Citat:
Ursprungligen postat av
Topppi
Detta kommer låta noobigt, men akk.
Om man gymmar mycket, som kille i flera år.
Kommer man garanterat få liksom "modellkroppen" om ni förstår(sixpack osv). Om man tränar rätt å äter rätt.
eller är det genetiskt?
liksom inte magnus samuelsson stuket, han e ju jäkligt stor men inte rippad. Är det bara för han äter sjukt mycket mer än behov? eller handlar detta om genetik?
Det är en ganska vanlig fundering som det dyker upp i trådstarter om titt som tätt. Typ: jag vill inte bli för stor, hur ska jag träna för att se ut som Tyler Durden?
Det är i princip två faktorer du kan påverka, muskelmassa och fettmängd. Magnus har mycket muskler men även en hel del fett på kroppen. Eller, helt normalt med fett men ur den skeva fitnessvärldens synvinkel så mycket. Det jag förmodar att du menar med modellkropp är en kombo av en del muskler och låg fettprocent. Det behövs inte lika mycket muskler som Magnus har, men klart lägre fettprocent.
Så vill du ha en "modellkropp" så behöver du två saker: en tillräcklig mängd muskelmassa och sedan sådan liten mängd fett på kroppen så att musklerna syns. Det sistnämnda brukar vanligen inte komma spontant, utan man behöver aktivt "deffa" för att få fram den looken.
Genetiken avgör var dina muskler fäster, färgen på din hud osv… Det är inte genetiskt bestämt att vissa blir bulkiga, även om man nu kan ha olika bra anlag för att lägga på sig muskelmassa.