köra marklyft bör du definitivt ta det lugnt och vänja kroppen. Tekniken tappar lätt om du kör tungt med en gång.
Citera
2015-06-04, 14:59
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vasskniv
Jag kör ofta samma övningar när jag är på gymmet. Är detta bra eller bör man variera?
Beror på vilka övningar du kör och i vilken situation du befinner dig. Man kan behöva variera övningar för att få ut mer av träningen eller stärka upp svaga länkar, men man måste inte "byta övningar för annars vänjer sig musklerna!!1!". Det är bullshit. Vissa basövningar kan vara grundstommen för träningen under hela livet.

Citat:
Ursprungligen postat av nabbolb
Höj till 75kg och gör lika många set och reps.
Citera
2015-06-06, 11:32
Medlem
tjena!
Jag väger ca 74 kg, ganska krallig men jag har lite fett jag vill förlora, kan jag springa innan träningen, eller förlorar jag bara muskler?
iallafall det jag är ute efter är att förlora fett, som deff metoden.
Måste jag deffa, eller kan jag som jag nämnde tidigare, springa innan träningen och äta rätt, hjälper det tror ni?
tack i förhand
Citera
2015-06-06, 11:34
Medlem
EATCHILDRENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av edfsfgs
tjena!
Jag väger ca 74 kg, ganska krallig men jag har lite fett jag vill förlora, kan jag springa innan träningen, eller förlorar jag bara muskler?
Måste jag deffa, eller kan jag som jag nämnde tidigare, springa innan träningen och äta rätt, hjälper det tror ni?
tack i förhand
Hur "deffar" man enligt dig?

Din plan låter solid, jag hade personligen lagt löpningen efter gympassen.
Citera
2015-06-06, 18:46
Medlem
Citat:
tjena!
tack i förhand
Lägg inte löpningen innan styrketräningen, då blir styrketräningen ganska meningslös. Gör tvärtom istället. Men för att förlora fett måste du ligga på kaloriunderskott, oavsett om du springer eller inte.
Citera
2015-06-06, 20:02
Medlem
Tycker du jag ska springa efter träningen eller skita i det och styrketräna och hålla koll på kosten ist?
Citera
2015-06-06, 22:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EATCHILDREN
Hur "deffar" man enligt dig?

Din plan låter solid, jag hade personligen lagt löpningen efter gympassen.

Jag vet vad deffa är.
Att förlora fett medans men behåller muskler är lite som deffa, det var det jag menade.
Citera
2015-06-07, 19:39
Medlem
Citat:
Tycker du jag ska springa efter träningen eller skita i det och styrketräna och hålla koll på kosten ist?
Du måste hålla koll på kosten oavsett, så det är upp till dig. Du kan äta lite mer om du lägger in cardio. Annars kan du lägga in det senare när du hamnar på nån platå.
Citera
2015-06-09, 13:15
Medlem
eshkoshkas avatar
Någon som testat M-100? Hur uppfattade du det hela?

Kikar på Svett & Etikett. Specifikt avsnittet om löpning med Isabellah Andersson. Dom hade intervallträning, 200x40. Nu till fråga; Hur lång bör vilan vara vid intervallträning? Säkert personlig visserligen. Jag är otränad och orkar inte springa speciellt mycket.
Citera
2015-06-09, 17:10
Medlem
JustZlatans avatar
Kan man bli stor och stark av bara armhävningar, situps och chins, samt löpning för benen?
Citera
2015-06-09, 17:38
Medlem
Killer-queens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JustZlatan
Kan man bli stor och stark av bara armhävningar, situps och chins, samt löpning för benen?
Nej, knappast. Det är åtminstone inte en särskilt effektiv metod för det du vill uppnå.

"Omöjligt" är kanske ett för starkt ord, men problemet är att du behöver bli väldigt kreativ för att justera motståndet och därmed träna progressivt. Du kommer stagnera på ett ganska tidigt plan. Löpning ger inget för benen annat än uthållighet. Därmed inte sagt att övningarna du räknade upp är dåliga, de kan vara ett bra komplement och ge dig en bra grund att fortsätta på. Men att säga att "det går" vore att ge dig falska förhoppningar.

Cahlestnics-fanboys får hata.
Senast redigerad av Killer-queen 2015-06-09 kl. 17:42.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in